On kauheata suolaa haavoihin lukea tätä palstaa kun vain pelkistä vioista kysellään ja vaikerretaan kuin kolkatalla. Eikö autoilun pitäisi olla hauskaa ja auton palvella käyttäjäänsä, renu ei tätä tee, siksi miksi te tahallaan "viljelette" tälläistä roskaa ja vielä jotkut kehuu, että jo kymmenes renu menossa, että niin hyvä auto. Kyllähän se merkin laadusta kertoo totuuden, kun vain vikoja luetellaan. Olisi jo aika työntää roska ulos Suomesta, lopettaa renuroskan tuonti ja tuoda vain sellaista millä jotain tekee ja mikä on tänne suuniteltu. Johan tämä on jo pieni turvallisuus uhka, kalusto joka on täysin Perseestä isolla P-kirjaimella.
Keskivaikea renus
19
138
Vastaukset
- rellutONniinNÄHTY
Onko sulla ollut rellu ja mitä ongelmia siinä on ollut ja paraniko vaihtamalla? On relluissa hyviäkin puolia mutta turhan on joo häriöherkkä Suomeen. Itsellä on ollut kaksi rellua (ei ole enää) Ensimmäisestä ei kannata puhua koska silloin olin nuori enkä ymmärtänyt mitään ja siinä kaupassa autojobbari kusi mua niin häikäilemättömästi silmään että sitä en unohda koskaan. Justiin siinä ekassa rellussa hajos lähes kaikki mikä vaan voi mennä rikki mutta kaikki ei ollut renaultin syytä vaan sen että hieman ostamisen jälkeen paljastui että auto oli kolari auto jossa oli runkokierossa KYLLÄ MUUTEN VITUTTI! Silloin en tajunnut oikeuksistani mitään mutta siitä olisi voinut ilmoittaa kuluttajasuoja asiamiehelle koska huijaus oli niin törkeä. Ensimmäisen rellun jälkeen vannoin että oli kyllä viimeinen ranskanpottu mikä minulle tulee. Silti vaan sitten joskus ostin peugeotin joka oli aika hyvä. Muita autoja oli sitten välissä kävi japsia ja sakua mutta siitä pösöstä rohkaistuneena arvelin että jospa se renaultikin olisi nykyään ihan hyvä mutta väärässä olin. Autoa piinasi muutamat todella ärsyttävät sähköviat joita ei saanut korjaamotkaan pois naureskelivat vaan että onpas henkimaailman vehe. Harmi sinänsä koska tuo toinen ja viimeinen rellu mikä mulla oli (KOLMATTA EI VARMASTI TULE) niin kori siinä oli hyvä ei ruostu ja tilat ja mukavuus ihan hyvällä tasolla.
- Pientälaittoa
Mulla oli vanhojen hyvin toimineiden pököttien jälkeen. Pari vuotta renu, en muista sitä erityisen vikaherkäksi. Enemmän mulle on saksanseisojat venkoilleet, foordit ja folkkarit. Mutta joo, nää on niin yksittäistapauksia ja jokaisella omansa. Tilastot kertoo että usein on korjattavaa ranskiksissa, harvoin kumminkaan mitään isoa kone- tai vaihderikkoa.
- DGC
Jos Suomeen ei tuotaisi Relluja, niin mitä autoja minä sitten saisin puoli-ilmaiseksi? Ensimmäinen Rellu menossa, en nyt ole toistaiseksi keksinyt syytä, miksi se pitäisi hävittää Suomesta saman tien. Kyllä se sitten saa lähteä jos siihen tulee joku sellainen vika, jonka korjaamiseen pitäisi sijoittaa enemmänkin rahaa. Mutta toistaiseksi sillä on päässyt ihan kivasti myös tien poskeen keskeyttäneiden laatumerkkien ohi. Enkä minä kysele palstoilla vioista, minä korjaan ne.
Älkääkä nyt kuitenkaan luulko, ei se hyvä ole. On siinä pieniä vikoja paljonkin, se on kylmä ja ajoasento ei ole oikein mieleinen. Mutta toisaalta, kun se nyt on halvalla saatu ja vuosia ollut, niin saa olla loppuun asti. Onhan se kuitenkin hyvä ajaa eikä tosiaankaan näytä ruostuvan. Mikä onkin hyvä, sillä en osaa hitsata.
Ja mitä sitten tilalle? Patonki, italo, jenkki... onhan noita. Kai se riippuu siitä, mitä autoja jaellaan puoli-ilmaiseksi sitten kun seuraavan kerran tarvitsen. Rellukin käy. - OnVeikkosetOn
Ollut aloittajalla renu ja vikaluetteloita olen joskus julkaissut ja kertonut muistakin merkin haittapuolista. Alusta loppuun renu oli itselleni suuri ongelma ja elämän pilaaja, nyt tosin merkin vaihdon vuoksi tämä asia elämässäni korjaantunut ja ei tarvitse palvella autoa vaan auto palvelee minua, näinhän tämän mielestäni kuuluukin olla. Renun saa kyllä halvalla, mutta kun ottaa huomioon, että Suomessa auton maantieliikenne kelpoisena pitäminen maksaa, niin saattaa se halpa renu tulla kalliiksi, itselläni meni tuhansia euroja taivaan tuuliin, eikä kuitenkaan ollut toimivaa kulkuneuvoa, oli vain renunromu, joka ei todellakaan ollut luotettava, monta matkaa meni sen vuoksi pilalle. Olen tämän vuoksi loppuelämäni renuroskan vihollinen, eikä kunniankukko laula kun asiasta puhutaan, hyvällä silmällä en katso enää muutakaan ranskaan vivahtavaa mm. AREVA, jonka vuoksi Suomen valtio menettänyt ties montako miljoonaa.
- DGC
Sinun kohdallasi on käynyt niin, että et vaan osannut. Kuten sanoin, ei se hyvä ole, pieniä vikoja on paljon. Niiden kanssa pitää vaan osata tulla toimeen ja jos osaa, se ei paljoa maksa. Vikojen korjaamiseen menee yleensä kolikoita, joskus kymppejä mutta ei satasia.
Myönnetään, on siihenkin rahaa mennyt. Maksoin siitä melkein kolme tonnia. Mutta siitä on jo yli viisi vuotta ja ilmaistointi toimii vieläkin. - Tojotall
DGC kirjoitti:
Sinun kohdallasi on käynyt niin, että et vaan osannut. Kuten sanoin, ei se hyvä ole, pieniä vikoja on paljon. Niiden kanssa pitää vaan osata tulla toimeen ja jos osaa, se ei paljoa maksa. Vikojen korjaamiseen menee yleensä kolikoita, joskus kymppejä mutta ei satasia.
Myönnetään, on siihenkin rahaa mennyt. Maksoin siitä melkein kolme tonnia. Mutta siitä on jo yli viisi vuotta ja ilmaistointi toimii vieläkin.Minulla osaamisesta riittää kun tiedän huoltovälit, suoritan huollon ja siinä se. Tai käytän huollossa. Loppu aika ajellessa. Ei ex kursiota erikoisten vikojen kanssa, vaan normaalit kuluvat.
- ljsdfjskldsjlf
Pahinta on että renu on pilannut ennen niin luotettavan Nissaninkin.
- Laguna3
Jos kaikki ostaisivat autoa pelkän luotettavuuden perusteella niin ei kai olisi muita autoja kuin Skooda..?
- DGC
Minä luulin että Toyota on se luotettavuuden perikuva. Mutta kai tästäkin asiasta väittelee kaksi isoa ja muutama pienempi puolue.
- laatulaskee
Ne Nissanin laatuongelmat, ruostuminen ym. johtuu yhteistyöstä Renaultin kanssa, niinkuin tuossa ylempänä joku totesi. Se on vain niin, että noissa monimerkkikonserneissa laatu laskee sen huonoimman tasolle, kunnes on pakko tehdä jotain. Esim. se, että Nissan luopuu vähin äänin noista epäluotettavista Renaultin bensaturboista ja korvaa ne aidoilla vapaastihengittävillä japsikoneilla. Sama tulee näkymään pienissä turbodieseleissä, kuten esim. Kassun Renault-turbodieselit muuttuvat loppuvuodesta perinteisiksi kaksilitraisiksi Nissan-dieseleiksi.
Eli bensapuolella Nissan seuraa Mazdan jäljillä ja on kehittänyt uudet vaparikoneet, jotka hakkaavat nuo leluturbot mennen tullen ja ovat taatusti kestäviä. Ehkä ne tulevat sitten viiveellä Renuunkin.
- RRRRRRRR
Renu mainos kehoittaa hyödyntämään talviedut nyt ja lämmityspaketti vain 89 e. Se lämmityspaketti olisi kyllä hyvä täällä Mannakorvessa. Haloilla toistaiseksi tullaan toimeen ja auto, ei renu lämpenee lohkolämmittimellä ja omalla puhalluksella. Olen turhat perseen lämmittimet repinyt ns. helvettiin, koska voivat mennä vahingossa päälle, enkä ymmärrä miksi takapuolta pitää lämmittää, sehän on aina elävällä lämmin, hellä, pehmoinen.
- heated_seats
Istuinlämmityselementit ovat myös selkänojassa ja selkä kyllä tykkää lämmittimestä hyvää. Kaikilla ei ole tolppaa niin kyllä penkin mieluummin esilämmittää sähkölämmittimellä kuin istuu syväjäätyneelle penkille.
- niinmites
Aloittajalle. Mites sitten kun Nissanin uudet hienot koneet tulee Renuihin, vieläkö sitten pitää parjata Renua?
- Yleisesti
Kun mainostetaan jotain tuotetta nykyään sanalla UUSI! voi vetää yhtäläisyys merkin adjektiiviin epäluotettava. Perustelen väitteen sillä, että on jo aikaa sitten ollut luotettavia, toimivia autoja, kuin myös muita tavaroita. Kun hyvää muutetaan, suunitellaan uudeksi mennään huonompaan. Uusi kone, auto sitä voidaan kyllä kehua, mutta tosiasiassa ei tietenkään siitä voi olla kellään kokemusta, pitkäaikaista sellaista. Jos pysyttäisiin sellaisessa mikä kestää, eikä suuniteltaisi hyvää huonoksi, niin silloin suunta kehityksessä järkevä. Kun tulee uusia suunittelijoita, heidän pitää tietenkin suunitella uutta, tällöin on vaara ja se on toteutunut, että luovutaan kestävästä, toimivasta tekniikasta osittain tai kokonaan. Lisäksi nyky suunittelijoilta puuttuu käytännönkokemusta, syntyneet kaupungissa tillun lillun lei elämässä, eivät he ymmärrä mitä on huh hah hei, tämän vuoksi sutta ja sekundaa maailma täynnä, Ranska etunenässä roskan luojana. Jos näen jossain tuotteessa sanan UUSI, herää kysymys mitä vikaa oli entisessä? ja kohta taas UUSI on taas UUSI eli entistä huonompi.
Olen ajanut vanhaa Nissania, en tiedä mallia, koska ei ollut oma, tämä henkilöauto oli tukeva ja tunsi että se on käyttöön tehty, tosin ei pitkä aikainen kokemus tästä.
Auto on kokonaisuus, pelkkä moottori on vain yksi tekijä toimivuudessa ja UUDESTA ei kukaan tiedä mitään ja vaikka on hieno, niin ei välttämättä hyvä, kestävä.- ja_erityisesti
"Yleisesti" voi olla oikeassakin, mutta jos lähtökohta on se, että Rellun koneet ovat yksinkertaisesti luokattoman huonoja, niin eihän uudet Nissankin koneet voi olla mitenkään noita vanhoja huonompia, eihän? Jos ne täyttää laatumerkki Nissanin kriteerit, niin ei ne ihan susia voi olla!
- Automarsalkka
Kyllä on taas semmoista paskaa kirjoitukset täällä, ettei paremmasta väliä.
NImenomaan PARASTA osaa renussa ovat koneet sekä ruostesuojaus. Oikeastaan missään konemallissa ei ole isoja vikoja (vrt särkyvät volkkarin TSI:t ja tuhoutuvat Bemarin N47:t). Renun dieseleitähän käyttää moni valmistaja - mm. Mersu. Ehkäpä maailman kärkiosaamista sillä saralla. Että niin huonoja koneita...
Kuinka moni Renun mollaajista on ajanut NYKYAIKAISILLA Renaulteilla? (No veikkaanpa että hyvin harva, kun tuskin sitä autoon heillä on satasia enempää laittaa). Megane III, kuten myös Laguna ovat erittäin hyviä ja vähävikaisia autoja. Yhdessä maailman suurimmassa, saksalaisessa katsastustilastoissa (Dekra) Megane oli luokkansa toiseksi vähävikaisin ja Laguna omassa luokassaan viides. Uusin Megane myös voitti esimerkiksi TM:n viistoperätestin ja oli toinen farmaritestissä.
Ei hyppiviä jakoketjuja, ei irtoilevia imusarjan läppiä, ei hajoilevia vaihdelaatikoita. Itselläni oli kolmoskoppainen MEgane vuoden yli takuuajan (eli 5 vuotta ja vajaa 80 000km), eikä yhden ainoaa vikaa ollut autossa koko aikana. No pitihän kaiketi joku poltin vaihtaa, mutta se lienee hyväksyttävää jopa ranskalaiselle autolle. Vaan kuinka moni saksalainen nykyään pystyy samaan? Kun tuntuu, että etenkin Vag-konsernin tuotteet särkyvät jo ennen 30 000km rajaa.- Ettämitä19
Jos ei vikoja koneissa niin miksi sitten on kuitenkin Nisukan koneet tulossa? Ei kai Rellun koneita nyt huvin vuoksi vaihdeta?
- Reneli
Yhteistyötähän nuo koko ajan tekevät koneiden osalta. Dieselit ovat täysin Rellun tuotantoa, eikä tähän kai mitään muutosta ole tulossa?
Bensapuolella vastuuta on annettu Nissanin suuntaan, jotta kummallakin on selvästi oma vastuualue. Toisaalta ainakin tähän asti Nissan on suunnitellut (tai antanut käyttöön) koneen rungon ja Renault puolestaan on oman tietotaitonsa turvin huolehtinut ahtamisesta ja apulaitteista.
Hyviähän nuo TCe-koneet ovat olleet. Ei paljon ongelmia näy keskustelupalstoilla.- Vaparilla16
Mutta mutta... Vaparit tulee ei voi mitään ja Mazdan linjaa matkitaan Rellulla ja Nissanilla kun on tajuttu että pikkuturbot ei ole ratkaisu. Kunnon vapari kestää paremmin ja vastaa kaasuun miellyttävästi ja päästöt sekä kulutus pieni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086