Myyntiedustajan työ

snowhite90

Eli kertokaas mulle kokemuksia myyntiedustajan työstä.
- tekevätkö pitkiä päiviä?
-onko takuupalkka todellakin 1800-2800 bonukset jos niin lukee työpaikan tiedoissa?
-kannattaako pelkällä provikalla?
-millainen ihminen pärjää?

Eniten tosiaan mietin tuota raha puolta että onko pohjapalkkana varmasti edes 1500 kk? Pelkällä provikalla pelottaisi lähteä kyseiseen hommaan koska kokemusta ei pahemmin ole. Kyseinen työ kuitenkin kiinnostaisi.

6

5539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyntitunnari

      Moi !
      Ei kannata uskoo kaikkee mitä ne kirjottaa. Ja muutamat vähentään vielä km-korvaukset myynneistä pois !
      ja neuvottelutilanteissa ne lupaa maat ja mannut taivaalta mut sit kun aloitat jäät nuolee näppei !

      ja tää on faktaa

    • joskusjotainmyyneenä

      Myyjät monesti tekevät pitkiä päiviä mutta siihen myyjä vaikuttaa itse todella paljon.
      Takuupalkka on tietenkin sen verran, kuin yritys tarjoaa mutta älä hyvä ihminen minkään takuun perässä juokse, vaan myynnillä se oikea tili tehdään. lisäksi takuun alle jäävät kaverit saavat todennäköisesti kenkää.

      Pelkkä provisio on järkevä vaihtoehto, jos on valmis tekemään töitä(eli myyntiä tässä tapauksessa).
      Jos tuloksen tekeminen ei kiinnosta niin älä lähde myyntialalle ollenkaan.

      millainen ihminen pärjää?
      -sosiaalinen
      -huumorintajuinen
      -päättäväinen
      -periksiantamaton
      -tavoitteellinen
      -ahkera

      PS. pohjapalkka ei ole sama asia kuin takuupalkka. ota tällaisesta perusasiasta selvää, ennenkuin teet päätöksiä suuntaan tai toiseen.
      ei tule väärinkäsityksiä, eikä kumpikaan osapuoli, et sinä tai työnantaja tunne oloaan kusetetuksi.

      Yllä olevan luuserin kaltaiset viestit voit jättää omaan arvoonsa. hän joko
      A. ei ole koskaan alalla ollutkaan
      B. ei ymmärtänyt sopimustaan
      C. ei tehnyt hommiaan hyvin
      D. ei vain ollut alalle sopiva henkilö
      tai E. kuvitteli tekevänsä helppoa rahaa vähällä työllä kun ei tajunnut sopimustaan ja yllättyi kun kova palkka vaatiikin kovaa työtä ja tulee nettiin itkemään kuinka paska työpaikka oli vaikka todellisuudessa on itse syypää epäonnistumiseensa eikä pysty näkemään tätä vaan jatkaa samalla tiellä...

    • Ainoaprovisio

      Myyjälle on ainoa ratkaisu provisio jos siis haluaa tienata. Pohjapalkka pelkureita ei usein kauaa katsella jos eivät pohjapalkan lisäksi tienaa myynnillään. Tärkeintä on kuitenkin että työntekijä tuottaa yritykselle ja sitten itselleen. Takuu ja pohja on niille jotka ei kuulu myyntialalle.

      • Eiseoletyhmäjokapyytää

        Ei pidä pohjapalkkojen paikkaansa, joten eipä kannata yleistää. Toinen juttu onkin sitten se, ja se vasta onkin suhteellinen käsite, että minkä verran pohjaa on riittävästi? Jos haluaa myyntihommissa kehittyä pitkällä juoksulla ammattillisesti, kannattaa pyrkiä sellaiseen asiantuntija- ja palvelukokonaisuuksia markkinoiviin yrityksiin, joissa tuosta asiantuntemuksesta (varsinkin mahdollisesta erityisosaamisesta) sitten maksetaankin ja samalla oma "pääoma" osaamisen suhteen kehittyy työn ohella. En jaksa uskoa (12v B2B myyntikokemuksella), että muualla kuin "luukutus" rooleissa käytetään 100% provision mallia. Vai olenko väärässä?


    • kkjjhhggffdd

      Kopsasin tuolta toisesta, kun oli minusta varsin oikeaan osunut kirjoitus.

      "Myyntityö on asenteesta kiinni, ei uskomuksista. Liian usein myyjää ohjaa olettamus, että ”ei se asiakas osta tätä kuitenkaan”. Myyjän pitää olla rohkea. Samalla pitää aina miettiä, millaista hyötyä pystyn omille asiakkailleni tarjoamaan ja miten sen viestin riittävän selvästi myyntitilanteessa.

      Myyjän prototyyppi on usein ulospäin suuntautunut suupaltti, siis supliikkimies viimeisen päälle. Hyvän myyjän prototyyppi voikin olla jotain ihan muuta. Moni vähemmän ääntä pitävä myyjä saattaa peitota kollegansa substanssiosaamisellaan ja kuuntelemisen taidollaan.

      – Hyvä myyjä tunnistaa asiakkaansa lähtötilanteen ja tarpeet, siis löytää tavat lähestyä häntä ja keskustella hänen kanssaan. Hyvä myyjä myös ymmärtää, että myyntitilanteessa ihminen vaikuttaa toiseen ihmiseen. Myyjän tärkeimmät työkalut ovat tilanneherkkyys ja pelinlukutaito myyntitilanteessa.

      Suomessa myyntityö koetaan usein tyrkyttämiseksi. Hän sanoo, että myynti täytyy nähdä ennen kaikkea asiakkaan auttamisena.

      Oli myyjä hiljaisempi tai suulaampi, hänen on oltava valmis kohtaamaan toisia ihmisiä. Hänellä täytyy olla rohkeutta ottaa yhteyttä uusiin ja vanhoihin asiakkaisiin sekä epäonnistuakin välillä.

      – Myyjän täytyy uskaltaa kohdata myös vastoinkäymisiä ja tehdä virheitä. Kyse on lopulta siitä, että virheistä opitaan. Liian usein kuitenkin yritysten kulttuurissa vallitsee virheiden ylianalysointi ja syyllisten löytäminen. Parhaiten myyntityössä opitaan aina onnistumisista.

      Määrää pitää olla riittävästi

      Myyjä tasapainoilee neljän myynnin elementin välillä.

      Ensimmäiseen elementtiin kuuluvat kilpailuetu ja strategia. Yrityksen on ymmärrettävä, millä kentällä se toimii, missä on sen asiakkaat ja mikä on sen myytävä tuote tai palvelu.

      – Yrityksessä on syytä miettiä, missä se on hyvä tai parempi kuin muut.

      Toinen tärkeä osa on kohdentaminen: kenelle lähdet myymään ja mitä.

      Kolmanneksi tulee aktiivisuus. Yrityksessä tulee olla rohkeutta hakea myyntiin määrää. Käytännössä se tarkoittaa uusien asiakkaiden hankkimista ja vanhoista huolehtimista.

      – Myynnissä täytyy olla riittävästi määrää, sillä jokainen myyntiaktiviteetti ei realisoidu.

      Neljäs elementti on vaikuttavuus. Siis se, miten laadukkaasti viet myyjänä prosessin alusta loppuun saakka.

      – Kyse on siitä, miten kontaktoin uudet asiakkaat ja hoidan myyntitilanteen. Lisäksi on huomioitava se, kuinka vien kaupan loppuun saakka ja mitä tapahtuu sen jälkeen.

      Useimmiten myynnissä tulevat vastaan määrän ja aktiivisuuden haasteet.

      – Uusien asiakkaiden kontaktoinnista ei yleensä nauti kukaan ja se on monelle epämukavuusaluetta. Tämä näkyy käytännössä aivan liian vähäisenä uusien asiakkaiden hankinnan määränä.

      Jokaisella on jotain parannettavaa

      Jokaisella on myynnissä vahvuutensa ja heikkoutensa. Yhdellä on luurikammo, toinen alihinnoittelee ja kolmas ei saa klousattua tarjousta.

      – Kukaan ei ole myynnissä valmis. Jos kokee, ettei ole enää mitään kehitettävää, voi myyntihommat lopettaa kokonaan.

      Kun asiat toimii, on vain taivas rajana. Yksikään suomalainen yritys ei tule toimeen ilman hyviä myyjiä. Ja heille ollaan valmiita maksamaan...

      • Helsinkiläinen2016

        Well said. Allekirjoitan täysin. t. Alalla pitkään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe