Hiukan rotia, fillaristit!

Itsekin (toki vain lämpimillä säillä) pyöräilevänä ottaa välillä päähän fillaroijien temput. Tämän aamun esimerkki: Pasilan Ratapihantiellä Veturitorin kohdalla oleva suojatie ja pyörätien jatka. Tulin mäkeä ylös, pysähdyin suojatien eteen pysähtyneen auton rinnalle ja koska jalankulkijoita ei ollut näköpiirissä, painoin uudestaan kaasua jatkaakseni. Ja samassa vasemmalta tunkee eteen kaksi fillaria!
Luulisi edes itsesuojeluvaistoa olevan sen verran, ettei tee sitä tuollaisessa paikassa, vaikka lakia välittäisikään noudattaa.

No, toisaalta, ihmisellä, joka tässä pakkasessa fillaroi, ei ehkä voi odottaakaan olevan mitään itsesuojeluvaistoa.

18

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 755667

      Tulee hiki ja linssit sumenee. Ei ole kylmä kun fillarilla polkee -25°C ja 30 kmh.

    • Trololollloloooo

      Näköjään sinulla ei tunnu olevan mitään vastuuta tekemistäsi tai toisten turvallisuudesta.

      • Minulla??? Miksi minun pitäisi vastata jonkun sääntöjä rikkovan turvallisuudesta?

        Ne fillaristit olivat 100% väärässä tunkiessaan siihen eteen. Olisi pitänyt ajaa molemmat kumoon.


      • Todistetusti
        10-14 kirjoitti:

        Minulla??? Miksi minun pitäisi vastata jonkun sääntöjä rikkovan turvallisuudesta?

        Ne fillaristit olivat 100% väärässä tunkiessaan siihen eteen. Olisi pitänyt ajaa molemmat kumoon.

        M.O.T


      • Todistetusti kirjoitti:

        M.O.T

        Miten niin "todistetusti"? Sinun asiasi olisi perustella, millä oikeudella ne fillaristit siihen tunkivat. Vasta sen jälkeen voit ruveta vierittämään muille mitään vastuuta.


      • Aloitasiitä
        10-14 kirjoitti:

        Miten niin "todistetusti"? Sinun asiasi olisi perustella, millä oikeudella ne fillaristit siihen tunkivat. Vasta sen jälkeen voit ruveta vierittämään muille mitään vastuuta.

        Mitä jos aluksi kävisit autokoulun ja opettelisit liikennesäännöt.


      • Aloitasiitä kirjoitti:

        Mitä jos aluksi kävisit autokoulun ja opettelisit liikennesäännöt.

        Vai liikennesäännöt. Taidat olla sinä, jonka olisi niitä syytä opiskella. Kuten muuten monen muunkin fillaristin. Viiden pisteen vihje: suoraa tietä ajavan auton, joka ei ole kääntymässä mihinkään, ei tarvitse väistää polkupyöräilijää suojatienkään kohdalla, vaikka siinä olisikin pyörätien jatke. Jos haluat väittää vastaan, osoita TLL:n pykälä, joka tukee väitettäsi. Kolmen pisteen vihje: sellaista ei ole. (Parikymmentä vuotta sitten autoilijalla olisi tuossa paikassa ollut väistämisvelvollisuus oikealta tuleviin pyöräilijöihin nähden, mutta se on jossain välissä poistettu.)


      • Mikä_vaikeaa
        10-14 kirjoitti:

        Vai liikennesäännöt. Taidat olla sinä, jonka olisi niitä syytä opiskella. Kuten muuten monen muunkin fillaristin. Viiden pisteen vihje: suoraa tietä ajavan auton, joka ei ole kääntymässä mihinkään, ei tarvitse väistää polkupyöräilijää suojatienkään kohdalla, vaikka siinä olisikin pyörätien jatke. Jos haluat väittää vastaan, osoita TLL:n pykälä, joka tukee väitettäsi. Kolmen pisteen vihje: sellaista ei ole. (Parikymmentä vuotta sitten autoilijalla olisi tuossa paikassa ollut väistämisvelvollisuus oikealta tuleviin pyöräilijöihin nähden, mutta se on jossain välissä poistettu.)

        Eli näillä perusteilla saat ajaa väärässä olevan (tai ihan muuten vaan) pyöräilijän yli?

        Mieti vielä...


      • Mikä_vaikeaa kirjoitti:

        Eli näillä perusteilla saat ajaa väärässä olevan (tai ihan muuten vaan) pyöräilijän yli?

        Mieti vielä...

        Kyllä. Ja peruutan vielä ja ajan uudestaan yli.

        En voi käsittää, että joku KEHTAA puolustella törkeästi liikennesääntöjä rikkovia pyöräilijöitä. SE on tässä ydinasia, ei minun tekemiseni (sitä paitsi minä EN rikkonut ainuttakaan liikennesääntöä siinä tilanteessa). Ihan vain huomautuksena: mikään liikennesääntö EI vaadi edes vilkaisemaan metriä kauemmas sivuun jalkakäytävän reunasta, koska sitä kauempana oleva jalankulkija ei voi olla vielä astumassa suojatielle eli väistettäviä EI VOI olla.


      • Todistetusti
        10-14 kirjoitti:

        Kyllä. Ja peruutan vielä ja ajan uudestaan yli.

        En voi käsittää, että joku KEHTAA puolustella törkeästi liikennesääntöjä rikkovia pyöräilijöitä. SE on tässä ydinasia, ei minun tekemiseni (sitä paitsi minä EN rikkonut ainuttakaan liikennesääntöä siinä tilanteessa). Ihan vain huomautuksena: mikään liikennesääntö EI vaadi edes vilkaisemaan metriä kauemmas sivuun jalkakäytävän reunasta, koska sitä kauempana oleva jalankulkija ei voi olla vielä astumassa suojatielle eli väistettäviä EI VOI olla.

        Miten niin "todistetusti"?

        Todella... Lue vielä viestisi pari kertaa. Ennen kun ylläpito poistaa ne.


      • Todistetusti

        Eihän sille mitään voi, jos ei osaa lukea tai ymmärrä näkemäänsä.

        "Näköjään sinulla ei tunnu olevan mitään vastuuta tekemistäsi tai toisten turvallisuudesta."

        Tämän väitteen molemmat osat olet todistanut nyt moneen kertaan oikeiksi.

        Odottelmme ylläpidon toimia.


      • Todistetusti kirjoitti:

        Eihän sille mitään voi, jos ei osaa lukea tai ymmärrä näkemäänsä.

        "Näköjään sinulla ei tunnu olevan mitään vastuuta tekemistäsi tai toisten turvallisuudesta."

        Tämän väitteen molemmat osat olet todistanut nyt moneen kertaan oikeiksi.

        Odottelmme ylläpidon toimia.

        Ja edelleen odotamme perustelua, miksi fillaristien toiminta olisi muka ollut oikeutettua. Ennen kuin perustelet sen, ei millään muilla kommenteillasi ole arvoa.


      • Virheet_ön

        "...Ja kyllä, minä kannatan sitä, että töpeksijät tapetaan on the spot."

        On helppoa elää kun on täydellinen. Kannattaa vähän varoa, mitä toivoo. Se voi toteutua.


      • Et.siis.osaa
        10-14 kirjoitti:

        Kyllä. Ja peruutan vielä ja ajan uudestaan yli.

        En voi käsittää, että joku KEHTAA puolustella törkeästi liikennesääntöjä rikkovia pyöräilijöitä. SE on tässä ydinasia, ei minun tekemiseni (sitä paitsi minä EN rikkonut ainuttakaan liikennesääntöä siinä tilanteessa). Ihan vain huomautuksena: mikään liikennesääntö EI vaadi edes vilkaisemaan metriä kauemmas sivuun jalkakäytävän reunasta, koska sitä kauempana oleva jalankulkija ei voi olla vielä astumassa suojatielle eli väistettäviä EI VOI olla.

        Päälleajo-oikeutta ei ole olemassakaan. On velvoite noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.

        Aina on vältettävä vahingot ja onnettomuudet, vaikka toinen tekisi väärin.


      • unohtamatta

        Sama varovaisuusvelvoite koskee kaikkia ajoneuvoja, myös polkupyöriä.


    • 37män

      Puuttumatta noihin enemmän tai vähemmän asiantunteviin laintulkintoihin sanoisin, että jos autoilija pysähtyy suojatien eteen ja sitten kiihdyttää sillä kulkevan päälle, niin kyllä päälle ajaminen varmaan tulkittaisiin oikeudessa harhauttamiseksi tai tahallisen ansan luomiseksi.
      Kannattaisi ehkä olla varovainen liikkeellelähdön nopeudessa.

      • Mikä_vaikeaa

        Hei pliis! Joku vielä ottaa tosissaan.

        Tieliikennelaki 3§ (ensimmäinen määritelmien jälkeen):
        "Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi."

        Tämän pykälän vuoksi esim. ketjukolareissa jokainen mukana ollut saa aina ensin sakot liikenteen vaarantamisesta. Sitten vasta aletaan tutkia, kenen syy mikäkin osuminen oli.

        Lait alkavat usein sillä tärkeimmällä asialla. Mieti vielä tätäkin ennen kuin vänkäät lisää.


      • Ketjukolarissa
        Mikä_vaikeaa kirjoitti:

        Hei pliis! Joku vielä ottaa tosissaan.

        Tieliikennelaki 3§ (ensimmäinen määritelmien jälkeen):
        "Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi."

        Tämän pykälän vuoksi esim. ketjukolareissa jokainen mukana ollut saa aina ensin sakot liikenteen vaarantamisesta. Sitten vasta aletaan tutkia, kenen syy mikäkin osuminen oli.

        Lait alkavat usein sillä tärkeimmällä asialla. Mieti vielä tätäkin ennen kuin vänkäät lisää.

        ""Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi."

        Tämän pykälän vuoksi esim. ketjukolareissa jokainen mukana ollut saa aina ensin sakot liikenteen vaarantamisesta. Sitten vasta aletaan tutkia, kenen syy mikäkin osuminen oli."

        Ei ainakaan aina!

        Itse olin kesällä mukana kolmen auton ketjukolarissa keskimmäisenä, enkä mitään sakkoa saanut. Ainoastaan minun perään suurella nopeudella ajanut sai sakot, ainakin tässä tapauksessa vaurioiden suuruudesta pystyi päättelemään syyllisen, joten olisiko ratkaisu siksi ollut tällainen. Ensimmäiseen autoon ja minun auton keulaan ei tullut juuri mitään ja minun perään ajanut auto romuttui lunastuskuntoon.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe