Huonompi ristitty.

surumielinen

Nuorena hairahduin ns. "maailmaan" jossa avioiduin,sittemmin sain Jumalalta parannuksen armon ja sain kaikki synnit anteeksi ja sain palata"Isän kotiin". Mutta puolisoni ei ole tehnyt parannusta jostasyystä voi sanoa että olemme lähestulkoon ulkona uskovaisten kyläily ja kyläänpyyntö ringistä, tuntuu pahalta seurojen päätyttyä kuulla kun ihmisiä pyydetään kylään vierestä ja molemminpuolin korkeintaan puolihuolimattomasti saatetaan sanoa että "käyhän joskus". Entiset lapsuubenystävät ei pyytele ja joskus kun pyydän kylään niin suurimmaksi osaksi ei ole käynyt tai jos tullaan niin puolisoni kokee itsensä melkolailla ulkopuoliseksi, ainakaan hän ei sovi ns.puolisoiden sauna- lenkki-nuotio -tuppervaara -jumppa- retkeilyiltoihin mukaan, parhaassatapauksessa hänet käännytettiin ovelta pois kun yksin oli menossa tapaamaan paikkakunnallamme " hyvänä ja totisenauskovaisena" tunnettua laupeudentekijää......vihollinen tuo mieleeni väkisinkin välillä semmoisen yhdyssanan kuin.......kaksinaamaisuus....vai onko se pelkoa että parannuksen tekemättömästä tarttuu joku paha ja lika.

14

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruttoko

      Olet huonompi parempien silmissä. Meitä oli lapsina ja nuorukaisina tiivis kaveriporukka, minä jäin jälkeen ja olen naimisissa ulkopuolella kristillisyyden, olen kokoajan asunut samalla paikkakunnalla, koskaan meitä ei ole yksikään entinen ystäväperhe kutsunut kylään tai käynyt meillä perheineen vierailulla, kun kylillä tavataan niin yleensä heillä on kiire jonnekin, osa kiireisistä entisistä hyvistä ystävistä on jopa puhujaveljiä, jotakin heihin tuntuu meistä tarttuvan.

    • Huonoinristitty

      Olen kokenut saman! Otin vaimon "maailmasta"! En parempaa vaimoa voisi kuvitellakkaan saavani esikoislestadiolaisuudesta! Onneksi käytin valinnassani tunteitani, en pöntössäpönittävien "vanhinten"-neuvoja! Etäisyyttä toki ottivat sukulaiset ja tuttavat! Jatkuu vielä tänä päivänä lähes viidenkymmenen vuoden jälkeen! Maailmasta otettu on aina maailmasta otettu!

    • teuta01

      Kyllä minusta , siinä on vähän ittessäkin syytä jos ei ole kymmeniin vuosiin kutsuttu.
      Tulee väkisin mieleen Aabraham joka näki että kolme henkilä tulee mamreen tietä
      oli päivä palavammallaan , ja kun he tuli lähelle , antoi Aabraham vettä että saivat pestä jalat , ja toi juontiin , samall ähän ohimennen saoi teurasta sytetty vasikka ja
      Laita se tarjolle valmiina ,toi Vettä että saivat juoda , Ohimennen hän sanoi Saaralle
      .
      Leivo muutama kaltiainen ja oli taas vieraitten kanssa keskustelemassa , kun kaikki oli valmista Ruat tuotiin lähelle ja tarjottiin talterikilla ja he söivät (vaikka sinä oli 2 enkeliä ja HERRA. kun he oli syöneet ,he taas keskusteli kotvan, ,kun herra näki päivän mitän Hänelle tuli tareve päästä matkaan ,Aabraham saattoi siihen asti mistä ne 2
      kääntuivat Sodomaan , ja Aabe kesusteli vielä Herran kanssa ,ja teki sen viivytys Rukouksenn joka alkoi 50 >päättyen 10 , josta vielä Herra sanoi jos sieltä 10 löytyy
      säästän kaikki kaupunkit.
      .
      eoi siellä ollut kuin 4. ja yksi heistäkin katsoi taakseen ,ja muuttui suolapatsaaksi
      .
      voinjatkaa joskus

      • Huonoinristitty

        "voinjatkaa joskus"

        Älä jatka!! Ketään ei kiinnosta sinun aaprahamisi!


      • teuta01
        Huonoinristitty kirjoitti:

        "voinjatkaa joskus"

        Älä jatka!! Ketään ei kiinnosta sinun aaprahamisi!

        Kummallista ,tämä oli se paikka jossa kehoitetaan katsomaan
        vieranvarisuutta , oletko sinä sitä mieltä ,että aloitta ja oli tyhjä
        saattoi olla ,mutta sinä vasta olet tyhjä. ,mene mökkiis. .


      • Itsekinjotakinkokenut

        Ongelmahan oli, että kukaan ei kutsu, ei tule, katsoo ohi. Aabrahamin luo tuli nämä enkelit, joita ei kutsuttu, mutta olivat mieluisia ja siinä mielessä kutsutut. Uskoisin, että edellä kirjoittaneet ja syrjintää kokeneet olisivat kyllä leiponeet 'kaltiaisia' ja antaneet vettä vierailleen (enkeleille), kuten kristittyjäkin usein kutsutaan, jos vain tulisivat.


      • uhbhgtrf
        teuta01 kirjoitti:

        Kummallista ,tämä oli se paikka jossa kehoitetaan katsomaan
        vieranvarisuutta , oletko sinä sitä mieltä ,että aloitta ja oli tyhjä
        saattoi olla ,mutta sinä vasta olet tyhjä. ,mene mökkiis. .

        teuta terottelee Jeesuksen elukkana taurastus oppejaan saatanan enkelinä...
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

        Opetat että "kristus" olisi jakanut rikollisuuden papistolle virkoja vaikka Jeesus ei ole sitä tehnyt.
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat että rikokset saa anteeksi kun tekee ripin.
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat että luder/lutherin vanhassa rippikoulu katekismuksessa on kaikki oikein.
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        KETÄ PELVALEVIEN MIELESTÄ?
        Opetat että katekismuksen "herran ehtoollisen" on Jeesus asettanut.
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat että kasteesta Jeeuksen Nimeen vaikka se on väärennetyn raamatun sopaskaa.
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat että "älä tapa" käskyä ei tarvitse ymmärtää.
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat että sinä ja paavi tiedätte kaiken niin miksi pitäs Jumalalta kysyä.
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat että voit parantaa 700 sairautta. Onko lääkäreiden todistamaa näyttöä?
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat murhattujen ruumiiden raiskaamis oppia.
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat että luder/luther on Jeesuksen ase. Onko Jeesuksen oman sanan näyttöä?
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat että Jumalan seurakuntaa vainonnut saatanan palvelvija Paavali on Jeesuksen ase.
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat Jumalan ja Jeesuksen Lain kieltämistä.
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat "hengellisestä laista" sopaskaa,
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat että pyhä henki liikkuu JUMALAN luvalla missä vaan.
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat että syntinsä tunteva voi saada syntinsä anteeksi.
        (omavanhurskaus on syntiä)
        KENELTÄ SE AIVOPIERU OPPIS ON?
        Opetat kolminaisuus oppia.
        KUKA OPETTAA OIKEIN, saatanaa palvelevat vai JEESUS?
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        SIIS, LUOPUMALLA "YHDESTÄ" LUOPUU HEISTÄ "KAIKISTA"
        Joten
        jos teutassa on mistä sontaansa uskovaisille syötää, niin pitäs olla myös lähde tiedot vaikka kyllähän ihmiset ymmärtää, että ne ovat saatanaa palvelevien oppeja.
        teuta, KENELTÄ AIVOPIERU OPPIS OVAT?


    • suohirviöt

      "ruttoko" ei hyvillä saarnamiehillä, eikä ainakaan saarnaajanvaimoilla ole aikaa rupusakin kanssa ruveta veljeilemään, mukavampi se on omaa hovia pitää

    • valoanäkyvissä

      Se on niin jo nähty, että nämä jotka ovat ottamassa sakramentteja omiin käsiin eivät todellakaan kutsu kylään ns tavisuskovaisia! Olen joskus myös monen monta kertaa toivonut kyläkutsua , mutta nämä paremmat kristityt kaartavat hienoilla autoillaan vähän vienosti hymyillen ohitseni aina vaan.....Olen vuosien varrella monesti miettinyt, että miksi minun on niin paha olla seuroissa. Olen rukoillut, että Jumala antaisi oikeaa ymmärrystä ja mieltä myös minulle. Nyt tänä ahdistuksen aikana olen alkanut ymmärtää, että jokin ovi on vielä avaamatta. Odottaa minua ja muita ahdistuneita oikealle tielle. Se on jo raollaan, näen jo valoa ja näen joukon,jossa minäkin kelpaan sellaisena kuin olen. Ystävät rakkaat, odotetaan vielä hetki, rukoillaan yhdessä kaikkien esikoisten puolesta...

    • lanttusupikas

      Hyvin kuulostaa tutulta, kyllä "huoneeseen ottamisesta" meilläkin saarnataan, ja sidotuista puhutaan, mutta osa on varmaan vääränlaisia sidotuita tai huoneeseen otettavia.

    • Entinenseparatisti

      Jeesus halusi mennä kylään Sakkeuksen luo, ryövärin ja varkaan. Hän kulki syntisten keskellä. Jos hän vielä eläisi , niin tuskin hän olisi perustamassa omaa yksityistä hyvien lahkoa!! Vai mitä mieltä olette?
      Hyvä kirjoitus :valoa näkyvissä, odotan myös sitä että me syntisetkin saisimme
      vielä yhteen kokoontua veisaamaan ylistyslaulua Herralle!

    • Peerov

      Näitä hyviä riittää meillä ainakin näissä kirkkoonkallellaan olevissakin.

    • Lerzi

      Pidä vaimosi, unohda kaikki se, mitä tietämättömyys ja ymmärtämättömyys on synnyttänyt olemattomuuden ympärille. Keskity rakkaimpaasi! Kun joskus tulevaisuudessa kuolet, niin kuin on tehnyt jo sata miljardia ihmistä, vain se on varmaa, että vaivainen kroppasi kierrättyy Auringon ylläpitämässä kosmisessa sirkuksessa. Se, mitä mieleltään vajavaiset suostuttelijat uhkausten kera lupaavat – unohda! Vain sinä, vain sinä voit olla se, jota kumppanisi kaipaa...

    • Haluan tuoda yhden näkökulman asiaan. Itse olen pahasti sosiaalivammainen. Kun kasvaa syrjäkylillä lestadiolaisena ja siinäkin vähän omituisessa porukassa, niin ei tapaa lapsena muita ihmisiä ja näinollen jää ne taidot oppimatta,. jotka tavallisilla ihmisillä on. Se raja-aita, joka on lapsena opetettu tai muuten omaksuttu, tulee aina esteeksi uudessa tilanteessa. Kertakaikkiaan eli löydä puheenaihetta eikä pysty rentoutumaan vieraammassa seurassa. Nyt olen yli 70 iältäni ja jotain olen oppinut, mutta täysin vapaaksi en tässä elämässä taida päästä. Antakee armoa taitamattomille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2029
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1658
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      775
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      744
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe