Sopisiko minulle aussi?

aussihullu

Olen 15 vuotias tyttö Etelä-Suomesta mietin sopisiko aussi minulle?
Asun perheeni (äiti ja 2 siskoa) omakotitalossa lähellä yhtä metsää
Siskoni harrastavat molemmat soittoa ja minä piirtämistä ja uintia.
Kesällä käyn kiertämässä niin 4.5 kilometrin lenkin hölkäten päivittäin.
Toki se olisi hyvä myös talvella tehdä..
Olen tietoinen että aussi on energinen rotu ja vaatii liikuntaa enemmänkin pelkän pissityksen pihalla.
Mietin tätä tulevaisuutta ni varten,nyt äitini ei ole suostuvainen koiraan. Hänkin sitten koiran itse kun olen täysi-ikäinen ja aikaa on
Mutta sopisiko aussi?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ausctr

      Vaikka et nyt saisikaan aussia niin ehdottomasti suositan imemään tietoa treeneistä jo nyt mm. pk-/TOKO-/agility,pelastustoiminta on tukkoisia päästä sisään aktiivina. Koirakouluilla pääsee ja tuurilla tutustumispäivinä kokeilemaan lajeja vaan aikainen lintu madon nappaa tässäkin. Aussie on kaunotar moottorilla siksi ei turhaa toitoteta lajeista :)
      Tiedän toki ausseja mitkä puuhastelee kotona paimenen tai koti-tokoilun ja frisbeen muodossa,mutta omistajat jonottavat kuitenkin porukoihin jotta saa ruutia harjoituksiin ja lajiin. Vahti viettiähän näillä on jonkun verran joka tulee ottaa huomioon. Korostuu varsinkin jos lepoa on ollut enemmänkin kotosalla. Osalla menee loistavasti ensi koiranakin aussie toiset aloittaa collieista ja siirtyy sitten vasta tähän. Ihmisestä kiinni miten toimii ;)

      Turkki.... Furminator ja kuivashampoo on ehdottomat olla. Fööni pesu kuluttaa turkkia ajan myötä liiaksi vaikka tukitoimena se on hyvä mikäli furminatorointi ei riitä.
      Kasvattajia kannattaa vilkuilla ajoissa jotta löytää hyvästä linjasta ja omaan käteen istuvan pennun: http://eurobreeder.com/breeds/australian_shepherd.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe