Digiboksin poistettujen palautus?

Harmittavatapaus

Vaimo meni vahigossa painamaan gigipoksin poista kaikki tallenukset valintaa. Digipoksi on Wbox HD3 ja siinä usb-kovalevy, levy formatoitu digiboksin omaan formaattiin. Tietääkseni itse tiedostoja ei pyyhitä vaan pelkkä "nimitaulu" tai miksi sitä nyt sanotaan. Osaako joku auttaa asiassa, kiitos.

12

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lddmldldld

      Onkohan ext3-tiedostojärjestelmällä vai millä?
      Hirensin bootti-cd:llä (tai usbilla) lähtisin ongelmaa ratkomaan.
      Eli digiboksin kiintolevy kiinni tietokoneeseen ja tietokone bootataan hirensin cd:llä tai usb-tikulla ja aletaan tutkiskelemaan digiboksin levyä.
      diskdigger, recuva ja mitä noita nyt hirensin mukana tuleekaan.

      http://www.hiren.info/pages/bootcd

      • Eikös noi HD-boksien levyt ole salattuja,eli taitaa olla aika toivovoiton juttu.


      • Jzkkdkdkdkzkz
        okaro kirjoitti:

        Eikös noi HD-boksien levyt ole salattuja,eli taitaa olla aika toivovoiton juttu.

        Ei se salaus siihen kyllä vaikuta millään tavalla. Kun tiedosto palautetaan ennalleen, pystyyhän se itse boksi sen edelleen toistamaan.
        Jos vain tiedostojärjestelmä siis on sellainen, että sen joku softa osaa palauttaa. Eli lähinnä yleinen ext3, ntfs jne.

        Sony braviassa tiedostojärjestelmä useine osioineen oli sellainen, etten olisi lähtenenyt edes yrittämään..

        Nykyään käytän enigma2-boksia ja siinä jopa tallennettu .ts on täysin salaamattomassa muodossa ext3-osiolla.


      • Jzkkdkdkdkzkz kirjoitti:

        Ei se salaus siihen kyllä vaikuta millään tavalla. Kun tiedosto palautetaan ennalleen, pystyyhän se itse boksi sen edelleen toistamaan.
        Jos vain tiedostojärjestelmä siis on sellainen, että sen joku softa osaa palauttaa. Eli lähinnä yleinen ext3, ntfs jne.

        Sony braviassa tiedostojärjestelmä useine osioineen oli sellainen, etten olisi lähtenenyt edes yrittämään..

        Nykyään käytän enigma2-boksia ja siinä jopa tallennettu .ts on täysin salaamattomassa muodossa ext3-osiolla.

        Tietysti, jos tiedostojärjestelmä säilyttää klustereiden järjestyksen tiedostossa, niin tuo voi toimia. Salaus estää sisällöin analysoinnin.


      • joopa-joo1

        Epäilen ettei taida olla mikään linuxien tuntema tiedostojärjestelmä vaan jokin boksin valmistajan oma tekele. Aika toivottomalta vaikuttaa..


      • Kdkdkdkxkx
        joopa-joo1 kirjoitti:

        Epäilen ettei taida olla mikään linuxien tuntema tiedostojärjestelmä vaan jokin boksin valmistajan oma tekele. Aika toivottomalta vaikuttaa..

        Kannattaa se gpartedilla katsoa mitä on syönyt. Tuskin ne täysin omaa tiedostojärjestelmää on luoneet, se on aika iso homma kuitenkin.
        Sonyllä oli joku ihme viritelmä, että osioita oli useita, en nyt enää muista missä muodossa.


      • joopa-joo1
        Kdkdkdkxkx kirjoitti:

        Kannattaa se gpartedilla katsoa mitä on syönyt. Tuskin ne täysin omaa tiedostojärjestelmää on luoneet, se on aika iso homma kuitenkin.
        Sonyllä oli joku ihme viritelmä, että osioita oli useita, en nyt enää muista missä muodossa.

        Eipä esim. Humaxilla ole mitään tunnettua tiedostojärjestelmää vaan vaatii oman ohjelmansa jotta käyttis tunnistaisi sen. Toki gpartedilla voi kokeilla mutta epäilenpä ettei tunnista sitä.


      • Kdkdkddlflm
        joopa-joo1 kirjoitti:

        Eipä esim. Humaxilla ole mitään tunnettua tiedostojärjestelmää vaan vaatii oman ohjelmansa jotta käyttis tunnistaisi sen. Toki gpartedilla voi kokeilla mutta epäilenpä ettei tunnista sitä.

        Kyllä humaxin käyttämä tuxera on ihan linuxin kernelissä tuettu fs. Ei se ole mikään humaxin oma tekele! Tokikaan windows ei sitä tue, mutts mitäpä windows nyt tukisikaan..


      • saisi.olla.muissakin
        Jzkkdkdkdkzkz kirjoitti:

        Ei se salaus siihen kyllä vaikuta millään tavalla. Kun tiedosto palautetaan ennalleen, pystyyhän se itse boksi sen edelleen toistamaan.
        Jos vain tiedostojärjestelmä siis on sellainen, että sen joku softa osaa palauttaa. Eli lähinnä yleinen ext3, ntfs jne.

        Sony braviassa tiedostojärjestelmä useine osioineen oli sellainen, etten olisi lähtenenyt edes yrittämään..

        Nykyään käytän enigma2-boksia ja siinä jopa tallennettu .ts on täysin salaamattomassa muodossa ext3-osiolla.

        Sen Enigma2:n kanssa muuten ei joudu etsimään poistettua tallennetta kauaa tai millään työkaluilla, sillä poistetut ohjelmat löytyvät viikon ajan roskakorista (tai pidempäänkin, jos vaihtaa asetuksista, itse käytän 14 päivää).


      • Bznzkxnxlx
        saisi.olla.muissakin kirjoitti:

        Sen Enigma2:n kanssa muuten ei joudu etsimään poistettua tallennetta kauaa tai millään työkaluilla, sillä poistetut ohjelmat löytyvät viikon ajan roskakorista (tai pidempäänkin, jos vaihtaa asetuksista, itse käytän 14 päivää).

        Ahaa, kiitos tiedosta! Pitääkin alkaa varmuuden välttämiseksi poistamaan ne tallenteet oikeappisesti valikon kautta. Olen tähän mennessä poistanut ne päätteen kautta rm -rf:llä ja onhan siinä jokerimerkki joskus vahingon tuonut ja lähtenyt enemmän kuin piti.. tosin helppohan ne silti tuossa oli undeletellä pelastaa. Enigmassa on niin valtava määrä ominaisuuksia, etten niistä läheskään kaikkia tunne.


    • Djezzi

      Tein saman virheen eilen! harmittaa niin paljon! Olen nyt kiinnostunut jos sait poistettu ohjelmat palautettu? Jos sait,niin miten? Olisin niin kiitollinen vastauksesta!

    • Hyvä_ohje

      Aloittaja vaihtaa akkaa. Sillä moisista ongelmista pääsee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe