Jag har varit två år utan kött nu och man sparar nog en massa pengar.Jag lagade nyss en stor sats med kåldolmar och kållåda (går bra att frysa )som fyllning använde jag soja,kikärter,lök,ris och kryddor.Kostade inte många euro.
Finska rotfrukter,rödbeta,morötter,kålrot och annat kostar 1 - 2 euro för en två kilos påse,goda att använda i olika grytor och ungsrätter.
Billigt att vara vegan.
5
134
Vastaukset
- jagärnöjd
Dessutom har man alltid ingredienser hemma som inte ens behöver kylskåp ,olika sojaprodukter,bönor ,linser tex.
God husmanskost kan man laga,det är bara att googla på recept som nätet är fyllt av.Man skriver bara tex. lasagne,eller makaronilåda utan kött och vips finns det recept.- engrönanka
För svenskspråkiga finns gruppen Vegandammen,där hittar man mycket information och annat matnyttigt.Och likasinnade personer att diskutera med.
- havregrädde
engrönanka kirjoitti:
För svenskspråkiga finns gruppen Vegandammen,där hittar man mycket information och annat matnyttigt.Och likasinnade personer att diskutera med.
Det märks nog att veganer blir fler och fler.Utbudet av vegetariska produkter i affärerna ökar hela tiden.
- grönavågen
havregrädde kirjoitti:
Det märks nog att veganer blir fler och fler.Utbudet av vegetariska produkter i affärerna ökar hela tiden.
Jag har åtminstone märkt att det blir billigare utan kött och korv och jag mår bra.Vikten,blodtrycket och kolesterolvärdena har gått ner.
- multivitatabs
grönavågen kirjoitti:
Jag har åtminstone märkt att det blir billigare utan kött och korv och jag mår bra.Vikten,blodtrycket och kolesterolvärdena har gått ner.
Viktigt är ändå att se till att man får nödvändiga vitaminer.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1488188Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323260Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole4052441Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh382199Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422901894Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1681809- 201710
- 241535
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘231374- 1001289