Ansiopäiväraha PAM

tsirbul4

Koska Kela on maksanut sinulle päivärahaa vuonna 2015 niin joudumme
tutkimaan työssäoloehtosi liittoon liittymisestä.

Mitä tämä mahtaa tarkoittaa ?. Miten päiväraha vaikuttaa ansiopäivärahaan tai työssäoloehdon täyttymiseen ?. Olen siis liittynyt liittoon 11.09.2013.

10

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ViliVeikkaaja

Jos olet saanut Kelalta viime vuonna päivärahaa (sairaus-, äitiys-), se pidentää työssäoloehdon täyttymisen tarkasteluaikaa. Ilmeisesti et ole vielä aikaisemmin saanut työttömyyspäivärahaa, joten niiden on työssäoloehdon täyttyminen tutkittava. Ei siinä pitäisi sen kummempaa olla.

• yksiplusyksikaksi

Niin, kai AP on saanut KELA:lta 2015 muuta päivärahaa kuin työttömyyspäivärahaa tai sitten työmarkkinatukea.
      Muuten olisit hakenut ansiopäivärahaa PAM:ilta jo viime vuonna.

• Olen siis ollut osa-aikaisessa työssä kokoajan. Kelalta sain soviteltua päivärahaa, koska liittoon ei silloin työssäoloehto täyttynyt. Ja kyllä, haen nyt ensimmäistä kertaa liitosta ansiopäivärahaa. Minulla on siis nyt kertynyt tarvittavat viikot yms. Ja kun kaikki heidän haluamat laput toimitin liittoon sain tämän viestin. Eihän tuon kelalta saamani soitellunpäivärahan pitäisi siihen vaikuttaa ? Vai.kiitos vastauksistanne. ☺

• Soviteltu päiväraha vaikuttaa sillä tavalla, että työssäoloehto ei kerry niiltä viikoilta, kun saa soviteltua päivärahaa. Jotta työssäoloehto kertyisi, täytyy olla kokoaikatyössä. Tarkoittaa käytännössä sitä, että ei saa saada samaan aikaan soviteltua päivärahaa, työtunteja on oltava vähintään 18 viikossa sekä palkka yli 1173 €/kk.

http://www.kela.fi/kenelle_tyossaoloehto

• hjjhhjh

Kyllä työssäoloehto karttuu vaikka saisi soviteltua päivärahaa, kunhan työtunteja on vähintään 18 viikossa.

• Ahaa, ok. Ihmettelin vain koska Kela itse kehoitti minua liitosta tuota päivärahaa hakemaan että työssäoloehto täyttyy. Hän siis sanoi että tuo soviteltupäiväraha ei vaikuta siihen mitenkään / niiltä viikoilta työssäoloehto kertyisi.

• syytäkintutkia

Miksi vasta nyt liiton/kassan pävärahalle? Jos työtunteja on ollut vähintään 18/viikko niin työssäoloehdon olisi pitänyt täyttyä jo aikoja sitten. Jos kerran olet ollut osa-aikatyössä 11.09.2013 alkaen. Tuossa on kuitenkin se, että työssäoloehto oli 2013 34 viikkoa ja nythän se on 26 viikkoa. Kyllä sen olisi pitänyt täyttyä silti paljon aiemmin kuin vasta nyt.

• Olen ollut alle 18- tuntisella sopimuksella pari vuotta töissä. Viimeinen sopimuksen oli 25 ja tältä ajalta kela maksanut, koska työasäolo ei täyttynyt. Työt loppuivat olen nyt työtön ja tuosta viimeisestä työpaikasta viikot tulivat täyteen.

• nnmnnn

Tuossahan voi olla montakin asiaa mitkä pitää tarkistaa. Esimerkiksi se, että oletko pitänyt viiden päivän omavastuuajan vuoden sisällä kun olet saanut päivärahaa kelalta, jos olet pitänyt sen niin silloin sitä ei voida pidättää nyt uudelleen.

• Apapapap

Kiitos vastauksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2228
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1843
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1460
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1444
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1127
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1114
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1074
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      104
      1047
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      912
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      75
      898
    Aihe