YLEISIMMÄT HUIJAUKSET

Justtulin

Ainakin Kotun alueella mitä meidän tietoon tuli, yleisin huijaus oli se että mennään kotiin vierailulle. Sinne sitten niitä riisipussia muka palkaksi.
Jotkut meni siihen lankaan, kun netissä on puhuttu että kannattaa mennä. Kaikki kolme mitä tiedän meidän ryhmän riisipussivierailuista, veloitus oli ollut aivan posketonta, 70-100 Euroa.
Eikä tietenkään mitään riisipusseja ostaja edes nähnyt. Räikeimmissä tapauksissa oli taluteltu viereisessä kylässä, ei edes autokyytiä ollut. Väitti että työskentelee hotellissamme kokkina.
Oman hotellimme yksi tarjoilijoista ja muutkin siellä työskentelevät yrittivät meille tyrkyttää kotivierailuitaan. Emme suostuneet. Heille olisi pitänyt hommata jopa tietyn merkkistä riisiä 25 kg. Mutta rahana! Ha... Kylissä voi kierrellä itsekkin jonkun luotettavan paikallisoppaan kanssa eikä maksa kuin vain vähän.. käyttäkää järkeänne, älkääkä vain antako niitä rahojanne jos joku pyytää jotain posketonta summaa!

14

920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duiddu

      Mä autan Kotussa ollessani aina useita päivittäin,annan 50d eli euron verran ,sillä syö niin että pärjää päivän.Enempää multa ei pyydetä kun kaikki tietää miten toimin.

    • nähtyvuosia

      Ja ku sä låhet,ne oottaa muitten turistien toimivan samoin...rahaa tulee tekemättä mitään....mää en antas. Tullu annettua vuosien varrella ja huomannu,että ruokahalu kasvaa syödessä. Enää mikään ei riitä. Pare viiä vaan teepaitoja.

    • duiddu

      Mä vien paitoja ja haluan auttaa niitä koska siellä ei työtä tekemällä meinaa pärjätä.Kyllä,toivovat muidenkin toimivan samoin.Samaa toivon itekin.

      • gambiskävijä

        Vuodesta 2007 olen käynyt Gambiassa vuosittain ja vienyt todella paljon vaatteita, koulutarvikkeita, leluja, muutamia kännyköitä yms.mutta nyt teen stopin ensi kuun matkalla. En vie yhtikäs mitään, ei jaksa enää sitä rumbaa, riittäköön minun osaltani. Gambia on mukava paikka lomailla eikä minua ole bumsteritkaan pahemmin häirinneet, ovat uskoneet kun olen tiukasti kieltäytynyt heidän palveluistaan.


    • duiddu

      Ymmärrän,etköhän oo tehny jo osasi..Mä oon käynyt 4krt ja väsyin jo edellisellä reissulla moniin..Mutta...Halu auttaa on vielä kova.

    • jallukauranen

      Älkää hyvät ihmiset kantako sinne rahojanne. Se on pohjaton suo joka ei täyty vaikka kottikärryillä sinne setelejä kärräisitte. Mustanaamat nauravat ja selkänne takana keskisormiaan heiluttelevat!

    • duiddu

      Tajjutsä minkä verran siellä esim. tarjoilija tienaa kuussa,mikä on vuokra jne.Joo,pohjaton on kaivo muttei kuule se että auttaa rahattomia kuteilla tai eurolla parilla oo mikään karmea uhraus meiltä.

    • duiddu

      Mieti kuinka monta "pohjatonta kaivoa" on tässä omassa maassamme..Tarkotan sosiaalipummeja jotka elää sos.turvan ja lapsilisien varassa tekemättä mitään sen eteen että pärjäis ja eläis töitä tehden...Mieti sitä...

    • Justtulintaas

      Niin kyllähän jokainen saa omastaan antaa, mutta huijatuksi tuleminen ei liene kenenkään mielestä kivaa. Tällä alueella, Kotun rannalla ja heti hotellien ulkopuolella ja jopa sisäpuolellakin sitä huijausta kun on. Ajattelinkin aloittaa keskustelun että mitä muita huijauksia te tiedätte? Ainakin sekin on yks, että se jonkun kaverin paras hinta on aina hemmetin kallis, taksi, ostos tai mikä vaan, mikä on just sen kaverin ja annetaan vain sulle ku oot niin samaa sukua yms... Sitte kerrotaan joku tuplahinta siitä tavarast/palvelusta. Kyllä mäkin jo kerrasta väsyin siihen auttamishommaan, ku pidetään aivan itsestäänselvyytenä että valkonaamat joka askeleella heittää seteleitä ympäriinsä, antaa kännykät ja kengät jalastaan täysin tuntemattomille noin vaan... Jep.

      Paras oli, että kun meidän omassa hotellissa menin illalliselle, ja näin sen tarjoilijan ekan kerran. Niin sanoiko tervetuloa, hyvää iltaa tai mitään semmosta duunarille sopivaa?- No ei sanonu. Sanoi että "anna mulle sun kännykkä!".. Olipahan mukava mennä syömään sitte sinne muutenki ylihintasta illallista. Ei ihan tuntunu rennolta lomalta aina, totta tosiaan. Tosi kyllä on, että turistit on itse sen aiheuttaneet. Jokin kaukorakkaus ja jeesustelun tarve on monilla turisteilla Afrikassa, näin heitä laumoittain siellä itsekkin.

    • duiddu

      On muakin huijattu ja yritetty mutta kun autan niitä jotka on avusta kiitollisia,eli pelkkää safkaa tai kuteita.Huijarit ei saa tuhota auttamista ja apua siellä tarvii moni ja ovat kaikki joita oon pienesti tukenu,kaikki on ollu tyytyväisiä.

    • duiddu

      Mä oon kertonu monille selkeästi kuinka paljon ja kauan pitää perusduunarin säästää lomaamme ja kuinka se ärsyttää ku jotkut ei tajuu että loman eteen olemme satsanneet paljon jne... Ja sen olen tuonu selkeästi esille ettei arkemme ole samanlaista mitä lomalla,ei lähelläkään...On hyvä malttaa ja kuuluu meidän jaksaa kertoa arkemme huonot puoletkin...Sillä tavalla ne rupee ymmärtään meitä.Se on myös meistä kiinni.

      • 2701tiina

        Olemme itse osasyyllisiä tähän aktiiviseen kerjäämiseen. Ne jotka voivat seurata turistin rahankäyttöä levittävät tietoa eteenpäin ja aina uusia yrittäjiä tulee.

        Saamme helposti kulutettua muutamassa minuutissa Gambialaisen työntekijän kuukausipalkan.

        Jos tapaisimme Suomessa vastaavan turistiryhmän herättäisi se varmasti meissä kateutta ja halun etsiä keinoja miten pääsisimme osille.

        Siis...
        matalaa profiilia rahan käytön suhteen
        ja meidän pitäisi muistaa että valkoiset ovat "käveleviä rahapusseja", harva afrikkalainen on oikeasti ystävämme.


    • duiddu

      En mä heistä ystävää halua,mä haluan vaan ja ainoastaan auttaa.Kuten kerroin jo ennemmin,eurolla sikäläinen syö hyvän satsin ja pärjää päivän,enempää en anna,älkää muutkaan antako.

    • bakau

      Mä vien sinne laukuittain kestovaippoja,lastenvaatteita ja hammasharjoja ja tahnoja. Satunnaisesti ostan lapsille munkkeja ja banaaneja kalamarketilta. Siinä mun apu. Bakaun bumsterit on jättäny mut jo ajat sit rauhaan ku tietävät,etten isoja miehiä jeesaile eikä huijausyritykset uppoa muhun. Ainoa ryöstö,jonka koin joulukuussa oli pensaan päällä kuivamassa olleen hupparini ja tyttäreni hameen pölliminen. Sen on voinu tehdä joku turistikin (Afr.Vil.hotel).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe