Pakettimatkalaisakkojen kyräily.

Oli 2000- luvun taite ja olin avartamassa tyttärieni maailmankuvaa. Olivat silloin 10- veen kahta puolin ja hieman tynnyrissä vielä kasvaneita; viime vuodet näet äitinsä hoivissa. Mitä nyt Kanarialla, Bulgariassa ja Portugalissa olimme käyneet...
Kirjoitin molempien tyttöjen rehtoreille loma- anomuksen kolmen viikon matkasta Thaimaahan. Yksi viikko menisi joululoman piikkiin. Matkan ensisijaisina tarkoituksina mainitsin kielitaidon kohentumisen ja jo edellä mainitun maailmankuvan avartamisen. Hymysuin olivat anomuksen puoltaneet koska vakuutin että tulisin itse huolehtimaan kouluopetuksen katkeamattomuudesta.
Aurinkomatkojen Finnair- lennolla sitten Utapaon kentälle pamahdimme ja majoituksena Siam Bayshore. Hieman liian laadukas minun makuuni mutta nythän menimme hieman lasten ehdoilla.
Saimme sieltä vierekkäiset huoneet maanpinnan tasolta eli parhaat mahdolliset. Aamulla siinä palmujen katveessa aika pikaisesti päivän läksyt teimme ja sen jälkeen likat altaisiin polskimaan..
Vaikka siinä tyttöjen ehdoilla olimme matkaan lähteneet niin tunsin oloni yksinäiseksi; mielessäni pyörivät ujohkot ajatelmat Pattiksen herkkupepuista. Näistähän minulla oli jo kokemusta parinkymmenen reissun verran.
Iltasella Beer- barin ryppäässä sitten istuimme; likat pelasivat baaritiskipelejä ja minä puristelin muniani. Sanoin tytöille että nyt teille täytyy hankkia sijaisäiti! Katsokaa noista mieleisenne. Osoittautui että likkojen maku oli yhteneväinen faijan kanssa. Diilin sijaisäitiydestä teimme minihintaan.
Seuraavana aamuna taas polskimme altaalla; äidillekin oli uimapuku jo ostettu. Viehkeätä oli tyttöjen kirmailua seurata, vesi roiskui ja naurut iloisina helähtelivät. Kaikki oli ihanaa, perhe kaunis ja rakastava. Muut matkalaisseurueemme jäsenet olivat mukavia ja rupattelimme kivoja.
Mutta auta´armias seuraava aamu koittavi! Akoille oli selvinnyt että sijaisäitimme olikin ostettu morsian! Hiljaista oli kuin hautuumaalla siellä altaalla. Keskustelunavausyrityksiini vastattiin hiljaisuudella ja pakenemisella. Syyn toki arvasin.
Kysymys sitten kuuluukin että miten ostettu sijaisäiti Pattaylla poikkeaa suomalaisesta oikeasta äidistään jonka myös ostin Helsingin lähiöravintolasta aikoinaan?

20

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksaja

Miksi hakeutua matkoillaan muiden suomalaisten seuraan.

• manunited

5555 oli pakettimatka aikoinaan silloin on sama lento hotelli sitäpaisi sinälin olet jonkun seurassa onneksi et minun.

• elämäopettaa

Tuli puheeksi Thaimaan matkailuni eräissä työkinkereissä. Yksi alle kolmekymppinen pisamanaamainen tyttö alkoi pitämään minulle pikku jurrissa puhetta siitä, miten kamalaa on kun ihmiset matkustaa sinne kun siellä köyhiä nuoria tyttöjä vanhat äijät käyttää hyväkseen ja siellä hakataan norsuja.

Kysyin että missäpäin Thaimaata olet nähnyt sellaista? Tyttö sanoi että hyi kamala en kai mä nyt sellaiseen maahan voi matkustaa. Kysyin sitten että mistä tiedät sitten? Oli lukenut lehdistä joskus. Kysyin häneltä että muodostatko Suomestakin käsityksen lukemalla vain Alibia? Kerroin myös että Thaimaassa kohdellaan ihmisiä sekä norsuja useimmiten hyvin ja laki on ankara. Aivan kuten Suomessakin kohdellaan ihmisiä ja hevosia useimmiten hyvin ja joskus huonosti.

Maksullisista puhuttaessa sanoin että siitä aiheesta on täysin turha keskustella sellaisen ihmisen kanssa joka ei ole sitä paikan päällä nähnyt, eikä niitä ihmisiä tunne. Siitä ei tule kuin riitaa. Kysyi että onko minulla Thaimaassa tyttöystävää. Sanoin että on. Sanoi sitten että kuitenkin sellainen 18 vuotias? Sanoin että ei ole vaan 32 vuotias. Mutisi että no sen hän nippanappa hyväksyy minulle neljäysille miehelle.

Kysyi sitten että eikö suomalainen nainen kelpaa? Sanoin että kyllä ne kelpaa mutta varovaiseksi olen tullut kokemuksien ja erojen jälkeen. Heitin siihen perään että tollaisen ottaisin kyllä heittämällä, ja osoitin häntä. Tyttö sanoi että no ota sitten, ja lähdettiin hotellihuoneeseen. Romanssi kesti puolisen vuotta kunnes alkoi erinäiset tulevaisuuden suunnitelmat jotka poikkesivat liikaa toisistaan.

• kateusviekanatkin

Olivat kateita kun eivät itse uskaltaneet ottaa seuralaista.

• testosterooni

Mulla oli vieraana kerran Pattayalla kaksi suomalaista kaveripariskuntaa. Äijät oli kuin tulisilla hiilillä että millä helvetin ilveellä me saataisii nuo eukot uunotettua edes päiväksi omille teilleen. Olivat nääs kävelleet edellisiltana walkkarin läpi ja sanoivat ettei uskaltanut päätä kääntää niin silmämunat tuli kipeiksi tyttöjä tiiratessa. Kaivoin jostain ampumaradan ja mönkkärisafarin mainoksen ja kohta äijät kertoi vaimoilleen että XXXXX vie meidät äijäsafarille että menkää te vaikka shoppailemaan ja biitsille.

Tarinan vakuudeksi lähdettiin jo aamuvarhain liikkeelle ja paineltiin toisen kaverin luo ottamaan parit juomat. Saatiin kaverilta vielä ampumataulukin todisteeksi, johon tökittiin kynällä reikiä. Body Massage kun secondilla aukesi niin suoraan sinne ensimmäiseksi. Äijät oli kuin villivarsat kevätlaitumella. Sieltä sitten vielä baariin ja tuntihotelliin. Itseäni nauratti kun jäykkäniskaisista ukkomiehistä kuoriutui esiin teinipojat. Onnistui sitten vielä telomaan telomaan toinen kaveri jalkansa liikennemerkkiin sopivasti, josta saatiin kertomukseen mukaan hurja mönkijäonnettomuus.

Naisilla oli kiva päivä keskenään, ja miehillä hieno safarikokemus.

• missintissukka

Hesarin viikkoliitteessä tissimissi Sara Sieppi kertoo, ettei päässyt Dommareissa baariin bilettämään. Tuli vaan mieleen, ettei vaan istunut parvekkeella koko lomaa mättämässä höttöstä naamariinsa:

Rannoilla hiekka on ihanan samettista ja valkoista. Ei kannata ottaa edes seuralaisia mukaan määkymään. Jos parisuhteessa menee erityisen hyvin, voi lähteä viettämään rauhallisen loman. Bilepaikkoja ei ole, eli dokut älkööt vaivautuko!

Suosin all inclusive -vaihtoehtoa, jossa alkukirpaisun jälkeen mikään ei maksa mitään.”

• pöhtissimisseille

Sieppi on käsittämättömän naiivi ja lapsellinen ja surkea juontaja. Minun 13 vuotias tyttäreni on huomattavasti fiksumpi, hauskempi ja aikuisempi. Kyllähän Sieppiä kerran panisi, mutta veikkaan että kyyti on huono.

Yhden kerran oon ollut all inclusive lomalla. Ei mitään tekemistä muuta kuin syödä ja juoda altaalla. Lihoin 8kg viikossa.

• AktiiviLomaa

Missä on noin paska AI ettei ole mitään tekemistä? Ensi kerralla pitää osata valita vähän paremmin..

• kummajuttutää

28:n juttuun palatakseni ajattelin julkituoda että pakettimatkarouvaset olivat rasisteja. Tuskin siksi tunnistautuvat mutta näinhän kai on?

• KlupinPommi

pakettimatklaiset ja suomibaarissa istujat Pattayalla ihan samaa paska-junttisakkia

• Kazatzan

Totta molemmat ryhmät vihaavat venäläisiä. Eivät vain taida tietää ettei kaikki venäjää puhuvat ole venäläisiä

• soikasinkingi
        Kazatzan kirjoitti:

Totta molemmat ryhmät vihaavat venäläisiä. Eivät vain taida tietää ettei kaikki venäjää puhuvat ole venäläisiä

Kyllä jokseenkin kaikki venäjää puhuvat ovat venäläisiä. Ei kannata miettiä olisiko joku kazakki, uzbekki, Viron venäläinen tai Ville Haapasalo.

• hyvähyvä

Sinähän mies olet kun akkojen puheista noin välität !
      Pääasia, että sinulla ja tyttärilläsi oli nastaa. Muut olkoot hiljaa, kuten olivatkin.

• UbonRatchathanikunniaan

Sieppihän suosittelee myös Pohjois-Thaimaan turistivapaita kohteita, joissa vieraili Viidakon Tähtöset kisassa.

Eli ei ole nähnyt mitään aitoa oikeaa Thaimaata vielä kertaakaan, vaan aina on ollut avustajat silmämeikkejä pesemässä ja varmaan perseenkin pyyhkimässä.

• ainakelpaaSara

Kyllä Siepin anuksen voisi huuhdella ja käydä samantien liukkailla

• halpaailoa

Hä hää, murjottavia Sika Amalioita on vaan niin mukava katsoa.

• kutinatPois

Pakettiakka oli munanpuutteessa. Olisit hoitanut velvollisuutesi !

• kikkakolmonen_

Kateus/kilpailukortilla on saatu suomalaisilta naisilta piparia monet kerrat lomalla. Kun samaan baariin osuu suomalainen tyttöporukka, niin juttelet heille vain ystävällisesti, mutta osoitat lämpimiä tunteita paikalliselle. Kohta suomitytöt hermostuu että vai ei kelpaa. Sitten otat vaan yhden kainaloon ja menoksi.

No, nykyään olen liian vanha tuohon leikkiin mutta toimii alle nelikymppisillä kuin sveitsiläinen kello.

• naistenhaku_
        kikkakolmonen_ kirjoitti:

Kateus/kilpailukortilla on saatu suomalaisilta naisilta piparia monet kerrat lomalla. Kun samaan baariin osuu suomalainen tyttöporukka, niin juttelet heille vain ystävällisesti, mutta osoitat lämpimiä tunteita paikalliselle. Kohta suomitytöt hermostuu että vai ei kelpaa. Sitten otat vaan yhden kainaloon ja menoksi.

No, nykyään olen liian vanha tuohon leikkiin mutta toimii alle nelikymppisillä kuin sveitsiläinen kello.

Tasa-arvon nimissä sanottakoon että toimii myös miehiin, ja vielä varmemmin.

• siinäolivientiä

Tuossa katselin Saariselällä, kun tytöt tuli humpalle monot jalassa ja hieman epäsiisti lappalainen alkoi niitä tanssittaa. Kohta vietiin lapinukkoa 3 tyttöstä (n. 60 v) taksilla hotellille ja lappalainen joi jopa tyttöjen drinkit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      60
      4803
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3878
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      3404
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3101
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2934
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2598
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2236
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      255
      2114
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      38
      1923
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108