Sänky mittojen mukaan

185-96

Nukutko huonosti, huonossa sängyssä. Onko tullut mieleen teetättää itselle sopiva sänky.

22

303

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sängyllätaivaaseen

Kyllä. On, on. Rahalla saa ja autolla pääsee. Meinasin laittaa prinsessan sägyn pylväineen ja patjan alle herneen.

• Täspä-diagnoosi

Sä oot se avohoidossa oleva, nuorisopalstoilla riehuva perseaukinen psyykepommi, jonka korjaamiseen ei ole edes keksitty sellaista terapiaa tai lääkettä, joka auttaisi. Psykiatrinen päiväraha jonka käyttöä vahtii edunvalvoja.
        Psyyke-reseptitkin kirjoitettu pieneläinklinikalla, apina-diapamia ja troppia.
        Lisäks oot Sosiaali -ja muiden viranomaisten huomassa ja määräysvallassa oleva tuulenhuuhtoma pesemätön persesilmä joka haisee viiden metrin säteellä, hyippä helvata.

• minänukunhyvin

uskokaa tai älkää, niin minä nukun vallan mainiosti jokaisena yönä, vaikka sänkynäni on vain kokoontaitettava matkavuode. Patja, joka oli sänkyyn mukaan kuuluva on paksuudeltaan vain noin 5 cm ja kuitenkin olen nukkunut jo neljän vuoden ajan erinomaisesti. Ainakaan minulla unensaaminen ei ole sängystä kiinni, eikä selkänikään ole koskaan kipeänä, kun patja ei ole liian pehmoinen.

• Helppoa.kun.osaa

Hyvin nukun sikäli kuin se sängystä riippuu. Itse olen sänkyni tehnyt ja hyviä on tullut. Patjojen valintakin onnistunut erinomaisesti. Yhteensä 7 sänkyä olen tehnyt kun lapsen pinnasänkykin luetaan mukaan.
      Kaikki alkoi siitä, kun kaupoissa ei ollut sopivaa hinta/laatusuhteeltaan. Siksi tein itse. Kun tuli perhettä, tein lisää ja kun muutin kerrostalokolhoosiin minne ei 90 cm leveät sängyt sopineet betonibunkkeriin, tein uudet 80 cm leveät. Tosin yksi olisi riittänyt, mutta hölmönä oletin, että toisellekin käyttäjä löytyisi. Siinä vain meni pieleen.

• O-Orvokki

Jospa vielä jonain kauniina iltana saat huomata, että löytyy mieleinen nukkuja myös viereiseen vuoteeseen. Ehkä voisit aktivoitua katselemaan ympärillesi ja huomaisit jonkun mukavan ihmisen, jonka kanssa viihtyisit yhteisissä puuhissa päivälläkin. - Jos jotain haluaa, ei kannata jäädä yksin makoilemaan. ;)

• Helppoa.kun.osaa

Olenhan tuota koettanut vilkuilla, mutta kun ei vain löydy. Enkä tiedä edes mistä etsisin. Juottolat ei kuulu minun elämänpiiriini ja jos kuuluisi, niin sieltä löydetyn sinne menettäisinkin. Eläkeläisjärjestöissäkin on lehti-ilmoitusten mukaan vain tansseja, mutta kun en aikanaan saanut oppia tanssaamaan, niin turha sinnekään on tuppautua.

• o-orvokki
        Helppoa.kun.osaa kirjoitti:

Olenhan tuota koettanut vilkuilla, mutta kun ei vain löydy. Enkä tiedä edes mistä etsisin. Juottolat ei kuulu minun elämänpiiriini ja jos kuuluisi, niin sieltä löydetyn sinne menettäisinkin. Eläkeläisjärjestöissäkin on lehti-ilmoitusten mukaan vain tansseja, mutta kun en aikanaan saanut oppia tanssaamaan, niin turha sinnekään on tuppautua.

Jospa osallistuisit seniorien tanssikursseille, lähtisit mukaan yhdistystoimintaan, matkoille tai retkille ja valitsisit kumppanin likimain kaikissa paikoissa enemmistönä olevien naisten joukosta.

Voisit ryhtyä juttelemaan mukavalta vaikuttavan naisihmisen kanssa melkein missä tahansa. Kaupassa voisit kysyä neuvoa ja ruveta juttelemaan. Jos juttelu sujuu mukavasti, voisit ehdottaa, että jatkaisitte juttelua kahvilassa... tai kysyä, saatko tarjota kupin teetä tai kahvia.
        Jos näet usein saman kiinnostavan naisihmisen jossain, voisit alkaa tervehtiä häntä ja jatkossa keskustelu saattaa käynnistyä kuin itsekseen. Lykkyä!

• hytinäx1

Minullakin on toinen puoli 160 leveästä sängystäni aivan käyttämättömänä, joskus nukun sillä toisella laitaa jotta patjaan tulisi tasapainoa:) En ole kuitenkaan hävittänyt sitä sänkyä kun lapset ja lapsenlapset käyvät silloin tällöin yökylässä ja silloin on hyvä olla olemassa parisänky.

• Nukun hyvin melkein missä tahansa, ei ole ainakaan vielä toistaiseksi ollut ongelmia.

Etsin uuteen pieneen kotiini pitkän aikaa mieleistä kaappisänkyä, joita ei ole Suomessa kovin montaa mallia tarjolla. Onneksi löysin mieleisen Keski-Euroopasta, ja sain ostetuksikin sen suoraan tehtaalta, vaikka alkuun näytti hieman vaikealta. Kuljetuksen järjestäminen ei sekään sujunut ongelmitta, ja kun sänky ei mahtunut hissiin, jouduin palkkaamaan kantajatkin viime hetkessä. Komeat palomiehet kantoivat sängyn kotiini ja puolituttu puuseppä kävi asentamassa sen paikoilleen.

Ilokseni sänky on osoittautunut todella sopivaksi ja siinä on hyvä nukkua. Pohjasäleikköä voi halutessaan nostaa sekä ylä- että alapäästä, joten lepäily, lukeminen ja vaikka tv:n katsominenkin sujuu mukavasti vaikka vaakasuorassa. Patja ja tyynytkin muovautuvat kehon mukaan ja tuntuvat miellyttäviltä. Päiväksi nostan sängyn horisontaalilinjassa pystyyn ja se näyttää vetimineen kaapistolta. Sänkyni on varustettu myös valaisimella ja kätevillä hyllyllä. - Kaappiin en kuitenkaan itse mahtuisi, en ainakaan kovin mukavasti kyljelleni. ;) Avattuna se on minulle riittävän ylellinen.

Ystävilläni on isommissa asunnoissaan monenlaisia ylellisiä, eri tavoin säädettäviä ja hieroviakin vuoteita. Minä olen tyytyväinen omaani.

• Paljonko sänkysi tuli maksamaan?

• En muista hintoja täsmällisesti. ;). Ostin samalla kertaa myös kirjahyllyn, joka oli yhteydessä kaappiin, ja esim.. kääntyvät sängynjalat, hyllytaso, valaisin, alustan pää- ja jalkapään nousevat osat ja niihin liittyvät tukilistat yms. oli kaikki hinnoiteltu erikseen. Kokonaishinta liikkui jossain noin parin ja kolmen tuhannen huittuvilla ja sen päälle noutokulut tai rahti.

Pyysin tarjouksia Suomestakin ja hinnat vaihtelivat melkoisesti. Mieleistä mallia en löytänyt täältä.

Patjan ja tyynyt ostin Suomesta. Niidenkin hinnat vaihtelevat melkoisesti materiaaleista yms. riippuen. Suomessa olisi ollut helpompi vaihtaa patjan laatua, kun nekin selviävät vasta kokeillen.

Kaappisänkyjä saa Saksasta alle 1000 eurollakin, jos tyytyy yksinkertaiseen laatikkosänkyversioon. Lupasin yhdelle suomalaiselle yritykselle ottaa oman sänkyni valmistajan sänkymallien hinnoista selvää, ja voin kertoa lisää myöhemmin, jos kiinnostaa.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

En muista hintoja täsmällisesti. ;). Ostin samalla kertaa myös kirjahyllyn, joka oli yhteydessä kaappiin, ja esim.. kääntyvät sängynjalat, hyllytaso, valaisin, alustan pää- ja jalkapään nousevat osat ja niihin liittyvät tukilistat yms. oli kaikki hinnoiteltu erikseen. Kokonaishinta liikkui jossain noin parin ja kolmen tuhannen huittuvilla ja sen päälle noutokulut tai rahti.

Pyysin tarjouksia Suomestakin ja hinnat vaihtelivat melkoisesti. Mieleistä mallia en löytänyt täältä.

Patjan ja tyynyt ostin Suomesta. Niidenkin hinnat vaihtelevat melkoisesti materiaaleista yms. riippuen. Suomessa olisi ollut helpompi vaihtaa patjan laatua, kun nekin selviävät vasta kokeillen.

Kaappisänkyjä saa Saksasta alle 1000 eurollakin, jos tyytyy yksinkertaiseen laatikkosänkyversioon. Lupasin yhdelle suomalaiselle yritykselle ottaa oman sänkyni valmistajan sänkymallien hinnoista selvää, ja voin kertoa lisää myöhemmin, jos kiinnostaa.

Kiitos vastauksestasi. Minua kiinnosti lähinnä huonekalujen kuljetuskustannukset Euroopan alueella. Hollannissa olen ihastunut vanhoihin huonekaluihin, mutta niiden kuljetuskustannukset ovat arvelluttaneet. Petze on joskus tilannut Alvar Aallon huonekaluja Suomesta Hollantiin. Hänen mukaansa huonekalulut tulivat hintaviksi, mutta koska hän on Alvar Aallon fani, ei kadu hankintojaan ; )

• O-Orvokki

Kuljetus pitää ilmeisesti tilata kaupan kautta tai jonkin yrityksen nimissä. Rahdinkuljettajat eivät kuulemma tee yksityishenkilöille kuljetustarjouksia.
        Katsoin tarjousta ja se jäi alle 300 euron pelkän kuljetuksen osalta, mutta lisäksi tuli alv ja paikalliskuljetus Suomessa sekä kantaminen kotiini. Tilaus ja laskutus hoidettiin yritykseni nimissä. Kulut Suomessa taisivat nousta lähelle tuota rahdin hintaa, kun en ehtinyt järjestellä kantajia ym. - Jos olisin voinut käskeä jättämään lähetyksen pihalle, olisi kai riittänyt tuo 300 alv. (Sain yllättäen tiedon, että sänky oli valmistunut luvattua edellisellä viikolla ja toimin ehkä turhankin hätäisesti.)

• Nukkujan_markkinat

Taitoja omaavana syntyisi sänkykin mutta pitäisi olla verstas missä nikkaroida. Ostanut olen keskiarvolla 90 cm leveitä sänkyjä. Kun runko rasittuu, ostan uuden. Nukkuminenhan ei ole kiinni eikä saa olla kiinni itse sängystä. Kyllä ne ovat patjat joiden koostumus ratkaisee nukkumamukavuuden. Nyt on tosi hyvät patjat mutta tämä metallikoosteinen runko hieman nitkuu. Uutta jo suunnittelen. Jämäkkää massiivi puusta.

• 90_cm_parisänkynä

Sänkyni on minulle sopiva. Sänkyseurakin sopii mukaan kun makaamme päällekkäin.

• Tupla-pomoina

Kesken yön olisi vaihdettava päällekkäisyyksiä, ettei tulisi liian raskasta ja alkaisi vilahdella paina-jaisia.

• 90_cm_parisänkynä

Totta kai, sitä teemme vähän väliä.

• 90cm-ilman-kissaa

Kissa saattaa olla painavakin jos on hyvin syönyt ja laiskotellut.

• Heikunkeikku

Ei ole tullut mieleen teetättää itselle sänkyä. Nukun vallan mainiosti melkeen missä vaan ja mimmosessa sängyssä tahansa. Jopa meteli ei saa mua heräämään, jos oon ehtinyt nukahtamaan.
      Sitävastoin tyyny on ongelmaisempi, jos vieraassa paikassa nukun ja siellä sattuu olemaan liian korkea tyyny tai liian kova. Minä tahdon pääni painaa semmoseen littanalättänään. Niin littanaan, että melkein ku ei olis tyynyä ollenkaan. Monta vuotta joskus muinoin nukuin ihan ilman tyynyä. Nyt pitää olla pieni lätyskä pääkyn alla. Vähäkö patalappumainen tyynykuvatus.

• ö-Öö

Moottorisänky pitäis ostaa.

Ei tahdo selkä pitää tavallisista sängyistä, aina kasattava tyynyistä viritelmää. Moottorisängyt ei välttämättä järjettömän kalliita ja vois olla hyvä investointi pitemmän päälle.

=DW=

• O-Orvokki

Totesin, että sängyssä tulee vietettyä melkoisesti aikaa, joten halusin mahdollisimman mukavan. Kun kestää varmaan lopun elämää, ja vanhemmiten saattaa joutua makoilemaan enemmänkin, kannattaa mukavuudesta vaikka vähän maksaakin.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe