Miltä rakastuminen tuntuu?

AlexDeLarge

Ite en (vissiinkään?) ole koskaan rakastunut. Ne, ketkä olette, voitteko kuvailla tätä tunnetta? Mahollisimman selkeästi, jotta saa käsityksen




"Ihanalta, mahtavalta" -tyyppiset vastaukset ei käy :)

11

223

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiireellistämenoo2016

      ensinnäkin ihastuminen rakastuminen kaksi eri asiaa muusta en jaksa puhua

      • enpä oo koskaan rakastanu muita kun itteeni et ei oo tietoo


    • 02girl

      Koko ajan on vain pakko tuijottaa ihastusta ja jos hän on lähellä niin minulla tulee kuuma ja samalla kylmä ja tulee vaan koko ajan kylmiä väreitä mutta tunne on niin ihana en voi ajatella muuta mutta en tiedä vaan että tykkääkö hän minusta :(

      • idjglsf

        Musta tuntuu että toi on ihastumista :/


    • Ihastumista kutsutaan myös hullaantumiseksi, ja ihan syystä.

      Toiseen ihastunut ihminen ajattelee ihastuksensa kohdetta hyvin usein. Jos kyseessä olisi mikä tahansa muu kohde kuin toinen henkilö, pidettäisiin ihastunutta pakkomielteisenä.

      Toiseen ihastunut kaipaa ihastustaan jatkuvasti tai ainakin suuren osan hereilläoloajastaan. Ihastunut ei välttämättä ole saanut vastakaikua kohteeltaan, jolloin häntä piinaa jatkuva epäilys itsestään ja mahdollisuuksistaan päästä kosketuksiin ihastuksensa kanssa. Jos henkilö on kovin epävarma itsestään ja mahdollisuuksistaan, hän saattaa helposti alkaa seurailemaan ihastustaan ja toivoa kontaktia, minkä muodostamiseen hän itse on kykenemätön.

      Mikäli kontaktin muodostaminen ei ole ongelma, saattaa henkilö pyrkiä mahdollisimman usein ihastuksensa lähelle ja pyrkiä keskusteluyhteyteen tämän kanssa. Joissain tapauksissa tämä voi johtaa ikäviin seuraamuksiin.

      Miltä ihastuminen sitten tuntuu?

      Ajatukset palaavat tahtomatta ihastuksen kohteeseen ja samalla voi kokea olonsa tukahdutetuksi. Siis kokee fyysistä ahdistusta, koska asiat eivät etene ja haluaa toista niin paljon.

      Toisen haluaminen ei ole pelkästään seksuaalista halua, itse asiassa se muistuttaa sitä hämmästyttävän vähän. Haluaminen on kokonaisvaltaisempaa. Se on halua olla ihastuksensa lähellä, tämän seurassa, jakaa ajatuksia, katsomuksia, kertoa tälle kaikki itsestään, halua jakaa kaikki salaisuudet. Luonnollisesti tähän jakamisen haluun liittyy myös seksuaaliset halut.

      Ihastuminen tuntuu kuin joku pitäisi sinua paikallaan vaikka haluaisit juosta kovempaa kuin koskaan ennen.

      Mikäli onnistuu pääsemään kosketuksiin ihastumisen kohteensa kanssa ja kaikki menee hyvin, tuntee olonsa erittäin tyytyväiseksi ja onnelliseksi. Oikeastaan harva asia tuntuu ihmisestä niin hyvältä kuin hyväksymisen osoitus ihastuksensa kohteelta ja tämän vastaaminen tunteisiisi.

      Sillä hetkellä ei kaipaa mitään muuta. Ajan kulkua ei huomaa ja ympäristö menettää merkityksensä. Et enää pelkää mitään. Et ole surullinen, pelkästään onnellinen. Enää sinun ei tarvitse olla hauska tai teeskennellä mitään. Voit olla pelkkä ja puhdas oma itsesi, kuten myös toinen on.

      Ihastumiseen liittyy myös koko joukko kehollisia kokemuksia, jotka ovat yleensä samanlaisia kuin esiintymisjännitystä kokevilla. Hikoilua, sydämen tykytystä, pyörrytystä. Minusta nämä kuitenkin liittyvät jännittämiseen ylipäätään, joten en niistä tämän enempää jatka.


      Rakastuminen on puolestaan eri asia kuin ihastuminen, tosin ne voivat liittyä samaan kohteeseen.

      Rakastuminen on syvää kiintymystä toiseen. Jossain mielessä rakastumista voisi kuvata fyysisellä riippuvuussuhteella huumausaineeseen. Ihastuminen olisi tässä mielessä aineen ensimmäisillä käyttökerroilla saatu todellisuuden muuntava nautintokokemus.

      Rakastuminen tapahtuu vähitellen. Ihmiset kiintyvät toisiinsa ja tuntevat voimakasta yhteenkuuluvuuden tunnetta. Se tapahtuu yleensä huomaamatta, mutta kun rutiineista poiketaan ja toisesta joutuu eroon joksikin aikaa, on kaipauksen tunne kouriintuntuva.

      Rakastuminen ei edellytä ihastumista, mutta se auttaa siinä huomattavasti.

      Ihastuminen palaa loppuun tietyn ajan kuluessa. Varsinkin tapauksissa, joissa tunteisiin ei vastata, loppuu ihastuminen yleensä parissa viikossa.

      Rakkaus puolestaan kehittyy vuosien aikana ja yllättävä ero saattaa henkisesti invalidisoida toisen osapuolen pitkäksi aikaa.

      Ihastumisen ja rakastumisen kuvaukset ovat yleensä runoilijoiden ja muiden taiteilijoiden työsarkaa. Jos oikeasti haluat tietää miltä se tuntuu, mutta et itse sitä ole kokenut, kannattanee tutustua joidenkin taiteilijoiden ilmaisuihin ilmiöstä.

      Uskoisin, että jossain vaiheessa sinäkin tulet sen ihastumisesi kokemaan ja vielä inhoamaan koko tunnetta.

      • Hfrhkhkk

        Hyvä teksti, olet hyvä kirjoittamaan. :)


    • rerwerawert

      Jumala on tarkoittanut miehen lisääntymään naisen avustuksella. Ihastuminen edesauttaa lisääntymisprosessia. Kyseessä on aivoihimme ohjelmoitu lisääntymisvietti, jonka yhteydessä usein sulkijalihas veltostuu.

      • joku_tietää_paremmin

        Niinkö luulet? Itse en ole hankkinut lapsia (inhoan niitä) ja olen nainen(45v) joka on suhteessa naisen kanssa.


      • Eimulmuut

        Eihä, ku nainen lisääntyy miehen avulla! Mies mitää lisäänny...


    • wikipedia

      Lue wikipediasta

    • EeroEtikka

      Olisi kyl kivaa olla rakastunut ku olisi semmonen istumassa mun päällä tukehduttamassa mua

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      157
      2262
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      120
      1715
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1590
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      98
      1487
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1332
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      223
      1285
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1273
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1237
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1121
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      976
    Aihe