En ole koskaan lentänyt välilaskulennolla, joten kysyn ollaanko välilaskuaika lentokoneen sisällä? Tai siis kuinka pitkä on välilaskun oltava että joutuu poistumaan koneesta? Ja jos poistutaan koneesta, niin pysytäänkö odotusaika niiden posttien puolella, eikä siirrytä ennen turvatarkastusta oleevaan tilaan?
Entä jos kone vaihtuu välilaskulla, niin mistä sen tietää?
Välilaskun kautta matkustaminen
5
267
Vastaukset
- NonStops
Lähes aina kone vaihtuu... Finnairillakin ei ole välilaskuja tainnut olla viimeksi kun thaikkulaan lennettiin vielä 757lla ja tankattiin välillä Intiassa. Tankkauksen ajaksi kone tyhjennetään matkustajista ja sen aikaa saa olla terminaalissa, eikä tarvitse mennä mihinkään pidemmälle, ellei terminaali nyt ole jotenkin erikoinen tai vain bussikuljetuksilla toimiva.
Jos lennon numerot ovat eri alku ja loppuosalla, niin todennäköisesti matkatavarat otetaan koneesta ulos ja laitetaan toiselle lennolle automaattisesti, jos lipputyyppi on oikea. Jälkiosalla pääset todennäköisesti jo lähtökentältä saadulla tämän lennon boardingpassilla, jos et niin haet sen transfer tiskiltä. Huonossa tapauksessa voit joutua siirtämään itse matkatavarasi uudelleen selvitystiskille ja halpis firmojen kyseessä ollen aina.- YksiMuistui
Tulikin mieleen että maaginen talvilentokolmio Helsinki‒Ivalo‒Kittilä eli siinä on Ivalossa välilasku.
- 206
Kerrotko, mikä reitti on kyseessä, niin ehkä selviää, onko kyseessä koneenvaihto vai ei. Välilaskullisia lentoja Finnair harrasti Keski-Eurooppaan 90-luvulla esim. Arlandan kautta, jolloin Arlandassa lennolle tuli lisää väkeä. Helsingistä lähteneet eivät poistuneet koneesta. Tankkauksen ajaksi piti vain avata turvavyöt.
- 8765
Välilaskulento jatkuu samalla koneella, muuten kyseessä on vaihto. Odotetaanko koneessa riippuu tilanteesta, itse olen odottanut sekä koneessa että terminaalissa.
- väliväli1
Kyllä noita välilaskullisia lentoja on vielä myös Finnairilla, esim. lomalennoilla Goaan on välilasku Dubaissa. En tiedä onko tuohon jotain sääntöä milloin koneesta joutuu poistumaan ja milloin ei. Tietääkseni esim. Gambian pakettimatkoilla ei nykyään poistuta Kanarialla koneesta, kun ennen poistuttiin. Itse olen sekä joutunut odottamaan koneessa että terminaalissa. Tankkauksen ajan koneessa pitää istua omalla paikallaan turvavyö auki, muutoin välilaskun ainakin voi liikkua koneessa, mutta esim. tarjoilua ei ole. Terminaalissa ollaan transit-alueella, mutta esim. Barbadoksella jouduin silti käymään normaalit turvatarkastukset läpi, vaikka lennot jatkuivat samalla koneella. Välilaskut harvoin kestävät tuntia paria kauempaa, joten mitään ihmeempää ei kentällä ehdi tekemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632