Lennonjohtajaksi hakeneita?

lentotorni

Mahtaako täältä löytyä muita, jotka ovat hakeneet lennonjohtaja- koulutukseen? Minä hain ja juuri tein ensimmäisen vaiheen tehtävät netissä. Ihan kaikkiin en ehtinyt vastata, mutta luulen vastanneeni oikein niihin, mihin ehdin. Kova taso varmasti on enkä usko jatkoon tuolla tuloksella pääseväni, mutta onpahan haettu :).

127

22464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LK2

      Aikaisemmin yksi väärä vastaus on pudottanut automaattisesti jatkosta, joten valitettavasti en usko että seuraavaan vaiheeseen selviää jos ei ehdi vastaamaan kaikkiin kysymyksiin...:/

    • lentotorni

      Melkein kaikkiin ehdin vastata, kun halusin vielä varmistaa, että takuuvarmasti oikein vastaan. Itsekin ajattelin, että tuskin jatkoon on asiaa :).

    • minäki

      Moi!Onnea hakuun, itse hain viime vuonna. Muistaakseni sain etänä tehdyn ekan testin 100% oikein, mutta ainakin silloin se olisi sallinut pari virhettä. Kävin isommissa testeissä paikan päällä, mutten edennyt enää siitä sitten pidemmälle. lienee liian matemaattinen homma minulle!

    • DONN1

      Itse en ole vielä tänä vuonna hakenut kun on muut koulut kesken, mutta ehkä ensi kerralla! Oliko ensimmäinen testi tänä vuonna samantyyppinen kuin ilmeisesti viimeksikin, että materiaalin pohjalta piti vastata ABCD... kysymyksiin? Eli periaatteessa valmistautua ei juurikaan voinut? Onko kysymykset sellaisia että vastaukset löytyvät suoraan materiaalista kun vain osaa etsiä, vain pitääkö oikeat vastaukset jotenkin osata päätellä tekstin avulla?

    • lentotorni

      En viitsi tehtäviä sen enempää avata, ainakaan ennen kuin tehtävän suoritusaika on loppunut :). Kiva kuulla kokemuksia, kiitos.

      En tosiaan usko, että jatkoon tuolla pääsen, mutta ehkä seuraavaksi kerraksi jotain opin tästä. Mulla olisi se matemaattinen hoksauspuoli hyvinkin hallussa, joten jos sellaista seuraavassa vaiheessa on luvassa, niin vähän harmittaa.

      Oliko ne toisen tason tehtävät ns. yleistason matemaattista hoksaamista testaavia vai pitääkö tietää korkeamman matematiikan kaavoja yms.? Eli pitääkö olla, niistä selvitäkseen, koulutustaustana vaativamman matematiikan opintoja takana?

    • Toivossahyväelää

      Täällä parasta aikaa luetaan aluetta, testiin vasta maanantaina jotta voi mahollisimman paljon aihetta tankata.

    • minäki

      viime vuonna ei siihen itse testiin voinut millään valmistautua. kesti pari tuntia ja tajusin jo paikan päälle saapuessani, että ei taida minun hommani ollakaan :) muut, varsinkin miespuoliset saapuneet salkut mukanaan,odotushuoneessa jäykkinä istuivat eivätkä edes hyvää huomenta saaneet sanottua..Se oli jotenkin huvittavaa!
      Mutta mene toki hyvillä mielin!

      • exlj

        Mä muistan nuo salkkumiehet omista valintakokeistani ja voin kertoa ettei heistä yksikään ollut joukossamme kun opinnot aloitettiin ;) Ei niitä koneita salkulla johdeta. Tsemppiä jatkoon!


    • lentotorni

      Noo, tuskinpa pääsen tuohon toiseen vaiheeseen, kun en kaikkiin ehtinyt vastata. Eli periaatteessa voisi olla mahdollisuuksia, jos testi siis mittaa vain ns. "luontaisi valmiuksia ja kykyjä" eikä niinkään opittua ja päntättyä matemaattista päättelyä.

      Olisi mielenkiintoista kuulla teiltä, jotka lennonjohtajina työskentelette, että millaisista taustoista tulette? Onko taustalla jotain koulutusta, työkokemusta, jonkin asian vahvaa harrastamista? Sattuisikohan kukaan alalla työskentelevä tätä lukemaan?

    • jännittää

      Tein myös testin tiistaina. Kaikkiin kysymyksiin ehdin vastaamaan, mutta pahoin pelkään että yksi virhe pääsi joukkoon. Viimeisille viidelle kysymykselle oli sen verran vähän aikaa, että yhden vastauksen puoliksi lottosin :/

      Jos ei nyt, niin ehkä sitten ensi kerralla paremmin :)

    • Svyge

      Huh tein juuri testin. Mielestäni vastauksen löysin 25/30, 3 meni mutulla, kun ei ollut aikaa enää tarkistaa ja etsiä. 2 meni sitten täysin lotolla, kun ei vain löytänyt vastauksia. Saas nähdä miten käy. Aikaa jäi 1 min. Aluksi näytti että kiire tulee yli puolet ajasta meni ekaan kymmeneen kysymykseen. Loppua kohden sitten nopeutui tahti. Tsemiä kaikille.

    • Naattik

      Luulen vastanneeni kaikkiin oikein ja aikaakin jäi melkein vartin verran. Melko helpohkoja kysymyksiä.

    • lentotorni

      Naattik: onko sinulle ala ennestään tuttua?

      Itse olen pohdiskellut, että mahtaako esim. lentäjät hakea lennonjohtotehtäviin.

    • Naattik

      Ei ole ennestään tuttu ala, ihan noviisina liikenteessä. Itselläni on melko paljon tuttuja jotka ovat lentäjäksi viime vuosina opiskelleet ja valmistuneet, osa haki aikoinaan useita kertoja lentäjäkoulutukseen, mutta omaan korvaani ei ole kuulunut että he olisivat koskaan puhuneet lennonjohtajaksi hakutumisesta. Ennenhän ilmeisesti lennonjohtajalta vaadittiin lentolupakirja jonka vuoksi lentäjäksi valmistuneet saattoivat helpommin hakea tuohon lennonjohtajakoulutukseenkin...

    • lentotorni

      Sinä varmasti pääset seuraavaan vaiheeseen, jos vain kaikki vastaukset ovat oikein. Minä päätin vähän varmistella ja takuuvarmasti tarkastaa, että vastaus on oikein. Yhtään vastausta en arponut. Vähän harmittaa, että työaikataulujeni vuoksi tein testin lyhyellä valmistautumisella.

    • Koiram

      Myös minä tein kokeen systemaattisesti varmistellen. Kaltaiselleni putkiaivolle tuollainen keskittymiskykyä testaava koe on kohtalaisen helppo testi ja aikaa jäi 10 minuuttia. Suurimpaan osaan kysymyksistä oli kätketty väärintulkitsemisen mahdollisuus hätähousujen varalle.

    • Toivossahyväelää

      Täälläkin testi tehty, kaikkiin kerkes vastata ja aikaa ei hirveästi jäänyt. Osa kysymyksistä oli haastavia, toivon että kaikki meni oikein. Odottavan aika on pitkä...

    • 12-2

      Mikäli pääsette kurssille ja valmistuttekin joskus, niin ainakaan vakituisista töistä ei kannatta Suomessa haaveilla. Parhaillaan on 3-4 kurssia aiemmin valmistuneita lennonjohtajia työttömänä tai siirtyneet muille aloille, joten siltä osin ei hyvältä näytä.
      Mikään ei tieten estä lähtemästä ulkomaille valmistumisen jälkeen, mutta kuitenkin.

      On käsittämätöntä, että Finavia edelleen jatkaa lennonjohtajien kouluttamista, kun järkevämpää olisi pitää esim. 5 vuoden tauko koulutuksista. Noh, firmahan tienaa näillä koulutuksilla, joten miksipä sitä lypsylehmää lahtaamaan..

    • lentotorni

      Ai jaa? Olen kuvitellut, että ne harvat koulutetut työllistyisivät melko hyvin.

    • Toivossahyväelää

      Mä oon kans kattellu että hyvä mahollisuus opiskella työttömäksi :)

    • TILT

      Onko kellään muulla käynyt niin, että ohjelma bugaa ? Itse en saanut lähetettyä vastausta ollenkaan vaan se vaan latasi ja latasi jotain. Ajan kulumista pystyi kyllä seuraamaan.

      • K8889

        Itselläni oli testin aikana useampaan otteeseen ongelmia päästä seuraavaan kysymykseen. Aika juoksi ja sivusto lataili itseänsä. Yleisesti latailu kesti noin 30s- 2min kysymystä kohden. Onnesta viimeisein kysymyksen aikana ei tökkinyt. Huonoa epäonnea jos karsiudun ajan perusteella, mieluummin väärien vastauksien


    • Toivossahyväelää

      Ei oo ollu ongelmaa. Katoitko että miten sun nettiyhteys toimi?

    • Naattik

      Mulla ei lataillut ylimääräisiä mutta aikaa en sen sijaan nähnyt juoksevan missään.....itse katsoin kellosta ajan.

    • lentovahtimestari

      Nyt kun koe on ohi niin täytyykö ne purjevalot olla aina päällä liikkuessa ?

    • AKOni

      Eipä kai purjehdusvalojen ole oltava päällä kuin vain pimeän aikaan. Ja toisaalta, mitään valojahan ei ole pakko olla aina päällä, koska kapteeni voi tarvittaessa päättää valojen sammuttamisesta.

      • gargarrar

        Mut siinä oli se "kentällä" sana mukana kysymyksessä. Itse pistin että pitää olla.


      • AKOni

        Mielestäni kentällä pitää käyttää ns. varoitusvaloja myös päivällä, mutta purjehdusvaloja vain pimeän aikaan.


    • Toivossahyväelää

      Mä vastasin ainaki että ei purjevaloja tartte olla.

    • lentotorni

      Ensi viikolla pitäisi sotten vastsusten tulla. Jännää, noh teille muille, itsellä ei varmastikaan jatkoon asiaa, mutta elän hengessä mukana. Ja mielenkiinnolla seurailen prosessia, kos vaan jatkoonpääsijät jaksavat myöhemminkin kirjoitella :).

    • lentotorni

      No ohoh, mikä pino kirjoitusvirheitä edellisessä :O.

    • lentovahtimestari

      Meikä laitto purjevalot täytyy olla ja tänään tuli kutsu FEAST kokeeseen :) mites muilla ?

      • Leppiss

        Tästä huolimatta missään ei kyllä mainita purjehdusvalojen käytöstä kentällä päiväaikaan. Onnea sulle kuitenkin jatkoon pääsystä ja tsemppiä seuraavaan vaiheeseen! :))


      • lekojee
        Leppiss kirjoitti:

        Tästä huolimatta missään ei kyllä mainita purjehdusvalojen käytöstä kentällä päiväaikaan. Onnea sulle kuitenkin jatkoon pääsystä ja tsemppiä seuraavaan vaiheeseen! :))

        Oikea vastaus oli väärin, eli purjehdusvaloja ei käytetä aina. Jatkoon pääsyyn vaadittiin 83% eli 25/30 oikein :)


      • Leppiss
        lekojee kirjoitti:

        Oikea vastaus oli väärin, eli purjehdusvaloja ei käytetä aina. Jatkoon pääsyyn vaadittiin 83% eli 25/30 oikein :)

        Oho aika monta sai laittaa väärin!


      • Saalentää
        Leppiss kirjoitti:

        Oho aika monta sai laittaa väärin!

        Joo vähän tulee sellainen kuva, että tämä ensimmäinen vaihe oli lähinnä esikarsinta suhteellisen väljällä haavilla, ja että varsinaiset valintakokeet alkavat vasta kakkosvaiheessa. Jokatapauksessa onnea ja tsemppiä kaikille jatkoon päässeille! :)


      • gargarrr
        lekojee kirjoitti:

        Oikea vastaus oli väärin, eli purjehdusvaloja ei käytetä aina. Jatkoon pääsyyn vaadittiin 83% eli 25/30 oikein :)

        Olipa tosiaan helppo 25/30... Jatkoon täälläkin vaikka laitoin purjehdusvalot päälle.


      • lekojee

        Ei ollut kaikille helppo, vajaa kolmasosa pääsi jatkoon!


      • Valo-merkki

        Siellä paperissa puhuttiin yöllä käytettävistä valoista, ja lopussa mainittiin niistä varoitusvaloista, että mikäli koneessa on kohtaa se-ja-se-vastaavat valot, niin niitä on käytettävä myös päivällä.
        Oli harvinaisen ärsyttävä kysymys.


      • Ammattilntäjä

        Joo. Purjevaloja ei tartte aina edes kentällä.


    • Toivossahyväelää

      Vastasin ettei tartte ja kutsu tuli kakkos vaiheeseen :)

    • LeukaRintaan

      Ei purjevaloja, kysymys oli AINA ja materiaalissa puhuttiin yöstä.

      Tuo työllisyystilanne vähän mietityttää, kannattaako ottaa paikka vastaan jos sattuu pääsemään...

      • Toivossahyväelää

        Näyttää hyvältä cv:ssä jos voi kertoa ko. Koulutuksen käyneen


      • gargargrg

        Eipä se kauaa kestä.


      • LeukaRintaan

        No jos on lainat ja muut maksettavana ja vakituinen työ,
        niin onhan se riski lähteä siitä opiskelemaan mahdollista työttömyyttä varten.
        Ei mulla kyllä mitään ulkomaita vastaan ole, mutta käykö siinä sitten niin, että tutkintoa pitääkin täydentää jne...
        Toki jos tuonne pääsisi, niin tuskin sitä malttaisi olla menemättä.


      • jepjep1970

        On mullakin vakityö, mutta jos nyt paikka heltiää niin opintovapaallehan tässä jäädään, joten voi koulun jälkeen palata takaisin vanhaan työhön. Ei irtisanoutuminen kovin järkevää olisi.


    • Kiinnostaisitietää

      Hieman hymyilyttää, nimittäin kun ottaa huomioon kontekstin ja katsoo tuota monistenippua, jossa sivu 7 on lipsahtanut sivun 4 perään.

      Saako omat ykkösen pisteet nähdä jossain vaiheessa?

      • Saalentää

        Kirjeen lopussa on linkki ekan vaiheen koevastauksiin.


      • abugabububu
        Saalentää kirjoitti:

        Kirjeen lopussa on linkki ekan vaiheen koevastauksiin.

        26/30. Ihan hävettää. Onkohan noilla merkitystä enää yhtään jatkossa?


      • Toivossahyväelää

        Älähän nyt, nitominen on haastava homma :D


      • KiinnostaisiTietää

        Ei hitto, yllätyin niin tosta jatkoon pääsystä, etten lukenut ihan loppuun asti ajatuksella. 28/10 ja ne mitkä on väärin on kyllä sellaiset joissa varmasti vastasin muuta kuin mitä tuo systeemi nyt näyttää. IFR ja väistökysymys. Nettiyhteys jumitti pariin otteeseen, eli olisiko se sitten sotkenut nuo.
        Onpa ärsyttävää.
        Mutta ne mistä luulin että meni väärin, menikin oikein :)


    • lentotorni

      Ei tarvii yhtään hävetä =D. Jatkossa olet.

      Mulla kävi tosiaan niin, että ehdin vastata 25/30 ja yllättäen näistäkin oli sitten pari väärin. Ja typeriä virheitä, nyt kun katsoin, saman tien tajusin. Mm. valinnut vaihtoehdon, jossa oli enintään, kun piti olla vähintään (tai toiste päin). Lukea ehdin tekstin kerran läpi, mutta ei auta, oli pakko heti alkuviikosta tehdä testi, kun loppuaika olikin töissä ja perheen kanssa niin kiire, etten olisi rauhallista hetkeä ehtinyt saada testin tekemiseen. Ei ollut mulle tarkoitettu ja olkoon niin :). Ainakaan tällä kertaa.

      Tsemppiä kaikille jatkoon ja jos vaan jaksatte tänne tosiaan prosessin etenemisestä ja ehkäpä aikanaan itse opiskeluistakin kirjoitella, niin seurailen mielenkiinnolla.

    • lentovahtimestari

      Oli kyllä mielenkiintoista, että 25/30 pääsi vielä sisään. Tai se varmaan riippuu tekijöiden suorituksista. Mukaan seuraavalle kierrokselle otettiin viime vuonna 400 ja myös tänäkin vuonna. Voin kuvitella trendin jatkuvan. Eli tästä voidaan päätellä, että viime vuonna oli huomattavasti helpompi koe.

      Ensi vuonna hakijoille pro tip: ei kannata jännittää sen ajan kanssa, oikeat vastaukset on tähän asti olleet se ratkaiseva tekijä, ei aika.

    • Toivossahyväelää

      Onko joku tehnyt jo Feast testin? 8)

      • arffhjkkjhj

        On. Pää hajos.


      • Toivossahyväelää

        Oi voi, mitä siinä oli?


    • lentovahtimestari

      oli muuten kipee testi :D hyvä puoli on ettei siihen tosiaan pysty valmistautumaan

      • Toivossahyväelää

        Itellä on perjantaina se testi, vähän kyl jänskättää...


      • Pääsenköläpivaien

        Mulla myö perjantaina! Tsempit!


    • Pääsenköläpivaien

      Kiinnostasko jotain edes vähän kertoo mitä se kipee testi oli? Voiko siihen edes valmistautuu? Olitteko harjotelleet?

    • Toivossahyväelää

      Kukaa ei varmaan kerro mitään ennenkö vasta testit ohi :(

    • Pääsenköläpivaien

      Siis tuskin kukaan edes oikeita vastauksia voi kertoa. Eikö siellä nimenomaan testata soveltuvuutta? Ja tuskin ne toistaa samaa koko ajan, jos olis niin helppo infota seuraavia. Mutta siis ei ole mitään käsitystä mitä tuleman pitää. No on joitain testin tehneiden kommentteja, kun feast on kai ns yleiseurooppalainen. Mut siis onko ne samanlaisia kuin ohjeissa oli vinkit? Ja mikä teki siitä kipeen? Tuskin kukaan siihen toista auttaa voi oikeita vastauksia antamalla. Lähinnä fiiliksiä kyselen. Eli sinällään se ei ole keltään pois. Sitä kai joko soveltuu tai ei ja juuri tuolle alalle. Mulla on itellä jo 3 yliopistotutkintoo alla ja vakiduuni, että kaikki kortit ei ole tässä kiinni.

    • Toivossahyväelää

      Onkohan muuten tietoa millon näistä saa tulokset?

      • huehuehue323

        vko12


    • Feastaaja

      Feast oli hauska kokemus.

      Ja siinä alussahan laitetaan ruksi ruutuun, että sakon uhalla luvataan olla paljastamatta testin sisältöä. (Mutta Wikipediasta löytyy kyllä pääpiirteittäin.)

      Mielenkiintoista nähdä miten eri osia painotetaan.

      • Toivossahyväelää

        Kokemuksena oli mukava, kahen vuojen päästä sitten taas uuestaan :)


      • Feastaaja
        Toivossahyväelää kirjoitti:

        Kokemuksena oli mukava, kahen vuojen päästä sitten taas uuestaan :)

        Meinaatko että ei mennyt ihan putkeen?

        Osa meni itsellä omasta mielestä hyvin, osa vähän arvauksella ja siitä yhdestä nimeltämainitsemattomasta tehtävästä nyt on turha edes yrittää toivoa mitään hyvää tulosta. Todennäköisesti tarkoitus olikin lähinnä sekoittaa ihmisen pää?

        Todella vaikea sanoa miten meni, ei auta kun odotella pari viikkoa.
        Haluaisin kyllä päästä tekemään sen kakkosen, jos ykkönen oli tätä :) :) :)


      • Toivossahyväelää
        Feastaaja kirjoitti:

        Meinaatko että ei mennyt ihan putkeen?

        Osa meni itsellä omasta mielestä hyvin, osa vähän arvauksella ja siitä yhdestä nimeltämainitsemattomasta tehtävästä nyt on turha edes yrittää toivoa mitään hyvää tulosta. Todennäköisesti tarkoitus olikin lähinnä sekoittaa ihmisen pää?

        Todella vaikea sanoa miten meni, ei auta kun odotella pari viikkoa.
        Haluaisin kyllä päästä tekemään sen kakkosen, jos ykkönen oli tätä :) :) :)

        En oikeen osaa sanoa miten meni, mutta parempaan oisin kyllä pystynyt :)


    • jepjep1960

      Pitikö Feast-testin aikataulutus hyvin paikkaansa? Oliko siellä mitään muuta erikoista? Tapasitteko ketään mahdollisesti tärkeitä ihmisiä kuten haastattelijoita jne vai oliko ihan vain laumana testiin ja laumana pois? Kiitos vastauksista :)

      • Feastaaja

        Aikataulu piti, paljon myös itsestäsi kiinni kauanko siihen aikaa käytät eli nopeamminkin pääsee pois. Ei ollu vielä mitään ihmeempää. Yleistä infoa ja testi alta pois.


      • jepjep1960

        Kiitos! Tänään olinkin tuolla ja olihan se melkoinen testi tosiaan :) Nyt ymmärsin nuo "se yks nimeltämainitsematon testi" -jutut koska olihan se yksi osio nyt ihan suoraan saatanasta :)
        Todella vaikea arvioda miten meni mutta onneksi ei tarvitse kauaa odotellakaan.


      • Feastaaja
        jepjep1960 kirjoitti:

        Kiitos! Tänään olinkin tuolla ja olihan se melkoinen testi tosiaan :) Nyt ymmärsin nuo "se yks nimeltämainitsematon testi" -jutut koska olihan se yksi osio nyt ihan suoraan saatanasta :)
        Todella vaikea arvioda miten meni mutta onneksi ei tarvitse kauaa odotellakaan.

        Todella odotan tuloksia, niiden mukanahan luvattiin pientä analyysiä omasta suorituksesta. Paineensietokyky on noissa hommissa tärkeä ominaisuus, joten oletan että yksi mitä haluttiin testata on toimintakyvyn säilyminen vaikka hetken olisikin hieman sekavaa... :D :D :D


    • seniorpro

      Yöllä koneen ollessa liikkeellä, tavalla tai toisella pitää olla päällä "purjehdusvalot" eli navigation lights (punainen/vihreä). Päivällä unohtuvat välillä.

      "Varoitusvalot" eli selkokielellä beacon(it) (vilkkuva punainen) pitää olla päällä kun kone on liikkeessä tavalla tai toisella oli yö tai päivä, tai kun koneen moottori/moottorit ovat käynnissä liikkui kone tai ei.

    • kebabpepperonitonnikala

      Nyt on menossa viikko, järjestyksessään 12. Odotan täksi torstaiksi tuloksia. Täytyy sanoa, etten ole ikinä ollut moisessa testissä, jonka paskon täysin huolella. Tai siis sen "tietyn" osion. Harjoitus meni vielä jotenkuten. Koska kerrottiin, että kukin osio vaatii tietyn tason saavuttamisen, uskon että siinä karahtivat mahdollisuudet mielenkiintoiseen koulupolkuun. Huomasin usein n. 0.1sekuntia myöhässä, että laitoin abt jokaiseen väärän vastauksen. Hienoa poikaseni. Olisi pitänyt asennoitua, että ei edes yritä huippupisteitä, vaan vastata varmanpäälle. Fittu. Subjektiivisesti paljon vaikeampi koe kuin Mensan testi. t. läpäisty on...

      • Kalen_teri

        Viikko 12 on ensi viikko.


      • KeBabpepe

        Jaa kappas. En osannut epäillä tämän huawein kalen_teria kun usein ei parempaa tietoa itsellä ole. Kävin vielä uusiks tsekkaas, jännä bugi, luulin että oisin itse ollu hapoilla.


    • Pääsenköläpivaien

      Onko tullut tuloksia? Tällä viikollahan niitä kaiketi on odotettavissa...

    • huehuheuhue

      Jatkossa vieläkin.. Seuraava testipäivä kestääkin sitten surkeet 7 tuntia.

    • jepjep1981

      Jatkoon mentiin täälläkin :) Wuhuu!

    • Feastaaja

      Jatkoon. Huh huh. :D

    • jepjep1970

      Oliko teillä miten ne keskiarvoinen suoritus ja keskiarvoa parempi? Mulla oli 4 4. Vähän olisin kaivannut sitä oikeaa analyysia niistä suoriutumisista, eihän tuosta nyt mitään iloa ollut.

      • Feastaaja

        5 parempaa, 2 keskiarvoa ja 1 huonompi.
        Sama vika. Mut yllätti. Luulin et meni huonommin.


      • Alastornista

        Mulla 1 parempi, 1 huonompi ja loput keskivertoja.. Ja tällä kertaa haku päättyi tähän vaiheeseen.
        Eikö siinä paperissa sanottu et kaikki pitää olla yli 5pisteen suorituksia, että pääsee jatkoon?
        Näin ollen yksikin keskivertoa heikompi osa-alue pudottaa jatkosta.
        Suuret onnittelut jatkoon päässeille!
        Ja tsemppiä loppuihin testeihin.


      • jepjep1960
        Feastaaja kirjoitti:

        5 parempaa, 2 keskiarvoa ja 1 huonompi.
        Sama vika. Mut yllätti. Luulin et meni huonommin.

        Pääsitkö siis silti jatkoon vaikka sulla oli se yksi alle keskiarvon? Siinähän tosiaan sanottiin että kaikki pitää olla vähintään 5.


      • Feastaaja

        Aloin itsekin miettimään asiaa ja huomasin, että siinä lisäohjeessa on mainittu vain neljä osa-aluetta, eli nuo yhdet kolme yhdessä muodosti yhden osa-alueen, jonka kaikkien kolmen osion keskiarvo oli riittävä. Tulikohan riittävän epäselvä lause. :)


      • jepjep1960

        Totta muuten! Se värikuviohäsdäkkä oli jaettu osiin ja sulla siis ilmeisesti se kokonaisuus oli vähintäänkin keskiarvoa vaikka joku osa-alue jäi alle. Onnea siis jatkoon pääsystä :) Nähdään ehkä kakkosfeasteillä :)


    • Feastaaja

      Ei voi muuta sanoa, kuin että mielenkiinnolla odotan kakkosen tuloksia. Ei tainnut helppo olla kenellekään.

      • Saalentää

        Huhhuh. Taitaa olla nyt aika paljon kiinni siitä, miten yleisesti on mennyt.


      • Feastaaja

        Olisko väärin toivoa, et muilla olis menny huonommin? Tuli tyhmiä mokia. Taitaa mennä parin vuoden päästä uusiks...vielä monta päivää odottelua.


      • Saalentää

        Pakkohan se on toivoa, typeriä mokia tuli itsellenikin. Tsemppiä piinaaviin odotuksen päiviin... :)


    • Jepjep1960

      Joo tuo feast 2 oli kyllä heittämällä monta kertaa vaikeampi kuin ykkönen. Mutta toisaalta myös aika hauska, kokemuksena.
      Ensi viikon keskiviikkona pitäis tulla tulokset! Sitä kirjettä odotan kyllä mielenkiinnolla :)

      • Feastaaja

        Olihan se kokemus :D
        Tuli itse vaan alisuoriuduttua sen verran, että ärsyttää.


      • Saalentää

        Osaako kukaan sanoa, mitä viimeiseltä vaiheelta odottaa? Onko englannin kielen testi suullinen vai mitä mahtaa pitää sisällään?


      • Feastaaja

        Käsitin, että olisi haastattelu.
        Mut ei tarvi itse ainakaan tänä vuonna moista murehtia. :(


    • Kahavimaitua

      Onkos jollekkin jo tullut kirjeitä koskien jatkoon pääsyä?

      • Saalentää

        Keskiviikkona tuli.


      • KahaviMaitua
        Saalentää kirjoitti:

        Keskiviikkona tuli.

        Jeps. Mulle ei oo tullu joten turha varmaan elätellä toivoja seuraavaan vaiheeseen pääsystä. :/ harmi.


      • Feastaaja

        Kyllä kaikille tulee kirje, pääsi tai ei. Ota sinne yhteyttä jos ei näy. On voinut silppuuntua Postin lajittelukoneessa tai eksyä matkalla. Itse sorruin keskinkertaisuuteen ja se ei riittänyt.


      • SamaÄijäKuÄsken
        Feastaaja kirjoitti:

        Kyllä kaikille tulee kirje, pääsi tai ei. Ota sinne yhteyttä jos ei näy. On voinut silppuuntua Postin lajittelukoneessa tai eksyä matkalla. Itse sorruin keskinkertaisuuteen ja se ei riittänyt.

        Joo pitää ottaa jos ei maanantaina näy. Millä aikataululla neljäs vaihe suoritetaan? Ja jos saan kysyä niin mitä oli keskinkertaisuus? Tuliko jossain paljon virheitä vai mitä?


      • Feastaaja

        Kirjeessä on mukana tulokset osa-alueittain. Olis pitänyt olla keskiarvoa parempi.


    • aloittajatäällä

      Mitä näissä Feast-testeissä tapahtui? Kuinka kauan kesti?

      Kertokaa ihmeessä edelleenkin prosessin kulusta ja fiiliksistä!

    • Uteliaspoju

      Kiinnostaa hakijoiden fiilikset myös, osaan veikata stressin ja turhautumisen.
      Kukaan pääsi opinnoille?

    • huehuheuheuheuhe

      jätin homman sikseen feast2 kohdalla kun yhtäkkiä kävi ihme ja pääsinkin oman alan töihin. vähän jäi mietityttään kuin pitkälle ois päässy

    • Hakija7

      Tässä uudessa haussa hakeneita? Miten meni nuo nettitestit? Omalta osalta surkeasti, olin hidas ja jouduin arvailemaan. Moneenko kysymykseen ehditte vastata?

    • lentotorni

      Ketjun aloittaja tässä hei. Tässäkin haussa hain. Ehdin vastata kaikkiin. Osa meni materiaalista katsomatta "varmana", osa materiaalista katsoen ja yhden puhtaasti arvasin. Tällä kertaa meni helpommin kuin edellisellä kerralla. Ei sillä, että nytkään jatkon odottaisin pääseväni, mutta olisihan se mukavaa.

    • Palikkako

      Hei, mulla vielä testi tekemättä mutta mietin voiko materiaalia lukea etukäteen ja vasta seuraavana päivänä tehdä kokeen? Vai pitääkö tehdä kun sinne kerran kirjautuu?

    • Hakija2018

      Tein hetki sitten testin. Kun halutaan stressinsietoa ja vastaavia juttuja, tein testin sen kummemmin valmistautumatta pohjatekstiin pienoisessa, keskittymistä haittaavassa kahvin yliannostuksessa, kihlattuni katsellessa taustalla tsekkiläistä rock-dokumenttia hapankorppua rouskuttaen ja dokumenttia naureskellen, lievässä kakkahädässä ja puolitarkoituksenmukaisesti saavutetussa kohmelossa - vastasi testiympäristö ainakin siltä osalta "häiritseviä" haittatekijöitä. Tällä ei tietenkään painoarvoa ole, jos itse testi vastauksineen meni penkin alle. Itselläni taisi kyllä niin käydä.

      Testi oli hyvä, testattiin materiaalin tietämystä / nopeaa selausta vastausta hakien. Pärjää hyvin, kun perehtyy perussanastoon ja termeihin, ei siis ole mikään "pärjää pelkällä maalaisjärjellä"- ja keskittymällä koettelemus. Aika ei antanut armoa vastausten etsimiselle.

      Kannattaa jatkossa perehtyä annettuun koemateriaaliin ja opetella, kokeen aikana siihen ei aikaa ole, vaikka materiaalia saa käyttää kokeen aikana hyväksi. Mielenkiintoinen kokemus, testiä tehdessä kiinnostus aidosti kasvoi alaan, mutta tällä kertaa antanen parempien hakijoiden mennä jatkoon ja keskityn alkavankin viikon TE-toimiston kanssa sovittuun työkokeiluun puhelinmyyjänä.

      Kiitokset aiemmista, ja tulevista viesteistä.

    • daym

      itse sain tänään täytenä yllätyksenä mailitse tiedon, että pääsin ensimmäiseen vaiheeseen. todellakin tuntui että koe olisi mennyt ihan penkin alle, ja pääsin kyllä jatkoonkin ihan rimaa hipoen, mutta innolla menen nyt katsomaan että mikäs se seuraava vaihe nyt sitten on :)

    • Hannes304

      Netissä suoritettava esitesti oli mielestäni helppo. Nopea silmäys kertaalleen materiaaliin, jotta löytää tenttitilanteessa asiat oikeasta paikasta. Varsinaisen testin aikana kyseinen materiaali auki toisella välilehdellä, josta nopeasti ctrl f komennolla löytyi oikeat vastaukset. 29/30 tuloksella jatkoon. Aikaakin jäi n. 15minuuttia käyttämättä.

      • bahumbug

        ew.


    • lentotorni

      Minullekkin tuli kutsu FEAST-testiin ja varasin jo ajan. Mielenkiinnolla odottelen millaista on luvassa.

    • Feastbeast

      Onko tässä haussa porukkaa, jotka on aikaisemmin jo käyneet FEASTin suorittamassa? Millaisia tehtäviä odottaa?

    • ezaf

      feastit suoritettu, haastatteluissa nähään ;)

    • lentotorni

      Huhuu, FEAST koettu ja tuskin asiaa haastatteluihin... Osa tehtävistä tuntui sujuvan ja osa kaikkea muuta, yritystä kuitenkin oli. Oli mukava jutella kenen juttua tuli :). Tsemppiä jatkoon ja kirjoitelkaahan kuulumisia.

    • tsekkiläinenpegasos

      Esitesti 26/30 sen kummemmin ennakkoon valmistautumatta CTRL F naputellen ja toista näyttöä vilkuillen ja jatkoon sillä pääs nähtävästi.. Ens viikolla ois sit perjantaina FEAST, Hauska lukea porukan kokemuksia, odotan innolla et millane mahtaa olla :D

    • Feasteri

      Kuinka nopeasti tuli kutsu haastatteluun? Oliko ne featsit ihan vittumaisia?

    • feastfast

      eiköhän ne haastattelukutsut tule kaikille samaan aikaan ensi viikolla, jos jatkoon pääsee. feastit oli ihan saatanasta, mutta mukavalla tavalla. ihan kiva, vaikkakin pitkä, päivä. tipahdin ite kärryiltä joissain osioissa niin huolella, että haastatteluun pääsy olis melkonen ihme. kiva oli käydä kokeilemassa, ja nythän sen soveltuvuden alalle sit tulosten tullessa tietää. tuskin menen toiste, en usko että testitulosten merkittävä parantaminen on mahdollista, vaikka tietääkin kokeiden sisällön.

    • lentotorni

      Milloinhan hylkyvastaukset tulevat? Tulevatkohan samoihin aikoihin kuin haastattelukutsut? Eikös ne kohta pitäisi tulla? En siis itse usko haastatteluihin eteneväni. Tai sitten taso ei ole ollut kovin korkealla 😂.

      • Feastbeast

        Tällä viikolla pitäisi tuloksien tulla. Myös hylkyjen käsittääkseni :)


      • Etelänmuija

        Sais tulla huomenna ne tulokset, en kestä enää odottaa viikonlopun yli :| Jännittää älyttömästi! Hain vuonna 2016 ja silloin pääsin Feast kakkoseen eli sadan parhaan joukkoon mutta haaatatteluihin otettiin muistaakseni vain noin 15 ihmistä (ei mua). Nyt on siis paremmat mahdollisuudet vielä jatkaa.


    • lentotorni

      Hylky tuli, odotetusti ja oikeutetusti :). Päivän eka osio keskinkertainen, DART-osion tehtävistä suurin osa alle. Rehellisesti sanoen: mietin jo FEAST-testeissä, ettei minusta kuitenkaan siihen työhön olisi. Enkä ole valmis muuttamaan työn perässä. Onnea matkaan haastatteluihin!

      • Ihmetys1

        Hmm onko muille tullut tuloksia? Mulle ei oo tullut.


      • Tornihaukka
        Ihmetys1 kirjoitti:

        Hmm onko muille tullut tuloksia? Mulle ei oo tullut.

        Tuli aiemmin tieto sähköpostiin ja eilen kirjeellä. Jatkossa ollaan.


      • mcfeast

        mäkin sain hylsykirjeeni jo torstaina. vain yksi osio oli yli keskiarvon, muutama keskiarvoinen suoritus ja loput alle. haastatteluun pääsi vain jos kaikki osiot olivat keskiarvon tai yli. tunnustettava se kai on ettei ole soveltuvuutta alalle, en usko että yrittämällä kahden vuoden päästä saisi merkittävästi parannettua tuloksia.


      • Etelänmuija
        Ihmetys1 kirjoitti:

        Hmm onko muille tullut tuloksia? Mulle ei oo tullut.

        Ei ole tullut mulle vieläkään :(


    • Atcmaybe

      Onko haastatteluvaiheissa jo kielitestejä vai onko ne vasta opiskeluvaiheessa? Onko tietoa?

    • Anonyymi

      Maksaako toi koulutus muuten?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe