No nyt lähti 40% veroja :( Voi v...ttu

Pöljä-Akka

Kuntoutustuesta otettiin 40% veroja :( Ihan hirveä summa...

Nyt vasta jälkikäteen oon lukenut että ois varmaan kannattanu veroprosentti lasketuttaa uudelleen ja toimittaa verokortti Kelalle? Sillon eivät olisi ottaneet noin paljoa?

Eihän mulla edes ole mitään tuloja, kun en ole töissäkään ollu. Mies kauhisteli tuota asiaa, ite luulin ensin että no se on ihan normaalia että tuon verran otetaan veroja... tuskimpa sitten :(

Oon ihan ummikkona näissä asioissa ja näin siinä sitten käy :(

8

267

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehjrfurthyuh

Hyvä verotusmalli olis sellainen, että lapsiperheet maksais lapsiperheellisten tuet, lapsettomat ja muut vain omien viiteryhmiensä tuet. Silleen että lapsiperheellisten ei tarttis maksaa lapettomien yhteiskunnan tukia, eikä toisin päin. Itseäni esimerkiks ei häiritsis yhtään, jos mikään lapsiperheellinen ei maksais mitään mun yhteiskunnan palveluita, kun en omaa lapsia ja ei ne mulle mitään palveluita nelikymppiselle perhettömälle muutenkaan lapsiperheelliset kustanna ja siitä vastalahjana vois olla, että lapsettomien työikäisten ei tarvitsis osallistua lapsiperheellisten lastentarhamaksuihin ja lapsiperhe-etuuksiin. Ihmisen arvon vois määritellä siten kuten kuuluukin, että jos ihminen on syntynyt 1970-luvulla tai sen jälkeen eikä koskaan nelikymppiseksikään ehtiessään ole saanut mitään yhteiskunnan tukia, se on oikeesti arvostettavaa, jos ihminen on syntynyt 1970-luvulla, oli muuten hieno yhteiskunta, joidenkin mielestä kai varakkaiksi määriteltyjen työssä raatavien tavisten lapsena en päässyt päivähoitoon, vaan mun lapsuudessa oli itse omilla rahoilla maksetut lastenhoitajat ( ne oli kivoja ja sydämellisiä suurin osa, paitsi se joku yksi joka kävi aina nukkumaan sohvalle ja soittamaan Dingoa, heti kun vanhemmat lähti töihin...). Toki on mukavaa, että nykyisin on erilainen tilanne, vaikka olis työttömiä, niin päivähoitopaikka kaikilla.

• fmpsdjfsdf

Komppaan täysin. Onneksi sentään vanhanpojan veron tajusivat ottaa pois, senkin liian myöhään. Ääliömäistä.

• maksua-maksun.perään
        fmpsdjfsdf kirjoitti:

Komppaan täysin. Onneksi sentään vanhanpojan veron tajusivat ottaa pois, senkin liian myöhään. Ääliömäistä.

Mutta joku maksu tulee lisää tai jotain korotetaan, kun täyttää 55 vai oliko jo peräti kun täyttää 53. Taitaa olla eläkevakuutusmaksu. Menee niin vanhoilta pojilta kuin vanhoilta piioiltakin ja vissiin kaikilta muiltakin. Ei mitään, jos olis kunnon palkka, mutta pienempipalkkasta harmittaa.

• maksua-maksun.perään
        maksua-maksun.perään kirjoitti:

Mutta joku maksu tulee lisää tai jotain korotetaan, kun täyttää 55 vai oliko jo peräti kun täyttää 53. Taitaa olla eläkevakuutusmaksu. Menee niin vanhoilta pojilta kuin vanhoilta piioiltakin ja vissiin kaikilta muiltakin. Ei mitään, jos olis kunnon palkka, mutta pienempipalkkasta harmittaa.

Työntekijät maksavat työeläkemaksua ansioistaan vuonna 2016 seuraavasti
        alle 53-vuotiaat 5,70 %
        53 vuotta täyttäneet 7,20 %

• talvenriemu

Mitenköhän romaanisi liittyi viestiketjun aloittajan asiaan?

• gfhffjh

Itse soitin samanlaisessa tilanteessa verotoimistoon ja pyysin sieltä lähettään veroprosentin Kelaan. Toimi ja maksoivat liikaa perityn osan takaisin.

• 898899

Kuntoutustuen veroprosentti voi olla alkuun väärä sillä veroprosentti määräytyy aiempien tulojesi mukaan

• mmggol

Mulle kävi samalla tavalla ja soitin heti kevaan(Saan työeläkettä. Kun en tiennyt että se veroprosentti pitää itse muuttaa tuossakin tapauksessa)ja veroprosentti laitettiin ajantasalle ja sain takaisin parissa päivässä sen puuttuvan summan. Ota heti yhteyttä äläkä tyydy tuohon. Alkavat muuten viedä kuin pässiä narussa tuossa laitoksessa. Ystävälle kävi kelan kanssa samalla tavalla ja korjasivat prosentit ja maksoivat puuttuvan summan takaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1361
    2. 67
      1295
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      87
      880
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      602
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      576
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe