Käytin vw 1.9TDI paikallisessa korjaamossa (ei merkkikorjaamo), pyysin huoltoa huolto-ohjelman mukaan. Autossa pitäisi käyttää longlife III 5w30(jota vielä takakontissa 4 litraa, jotta voi öljyä lisätä matkanpäällä), mutta olivat laittaneet total classic 5w40, mitä olette mieltä pitäisikö käydä vaihdattamassa öljyt? ainakaan tuota 5w30 ei tarvittaessa voi lisätä..
5w40 öljyä 5w30 longlifen sijasta?
3
107
Vastaukset
- MistäMaksoit
Kyllä sitä longlifeä voi käyttää ihan huoletta lisäysöljynä. Seuraavan öljynvaihdon teet 15 - 20 tkm päästä. Ei ole pakko käyttää vw longlifeä. Silloin vain siirrytään kiinteään vaihtoväliin. Jos tilasit longlife huollon niin silloin huolto on toiminut väärin. Menet takaisin ja pyydät vaihtamaan tilatun kaltaiset öljyt.
- MistäMaksoit
Ww.n tdi luokitus pitää tietysti löytyä öljystä vaikka ei vw.n longlifea käyttäisikään.
- r2d2fi
Ainakaan itse en sekoittaisi eri viskositeetin öljyjä keskenään. Dieselit (ainakin jos hdi hiukkassuodatin) ei välttämättä tykkää hyvää enemmän tuhkaantuvasta öljystä. Vika ei tietenkään ilmene heti, mutta suodatin tukkeutuu nopeammin jos käyttää perus bensakoneen 5w40 öljyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831599- 111487
Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731415Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2341385Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341040- 91981
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973