Kansanradio, Kat.leija

Kat.leija

Tässäpä yllytän tosikoita ja veitikoita panemaan Kansanradioon sekalaisia aivohenkäisyjä. Ei ole mulla aihe-ehdotuksia, joten rajoja ilmaisuille ei laiteta.
No niin Uzma, entinen kansanradion ystävä, me mielellämme kuulisimme uutisia rapakon takaa. Mimmoiset ovat tunnelmat siellä päin, meillä niin pahuksen ankeasävyiset.

ps. luin jostain simmoisen ehdotuksen palstan palauttamisesta positiivis-merkkiseksi. Onnistuiskohan. Huomaan että runomuotokin on hyvää tehnyt.
(leija nyt rupes leijaileen)

88

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla alkaa olla lukihäiriöitä. Luin että haastoit tosikot ja veitikat panemaan Kansanradion sekaisin! Tällä palstalla kun asiat on olleet
      mullin mallin ja hyrskyntyrskyn niin pitkän aikaa, että ajattelin sinunkin
      tuumineen, että antaa mennä kun on alamäki! :)
      Niin teki tämä suloinen panda ja nautti täysillä alasmenosta!

http://www.iltalehti.fi/fiidifi/2015010818987670_fd.shtml

• kansanradiosta.hei

Leikkisiä ovat eläinlapset aina olleet. Ehkäpä Kiinan panda-alueella ei lunta nähdä koska niiden ravinnon, tietyn palmupuut lehtineeen vaativat lämmintä aluetta.

• kansan radio on turhaa paskaa.

• Ramoona_

Huomenna ja sunnuntaina on taas pihalintujen bongauspäivät. Tunnin ajan tunnistetaan oman pihan lintulajit ja niiden maksimimäärät, ilmoitetaan Birdlifelle. Nyt on lauhaa luvassa, varmaan kuhina ruokintapaikalla ei ole kireimpien pakkaspäiven luokkaa. Olen jo monien vuosien ajan osallistunut ja muutenkin seurannut järjestön sivuja sekä osallistunut esim. valokuvilla ja havainnoilla. Jenni Haukio on tapahtuman suojelija. Tulkaa muutkin mukaan !

http://www.pihabongaus.fi/

Tammikuun 10. päivään mennessä uudenmaan lintuyhdistys Tringa kerää veikkauksia, milloin ensimmäiset uroshaahkat nähdään Hangon lintuasemalla ja mikä on päivän lämpötila. Juhlapukuiset uroshaahkat ovat aina lintuväen ensimmäinen kevään merkki. Helmi-maaliskuun aikana ne yleensä havaitaan, joten kevät on ihan ovella !

http://www.tringa.fi/tagi/haahkaveikkaus-2016/

• cöpenick

Tarkistin aamulla lintujen ruokintapaikan. Siellä on kauranjyviä mutta yöpakkanen on jäätänyt ne köntäksi. Aattelin että päivällä sulavat.
      Ainakin naakat osaavat nokkia niistä syötävää. Yhtään punatulkkua en ole nähnyt koko talvena. Varpusia, keltasirkkuja ja tiaisia joka päivä.

On yllätyspouta vaikka tätä ennustettiinkin. Moneen päivään ei olla saatu auringon valoa. Kait se on lähdettävä ulos kävelemään. Asioitakin on.

• onkotolkkua

Mitä jos kirjoittaisin hullusti, mitä, vaikka tulisinkin siksi. Jos sen itse tietää ei silloin hätää, kun kaiketi viisahaksi munt silloin vielä luetaan.

• Kat.leija

No vähän hullustihan sinä kirjoitit, mutta sehän sopii Kansanradion tyyliin. Kuitenkin kirjoituksesi takaa paistaa perin suomalainen vaatimattomuus. Sanotaan että vaatimattomuus jopa kaunistaa.
        Viisautta näytät kuitenkin arvostavan. Olisikin kiva "kuulla" millaista ihmistä sinä pidät viisaana. Vanha ja viisas, onkohan se yleistä. Jos on niin kyllä meidän kelpaa, olemme vanhoja (anteeksi) 70 palstalla, joten tässä on oikea viisauden kasautuma.

• onkotolkkua

Viisaus onkin siinä jos hermot kestää ja vielä jääkin pelivaraa. Palsta hyvin voi kun kukaan ei luulottele viisautensa ylivoimaa tai ylen määrin kumppania soimaa. Katleija, luulen, tykkää asioista joissa on hiven huumoria. Hän Itse hiljaa on jos joukkoon tulee pönäkkyyttä, narsismia tai muuta kurinpidon halukkuutta. Näin olen aloituksen käsittänyt enkä kiellä jos samat asiat ovat minustakin oikein.

• Mukavaa, kun viel sieki täällä jaksat käyä, Katleija. Hyvin vähäiseks on miulla käyny. Hyvinki kiinni olin sillon yksinäisinä aikoinani, kun aamuyöstä ´sopi´ palstalle kirjoittaa, itteensä purkaa, sisimpiäkin ajatuksiaan tuua esille.

Nii, kansanradiosta sie, ainaki kuvaannollisesti...kai. Muistan joskus kymmenii vuosii sitten joskus aukaisseeni radion keskipäivän aikaan, siel kansanradio. Jotenki heti tuntu niin ankeelta se ihmisten mielipiteitten ilmaisu, että enpä koskaan ole enää kuunnellutkaan.

Palstamme tyylistä tuolla puhuu joku, enpä tiiä mittää, ennen olin mieki mukana, kiitos vaan ´kaverit´ yhessäolosta!

• tulee_kuunneltua

Yle:n Kansanradiossa on muutamia peroonallisuuksia.
        1. Mauno Voutilainen Jyväskylästä
        2. Kalevi Kokkola. Melkomoinen pravdan ääntä hänellä.
        On siellä tietysti muitakin.

• sesamaulla

Hianoo kun sinäkin Sus --olet joskun sentään mukana -- Taas odottelen kevättä --ja Tampereelle tekis mieli (ttaa9 Taitaa jäädä --en ole moneen Herran aikaan sielä käyny

Sano sille Masalleskin Terkkuja voikaa hyvin

U,M

• samaulla
        sesamaulla kirjoitti:

Hianoo kun sinäkin Sus --olet joskun sentään mukana -- Taas odottelen kevättä --ja Tampereelle tekis mieli (ttaa9 Taitaa jäädä --en ole moneen Herran aikaan sielä käyny

Sano sille Masalleskin Terkkuja voikaa hyvin

U,M

Sus älä ihmettele --kun tuli jotain kouleroita -- Enkä oo des --Kais tiedät --
        Täälä ek voi sanoo totuutta se voi olla sarvet päässä - Mutta nyt meinaan mennä kaapille --tän kunniaks

• Pongasin heti sen Lintu jutun -- Pihapongaus -- Koska siinä oli se Lintuvideo ja äänetkin selvästi - Siittä saa sen kätevästi --kun olen sellanen lintujenystävä -- En kyllä meinaa mennä siihen Pesitentin Rouvan juttuihin mukaan.

• Ruuneeri

Kansanradion aitoutta ei minusta kirjoittamalla synny. Täällä kirjoittaa hiukan oppineeksi itsensä kuvittelevat "kaulusköyhät", includig me!

Kansanradion teho perustuu minusta siihen, että aidot kansanihmiset murteineen latelevat sumeilematta nin tietämisen kuin tietämättömyytensä.

Osaispa olla hauska!

• Katleijan harrastamaa Kansanradiota en ole ollut tilaisuudessa osallistua, joten en tiedä systeemiä, mutta oletan ihmisten soittavan ja kertovan aiheitaan.
        Ennen soitteli kertomani Mäntyharjun ukko minullekin, mutta joutui luopumaan talostaan ja muuttamaan Heinolaan. Ei saanut emännöitsijää avukseen, mutta viihtyy erinomaisesti uusia tuttavuuksia hauskuttamalla huuliharpullaan:D

Katselin filmin Yksin kotona, kyllä oli riemastuttava pojanviikari kujeineen! Muutenkin niin mukava perjantai-ilta, jääkaappi täytettynä ruuilla, ja mieli valoisana palstankin elpymisen ilosta:D

Hyviä öitä vaan!

• 21...3

"Ennen soitteli kertomani Mäntyharjun ukko minullekin, ..."

Miksi noin aliarvioiva nimitys? Mikä ukko se on? On muuten kerrassaan mukava ja taitava huuliharpunsoittaja, jollaisia muuten tuossa kyseisessä pitäjässä on ollut useita.

• jotainhäpyä

Joko ruune valikoi katleijankin ketjuun, mtkä sopivia kirjoituksia ja kirjoittajia.

• sinisirkku
        21...3 kirjoitti:

"Ennen soitteli kertomani Mäntyharjun ukko minullekin, ..."

Miksi noin aliarvioiva nimitys? Mikä ukko se on? On muuten kerrassaan mukava ja taitava huuliharpunsoittaja, jollaisia muuten tuossa kyseisessä pitäjässä on ollut useita.

Kyllä se on ihan hellimisnimi suvussa, pitkälti yli 80 vuotiaalle, ei mitään syytä vähätellä! Taitavia kansanmuusikkoja ovat huuliharpistit, tässä näyte eräästä :Dhttps://www.youtube.com/watch?v=x0snEfj1D7w

• Suti.oli.järkimies
        sinisirkku kirjoitti:

Kyllä se on ihan hellimisnimi suvussa, pitkälti yli 80 vuotiaalle, ei mitään syytä vähätellä! Taitavia kansanmuusikkoja ovat huuliharpistit, tässä näyte eräästä :Dhttps://www.youtube.com/watch?v=x0snEfj1D7w

Ent. nimismies, PS kansanedustaja Sulo,Suti Aittoniemi oli aikanaan kova luu politiikassakin. Soitti myös turpahöylää, huuliharppua.

• Kat.leija

sini-sirkku sanoi: "..niin mukava perjantai-ilta, jääkaappi täytettynä ruuilla, ja mieli valoisana palstankin elpymisen ilosta:D".

Yhdyn edelliseen 'puhujaan' ja lisäilonaiheina mulla vielä saint pauliat, krysanteemi ja vehka jotka ostin parille ikkunalaudalleni silmäniloksi. Jääkaappi tuli täytettyä myös. Hauska tavata vanhat palstatutut.
      Hyvää yötä!

• sesamaulla

Huomasin että meitä illanvirkkuja oli täälä useampikin -- Ja samat sanat --kaupassa kävin ,ei ollut liokasta ja 0 keli.
        Saas nähdä kuka jaksaa aamulla sitten nousta aikasemmin -- täälä

Lämpöset ilmat jatkuu--ja jääkin sulaa , Vahinko --kun siinä oli viimesunnuntaina niin kivasti luistelioita ja koiratkin saa olla vapaana.
        Ja nyt nukkuun Hyvääyötä ,Natti,natti !!!
        U.M

• 21...3

Kansanradio on yhtä pölvästeille suunnattua ohjelmaa, jossa toiset pölvästit esiintyvät.

• Uunokki

Keihin itse kuulut.

• mukana.ollaan

Kyllä Yle:n Kansanradiolla on vakiintunut kuuntelijakunta. Tämän palstan kansanradiot siintä hyyvii, että aihepiiriä ei ole rajattu. Hyvä Katleija.

• Kat.leija

-mukana.ollaan-
        Nuo kaksi karjalaisittain lausuttua sanaa...siintä hyyvii.. tuovat mieleeni vanhan seriffimme Bilmanin. Kenenkään muun en muista sanoneen sitä sanaa niin

• mukana.ollaan
        Kat.leija kirjoitti:

-mukana.ollaan-
        Nuo kaksi karjalaisittain lausuttua sanaa...siintä hyyvii.. tuovat mieleeni vanhan seriffimme Bilmanin. Kenenkään muun en muista sanoneen sitä sanaa niin

Sereffi Billman tarttui kyllä minunkin lahkeeseeni. En päässyt piireihin.
        Tänäänkin kuuntelin kansanradion.
        Tais tulla hyyvii terveysvinkkejä. Niin paljon ei ole mielenkiintoa että lähtisin Areenasta etsimään ja kuuntelemaan ohjelman uudelleen.

• Kun muisti menee...

Kolme vanhaa naista istuivat puiston penkillä ja seurailivat ohikulkijoita.
      Heitä lähestyi iäkäs herrasmies, jonka he pysäyttivät ja sanoivat että
      he tietävät tarkalleen minkä ikäinen herra on.
      Mies sanoi, että se on mahdotonta, kuinka he voisivat sen tietää.
      Naiset pyysivät miestä kävelemään hieman edestakaisin, tarkastelivat
      häntä edestä ja takaa ja totesivat että hän on 87-vuotias.
      - Kuinka te voitte sen arvata, sillä se on aivan totta!
      - Olimme syntymäpäivilläsi eilen!

:) :) :)

• Kat.leija

Tuore omakohtainen kokemus eiliseltä päivältä, siksi sen muistan vielä.
        Vein jätteet roskiksiini; jätepaperit, polttojäte, lasi, metalli ja biojäte. Laskin ensiksi biojäteastiani säiliön kannelle aikomukseni suorittaa tyhjennys kunhan saan nuo muuensin pois käsistäni. Sinne upposivat omiin säiliöihinsä.
        Kotiin tultuani tajusin biojätteen jääneen tyhjentämättä sinne säiliön päälle.
        Kalossit jalkaan ja uusintakäynti pihalle, ei siinä muukaan auttanut.

• Itse olen tässä etsiskellyt paria buranaa, jotka oli purkin pohjalla ja
        olin päättänyt heittää purkin jo jätteisiin. Ne pari jäljellä olevaa tablettia laitoin "varmaan paikkaan" että löydän kun tarvitsen.
        Nyt olisin ottanut niistä toisen, mutta missä on se varma paikka? :)
        Mahtoiko tabletit mennä samaan pussiin purkin kanssa?

• hämeen_hiras

"Kansaradio" ei ole mikään kansan radio, vaan jonkinmoisten kylähullujen aivoitusten eetteriin saattaja.
      On joskus ollut puolittainen pakko kuunnella sitä. Ei ole voinut muuta kuin todeta, että itse tulee liikutuksi aika toisenlaisilla aaltopituuksilla.

• kekä

Johan nimikin Kansa' on rajoittava jos henkilö on aivan yläpuolella tavallisista ihmisistä. Ja jonkun yksittäisen kokemuksen perusteella sanoo tuomionsa,. Itseminä saunanterassilla kuuntelin kesäisenä sunnuntaina useinkin.
      Ei oikein kannata rajoittua kaiken kansan yläpuolelle ja huomaamattaan köyhtyy marisevaksi ryppynaamaksi.

• Kat.leija

Pölvästi.
      Eilen nim. 21...3 kirjoitti: "Kansanradio on yhtä pölvästeille suunnattua ohjelmaa, jossa toiset pölvästit esiintyvät."
      Sillä kai tarkoitettiin Radio Suomesta sunnuntaisin tullutta ohjelmaa, jossa ihmiset saivat äänensä ja mielipiteensä polttavista asioista kuuluville.
      En ole seurannut onko ohjelma vielä olemassa. Mutta tuota pölvästi sanaa aloin ajatella. Minulle tuosta tuli mieleen vanha tuttava jostain Oulun korkeudelta, joka mielellään käytti sanaa pöljä. Se lie synonyymi pölvästille. On niitä muitakin samaa tarkoittavia, mutta hauskin minusta on synonyymi riemuidiootti. Se sopi hyvin aika monelle Kansanradiossa esiintyneelle, varsinkin niille laulaen asiansa esittäjille. Oliskos pölvästi myös kylähullu. Minusta heissä on vivahde-ero.
      Oikeastaan pölvästi on melkein hellittelynimi ja jotenkin maskuliininen minun mielestäni.
      Eipä silti, tunnistan itsestänikin pölvästin joskus eli en kuvittele itseäni oppineeksi niinkuin Ruuneeri ilmaisi tänne kirjoittavista.

• Koska en uskaltanut lähteä seikkailemaan tuonne jäätiköille
      tänään, niin lueskelin huvikseni vanhoja ketjuja täällä S24:llä,
      mm Kansanradio-ketjuja. Hauskoja, pitkiä ketjuja, aiheet laidasta
      laitaan.

Jos Kansanradio on oikeasti olemassa, niin miltä kanavalta se mahtaa tulla? Olisi mielenkiintoista saada tietää eroaako esikuva kovastikin
      tästä meidän kansanradiosta. :)

• Kat.leija

• Kyllä Kansanradio toimii ---Sunnuntaisin klo 12,08 Yle Radio Suomi
        Seuraava jakso johonka voi soittaa -- puh, num löytyy Yle Radion sivulta.
        Nyt oli kuunneltavissa Vanhaa valuuttaa ja vanhuksia 38 MIN --8 TUNTIA SIITTE - yLE -AREENASTA

• ullamirjami kirjoitti:

Kyllä Kansanradio toimii ---Sunnuntaisin klo 12,08 Yle Radio Suomi
        Seuraava jakso johonka voi soittaa -- puh, num löytyy Yle Radion sivulta.
        Nyt oli kuunneltavissa Vanhaa valuuttaa ja vanhuksia 38 MIN --8 TUNTIA SIITTE - yLE -AREENASTA

kATLEIJA OLTIIN SAMAANAIKAAN kATSOMASSA -- HYVÄ ME !

• Kat.leija

Nyt tolkun ihmisiltä pääs tolkku valloilleen kun Sauli sen tutun sanan laukaisi. Tolkuttomasti sitä nyt tolkutetaan mm sos.mediassa, johon tämä meidänkin alustamme kuuluu. Silloin tolkun ihmisestä tuleekin tolkuton, säilyttäkää siis tolkullisuus tuossakin. :)

• Rammoona

Ihan tolokuttomaks männöö nyt tuo tolokun tolokuttaminen. Ite Resitentti sen alotti kehumalla Jyri Paretskoin sen nimistä kolumnija ja het nostettiin jiäkiekkokunkku esimerkiks. Aeka kuumakalle se Teemu on kyllä jollonnii, muttaa kääp tolokun immeisestä tässä pakolaesasijassa. Savolaeset on tolokun immeisiin perikuvija olluna ijät ja ajat, voes sitä sannoo diplomatiakskii. Harald Hirmunen on Tolokun viikinki savon kielellä. Mitteepä tuota hötkyilemmää , valamiissa mualimassa. Savon sanomissa elikkä kakskielisesti Mullikkabladetissa ol tuannoin testi, miten savolaenen out, mutta en löötännä sitä ennee. Tämmösen vastaaksen se suatto antoo :

Suhtautukaa tämän diplomin haltijaan ymmärtämyksellä. Savon Sanomien savolaistestin mukaan hän on osittain savolaista heimoa. Hän on pohjimmiltaan vilihakka immeinen vaekka vähän jurniskonsorttinen.

• Kat.leija

Tul vatsajumpaa tuost siun tekstistäis. Kyl mieki savolaisii tuon tolkun yhistän, mutt' tuttuha tuo on kotimurteestanikin. Seiskarilaiset käytti, ka vennäälthä tuo sana on peräisin.
        Oha se mukava jos tähä 70 palstaaki joku tolkku saahaa.

• sama.höperö

• Minnäi tein tuon savolaistestin ja oon kuulemma leokava toplokas, ilimiselevee piällysmiesaenesta. Vaen oon minä joskus suana sammoo arviointija ku Rammoona, eli oon vilihakka immeinen, vaekka vähä jurniskonsorttinen.
        Niin se on. Se riippuu siitä mistä se roekkuu.

Minun ymmärryksellä immeisellä pittää olla ensinnäe jonkunlaenen tolokku. Jos sitä ee oo, niin sillon immeinen on tolokuton.

• Maheen

Kiva Kat.leija avasit tutun Kansanradiosi,yritin muistella mika se mun oli,oliko se Vpaa Sana silloin vanhaan aikaan,haa sana oli vapaa ja paljon sain nokilleni,no mitas noista menneista.
      Olen ollut luomis puuhissa siis on luotu lunta,kolme paivaa pyrytti kamalasti,oli komiat lumivallit talon ymparilla kadulla,sitten vienosti kysyin kukas luo lumet pois katukaytavalta, minia vastas meidan kai sen pitais tehda,huomautin: eipas oo kukaan muukaan luonut,no eilen luotiin porukalla ja voin ylpeilla meidan katu talon ymparisto on ainoa jossa voi kavella, muut odottelevat auringon paistetta sulattamaan jaisen lumen.
      Koulut ja Metro oli suljettu viikon,oli keksimista miten sain 6v pojan pojan pois telkkarin edesta ,ei kiinnostanut leikit,pelit ym onneksi koulubussi noutaa muksut kouluun vihdoinkin.
      Aamu lenkille kieli keskella suuta etten kaadu ja katko vanhoja luitani,kukas maksais laakari kulut,ei oo Omaba Care vakuutusta,eivat huolineet mokomat olis pitanyt muuttaa ennen 65v ikaa,joudun siis ostamaan vakuutuksen ja sihen sain haastattelun 29pv tatakuuta,tokaisin luukulla:mitas ihmetta karkauspaivana,silloin kannatais laittaa ittensa natiks ja vokotella rikkaan vanhan ukon vakuutukseks,eipa taia olla ukkoja markkinoilla.Uzma/Maheen
      En paase Uzmalla sisaan on kuulemma jo varattu,outoa puuhaa

• Kat.leija

Kiva kun huomasit kutsuni. Uzmana minä sinut muistan. Palstalla on tehty uudistuksia usein, ehkä silloin on poistettu käyttämättöminä olleita nimimerkkejä. Mutta vanhoja rekattuja nikkejä ei siis edelleenkään saa käyttöön ottaa.
        Voithan rekata tuon Maheen, se lie pakistanilaisperäinen. Silloin saisit myös Suomi postin käyttöösi.

• tolokunmies

Kun poistat Uzma vaikka viimeisen kirjaimen nimimerkistäsi pois ja lyöt sen takaisin, robotti hyväksyy nimimerkkisi.
        Aika pelleilyks viimeinen uudistus meni. Vaikka kirjoittaisit omalla nimelläsi, kone voi herjata, että nikkisi on käytössä.
        Muuten harvinaisen hieno päivä oli tänään helmikuun ekaksi, Kuuntelin tuossa radiouutiset, ennustivat aamuksi huonoa ajokeliä.

• samapulla

Ei uskois jos ei näkis. Nimittäin meille tuli taas Talvi --nytkin tuiskuttaa niin maanperusteellisesti.' Tykkään kyllä kun on talvelle lunta . Eilen jo ajattelin että alkaako nurmi kasvaan kun aurinkokinpaisto , ja melkein viikkoon ei ollut lunta --se vähä suli hetkessä pois ,onneks kerittiin nauttia -- , lastenlastenlapsilla oli hauskaa ,oli otettu paljon kuvia ,lumiukonkanssa .
        Vielähän talvea riittää-
        U.M

• Kat.leija

Kohta sataa lunta täällä Turussakin, näin lupasi meteorologi äsken. Sadepilvet jo Ahvenanmaan yllä. Huomen aamuna on sulaneen lumen tilalle tullut uutta lunta, mutta kuulema iltapäivällä vesisateeksi muuttuu. Minä jo ehdin toivoa pyöräillen Citymarkettiin pääsystä
        ps. lenkkeiletkö sinä u.m. yhtä paljon vielä kuin Jerry Cottonin kanssa. Onko siitä kohta pari vuotta kun se muutti koirien taivaaseen vai puolitoista vuotta.

• liikettäniveliin
        Kat.leija kirjoitti:

Kohta sataa lunta täällä Turussakin, näin lupasi meteorologi äsken. Sadepilvet jo Ahvenanmaan yllä. Huomen aamuna on sulaneen lumen tilalle tullut uutta lunta, mutta kuulema iltapäivällä vesisateeksi muuttuu. Minä jo ehdin toivoa pyöräillen Citymarkettiin pääsystä
        ps. lenkkeiletkö sinä u.m. yhtä paljon vielä kuin Jerry Cottonin kanssa. Onko siitä kohta pari vuotta kun se muutti koirien taivaaseen vai puolitoista vuotta.

Jokapäivä olen ulkona n 1 tuntia , Ainakin kerran -- mutta tykkään nyt käy
        Olen aina ollut kova ulkoileen -- Suomessa työssä ollessani kävelin kotimatkat mennen tullen -- n 3k pre .matka
        Nyt käyn katselemassa kauppoja --sitä kun en harrastanut Jerrynkanssa .
        Pitää kyllä kilot kurissa kun liikkuu -- 4 kg on tullut lisää vuodenaikana .
        Olen harrastanut nyt Uimista ja saunaa --täälä on hieno ulkoilupaikka ja oikea järvikin
        U.M

• Kat.leija

Liikettä niveliin sanoo UM. Auttaiskohan rytmimusiikki saamaan jäseniin liikettä. Aika vähän on nyt juutuupi-linkkejä palstalla ollutkin joten tässä otain paremman puutteessa.
      Itse kitaraa näppäilleenä arvostan tuon instrumentin taitajia, jollainen on myös Chet Atkins
      https://www.youtube.com/watch?v=J73TLFheyAQ

• Clarion.39e

Pöytäkonekin vaatii musiikin kuuntelua varten erilliset kaiuttimet. Läppärin kuuntelu ilman kajareita on musiikin tuhoamista. Maksavat muutaman kympin.

• eivanhus
        Clarion.39e kirjoitti:

Pöytäkonekin vaatii musiikin kuuntelua varten erilliset kaiuttimet. Läppärin kuuntelu ilman kajareita on musiikin tuhoamista. Maksavat muutaman kympin.

Minulla on aina ollut pöytäkone Esimmäinen oli se Millenium 2000 Joka oli kai kuitenkin jo toinen , koska harjottelin sellasella jonkun vanhalla ensi . Tämä on jo ollut parivuotta ja tässä on itse koneessa kovaääniset siasääntakennettu .
        On iso kuvaruutu --varsinkin lintuja on kiva katsoa . On kun hieno taulu ,kunkatsoo luontoohjelmia ,tai vaikkapa elokuvia.
        Kun en tarvitse älypuhelintakaan -- Kännykässä on kyllä kamerakin ,nyt tässä viimesessä jonka hanin -
        On hienoja ajanvietelaitteita minulle
        Tykkään olla kotona ja harrastan täälä käsitöitäkin ja kaikenlaisia ohjeita löytää internetinkautta Mutta nyt nukkuun -- huomena menen lounaalle ystävienkanssa olemme kaikki samaaikää .
        Hyvää yötä --natti ,natti
        U,M

• Kat.leija

Tulee mieleen vanha juttu seuratessani tätä talven tuloa. Tulloo, männöö, tulloo, männöö.
      Maanantaina oli lumet tiessään tänään taas esittäytyy valkoinen talvimaisema.
      Niin se vanha juttu liittyy murteisiin ja kiusaamisiin.
      Mieheni oli syntynyt Seiskarissa kuten allekirjoittanutkin, mutta perheensä muutti Koivistolle hänen ollessaa yksivuotias.
      Perhe tuli kuitenkin sukuloimaan usein Seiskariin. Lapset ovat tarkkoja ja huomasivat että tuo koivistolainen jannu puhui hieman eri tavalla kun he.
      Niinpä kun tämä kuusivuotias pikkupoika juoksenteli kylän raittia toiset pojat huutelivat tuon "tulloo, männöö, tulloo, männöö".
      Seiskarin murteessa näet tulee ja menee ovat tullee ja männee kun taas koivistolaisilla tulloo ja männöö. Karjalanmurteetkin vaihtelivat pitäjittäin.
      Tuo jäi pienen pojan muistiin kuitenkin jonkilaisena jäynäntekona kun tunsi olevansa hieman erilainen kuin ne muut.

• Äiti kertoi, että kun hän (pohjanmaalainen) ja isä (savolainen) olivat kihloissa, oli äidin pikkuveli päässyt kerran mukaan käymään Savossa. Kotiin päästyä hän oli ihmetellyt savolaisten outoa puhetapaa.
        - Kun siellä kaikki pikkupojatkin puhuivat "savua"!

• pastorin.poika

Tunsin miehiä joiden vanhemmat olivat olleet koivistolaisia. Sitä karjalaismurretta kelpasi kuunnella. Olivat itsekin siellä syntyneitä.
        Alvar sanoi leikkisästi muka suuttuessaan, paa sie poika suuhuis kii.

• Kuulutus Eestinlennolla:

Kohotukset myöhemmäs, mutta lähestymises segä perspaiga ollos pitämä mahasolgi tiukas.
      Serveeram ilmaroigumisväli kostukeit, paksumpi eines, ja nupinhimmennyslitkui.

• jakolasku

Niinistön puhe oli tänään aitoa kansanradiota. Teki muille selväksi pakolaisongelman joka koskee koko Eurooppaa.

• aamuyön.käkiuros

Samaa mieltä Niinistön puheesta. Näytti paikalla olleiden hyysärien mielestä olevan liian tiukasti sanottu.

• kattleija

Kyllä nuo palstanikkarit osaavat nuo mainoksensa esiin nostaa. Äskettäin kirjoitin ruunen aloitukseen meneväni Giganttiin OralB hammasharjaa ostamaan, niin jo muutaman minuutin kuluttua vilahteli tuossa vasemmalla Gigantin mainos tuosta hammasharjasta.

• Kyllä mainostajat tietävät mitä sivuja on katsellut.
        Minun sivuillani on mainoksia laverisängyistä ja taitepatjoista,
        kun eräänä päivänä katselin vaihtoehtoja vierashuoneen
        sängyksi. Gigantissa aion käydä huomenna ja ostan tulostimeen
        mustepatruunoita. Varmasti on kohta mustemainoksia sivulla.

• oiaikaentinen
        MdK-MdK kirjoitti:

Kyllä mainostajat tietävät mitä sivuja on katsellut.
        Minun sivuillani on mainoksia laverisängyistä ja taitepatjoista,
        kun eräänä päivänä katselin vaihtoehtoja vierashuoneen
        sängyksi. Gigantissa aion käydä huomenna ja ostan tulostimeen
        mustepatruunoita. Varmasti on kohta mustemainoksia sivulla.

Juuri näin. Etsin netistä älypuhelinta. Jo vain just sitä merkkiä eri hintaisena näkyy mainostajilta. Näin että prikulleen sama kone on monia kymppejä halvempi toisessa verkkokaupassa. Kannattaa kilpailluttaa.

Tuo ei mene vielä minulla jakeluun että ruokaakin jo tilataan verkkokaupasta. Pian sekin aika on edessä.

• Kat.leija

• kattleija

linkissä alempana on hauska juttu kumiperunoista, joita kuulema kouluruokaloissa tarjotaan ja joista ei pidetä.

• jakolasku

Ne kumiperunat on kuorittu jo etukäteen ja kääreenä on muovi. Ovat juuri sellaisia kun sanotaan, kamalia.

• luin_linkin

Jos perunat keitettäisiin perinteiseen tapaan kattilassa vedessä, niistä ei tulisi kumisia. Syy miksi sitten yhdistelmäuunia käytetään perunoiden valmistamiseen on että ne valmistuvat uunissa helpommin ja nopeammin

• Jälleen parhaillaan kuuluvasta kansanradiosta kuulin tosi tietoa leipäjonoihin liittyvää etten sanoisi faktaa.
      Sanotaan ettei Kekkosen aikana ollut leipäjonoja. Mies Pohjan maalta kertoo:
      Hänen mukaansa Suomesta moni maalaisliiton tukialueilta tyhjeni kun asukkaat muuttivat työnhakuun Ruotsiin.

Niin että Ruotsi antoi työtä ja toimeentuloa sadoilletuhansille suomalaisille; hoiti näin leipäjono-ongelmamme.

• Ihanvaan ihmettelen kuinka montakertaa ,sataa lunta ,sataa vettä ,sataa pieniä rakeita -- mutta se jatko ei sovikkaan , kun odotan että satais lunta --että ullamummun pikku Mirjami 3v pääsis laskeen mäkee ja ulla-mummu huutais pitkiäpellavia .
        Että tulis hyvä kesä --vai minkäsvuoksi laskiaisena maalaiset sitä huuteli ?

Kaupunkilaiset likat sai vaan huudella --- Sataa vettä ,sataa lunta sataa pieniärakeita ,kukaskäski poikien ottaa likkojentaskusta makeita.

• ullamirjami kirjoitti:

Ihanvaan ihmettelen kuinka montakertaa ,sataa lunta ,sataa vettä ,sataa pieniä rakeita -- mutta se jatko ei sovikkaan , kun odotan että satais lunta --että ullamummun pikku Mirjami 3v pääsis laskeen mäkee ja ulla-mummu huutais pitkiäpellavia .
        Että tulis hyvä kesä --vai minkäsvuoksi laskiaisena maalaiset sitä huuteli ?

Kaupunkilaiset likat sai vaan huudella --- Sataa vettä ,sataa lunta sataa pieniärakeita ,kukaskäski poikien ottaa likkojentaskusta makeita.

P:S --Strömpsöössä tuli kiva ohje Laskiaispullasta -
        Tehtiin niinkun kääretosttu periaatteella Leikattiin se viipaleisiin ja täytettiin ,pyöreäpohjaiseen kulhoon , Keskelle hyvin vatkattua kermaa ja mantelimassaa, Päälimmäiseksi taas niitä kääretortun siivuja -
        Kulho oli ,josoikein huomasin "vuorattu " sisältä Muovikelmulla Ja painon alle muovia paino antaa sille oikean jämäkkyyden ja muoto pysyy ---sitten jääkaappiin -- joksikinaikaa , ennen syöntiä.
        Ennen tehtiin näitä meillä kotonakin ,siihen tuli hillookin sinne keskelle ja tietysti kermavaahtoo --joku Liivatelehdellä saostettu vaniljakiisselikin olis varmaan hyvää.
        U.M

• Kat_leija

Sehän onkin tuo Charlotta torttu vai kakkuko se ihan on. Pari sellaista olen elinaikanani tehnyt. Erinomainen suussasulava herkku. Hieman koin sen suuritöiseksi. Taisin täytteessä käyttää liivatehyytelöintiä, mutta charlottan teossa voi käyttää mielikuvitusta miten vain haluaa.
        https://www.myllynparas.fi/reseptit/charlotte-russe

• kattleija

Ärsyttää sivuston runsaat mainokset, jotka selvästi hidastavat selvästi myös sivun latautumista. Tiedän että on olemassa ohjelmia, joilla sivut saa siivottua mainoksista, en ole vain viitsinyt perehtyä asiaan. Voisiko joku ystävällisesti neuvoa, kiitän etukäteen.
      Hyvää yötä.

• Kat.leija

Oma apu paras apu. ävin asetuksissa ja kielsin evästeet tältä sivustolta. Nyt ei mainokset kiusaa.

• pappa-ei-räppää

Miten poistat evästeet Cat? Löydän ne asetukset mut entäs eteenpäie.

• Kat.leija

Kannattaa lukea myös lisätietoa evästeistä sivun alaidasta harmaalta alueelta.
        Evästeiden tallentamisen kieltäminen vaihtelee selaimesta riippuen.
        Minulla Firefox. Mene Työkalut/Asetukset/Tietosuoja.
        Salli evästeet mutta klikkaa kohta pokkeukset ja siirrä siihen haluamasi sivun osoite http://keskustelu.suomi24.fi/ryhmat/ikaryhmat/70-plus
        Sen jälkeen klikkaa Estä ja Tallenna muutokset.

ps. ilman evästeitä näköjään viesti ei lähde. Menen nyt klikkaamaan Salli niin ehkä tämä sitten lähtee.

• Kat.leija

Selailu ja lukeminen tulee vaivattomaksi, mutta viestin lähettämiseen evästeet pitää sallia.

• Hyvää.iltaa-

Mitähän nuo nuoremmat sukupolvet ovat minun koneelleni tehneet, kun mainolset

ovat kokonaan poissa, - viestien lähettäminen, selailu ja lukeminen onnistuu

helposti. Kirjautuminen pysy voimassa 'huru länge som helst' äsken kävin

kuitenkin kirjautumassa ulos, enkä ehdikään nyt enää kirjautua, laitan menemään

näin vain. - Aion mennä katsomaan 'Vain elämää'Liviltä.

Vain elämää
        Liv Ma 08.02.2016 klo 21.00
        Vain elämää
        Kausi 2. Jakso 5/8. Juha Tapion päivänä välitetään toisista ja Suomi kohtaa Brasilian tiukassa matsissa. Juhan koskettavien biisien uudet tulkinnat vievät tunteiden vuoristoradalle. (63')

• Hassua-että-

kirjoitusvirheet lisääntyvät päivä päivältä!

• reumaa.silti.rakkautta.m
        Hassua-että- kirjoitti:

kirjoitusvirheet lisääntyvät päivä päivältä!

Yksikään kirjoitus, joskus jopa lause ei onnistu ilman oikolukua ja näppisvirheiden korjaamista. Mut ei se mitään, sitä se ikä teettää.
        Minullakin 3 sormee on reuman runtelemat. Äidin isällä oli ankara reuma kuulemma. Silti eli 83 vuotiaaksi.

• kattleija

Sanotaan että näillä mennään, iloitaan siitä hyvästä mitä on vielä jäljellä. Kyllä reuma ja kulumat ovat nekin jotenkin perinnöllisiä kuten monet asiat meissä ulkonäköä ja kävelytyyliä myöten. Minuakin peilistä katsoo äitini näköinen naama.
        Hyvää yötä.

• OHIKIITÄVÄÄ-ikävä-ja-rie

-mu, joka hetken värähtää...Juha Tapion 'Ohikiitävää'
        on minulle laulu josta tykkään, samoin se 'Kaksi puuta'.

https://www.youtube.com/watch?v=SDEFIVYpXzw

Kyllä pidän esittäjästäkin, pitkästä kauniista kaljusta pojasta.

• mies.hiukan.pihalla

Vieläkö olet linjalla Katleija? Tuli sellanen onkelma, ettei vanha salasanani sähköpostissa kelpaa.
      Sonera pisti klo 18 luukun kiinni. Huomenna pitää sinne soittaa. Onneksi verkkopankki toimii.
      En keksi miten keksisisin käyttäjätunnuksen ja salasanan että ne kelpais.

• kat.leija

• mies.hiukan.pihalla

• perässähiihtäjät

Yökansanradio. Nukahdin pariksi tunniksi kun piti vaan torkahtaa hetkeksi. Nyt unirytmi hukkaantui.
      Onneksi aamulla ei ole ajoon lähtöä. Keli saattaa olla pöpperöinen. Jotkut sanovat, että olut pullollinen rentouttaa uneen pääsyä. Kokeilen.

• Sulla onkin mielemnkiintoinen aloitus, kai minäkin saan kirjoittaa sinne.

• Voi aikoja entisiä, vaikka en uskoisi että aloitukseni on vasta viime vuodelta. Kai se oli silloinkin tavoite mulla keventää ilmapiiriä.
      Saipa tämäkin Ruuneeriltä huomionsa.
      Panen ketjun liikekannalle näin:
      https://www.youtube.com/watch?v=J73TLFheyAQ

• voikauhistus

Nyt se nostelee jo omiakin ketjujaan !!!!

• jesussentään

Samaa sanoisin vaan ehdit ensin!

• jestassentähen

Voi ei, onko tylsempää kuin nämä kansanradio kopiot?

• Ruuneltahuomiota

Mutta kun ruunelta tuli huomiota, pitäähän se nostaa framille.

• kpillari

Haju kateuksissaan !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2276
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1694
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      83
      1366
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      129
      1361
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1256
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      73
      1204
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1101
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1047
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      972
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe