Pistääkö uusi planeetta horoskoopit uusiksi?

Pistääkö aurinkokunnassamme mahdollisesti kiertävä ennen havaitsematon planeetta horoskoopit sekaisin?
Pistääkö se ne sekaisin, ja miten, ennen kuin se on nimetty vai nimeämisen jälkeen?
Astrologia, ollen uskonnonluonteinen oppi, ei nimittäin ole vailla uskoa sanamagiaan. Näin olen havainnut.

3

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinMeillä

Ei astrologialla ennenkään ole ollut tekemistä todellisten taivaankappaleiden kanssa vaan vain astrologisten laskennallisten tähtimerkkien kanssa. Ne taas elävät ihan omaa elämäänsä maailmankaikkeuden todellisuudesta välittämättä.

• Hommatoimii

Eli pistä. Mutta varmasti täydentää, aivan kuten ennenkin esim uranuksen löytymisen jälkeen.
      Ihminen on aikojen saatossa tutkinut taivaankappaleiden ja profaanien asioiden yhtäläisyyksiä, ja olisi varmasti todennäköistä että astrologian teoriat olisi hylätty asiattomina jollei niitä yhtäläisyyksiä olisi ollut olemassakaan.
      Itse odotan mielenkiinnolla tämän, nyt jo varmuudessa olevan, planeetan esiintuloa. Ehkäpä ko planeetta liittyy salaisuuksien esilletulemiseen, transparanttisuuteen tms asioihin, koska se tuntuu olevan näkymätön maasta käsin vielä ainakin.
      En tiedä, mutta jos tutkitaan historiaa ajoilta jolloin planeettoja on löytynyt, ei tarvitse kauaa hakea yhtäläisyyksiä...

• Ei homeopatiaakaan eräät ole hylänneet asiattomana, vaikka minkäänlaista näyttöä tislatun ravistellun veden parantavasta vaikutuksesta ei ole.
        Myöskään kaivonkatsomisesta taikavarvun avulla ei jossain päin maailmaa ole luovuttu, vaikka eräänkin kotimaisen yliopiston tutkimuksessa kaivonkatsojien vedenlöytämistaidot eivät osoittautuneet arvaamista kummemmaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2165
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      338
      1376
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1335
    4. 158
      1218
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1041
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      968
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      919
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      60
      897
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      852
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      829
    Aihe