Olen 15 vuotias tyttö Etelä-Suomesta mietin sopisiko aussi minulle?
Asun perheeni (äiti ja 2 siskoa) omakotitalossa lähellä yhtä metsää
Siskoni harrastavat molemmat soittoa ja minä piirtämistä ja uintia.
Kesällä käyn kiertämässä niin 4.5 kilometrin lenkin hölkäten päivittäin.
Toki se olisi hyvä myös talvella tehdä..
Olen tietoinen että aussi on energinen rotu ja vaatii liikuntaa enemmänkin pelkän pissityksen pihalla.
Mietin tätä tulevaisuutta ni varten,nyt äitini ei ole suostuvainen koiraan. Hänkin sitten koiran itse kun olen täysi-ikäinen ja aikaa on
Mutta sopisiko aussi?
Sopisiko minulle aussi?
1
81
Vastaukset
- Ausctr
Vaikka et nyt saisikaan aussia niin ehdottomasti suositan imemään tietoa treeneistä jo nyt mm. pk-/TOKO-/agility,pelastustoiminta on tukkoisia päästä sisään aktiivina. Koirakouluilla pääsee ja tuurilla tutustumispäivinä kokeilemaan lajeja vaan aikainen lintu madon nappaa tässäkin. Aussie on kaunotar moottorilla siksi ei turhaa toitoteta lajeista :)
Tiedän toki ausseja mitkä puuhastelee kotona paimenen tai koti-tokoilun ja frisbeen muodossa,mutta omistajat jonottavat kuitenkin porukoihin jotta saa ruutia harjoituksiin ja lajiin. Vahti viettiähän näillä on jonkun verran joka tulee ottaa huomioon. Korostuu varsinkin jos lepoa on ollut enemmänkin kotosalla. Osalla menee loistavasti ensi koiranakin aussie toiset aloittaa collieista ja siirtyy sitten vasta tähän. Ihmisestä kiinni miten toimii ;)
Turkki.... Furminator ja kuivashampoo on ehdottomat olla. Fööni pesu kuluttaa turkkia ajan myötä liiaksi vaikka tukitoimena se on hyvä mikäli furminatorointi ei riitä.
Kasvattajia kannattaa vilkuilla ajoissa jotta löytää hyvästä linjasta ja omaan käteen istuvan pennun: http://eurobreeder.com/breeds/australian_shepherd.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075658Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453723Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4552601Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2641641- 871376
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito141322Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321313- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511206