Mahtaako ihan tavallinen, ei "hakkuritominen" vanhanaikainen muuntaja ladata akkua, on 1 A 12 V, ulostulo on tyhjänä 17 V mutta laskee heti siihen mitä akun jännite on nyt.
Onko siinä jokin tekninen juttu mitä en ymmärrä, että ei lataa.
Turvallisuus on hallinnassa.
voisi olla latauksessa 14 tuntia joka yö, talvella ei varmaan lataa liikaa.
Voiko akkua ladata tavallisella muuntajalla
9
1970
Vastaukset
- aacee-akku
Kyllä voi, pitää vaan olla AC-akku. Vanhanaikaisella ja uudenaikaisella muuntajalla ei periaatteesa ole mitään eroa, uudet vaan pienempiä.
Olet jostain kuullut tuon hakkurin, se ei liity muuntajiin mitenkään.- Anonyymi
No aivan varmasti liittyy sillä niin puhelimen laturit kuin tietokoneiden virtalähteetkin ovat hakkuriteholähteitä jolla pätkitään virtaa koko ajan samalla teholla. akkulaturin kuuluu käyttäytyä sen mukaan miten täyttymässä oleva akku alkaa ns vastustaa laturin puskemaa virtaa.
- Anonyymi
Kyllä Voi.
Minulla on Matti merkkinen muuntaja, se muuten lataa sen tyhjentyneen akun jota semmoinen "älylaturi" ei edes yritä ladata.
Joku "älylaturii" lmoittaa akun 6 V akuksi ja lataa sitten vain 6 Volttia.
- Växelström
Muuntaja pukkaa vaihtovirtaa, akun lataaminen vaatii puolestaan tasavirtaa. Vaatii siis muuntajan perään tasasuuntausta. Yksinkertaisimmillaan riittää puoliaaltotasasuuntaus yhdellä diodilla. Haluttaessa ottaa muuntajan koko kapasiteetti käyttöön tarvitaan siltatasasuuntaus neljällä diodilla tai muuntaja, jonka toisiokäämissä on keskellä väliulosotto, jolloin selvitään kahdella diodilla.
- Växelström
Ylimmät kolme kytkentäkaaviota valaissevat, mitä tarkoitin.
http://koti.mbnet.fi/~stinger/diodit.php
Diodien mitoituksen tulee olla riittävä ja niiden napaisuus on huomioitava kytkennässä. - lataantuujoslataantuu
kyllähän se vaihtovirralla lataa aina joka toisella puolijaksolla kun napaisuus on oikein päin. en osaa sanoa purkaako se akkua sitten joka toisella puolijaksolla, tuntuu maalaisjärjestellä että ei ehkä purkaisi mutta mistäs minä tiedän. mutta jos purkaa niin tulos on täysi nolla ei lataannu.
- kpsl
Turvallisuus selvästikkään ei ollut kyllä hallinnassa ketjun aloittajalla ..
- Akkujen-ystävä
Pitää tähän vielä laittaa, et mä oon josku apuvirtaa antanu/herätelly vanhoja akkuja vanhalla hitsausmuuntajalla. (tasasuuntaaja). parikyt amppeerii virtaa ja minuutti latailua, ni akku herää ja pytyy lataa normi laturilla tai sit ku traktori ei oo ihan jaksanu startata ni 10 sekunttiakin apuvirtaa hitsauskoneella, ni johan starttaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869