Kierrätys parempi

turjane

Samassa taloyhtiössä yksi naapuri teki muuttoa. Yhdessä vaiheessa äijä kantoi roska-astioiden luo kolme hyväkuntoista puutuolia ja sohvapöydän. Mietin jo lähteä kysymään ja hakemaan niitä.
Mutta äijä ryhtyi särkemään niitä. Pisti ne palasiks ja paskaks ja tunki sekajätteeseen.

Aika moista tuhlausta ja piittaamattomuutta! Niistäkin olisi voinut olla monelle käyttöä ja iloa. Kierrätys kunniaan.

31

1633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päreiks.vaan

      Noin minäkin olisin tehnyt, ja teenkin, minä olen ne itselleni ostanut aikoinaan, en toisille.

    • hahahahaha

      Muutama vuosi sitten muutettiin. Mä pistin paskaks tosi paljon tavaraa. Löin ja potkin muutamat tuolit ja pöydät palasiks jätekatoksessa. Joku kyseli, eikös noita vois antaa kierrätykseen ja mä vastasin että omiani rikon kun en enää tarvi. Astioiden rikkominen jäteastiaan se vasta hauskaa oli :D

    • marcopee

      Mäkin oon rikkonu vanhat huonekalut ja astiat ennen kun oon pistäny roskiin. Ihan jees juttu!

      • jani_36

        Olen kohta muuttamassa. Mietin viedä huonekaluja, pöytiä, tuoleja, tv- ja stereotasot, lasejja ja lautasia kierrätykseen. Mutta hankala on viedä. Tarvis pakun jostain lainaksi/vuokralle, hirvee raahaaminen jne, eikä niistä hyötyis itse mitään.
        Taidan pitää vähän hupia: rikkoo ja särkee ne palasiksi ja viedä jätteisiin. Ihan ok ja muutkin näkyy tekevän samoin.


      • ekokierrättäjä

        Rikoitko Jani kunnollista ja käyttökelposta tavaraa, kun muutit? Vai voittiko järki ja veit kierrätykseen?


      • jani_36

        Yhden pöydän ja tuolit yks kaveri osti sopuhintaan. Kaiken muun panin paskaks. Ostettiin melkeen kaikki uutta uuteen kotiin. Kunnon helinä kun paisko sekajätteeseen kolme muovikassillista astioita, laseja ja (tyhjiä) pulloja! Hauskapitoa ja kierrätystä kaatikselle!


      • Anonyymi
        jani_36 kirjoitti:

        Yhden pöydän ja tuolit yks kaveri osti sopuhintaan. Kaiken muun panin paskaks. Ostettiin melkeen kaikki uutta uuteen kotiin. Kunnon helinä kun paisko sekajätteeseen kolme muovikassillista astioita, laseja ja (tyhjiä) pulloja! Hauskapitoa ja kierrätystä kaatikselle!

        Kunnon meininki Jani :D:D:D:D:D


    • rakepp

      Kyl määkin oon aina rikkonu ennen kun oon vieny roskiin huonekalut ja muut kamat.
      Muuten kaiken maailman roskisdyykkarit niitä keräilee ja kantelee ympäriinsä.

    • hhhth

      20 vuotta taaksepäin , oli lähes kaikilla paikkakunnilla "kierrätyskeskus" johon saattoi viedä tai kävivät jopa hakemassa juurikin huonekaluja ym. vastaavaa , harvassa lienevät tänäpäivänä ?

      • kierrätys_numero_1

        Ei ole harvassa. Ihmiset ovat tulleet vain välinpitämättömämmiksi.

        Tämä triidi on syöpää.


      • Se on niin että ei jaksa/viitsi. Meillä muille tarjolla olevat jätetään katokseen roskien viereen ja usein omaksi joku ottaa. Itse teen samoin mutta tsekkaan kyllä että tavara lähtee muutamassa päivässä. Jos ei niin laitan sitten roskikseen.


    • mara_k

      Ihan ok, Oon itekin aina pannu palasiks kun ei jaksa jotain kierrätys keskuksii lähtee ettimään ja sinne kamoja raahaamaa.

    • tuhlauspois666

      Itselleen on ne huonekalut ostanut ja ihan omalla työpalkallaan ne maksanut. Sinä olisit mennyt ihan ilmaiseksi ne hakemaan, niinkö? Ukolle sinun olisi pitänyt maksaa sopiva sopimanne rahasumma niistä. Ei täällä maailmassa ole ilmaisia lounaita niin ei täällä ole ilmaisia huonekalujakaan.

      Kierrätyskeskukset tekevät buisnestä. Ne hakevat parhaimmat ja hyväkuntoisimmat sinulta kotoa ja myyvät liian korkeilla hinnoilla niitä huonekaluja ja muuta tavaraa eteenpäin. Itse et saa mitään. Olet lahjoittajan puolella jotta toiset tienaavat sinun ostamilla huonekaluillasi. Piste. Olet siis hyväkskäytettävä ja toisekseen niin tätä kamaa, roinaa, huonolaatuisia huonekaluja ( ei täyttä puuta vaan keinolevyjä ) tehtaat syytävät liukuhihnatolkulla täyttämään maailmaa. Huonekalut ostetaan kerran elämässä kotiin ja ne kyllä kestävät noin 70 vuotta, jos ei niitä vasaralla ja kirveellä hakkaa. Sitten on pakko pilkkoa ne palasiksi jos todella aikoo heittää hyvää tavaraa pois. Ei kannata jaella ilmaiseksi.

      Asuntoon riittävät seuraavat huonekalut ja muuta ei tarvita. Jokaiselle vuode, vaatekomero ja sinne välttämättömät vaatteet, makuuhuoneeseen yksi tai kaksi tuolia ja pieni pöytä. Olohuoneeseen sohva tai kaks sellaista, olohuoneeseen kirjoja varten ja muuta tavaraa varten hyllykkö, olohuoneessa jokin pöytä, keittiöön tai ruokailutilaan ruokapäytä tuoleineen, keittiön kaapistoon mahtuu tarvittavat astiat. Lapsille koulupöydät ja tuoli ja joka huoneeseen komero vaatteille ja vastaaville vältämättömille asioille. Eteisessä yksi tai kaksi komeroa vaatteille. Näillä tulee erityisen hyvin toimeen. Ei siis montaa huonekalua tarvitse kotona olla. Sitä vaan kun ostetaan kaikkea ihan huvin vuoksi ja sitten mietitään, että mihin ne laitetaan, kun taas pitäis saada jokin erilainen. Pitäkää nyt ne samat huonekalut siellä kämpissänne, älkää ostako sitä turhaa roinaa kotiinne niin selviätte näin vähillä huonekaluilla ja kaapeilla ja komeroilla. Ja arvatkaas mitä, säästätte rutkasti rahaa,...tosin kauppiaat vaan on harmissaan, kun huonekalu ja roinamyynti ei toimi niinkuin he ovat ajatelleet.

      Mitään kierrätyspisteitä ei tarvita, kun hankitaan vain ja ainoastaan välttämätön. Piste.

      • Onhan sinullakin netti. Sinne kirjoitat niin kuin tuonkin juttusi. Jos joku on kiinnostunut niin tulevat ovelta ostmaan/hakemaan.


    • roskiin.tai.hinta.löytyy

      Se on vähän niin, että vaikka tavara on roskikseen menossa, mutta jos joku sitä tulee kyselemään, niin kyllä sille sitten hinta löytyy. Eli ei ukko jaksanut niitä alkaa kaupittelemaan, eikä halunnut ilmaiseksikaan antaa, ja ilmaiseksihan ne olisi haettu, jos olisi ne kokonaisina sinne jättänyt.

    • Tahmaantuma

      Kateus omaa monet kasvot ITSE EN TARVITSE MUILLEN EN ANNA.

      Mulla on tuttava joka ei koskaan osta arpoja kellekään lahjaksi, jos lahjan saaja voittaisi hän sanoo sekoovansa.
      Toki arpa lahjana on kuin pala käytettyä WC-paperia, voitto mahdollisuus häviävän pieni.

    • Ihailtavaa_not

      Itsekästä porukkaa keskustelussa. Ei yllätä. Lapsia aikuisten kehossa; hiekkalaatikolla rikotaan mielummin lelut kuin katsottaisiin niiden tuottavan iloa kavereille. Hyvä suomalaiset aikuiset, upeaa esimerkkiä opetatte teitä seuraaville polville!

    • vikakeino

      Minulle kävi kerran johtajan työtuolin kanssa niin ettei sitä otettu vastaan läheisissä kierrätyskeskuksissa tavaran paljouden vuoksi, eikä kukaan tuttunikaan kokenut tarvitsevansa sitä. Kun uusi työtuolini tuli, niin oli pakko tilan puutteen vuoksi laittaa vanha palasiksi ja heittää sekajätteeseen, kun muuten olisin selvästi rikkonut taloyhtiön sääntöjä.

    • dfgfghdgjhjsdhe

      Jos ette jotain tarvitse, laittakaa pikkusummalla toripistefihiin, tai samaisella sivulla 'annetaan' -osioon. Tai ostakaa vain hyvälaatuisia huonekaluja, joista ette halua luopua. Jättäkää perikunnalle muutakin riideltävää kuin viimeisimmän lastulevytrendin kiinalaista roskaa.

      • Turhaa_vaivaa

        Kokeiltu homma, mutta olisi pitänyt vielä kuskata ne ilmaiseksi jonnekin hevon kuuseen kun ei ostajalla tai edes ilmaiseksi saavalla ollut "kuljetusmahdollisuutta". Kappaleiksi meni ja energiajätteeksi.


    • nukii

      minä möin opiskelijalle pöydän tuolit ja sängyn olisin voinut muuttaa sen pillun painamiseksi mutta olikin hieman fät typy joten otin rahat

    • minä_minä.minä_minä

      Kyllä on sekopäistä sakkia. Toivottavasti jutut on huumoria. Muutenhan Te olette uusia Paavo Väyrysiä.

    • UuttaTilalleVelallaVaan

      Miksi antaa muille mitään kun nekään ei ole muutossa mua auttaneet?Paskaks vaan kaikki ja kovalla rytinällä! Näin suomi nousee!

    • omaisuus_rahaksi

      Mä olen tehnyt hyviä kauppoja vanhoilla tavaroillani. Tyhmä olisinkin ollut, jos olisin pistänyt päreiksi rahan arvoisen omaisuuteni!

      Yllätyin iloisesti siitä mitä ihmiset ovat valmiit maksamaan tavarasta jota ne tarvii, ja kun eivät halua ostaa upouuttakaan. Lisäksi saa hyvän mielenkin eli se on win-win tilanne molemmille osapuolille. :)

      Aloittajan muinaisella naapurilla ja monella tännekin kirjoittaneella jäi siis eurot saamatta kun rikkoivat vanhan omaisuutensa, mutta kukin tyylillään.

      • jonde_

        Yks kaveri, joka oli joskus about 10 v sitten muutaman vuoden duunissa firmassa, joka tyhjensi kuolinpesiä ym tyhjennettäviä asuntoja. Kerto miten homma menee. Kierrettiin tyhjennettävä asunto ja kerättiin talteen, mitä myytyä helposti eteenpäin, jos tähän oli lupa homman tilaajalta. Paljoa ei yleensä sellasta ollut, joka oli helppo realisoida. Sitten vaan jätelava ikkunan alle. Sinne heiteltiin ja rikottiin tavaraa kovalla rytinällä. Paljon meni toki hyväkuntoista paskaks ja jätekuormaan. Oli kiire tyhjentää kämppä. Ikävä juttu!
        Jos tääl on joku joka on ollu samanlaisessa duunissa, voi vahvistaa asian.


    • Kova-Jobi

      Itse pistin pari kuolinpesää sekajätteisiin jotain pientä kelpasi sukulaisille,ja nais väelle tiedoksi että älkää kerätkö sitä VAATE krääsää perilisten harmiksi säkkikaupalla! ne vaateet riippuu kymmeniä vuosia siellä vaatekomeroissa!

    • Nuukaerkki

      Tavaroissa voi olla jotain syöpäläisiä, parempi heittää roskiksiin, saavat sieltä hakea joka tarttee.

    • kiertää

      Merkillisiä ajatuksia, mieluummin palasiksi kuin annetaan/myydään tarvitsevalle ?!
      Joku väitti, että kierrätyskeskukset tienaavat. Ei tienaa tämän kylän kierrätyskeskus. Sieltä saa tavaraa muutamalla kolikolla. Itse löysin sieltä lisää verhokangasta, jota olin ostanut vuosikymmeniä sitten. Jatkoin verhoja sillä palalla.

      Vanhan rojun "myynti" on siirtynyt nettiin. Tässä kylässä on sekä kirppis että jätelava facessa. Kuva kyseisille sivuille ja hintatoive samoin. Yv:llä sovitaan ajankohtaa t. kuljetusta. Etenkin huonekalujen kanssa hyvä juttu.

    • Täysin samaa mieltä. Koskee kaikkea muuta kuin aviomiestä ja kotieläimiä. Itselläni tarkoittaa koiraa.

    • Anonyymi

      Itsekin muutin niin heittelin muumimukeja molokkiin täysiä että säpäleiksi meni, hyvin hajosi!

      • Anonyymi

        Onko se verrattavissa siihen, että erotessa exä pitäisi tappaa, ettei joku muu saa sitä?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe