Vuoden 2015 huvimetsästäjät valittu

Palkintolautakunta

Vuoden 2015 huvimetsästäjät on valittu.

Palkintolautakunta kauhisteli lähellä ja kauempana tapahtuvaa örvellystä luonnossa. Surullisempia tapauksia jouduttiin jälleen käsittelemään oikeuslaitoksen piirissä, jossa rikollisia ojennettiin. Harmillista on eläinten ahdistelijoiden moraalin puute, jota virkavalta joutuu kontrolloimaan ja kuluttamaan siihen runsaasti rehellisten ja lainkuuliaisten veronmaksajien varoja. Näin örvellyksen vahingot laajenevat luonnosta sosiaaliseen ympäristöön. Pahinta asiassa on, ettei kaikkia rikollisia saada vastaamaan konnan töistään, vaan he voivat jatkaa tuhojaan vapaalla jalalla. Ympäristörikollisuuden laajat kielteiset vaikutukset on saatettava lisääntyvän keskustelun kohteeksi.

Vuoden 2015 huvimetsästäjän tittelin halveksunnan kera voittivat Perhon metsästysseuraan muotoon järjestäytyneet salametsästäjät, jotka tuomittiin toistamiseen, viimeksi hovioikeudessa.

Palkintolautakunta toteaa:

Suomessa pahin terrori on ekoterrorismia, jota harrastavat huvi- ja salametsästäjät. Rikolliset salametsästäjät olivat tässä tapauksessa järjestäneet toimensa terrorisolun eli lailliselta näyttävän metsästysseuran ympärille. Tällaisia eko-terrorisoluja on Suomessa toiminnassa useita, sillä susilaumat ja muutkin eläimet "katoavat". Viranomaisten on vaikeaa päästä järjestäytyneiden rikollishylkiöiden jäljille, sillä korruptoitunut ympäristö saattaa peitellä rikollisten puuhia. Nämä salametsätäjä-EkoTerroristit saattavat myös kohdistaa uhkailua ja väkivaltaa lainkuuliaisiin kansalaisiin. Jokaisen rehellisen ja lainkuuliaisen suomalaisen velvollisuus on toimia rikollisen punaniska-terrorismin torjumiseksi ja antaa rikolliset ilmi poliisille ja medialle.

http://yle.fi/uutiset/kolme_vuotta_salakaadoista_perhon_tapaus_nosti_sudet_nakyvasti_keskusteluun/8600110

Kansainvälisen huvimetsästäjä-häpeän voitti Cecil-leijonan murhannut, jo aikaisemmin tuomittu rikollinen Walter Palmer, joka antoi kasvot huvimetsästäjälle.

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305974113662

Palkintolautakunta hämmästelee pahuutta ja iljettävää teon kuvausta:
Muiden kustannuksella rikastunut pelle maksoi n. 50 000 € saadakseen tyydyttää perverssionsa ja ampua kahden rikostovereina toimineen pyssymiehen turvista leijonaa jousella. Eläin kitui 40 tuntia, ennen kuin rikolliset saivat sen hengiltä. Salametsästäjät leikkasivat leijonan pään irti, jotta se preparoitaisiin perverssin rikollisen olohuoneeseen muistoesineeksi. Zimbabwen hallitus vaatii julkisuutta pakoilevan rikollisen luovuttamista tuomittavaksi.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015073120114241_ul.shtml

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
        Ikävä
        127
        1904
      2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
        Ikävä
        100
        1660
      3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
        Maailman menoa
        56
        1246
      4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        52
        1131
      5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
        Ikävä
        31
        988
      6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
        Ikävä
        47
        886
      7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
        Ikävä
        51
        883
      8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
        Ikävä
        42
        837
      9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
        Ikävä
        37
        820
      10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
        Ikävä
        56
        798
      Aihe