Onko uimahallissa kaikille säännöt samat!

uimahallitkaukaakiertävä

Ylipainoisen uimahousut koituvat ongelmaksi Riihimäen uima-hallissa.Tiedetään uimashortsien käyttö on kielletty.Kaveri oli reilusti ylipainoinen,eikä ilmeisesti muita ole voinnut käyttää.Samat housut ovat käyneet Hyvinkäällä,Hämeenlinnassa. Miten Riihimäellä suhtaudutaan Burkini tyyppiseen uima-asuun, jotka paljastavat vain kasvot,kädet,jalkaterän.Näitä käyttävät musliminaiset.Ovatko tervetulleita uimaan,omissa uima-asuissaan.

50

2171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelkäävä

      Ei ole kaikille oltava samat säännöt

    • jotain-tolkkua

      Eihän Suomalainenkaan voi mennä heidän moskeijaan missä tahansa vaatteissa, siellä on tiukka puku- ja käytöskoodisto jota pitää noudattaa ettei kurkkua leikata auki.

      Maassa maan tavalla, kantaväestön ei kuulu kumarrella liiaksi ulkomailta tulevia.

      • ilmainenvinkki

        Hyvä periaate, mutta ei toimi suomessa. Muualla kyllä. Täällä kantaväestö sopeutuu kaikkeen historiastamme johtuen. Olemme nöyrää orjakansaa.


    • löytyy

      Olen nähnyt monia hyvinkin ylipainoisia miehiä uimahallissa ja ovat kyllä löytäneet ihan oikeat uimahousut itselleen. Myynnissä on esim. uimahousuja, joissa on lyhyt tai vähän pidempikin lahje. Shortsikielto on ihan asiallinen, koska esim. kesällä jotkut käyvät uimassa samoilla shortseilla, mitä käyttävät jalassa muutenkin. Burkini sen sijaan on oikeasti uima-asu, jota käytetään vain uimassa.

      • löytyy

        Niin, ja onhan hallilla joillakin kilpauintia harrastavilla ollut samanlainen kokovartalouikkari, kuin on nähty uintikilpailuissakin. Pointti on juuri siinä, että se on UIMA-ASU.


      • Anonyymi

        Minua aina naurattaa, kun kuseksin sinne altaaseen.


    • Tyttöjenäiti

      En enään käy lapsieni kanssa uimahallissa sillä katson että olen toisenluokan kansalainen omassa synnyinmaassa!

      • uskontokoseon

        Burkini uima-asu,joka on valmistettu,uimapuku kankaasta on sallittu.Musliminainen ei koe pukua mielekkääksi.Hän pukeutuu väljästi ja peittävästi.Lepattavat hihat ja helmat tuovat hygienia ongelman myös hengenpelastusliitto kieltää liian väljän uimapuvun.Musliminainen,ei myöskään esiinny alasti toisen naisen edessä.Eikä ui miesten kanssa.Kohta heillä on omat uimavuorot.Eli he aloittivat valloituksen uimahalleista vai? Onko tulevaisuutta se,uimahallit ovat kohta tyhjillään olevia tiloja.Samaa mieltä, maassa maan tavalla.


    • säkillävaloa

      Minun puolestani,uikoon kaikki vaikka tonttupuvuissaan.
      Tätä en kumminkaan ymmärrä,miksi tämä burkini uima-asu sallitaan.Olkoon se sitten salittu tai lepattava.Kun miettii asiaa,miksi uivat.Sen takia uskonto kieltää,esiintymästä liian paljastavasti.Myös musliminainen on miehensä,isänsä ja veljensä omaisuutta,he eivät myöskään halua naisen esiintyvän paljastavasti(uimapuvussa suomalaisittain).
      Eikö heitä pitänyt"kotouttaa"Mutta he tuovatkin omat lakinsa tullessaan.
      Myös Suomenlaki sallii tässä tapauksessa naisen alitamisen.
      Ihmettelen,miten Suomalainen nainen puolustaa vielä Burkini uima-asua.
      Vai tätäkö haluatte myös omalle kohdallenne?
      Meneekö jo puurot ja vellit sekaisin liika suvaitsevuudella.

      • Tyttöjenäiti

        Samaa mieltä kaikille samat säännöt!


    • Mahumetti

      Laitetaan halleihin miesten, naisten ja perheiden vuorot. Taitaa loppua matujen uimaharrastukset siihen.

    • Erkki77

      Ehdotan avantouintia, saa pitää vaikka karvahatun päässä

      • Tyttöjenäiti

        Samaa mieltä Erkin kanssa!


    • uimaannnn

      Uimataito on niin tärkeä taito, että erittäin mielelläni suon sen kaikille. Kilpauimaritkin käyttävät kokouimapukua, eipä tuo paljon eroa burkinista. Tärkeätä kai on se, että uima-asu on vain uintiin tarkoitettu. Kesällä maauimalassa on ihan yleinen näky, että pojat juoksee shortseissa suoraan uimaan. Eli peseytymättä niillä samoilla pöksyillä, jotka on olleet päällä koko päivän. Tästä syystä en itse enää maauimalassa käy. Muutenkin hirvittää tuo maauimala. Suurin osa ei käy alhaalla pesutiloissa lainkaan. Uikkari on valmiiksi päällä uimalaan tullessa ja pesulla käydään pikaisesti niissä kaikkien näkyvillä olevissa suihkuissa. Eli alapäät jää varman 90 prosentilla pesemättä.

      • säkillävaloa

        Ilman muuta suodaan uimataito kaikille,vaikka karvahattu päässä,jos se perustuu vapaa ehtosuuteen.Kilpauimareiden koko uimapukua ei pidä sotkea burkiniin,kun miettii tarkemmin,miksi musliminainen pukeutuu siihen.Toisin sanoen,joutuu pukeutumaan siihen.


    • kannatetaan

      Jep-erkki
      Karvahattu päähän halliinkin.Sehän on meidän ilmastossamme tarpeellinen ja perinteinen.Vois vielä jalkaan laittaa ne lapikkaat.Muutoin voisi olla ilman mitään asua.Korvalaput vaan läpättäis kun kippurakärkisellä porskuttaisi.
      Hameessa uivat voisi kilpailla korpisoturin voittamisessa uimalla niin,että päähantuuki hulmahtelee.
      Aitoa uinti kivaa.

    • omatila

      Häveliäisyys syistä haluaisin oman suihkutilan uimahalliin, olen suomalainen naishenkilö . Kun nyt on mahdollista vaatia kaikkien, (joilla on ongelmia peseytyä samoissa tiloissa) omat suihku tilat . Kysynkin koska minä suomalaisena veronmaksajana saan oman suihkutilan?

      • omapukukoppi

        Suomalaisena naisena haluaisin oman pukukopin. Ikävä kyllä, kaikkea ei voi saada.

        Tietysti uimahallissa voisi olla esim. yksi suihku verhoilla eristetty, jos joku sellaista kaipaa.


      • tietoaon

        Totta.Eiköhän asia,toteudu,tämän vuoden aikana,nimittäin suihkuverho.


      • kukamillainenkin
        omapukukoppi kirjoitti:

        Suomalaisena naisena haluaisin oman pukukopin. Ikävä kyllä, kaikkea ei voi saada.

        Tietysti uimahallissa voisi olla esim. yksi suihku verhoilla eristetty, jos joku sellaista kaipaa.

        Mä tartten oman pukukopin ja saunaosaston, allaskin muista erillään. Hävettää se ketä vaan jos ei ole kuin yksi tissi. Mitä ne mamutkin siitä tuumaisi. Kaikki kiertäisi vissiin kaukaa niin olisi turvallinen olla.


    • uimaseurannakki

      Uimahallin säännöt perustunevat hygieniasyihin. Sen takia ei shortsit ole sopivia uimausuja. Se kai kyllä perustuu olosuhteisiin, joissa shortseja käytetään sekä normaaliasuina että uima-asuina. Mutta voihan jollakulla olla uimahousutkin vaikka kotihousuina, jolloin ei niillä pitäisi mennä uimaan. Siellä missä on sääntöjä, löytyy aina niitä, jotka eivät halua tai ymmärrä niitä noudattaa. Näin on myös uimahallissa. Usein näkee saunojia uimahousut päällä tai laudeliidoina, vaikka niin ei saisi tehdä.

      • mietitääsvielä

        Puppua. Miksi sitten naisten kokouimapuku on sopiva uima-asu eikä vaadita bikinejä? Shortsit ja uimashotsitkin ovat eri asia.


    • Pelkäävä

      Haukiputaalla mamu mies halusi tulla naistensuihkutilaan ja tuli myös.

      • järvessäuiva

        Hurjia juttuja,olen myös kuullut,muista uimahalleista.Kuinka matut ovat
        valloittaneet uimalat.
        En ihmettelisi,vaikka jossain tapahtuisi,tämä naisten "joukkoahdistelu"
        Onneksi Riihimäen uimahalli on,ainakin vielä ihan ok paikka.


      • siis.hellarit

        Juu, ei sielä stalkkaile muut kuin hellarit ja arvatkaa ketä.


      • kunaloitit

        No,kerro?


      • Anonyymi

        Jos matu haluaa niin pakko päästää !


    • Nähtäväksijää

      Kyllä mamujen takia äkkiä muutetaan sääntöjä mistä ennen on pidetty tiukasti kiinni.

      • KarpollaOnAisaa

        Uimahallissa on tietyt säännöt joiden mukaan mennään. Luulisi olevan päivänselvä asia.


    • joustoa

      Muutama vuosi sitten lapsenlapseni oli luonani vierailemassa kavereineen , olin luvannut heille että menemme Riihimäen maauimalaan koska oli hellepäivä. Heillä oli mielestäni asialliset pelkästään uintitarkoitukseen käytetyt uimaasut, tosin lahkeilla. Valvojan toimesta se ei käynytkään, Voi sitä pettymystä.
      Koska käytössäni ei ollut autoa vaihtoehto oli numero yksi käynti kaupungilla urheilukaupassa. Tulihan sille lipulle hintaa

      • 1hottentotti

        Maauimalasta saa uimahousut vuokrattua. Että höpöhöpö.


      • vuokraustaon

        Samoin uimahallista saa vuokrattua uimapukuja ja pyyhkeitä.


      • suvakkisartsa

        Bild on rasistinen äärioikeistolehti


    • luikuria

      Lisää jotta tulijoita voidaan hyysiä.Laitetaan suihkuvero.Lahkeellisien uikkarienvero ja hame,lakanavero.

    • halpuutetaanko

      Onko se uimahalli yksityinen vai kaupungin.Siis päättäjät kehiin ja halliin selkeyttämään uima-asujen määräykset.Eikä niistä poiketa.Tai ulos.Se on siinä.

    • sejaana

      EI OLE

      Pakolaisille on eri kohtelu en sano että he saa tehdä melkein mitä haluaa mutta tosi paljon heidän rikoksiaan katsotaan läpi sormien. Puhumattakaan uimahalleista. Surullista että miehet tunkeutuu naisten pesutiloihin ja saunoihin kai jossakin pitäisi olla säännöt

    • Nähtäväksijää

      Samaa mieltä pakolaisille samanlainen uimapuku kun kantasuomalaisillekin. Tai sitten jättää uimisen väliin!

    • eikiinnosta555

      Kuka vielä käy uimahallissa ?

    • nyteienäänaurata

      Säännöt tietysti pitää olla.Enemmän kiinnostaisi tietää uimahallien turvallisuus-suunnitelmasta.Kun nyt matujen takia laaditaan uusia sääntöjä,eikö myös matujen takia pitäisi laittaa turvallisuusasiat
      päivitykseen.
      Jos kerran järjestyksenpito kuuluu viranomaisille,uimaloissa heitä ei ole.

    • näintoimitaan

      Aivan oikein järjestyksenpito viranomaiset näkyville uimaloihinkin.

    • TämänkinTietäjä

      Aimo valitti jo viime vuonna; silloin omalla nimellään. Sanoi laittavansa Riksun hallin poikottiin, kun vesikävelijöille ei ole tilaa ohittaa edellä menijää. Sanoi siirtyvänsä lähiseutujen palveluita käyttämääm, eikä ropojaan tänne jätä. Taitaa vituttaa, kun Hyvinkää meni säppiin, eikä pidemmälle pensoja raaski tuhlata.
      http://www.lopenkeskusta.fi/aimo

    • Kantahalilmies342

      Mitä se ylipano olla :)? Saanko laittaa bikinit päälle uima-halissa? Kuluu mun uskonto! Otan myös eväs mukaan uimahalil ja me perhe syödä allasosasto piknik snacks kebaba. Mun pieru haise saunasa muut ei tykkää, suomilaiset valitta haju että mä haise pahalta. Mun naissen uimahalal bikinit on tosi hyvä minu päällä. Haluaisi olla naisten puoli mutta ei saa mennä miksi ei? Pois suomilaiset mies valitamasta uimahaleleista! Neissyt nainen vain sinne kiitos. Minä ja kaverinii olemme hyvin hellä sinä uimakhalil neitsy kaunis nuori tytöt saa koske mun mokka prinssinakiin xd Mulla uussi merssu ja audiska mun uusi talon pihasa. Sä haluta kunnon kyyti uimahalil?

    • Tätätapahtuu

      Nähty on kun uimarin jäkeen jää keltainen vana altaassa. Joukossamme kun on tavoiltaan erilaisia ihmisiä. Mitähän voisi tehdä näille käytöshäiriöisille uimareille.

      • puhdasta_vettä

        Vai näin:Vana jäi vain, kun uimari lähti.
        Tämä käytöshäiriö taitaa olla, ikuisuuskysymys. Kieltämättä ikävä asia.


    • uimavedenpuhtaus

      Oletan, että taustalla on uimaveden puhtaus ja asiakkaiden peseytyminen. Vaarana on, että uimaan tullaan päällysvaatteina tai alusvaatteina käytetyissä shortseissa. Mitä likaisemmaksi vesi tulee, sitä enemmän sitä on kemiallisesti puhdistettava.

      Käsittääkseni kaiken kokoisille löytyy uimapukuja ja -housuja, mutta useimmissa tapauksissa ne on tilattava verkkomyymälästä jopa ulkomailta.

    • saunoja.kysyy

      Mitä mieltä saunakäyttäytymisestä

      • kertaus.kurssi

        Niinpä, minähän se kysyin, kun harvoin saunassa saan rauhassa olla. Ihan vain huvin vuoksi kerron tämän päiväisen. Siellä oli niin "mukava" nainen. Oli rauhallinen, otin siitä ilon irti. Koko ajan kysyi kysymyksiä, joihin tiesi minulla olevan kyllä- vastaus. Ihan pari kertaa panin pienen kapulan rattaisiin. Hyvin vaikutti tietävän kaikki kävelyreittini, vaikka sanoikin olevansa Hyvinkäältä -Hämärästi muistelen,että tämä "kyllä-vastaus" on joku NLP-tekniikka kontaktin saamiseksi. En muista kuinka monta kyllä-vastausta piti ensin hankkia ennen kuin voi "kaapata" toisen mielen haltuunsa.


    • Anonyymi

      Nosto. Vieläkö muuten tällainen ihan tyhjänpäiväinen kielto on olemassa? Tuo että on kesällä käyty uimassa järvessä on aivan pöljä argumentti. Yhtälailla speedoilla voi uida järvessä ja vaatteet yleensä pestään. Erikoinen sääntö johon en ole kyllä missään muualla kuin Suomessa törmännyt :D

    • Anonyymi

      Säännöt elävät kansallisuuden/kulttuurin/uskonnon mukaan !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe