Billigt att vara vegan.

vegemat

Jag har varit två år utan kött nu och man sparar nog en massa pengar.Jag lagade nyss en stor sats med kåldolmar och kållåda (går bra att frysa )som fyllning använde jag soja,kikärter,lök,ris och kryddor.Kostade inte många euro.
Finska rotfrukter,rödbeta,morötter,kålrot och annat kostar 1 - 2 euro för en två kilos påse,goda att använda i olika grytor och ungsrätter.

5

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jagärnöjd

Dessutom har man alltid ingredienser hemma som inte ens behöver kylskåp ,olika sojaprodukter,bönor ,linser tex.
      God husmanskost kan man laga,det är bara att googla på recept som nätet är fyllt av.Man skriver bara tex. lasagne,eller makaronilåda utan kött och vips finns det recept.

• engrönanka

För svenskspråkiga finns gruppen Vegandammen,där hittar man mycket information och annat matnyttigt.Och likasinnade personer att diskutera med.

• havregrädde
        engrönanka kirjoitti:

För svenskspråkiga finns gruppen Vegandammen,där hittar man mycket information och annat matnyttigt.Och likasinnade personer att diskutera med.

Det märks nog att veganer blir fler och fler.Utbudet av vegetariska produkter i affärerna ökar hela tiden.

• grönavågen
        havregrädde kirjoitti:

Det märks nog att veganer blir fler och fler.Utbudet av vegetariska produkter i affärerna ökar hela tiden.

Jag har åtminstone märkt att det blir billigare utan kött och korv och jag mår bra.Vikten,blodtrycket och kolesterolvärdena har gått ner.

• multivitatabs
        grönavågen kirjoitti:

Jag har åtminstone märkt att det blir billigare utan kött och korv och jag mår bra.Vikten,blodtrycket och kolesterolvärdena har gått ner.

Viktigt är ändå att se till att man får nödvändiga vitaminer.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      172
      1974
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      77
      1432
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1384
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      10
      1117
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      39
      1036
    6. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      963
    7. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      94
      824
    8. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      38
      805
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      795
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      755
    Aihe