Orgametril jatkuvana?

orgametrilneed

Hei! Olen käyttänyt Orgametril 5 mg 2 tbl päivässä jatkuvasti vuoden ajan. Tarkoitus olisi ollut että gyne olisi tehnyt kohdunpoiston. Olen kohta 42 vuotias, ei koskaan seksiä eikä tule olemaankaan.
Kuukautiset alkoi ennen 11 ikävuotta ja 3 vuotta sitten tuli kilpirauhasen liikatoiminta. Kuukautiset tulivat jatkuviksi. Ei päivänkään taukoa. Kivut oli kovat. Kun gyne aiemmin ultrasi, hän hekotteli että limakalvo on niin paksu kuin teinillä jolla vasta ne alkaa. Kuukautiset tulee jatkumaan yli 60 vuotiaaksi ja määräsi Primolut Noria. Jo yhdellä tabletilla vuodot paheni... Se jäi siihen. Hormonikierukkaa en voi käyttää ja ehkäisyyn ei ole koskaan ollut tarvetta.
Yleislääkäri oli ehdottomasti kohdunpoiston kannalla ja määräsi Orgametrilit siihen saakka että kohdunpoisto tapahtuu. Kiirehti gynelle lähetettä sairaalalle.
Sattui venäläinen gyne keskussairaalassa joka ei ymmärtänyt puhuttua eikä kirjoitettua tekstiä. Hän kirjoitti epikriisiin että " kuukautiset alkaneet 3 vuotiaana jolloin laihduttanut 13 kg. " No ei sinnepäinkään!
Sisätutkimus ei onnistunut, emättimen aukko on valtavan ahdas, ei koskaan tampoonia eikä koskaan tehty edes papakoetta. Ultraamalla päältä päin ei näkynyt munasarjojakaan ja kohdustakaan ei saanut selvää. Meinasi tehdä ultraäänitutkimuksen peräsuolen kautta nukutuksessa mutta kilpirauhasen liikatoiminta esti anestesian ja toimenpide peruuntui. Sanoi vain ettei Orgametrilia käyttää puolta vuotta kauempaa. Ei perusteluja.
Nyt olen käyttänyt sitä jatkuvasti 10 mg vrk vuoden ajan.

Kysynkin, onko turvallista käyttää Orgametrilia jatkuvasti? Kohta resepti menee vanhaksi. Ei haittoja ole tullut.

Onko tehty jatkuvien kuukautisten vuoksi yli 40 vuotiaille kohdunpoistoja? Kokemuksia? Jos jätän yhden tabletin pois, heti alkaa. Ei voi kohdun limakalvoakaan polttaa koska kohtu on liian pieni.

Ihmetyttää, miksi gynet nauravat ääneen koville kivuille joista potilas sanoo...

1

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anemia

      Sanoisin että kyllä voi käyttää turvallisesti. Olen käyttänyt Orgametriliä nyt kaksi vuotta päivittäin (annoksella kaksi 5mg tablettia eli 10mg). Määräsivät gynekologilla päälle kaksi vuotta ensin yhden tabletin vuorokaudeksi ja tarvittaessa 2-3 pvä, mutta kun yksi tabletti ei juuri toiminut niin gyne nosti annokseni kahteen tablettiin. Terveyskeskuksessa ovat tätä uusineet, eivät ole enää antaneet lähetettä gynekologille. Syynä lääkitykseen normaalin elämän estävät runsaat kuukautiset, ja paha anemia, joka parani lääkityksen ansiosta. Hiukan ihottumaa (punoitusta) minulla on ollut kasvoissa, jota ei ennen lääkitystä ollut, mutta muita (mahdollisia) haittavaikutuksia en ole havainnut. Paino on myös hiukan noussut, mutta olen melko varma että se johtuu anemian parantumisesta, ei lääkityksestä sinäänsä. Ennen ja nyt lääkityksellä olen siis normaalipainoinen kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe