Hei.
Suunniteilla oman asunnon osto. Olen sinkku, minulle riittä n. 30 neliön yksiö kerrostalosta.
Hyvin vaatimaton olen asunnon suhteen. Riittää että ei ole hometta jne. Mitkään hienot sisustusjutut ei kiinnostaa yhtään. Asuinpaikka Jyväskylä.
Tililtä löytyy rahaa 30 000 rahaa, joten jos maksais vaikka korkeintaan 25 000, niin ei tartteis mitään lainoja ottaa. Halvempikin käy.
Onko mahdollista saada perushyvä asunto alle 25 000 ?
Omistusasunto 10 000- 20 000 Eurolla.
7
216
Vastaukset
- jnia
"Onko mahdollista saada perushyvä asunto alle 25 000 ?"
Ei ole ainakaan Jyväskylässä.
Asumisoikeusasuntoon n.6 tonnilla ja 500-600€/kk
http://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/tulokset?haku=M122263326&page=1&so=praq - Oma_on_halvin
Yksiöiden neliöhinnat alkavat Jyväskylässä noin puolestatoista tonnista, mutta tällaisissa on joko isoja remontteja tulossa tai huono sijainti. Jos tällainen ei pelota ja aikanaan on varaa remontista johtuviin kuluihin, 50000 eurolla saat jo mitä haluat.
Kun sinulla on omaa rahaa noin puolet, laina jää niin pieneksi, että tuollaiset aso-hommat kiskurivastikkeineen voit jättää kokonaan syrjään. Samalla kuukausierällä saat oman eikä lainan maksu kestä kuin 5 - 6 vuotta. Sitten toinen 25000 remontteihin eli reilun kymmenen vuoden kuluttua talo on kunnossa ja asut muihin vaihtoehtoihin verraten todella halvalla. Tai jos tarpeet ovat siihen mennessä muuttuneet, sinulla on jo kohtuullinen alkupääoma seuraavaan asuntoon. - otalaina
"Onko mahdollista saada perushyvä asunto alle 25 000 ?"
Se on mahdollista monessa pienessä kaupungissa, mutta ei Jyväskylässä.
Ns. opiskelijakaupungeissa kun on kalliimpaa. - Tuollein
Justiin myin 50v vanhan 27 neliöisen rempatun asunnon Jkl Viitaniemestä vh 93000 e.
- gbert
Heräsit,laskit kissan ulos,kävit kusella ja menit takaisin nukkumaan:)))
- Laalaaalaaa_maa
Helposti 10 000 riittää, voi jopa vähän tinkiä. 8000 saa jo ihan hyvän asunnon.
- kotiontärkein
Niin tai tuo summa käy pankissa vakuudesta,lainaa saat helposti puolet lisää,asuntoon kannattaa satsata,varsinkin jos löytää viihtyisän,pohjaratkaisulta hyvän yksiön!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472