Onko lapsi kielellisesti lahjakas tai ei ?

pekhann

""– Se on valmistelussa. Siinä on käyty läpi perustuslakipohdinta, joka liittyy ruotsinkielen asemaan. Tavoitteena on se, että tällä hallituskaudella toteutetaan sekä tämä kielikokeilu, että sellainen kielikokeilu, jossa pyritään varhaistamaan kieltenopetusta."

30 vuotta Ruotsissa asuneena tiedän että se ei ole hyvästä. Jompi kumpi kieli on vahvempi ja ajatus hitaantuu syystä että joutuu tulkitsemaan kielestä toiseen, jolla puolestaan on vaikutus muiden oppiaineiden oppimiseen. "Vieraiden kielten opetuksen varhaistamisella pyritään Grahn-Laasosen mukaan hyödyntämään paremmin lasten herkkyysikä, jolloin lapsi omaksuu ja pystyy helposti oppimaan uuden kielen."

Lapsen herkkyysiällä ei suoranaisesti ole mitään tekemistä kielten opiskelun kanssa, vaan herkkyysiän aikana kartoitetaan lapsen henkilökohtainen lahjakkuus/kutsumus sekä lahjakkuuta tukevat oppiaineet. Lapsen herkkyysiän aikana hänen Äidin kieli - Suomi - opetetaan ensisijaisesi. Siihen mennessä kun Äidin kieli on vahvalla pohjalla, on kyetty arvioimaan onko lapsi kielellisesti lahjakas tai ei - johdonmukaisesti jos "on", hän kykenee itse valitsemaan ja oppimaan toisen kielen - mutta ei "omaksumaan" - joka on kokonaan eri asia.

Ajattele : On kokonaan eri asia OPPIA reaali- ja käsitteellistieteelliseltä pohjalta mistä homous johtuu ja siltä pohjalta karsiutuu kaikki ennakkoluulot pois, kuin että OMAKSUA homous (OLLA homo).

Asiakokonaisuuteen liittyen, uskonnoissa keskitytään lasten ja nuorten herkkyysiässä vaikuttamiseen, koska ovat "vastaanottavaisempia"; Henkilökohtaisesti lapsilla ei ole tietoon perustuvaa suojaa, mutta lapsia suojaa Suomen Valtiovallan/Kansan laki - Kansan julkinen mielipide siitä miten ollaan ja eletään ihmisiksi - jopa miten lapsia on koulutettava :

§ 6 (kokonaisuudesta otettu) : " Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti. "

Tuossa se on selvällä Suomen kielellä, ja §2 (asiakokonaisuudesta otettu) : "Julkisen vallan käytön tulee perustua lakiin. Kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia."


ja linkki toiselle sivulle jossa

"Verotuloja voi lisätä vähentämällä kaikesta sellaisesta missä verovaroja reaali- ja käsitteellistieteellisin perustein käytetään väärin. Edellytys sille että eduskuntatasolla tiedetään ja tehdään oikeita päätöksiä on, että kattava reaali- ja käsitteellistieteellinen arvio on tehty jostain asiasta ja että tiedot ovat eduskunnan sekä valtiovallan johdon käytettävissä.

Esimerkiksi
40% siitä mitä on tiedettävä koulussa, siitä ei ole kenelläkään minkäänlaista hyötyä yksityis- ja/tai työelämässään.
40% on hukkaan heitettyä aikaa, energiaa ja varoja.
40% on psyykkinen rasite jota ilman lapset ja nuoret voivat paremmin. Lapsen/Nuoren työpäivä, on usein psyykkisesti rasittavampi kuin aikuisen töissä käyvän henkilön työpäivä.
40% on valtava osa koko koulutusbudjetista - joka menee "kankkulan kaivoon".

Kaikesta edellisestä, 40% lisäksi, syntyy suuri määrä lisäkustannuksia yhteiskunnalle. Avainsanoja sellaisille lisäkustannuksille ovat esimerkiksi "korruptio kasvaa", "huonovointisuus kasvaa", "rikollisuus kasvaa", "väkivalta kasvaa", "väkivaltarikollisuus kasvaa" "työttömyys kasvaa", "radikalisoituminen lisääntyy" ja niin edelleen.

Jokainen aikuinen voi arvioida itse kuinka paljon siitä mitä koulussa oli tiedettävä, on sellaista josta hänellä ei ole ollut minkäänlaista hyötyä yksityis- ja/tai työelämässään.

Miten sellainen mitä ei koskaan tarvitse yksityis- ja/tai työelämässään, on yleissivistävää - tai "rikkaus"?"

mielipiteemme.fi

2

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekhann

      "Verotuloja voi lisätä vähentämällä kaikesta sellaisesta missä verovaroja reaali- ja käsitteellistieteellisin perustein käytetään väärin. Edellytys sille että eduskuntatasolla tiedetään ja tehdään oikeita päätöksiä on, että kattava reaali- ja käsitteellistieteellinen arvio on tehty jostain asiasta ja että tiedot ovat eduskunnan sekä valtiovallan johdon käytettävissä."

      Tuolla parannuksella säästetään miljardeja.

    • 52vuotias

      Minulla 33% "siitä mitä oli tiedettävä koulussa, siitä ei ole minulla ollut koskaan minkäänlaista hyötyä yksityis- ja/tai työelämässäni".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2997
    2. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2931
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2357
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1853
    5. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1709
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1654
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1576
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1255
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1236
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1070
    Aihe