Joku heitti ajatuksen ilmaan
rupes sitten hieman filmaan
et kaikkien ois olla pelkkä siniset
suuttui mustat, mitä oikein "iniset"
Vähän kantaa otti Henkszeli
palstaan tatuoitu iki-vekseli
joka juottaa kalkkivellii happamaa
mut jo sanat ikitoiston tappamaa
Vänkää tuota hunksii Siilimuorinen
sini-kartanon huoneen, sähkö-rintainen
kuin lainelaudalla hän palsta-aallokkoon
joskus lausuu melkein vanha hupsu oon
Ei kauan ole hiljaa Korppi nokkineen
sormissansa sanankäsikranaatti sokkineen
nakkaa sekaan milloin mistäkin kulmasta
niin tosissansa ottaa onkeen palsta julmasta
Ruotsin maalta saapu usein viestejä
pari heistä kuin suomen toimesta piestyjä
vain Entinen.sinipiika koettaa lieventää
levittäen milloin mitäkin siementään
Ilma lämpenee kun on nimi Kesivä
palstan runkoon on hän kesto pesivä
Viatonta esittää myös sivullinen
lienee hänessä luomuakin hipullinen
Dementtias ottaa osaa melkein jokaiseen
varmaan miettii ennen kuin mitään tokaisee
Kylmää totuuttakin liki joka päivä pukkaa
Eikä unohtaa voi Eppu-peppu rukkaa
Nimiä noita lipuu ohi silmien
draamaa-jännitystä kuin suomi musta-valko filmien
seksiä vain on kuin liian harvaan
katsoneet he liikaa siihen koivun larvaan
Eero pukkaa Tiili-Siilii vaakaan
minkä romanssin ne siitä saakaan
kun harmitonnna jutut heillä lipuu
menee siinä ennakkoluuloisempi vipuun
Käy palstalla myös vilosoffa Deewee
mut ei osoitteenaan koko ajan wee.wee.wee
ja vilahtaa lisäksi jotain Stakaa
joka ei ehkä koskaan pragaa
Monta mimmii monta mummii täällä loistaa
oiskin kivuliasta loistaa poissa
Humppa.flikka käy, lauseet laittaa skeneen
ennen kuin on aika lähtee meneen
Keikkuu heikkuu ja mitä viel...Reppu.riepuu
niin tuhannet mustatsiniset silmis kieppuu
Tietenkään en unohtaa vois Ittee
no oliko tästä runoksi - vai Mittee?
Lärvisalongin loppuosa
61
219
Vastaukset
- eppu2
Vai, että eppu-peppu-rukka. Tuosta vois kyllä jo vetää herneen nenäänsä............................. kävin katsomassa, ei ollut herneitä, pahus, kun keitin niistä sopan. Joten, ei siitäkään tullut mitään.
Noh, joo, joo, on se komia runo, on Sinulla kykyä, on,on.Mulla on kik-herneitä, vähän isoja mutta jos haluat niin tarjoan? Mulla on yksi sieraimessa, ja sä saat toisen, loput puhallan pillillä kohti Lärvisalongin Sihteeriä... siis.. miten tuo nyt saa minusta aina vaan humpan vaikka se on se vihoviimeinen musa? :))
Noh, joskus olin hutsu jossain ketjussa, siitä meinasin tukehtua herneisiin. Niin onhan tuo parantelua. Luojan kiitos en ollut valssi sentään.
Mutta hyvä runo, riimitkin kohdallaan! Pääsee luokalta.- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Mulla on kik-herneitä, vähän isoja mutta jos haluat niin tarjoan? Mulla on yksi sieraimessa, ja sä saat toisen, loput puhallan pillillä kohti Lärvisalongin Sihteeriä... siis.. miten tuo nyt saa minusta aina vaan humpan vaikka se on se vihoviimeinen musa? :))
Noh, joskus olin hutsu jossain ketjussa, siitä meinasin tukehtua herneisiin. Niin onhan tuo parantelua. Luojan kiitos en ollut valssi sentään.
Mutta hyvä runo, riimitkin kohdallaan! Pääsee luokalta.Saisihan nikistäsi vokaalien avulla tietysti muutakin.
Noinhan raamatunkäännöskin on tehty. Alkukielen JHVH on tehty Jehovaksi tai Jahveksi, että on helpompi lausua.
Kävisikö sinulle paremmin vaikka himopihviflikka tai hampaatonfarmor ...? - eppu2
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Saisihan nikistäsi vokaalien avulla tietysti muutakin.
Noinhan raamatunkäännöskin on tehty. Alkukielen JHVH on tehty Jehovaksi tai Jahveksi, että on helpompi lausua.
Kävisikö sinulle paremmin vaikka himopihviflikka tai hampaatonfarmor ...?Sinä olet puolueellinen, keksi nyt mullekin jotain.
Hohhoijaa, taidampa mennä ostamaan kilon herneitä. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Saisihan nikistäsi vokaalien avulla tietysti muutakin.
Kävisikö sinulle paremmin vaikka himopihviflikka tai hampaatonfarmor ...?Hampaatonfarmor on aika hyvä :D Vähän niin kuin hamppiflikka. Pihvi ei ole niin.. ehkä kun oon hampaaton :)) Noh, joudun vissiin tyytymään mihin ikinä tuo Sihteeri Mertaranta tarjoaa. Ellei tämä nyt ollut viimeinen.. olis sääli kyllä se.
- kesivä
Voi että, loppusoinnutkin. Hiano on.
Iltaa!
Ei vetänyt tämä kolmiosainen kuvaelma.
Osa 1. 64 viestiä
Osa 2. 19 viestiä
Osa 3. 6 viestiä
Menestys oli odotettua heikompi.
Mustien kokoontumisajot näyttää menevän omia aikojaan, yli puolet viesteistä onkin aloittajan. Pitäisikö Mörkön hieman aktivoitua vai riittääkö hetken julkisuus?Onko toi vastaajien määrä todella noin tärkeä alottajalle?
Mä olen ainakin katkassu ain kun pitkäst on hankala ettii uusia kommentteja ,harmi ku se puu hävitettiin.- ArvaaOmaTilasi
... anna arvo toisellekin
Säälitävää lukea kateellista vuodatusta ja arvostelua. Mielestäni ei niinkovin pitäisi toisten tekstejä mollata ellei itse pysty parempaan. - äMBöööh
Aina ei voi voittaa. Heitän alkkarini kehään ja luovutan. Välihousut pidän.
- jatko-osia-odotellen
ArvaaOmaTilasi kirjoitti:
Säälitävää lukea kateellista vuodatusta ja arvostelua. Mielestäni ei niinkovin pitäisi toisten tekstejä mollata ellei itse pysty parempaan.täällä on muutamia jotka eivät pysty mitenkään kestämään hyviä kirjoittajia, kuvittelevat sen olevan itseltään pois
omasta mielestäni on todella mukava lukea välillä iloisia ja huumorintajuisia juttuja jotka eivät pyri loukkaamaan ketään jatko-osia-odotellen kirjoitti:
täällä on muutamia jotka eivät pysty mitenkään kestämään hyviä kirjoittajia, kuvittelevat sen olevan itseltään pois
omasta mielestäni on todella mukava lukea välillä iloisia ja huumorintajuisia juttuja jotka eivät pyri loukkaamaan ketäänOlen kanssasi samaa mieltä. Miksi kuitenkaan ketjut eivät vedä?
koti-kiusattu kirjoitti:
Onko toi vastaajien määrä todella noin tärkeä alottajalle?
Mä olen ainakin katkassu ain kun pitkäst on hankala ettii uusia kommentteja ,harmi ku se puu hävitettiin.Kun aloitat ketjun, eikö sen tarkoitus ole herättää vilkasta keskustelua.
Se on aloitusten tarkoitus. Niin ymmärrän toki, että jos aloittaja vastaa joka viesiin vaikka Joo joo, niin se kertoo venytyksestä.- kaakas
Ei määrä , vaan laatu. Odotan mielenkiinnolla uusi juttuja.
ArvaaOmaTilasi kirjoitti:
Säälitävää lukea kateellista vuodatusta ja arvostelua. Mielestäni ei niinkovin pitäisi toisten tekstejä mollata ellei itse pysty parempaan.Iskikö kansallisairaus, minuun ei. Kun palasin koneelle odotin vilkasta keskustelua noista kolmesta ketjusta. Olin itseasiassa pettynyt olisi ollut kiva porista ja aloittajkin näkyy olevan linjoilla ja varmaan kaipaa kannanottoja. Vastasi heti kun kommentoin ; )
- kesivä
Mä luulen että toi VOF vei keskustelijoita tv:n ääreen ja kommentit sen takia vähäisempiä.
Kuten joku mainitsi jo aiemmin, niin minustakin on ihanaa kun on hyväntuulia aloituksia. Iloa me kaikki tarvitsemme tänä maailman synkkyyden aikana.
Vettäkin sataa kaatamalla... no huuhteleepahan hiekat pois jalkakäytäviltä. korppis kirjoitti:
Kun aloitat ketjun, eikö sen tarkoitus ole herättää vilkasta keskustelua.
Se on aloitusten tarkoitus. Niin ymmärrän toki, että jos aloittaja vastaa joka viesiin vaikka Joo joo, niin se kertoo venytyksestä.Toisinaan on kivakin höpistä niitä näitä ja toisinaan vaan heitän jotain mieltä askarruttavaa sellaseen riittää se ykskin asian selventävä vastaus.
Tääl on ennenkin ollu esillä ketjun pituus ja sen mukana tuleva fiksun keskustelijan maine.
Sillä varjolla kysymykseni esitin ja todella se puun puutuminen tekee ketjun plaramisen vaikeeks.- jatko-osia-odotellen
korppis kirjoitti:
Kun aloitat ketjun, eikö sen tarkoitus ole herättää vilkasta keskustelua.
Se on aloitusten tarkoitus. Niin ymmärrän toki, että jos aloittaja vastaa joka viesiin vaikka Joo joo, niin se kertoo venytyksestä.joskus vaan jo pelkkä aloitus on niin hyvä ettei siihen itseensä ole muuta lisättävää kuin jatko-osien odotus
esimerkiksi miehen menneisyydestä runot laittavat usein niin hiljaiseksi, ettei niihin pysty mitään tolkullista kommentoimaan - korppis1
jatko-osia-odotellen kirjoitti:
joskus vaan jo pelkkä aloitus on niin hyvä ettei siihen itseensä ole muuta lisättävää kuin jatko-osien odotus
esimerkiksi miehen menneisyydestä runot laittavat usein niin hiljaiseksi, ettei niihin pysty mitään tolkullista kommentoimaanParas opettaja on kritiikki.
Jos haluaa kehittää kirjoitustaitoa, kehumisella jää polkemaan paikoilleen.
Me, joilla on lentävä mielikuvitus ja taito kahlita mielikuvat lauseiksi ja tarinoiksi tarvitsemme rakentavaa palautteita, parannusehdotuksia sekä kehuja. Uskon, että Mörkö tajuaa mitä tarkoitan.
Sellaiset, jotka lukevat tarinat ja löytävät ainoastaan hauskuuden eivät tiedä, että eläytymiseen ja mielikuvien ulos työstämiseen tarvitaan muutakin kuin lauseita peräkkäin. Jutun tulee edetä jouhevasti ja tekstin on oltava virheetöntä. Tietenkin kun ollaan tietokoneella ja halutaan kirjoittaa tarinoita nopealla tahdilla ei aina onnistuta vaan virheitä tapahtuu. Esikoiseni jos hän lukee esim. blogini teksteistä tarinoitani kysyy esim. "Mitä tarkoitat tällä lauseella". Mielikuva, joka minulla on päässäni ei välttämättä siirrykään sellaisenaan lukijalle vaan sitä pitää hioa siten, että se tavoittaa myös tarinan lukijan.
Kun ihminen on voimakkaissa tunnetiloissa, elämän raadolllisuus tihkuu runoista, kuten miehellä menneisyydestä. Koskettavia rakkausrunojakin kirjoitetaan usein yksipuolisen raastavan rakkauden tuskassa.
Joo ; ))) - sanoisin
korppis1 kirjoitti:
Paras opettaja on kritiikki.
Me, joilla on lentävä mielikuvitus ja taito kahlita mielikuvat lauseiksi ja tarinoiksi tarvitsemme rakentavaa palautteita, parannusehdotuksia sekä kehuja. Uskon, että Mörkö tajuaa mitä tarkoitan.
Sellaiset, jotka lukevat tarinat ja löytävät ainoastaan hauskuuden eivät tiedä, että eläytymiseen ja mielikuvien ulos työstämiseen tarvitaan muutakin kuin lauseita peräkkäin. Jutun tulee edetä jouhevasti ja tekstin on oltava virheetöntä. Tietenkin kun ollaan tietokoneella ja halutaan kirjoittaa tarinoita nopealla tahdilla ei aina onnistuta vaan virheitä tapahtuu. Esikoiseni jos hän lukee esim. blogini teksteistä tarinoitani kysyy esim. "Mitä tarkoitat tällä lauseella". Mielikuva, joka minulla on päässäni ei välttämättä siirrykään sellaisenaan lukijalle vaan sitä pitää hioa siten, että se tavoittaa myös tarinan lukijan.
Kun ihminen on voimakkaissa tunnetiloissa, elämän raadolllisuus tihkuu runoista, kuten miehellä menneisyydestä. Koskettavia rakkausrunojakin kirjoitetaan usein yksipuolisen raastavan rakkauden tuskassa.
Joo ; )))Tämän kirjoittajalla on jo tarpeeksi hyvä kirjoitustaito. Todella hyvä mies on. Subliikki sellainen.
- jatko-osia-odotellen
korppis1 kirjoitti:
Joo ; )))en tiedä onko nämä mörön tekstit omiasi, jos ovat niin hienoa, olet kovasti petrannut aikaisemmista
sitä en ole koskaan ymmärtänyt ettei jotkut pysty antamaan yhtään positiivista palautetta ettei siihen sisältyisi jotain negatiivista - sanoisin
sanoisin kirjoitti:
Tämän kirjoittajalla on jo tarpeeksi hyvä kirjoitustaito. Todella hyvä mies on. Subliikki sellainen.
ooh, tuli behmeellä beellä vaikka kova oli tarkoitus.
- siilimuori3
sanoisin kirjoitti:
Tämän kirjoittajalla on jo tarpeeksi hyvä kirjoitustaito. Todella hyvä mies on. Subliikki sellainen.
Samaa mieltä. Onko aloittaja pyytänyt kommentoimaan kirjoittajantaitojaan teknisesti. Loistava sisältö, niele korppis vaan katkera kalkkis :). Täällä on loistavia kirjoittajia, joista pidetään. Elä tuu neuvomaan!
- kylmätotuus
jatko-osia-odotellen kirjoitti:
täällä on muutamia jotka eivät pysty mitenkään kestämään hyviä kirjoittajia, kuvittelevat sen olevan itseltään pois
omasta mielestäni on todella mukava lukea välillä iloisia ja huumorintajuisia juttuja jotka eivät pyri loukkaamaan ketäänOlen täysin samoilla linjoilla kanssasi.
En ollenkaan ymmärrä, miksi joillakin vakikirjoittajilla on halu liiskata uusien tulokkaiden tekstit heti kättelyssä!
Pelkäävätkö he kenties jäävänsä pienemmälle huomiolle?
Iloisia ja humoristisia juttuja täällä ei ole liiemmin näkynyt, joten niitä palstalle kyllä mahtuu ja toivottavasti tuleekin lisää. siilimuori3 kirjoitti:
Samaa mieltä. Onko aloittaja pyytänyt kommentoimaan kirjoittajantaitojaan teknisesti. Loistava sisältö, niele korppis vaan katkera kalkkis :). Täällä on loistavia kirjoittajia, joista pidetään. Elä tuu neuvomaan!
Siili@
Olen kiertänyt sinua kaukaa, mutta koska et saa sormiasi pois hameen helmoistani niin kysynpä sinulta muutaman kyssärin.
Milloin luit viikeksi kirjan?
Minkä kirjan luit?
Piditkö kirjoista, jotka luit?
Minkälainen on hyvä kirjailija?
Kuka on lempikirjailijasi?
Itse luen mielelläni Arto Paasilinnaa, (mörkökin tiesi)
Kylmätotuus@ Ei hän ole uusi tulokas ; )
Luen toki muitakin kirjoja kuin Paasilinnaa.
Ranskalaisen Patrick Modianon kirja, Hämärien puotien kuja.
Sovitus, Ian McEwan englantilainen mestarikertoja.
Joonas Jonassonin satavuotias, ruotsalaisten Arto Paasilinna.
Nuorista suomalsisista kirjailijoista viimeksi lukemani oli Tuomas Kyrön Miniä.
Sofi Oksanen on ehdoton suomalainen kirjailijasuosikkini, olen tainnut lukea kaikki muut paitsi Stalinin Lehmät.
Siili@
Koska tekstini aiheuttaa sinussa vatsavaivoja ja teet pajunköydianalyysejä kommenteistani, tajuamatta edes niiden sisältöä, kierrä kommenttini, älä ota osaa. Minä teen samoin, sinulla ei ole minulle mitään annettavaa kirjoituksissasi.- kar3rin
Otan vain kantaa tuohon : uusi tulokas, voin melkein vannoa, minulla vahva intuitio että ei ole kovinkaan kauan täällä kirjoitellut .
- ent.siivoojaparka
kar3rin kirjoitti:
Otan vain kantaa tuohon : uusi tulokas, voin melkein vannoa, minulla vahva intuitio että ei ole kovinkaan kauan täällä kirjoitellut .
Ei ole uusi.
Kyllä hän on täällä vilahdellut iät ja ajat. Tehyt aloituksiakin vaikka kuinka paljon, mihin ei ole liiemmin kiinnitetty huomiota (niinkuin ei yleensäkään monimustanikkisten aloituksiin) ennenkuin sieltä löydettiin itsensä. Sitten alkoi: ki-ka-ki-ka-ka-ka-ka-kaaa, hi-hi-hi-hiii.... minäkö, hi-hi-hi-hiiii ..., lisää, lisää minusta hi-hi-hi-hiii ... - äMBöööh
Vastaus tästä ohituskaistalta;
a. syksystä 2014 alkaen
b. kirjoitellut /kommannut 10 - 20 % (epäsäännöllinen)
c. käynyt lukemassa palstaa 90 - 80 %
d. mustana kiitos. kahvi kermalla - kar3rin
Juuri näin kun ajattelinkin. Tervetuloa !!!!!!!!! Vaistoni ei petä.
- ent.siivoojaparka
kar3rin kirjoitti:
Juuri näin kun ajattelinkin. Tervetuloa !!!!!!!!! Vaistoni ei petä.
Sitähän minäkin. Puolitoista vuotta.
Ei voi sanoa enää olevan uusi palstalla. Vaistosi petti kun pettikin... - kar3rin
Onko runsas vuosi iät ja ajat ? Vuodesta minä ajattelinkin.
- ent.siivoojaparka
kar3rin kirjoitti:
Onko runsas vuosi iät ja ajat ? Vuodesta minä ajattelinkin.
Toinen ollut täällä puolitoista vuotta ja nyt vaistosi käskee toivottamaan hänet tervetulleeksi kymmenen huutomerkin kanssa.
Aika hidas sytytys ja pitkä valmistautumisaika. - kar3rin
Minusta se on lyhyt aika tutustumiseen, tällaiseen sekalaiseen seurakuntaan.
- äMBöööh
1, 5 vuodesta epäsäännöllisesti, pitkiäkin taukoja.
Ei kovin yhtäjaksoista.
Tilanne olisi eri jos olisin ollut 1,5 vuotta yhtä putkea.
Eikä ole ollut päällä huomioliivejä "hei hei mä olen tässä, täällä" korppis1 kirjoitti:
Joo ; )))Oletko sitä mieltä todella, että vain negatiivinen arvostelu kehittää?
Kritiikki voi olla joko positiivista tai negatiivistä, kuitenkin on hyvä aina muistaa, että se on vain kirjoituksen arvioineen lukijan täysin subjektiivinen arvio, ei mitään yleispätevää arviota. Yleensä tulee sanottua, että tästä tykkään tai tästä en tykkää, tämä on loistava, upea. Harvoin tällaisilla palstoilla kritiikki on perusteltua, positiivinen kritiikki kehittää yhtä lailla, jos ja kun se osataan perustella kunnolla, kertoa mikä siinä on sitä hyvää, eikä vain pelkkää kehumista kehumisen ilosta, sitä voi käyttää toki muuhun tarkoitukseen kuin positiivisen kritiikin antamiseen.
Toisaalta helposti se negatiivinen kritiikki täällä syyllistyy vain kirjoituksen lyttäämiseen, arvon vähättelyyn ja pahimmassa tapauksessa kirjoittajan persoonaan kohdistuvaan ikävään mollaamiseen.
Toisaalta tulee mieleen, että tämän palstan kaltainen kirjoittelu on useinkin juuri kevyttä huulen heittoa ja varsinaisen kritiikin jos haluaa, se pitää etsiä jostain aivan muualta. Siltä vieressä istuvalta kaverilta, kysymyksineen voi saada parempaa kritiikkiä kuin täällä me koskaan annamme toisillemme.
Jatketaan vaan me kaikki kirjoittelua, sanoilla leikkiminen on mukavaa ja vielä mukavampaa jos kaikki kukat silläkin kasvimaalla saavat rennosti rehottaa.- kylmätotuus
Sitähän minäkin. Puolitoista vuotta.
Ei voi sanoa enää olevan uusi palstalla. Vaistosi petti kun pettikin...Kyllä minä koen olevani uusi tulokas tällä palstalla, vaikka olenkin täällä palloillut n. 13 kuukautta. Jotkut ovat olleet jopa 10 vuotta ja paljon kauemminkin-näin olen ymmärtänyt. Noviisi olen heihin verrattuna.
Tänne on nostettu ketjuja vuodelta 2008 ja kauempaakin jostain ihmeen syystä. Mitä minä voisin noista jutuista saada irti? En niin yhtikäs mitään. Ja toden sanoakseni, ne eivät minua edes kiinnosta.
Uutta verta ja kunnon tuuletusta tämä palsta kaipaa, että seittikerrosten takaa pilkahtaisi valoakin tähän pimeään pirttiin ja henkikin kulkisi ja tukehtumisvaara poistuisi. - ent.siivoojaparka
rosaliiin kirjoitti:
Oletko sitä mieltä todella, että vain negatiivinen arvostelu kehittää?
Kritiikki voi olla joko positiivista tai negatiivistä, kuitenkin on hyvä aina muistaa, että se on vain kirjoituksen arvioineen lukijan täysin subjektiivinen arvio, ei mitään yleispätevää arviota. Yleensä tulee sanottua, että tästä tykkään tai tästä en tykkää, tämä on loistava, upea. Harvoin tällaisilla palstoilla kritiikki on perusteltua, positiivinen kritiikki kehittää yhtä lailla, jos ja kun se osataan perustella kunnolla, kertoa mikä siinä on sitä hyvää, eikä vain pelkkää kehumista kehumisen ilosta, sitä voi käyttää toki muuhun tarkoitukseen kuin positiivisen kritiikin antamiseen.
Toisaalta helposti se negatiivinen kritiikki täällä syyllistyy vain kirjoituksen lyttäämiseen, arvon vähättelyyn ja pahimmassa tapauksessa kirjoittajan persoonaan kohdistuvaan ikävään mollaamiseen.
Toisaalta tulee mieleen, että tämän palstan kaltainen kirjoittelu on useinkin juuri kevyttä huulen heittoa ja varsinaisen kritiikin jos haluaa, se pitää etsiä jostain aivan muualta. Siltä vieressä istuvalta kaverilta, kysymyksineen voi saada parempaa kritiikkiä kuin täällä me koskaan annamme toisillemme.
Jatketaan vaan me kaikki kirjoittelua, sanoilla leikkiminen on mukavaa ja vielä mukavampaa jos kaikki kukat silläkin kasvimaalla saavat rennosti rehottaa.Niin just.
Eihän tämä mikään kirjailijoitten palsta ole silleen, että arvosteltaisiin toisten kirjallisia kykyjä tai tyyliä ja yritettäisiin tehdä heistä valiokirjoittajia.
Tavallinen keskustelupalsta.
Täällähän on pääasia se mitä kirjoittaa, eikä miten kirjoittaa, kunhan toiset vain jotenkin ymmärtävät kommentin sisällön. Eikä sekään taida niin nokon nuukaa olla.
Joku novellipalstahan täällä oli ainakin joskus aloitteleville kirjailijoille, mikä oli juuri sellaista varten, että haluttiin toisilta palautetta ja neuvoja kirjoittamiseen. - ent.siivoojaparka
kylmätotuus kirjoitti:
Kyllä minä koen olevani uusi tulokas tällä palstalla, vaikka olenkin täällä palloillut n. 13 kuukautta. Jotkut ovat olleet jopa 10 vuotta ja paljon kauemminkin-näin olen ymmärtänyt. Noviisi olen heihin verrattuna.
Tänne on nostettu ketjuja vuodelta 2008 ja kauempaakin jostain ihmeen syystä. Mitä minä voisin noista jutuista saada irti? En niin yhtikäs mitään. Ja toden sanoakseni, ne eivät minua edes kiinnosta.
Uutta verta ja kunnon tuuletusta tämä palsta kaipaa, että seittikerrosten takaa pilkahtaisi valoakin tähän pimeään pirttiin ja henkikin kulkisi ja tukehtumisvaara poistuisi.Onhan täällä moniakin sellaisia, jotka silloin tällöin tärkeänä muistuttavat kuinka kauan he ovat palstalla olleet ja tunteneet toisensa tämän palstan kautta tyyliin; ole sinä hiljaa, älä sinä puutu tähän, kun me ollaan oltu kavereita (ystäviäkin) jo ennenkuin sinä tulit tänne.
Sellaisia, jotka tuntevat heillä olevan jonkunlainen vanhemman määräämisoikeus satunnaisten kommentoijien ja uusien tulokkaiden yli.
Mutta mitä siitä sit? Jos he tuntevat jotenkin kehittyneensä muita ikäisiään korkeammalle tasolle tällä palstalla majailun myötä, niin antaa heidän tuntea niin. Minusta se on vain vähän hellusta, kun ottaa huomioon, että tämä on avoin keskustelupalsta missä normaalisti tullaan mennään ja tullaan, eikä mikään suljettu salakerho.
Minulla ei oikein ole tarkkaa käsitystä kuinka kauan, kun aluksi menin ja tulin, kävin vain lukijana haistelemassa ja tunnustelemassa, mutta olin enemmän joillakin muilla palstoilla kommentoimassa. Arvelisin, että jotain nelisen vuotta sitten vilkaisin tänne ensimmäisen kerran lukemaan. Kolmisen vuotta sitten aloin varovasti kuiskailemaan pusikoista. Pari vuotta kai olen kirjoittanut tällä samalla puskanikillä. - siilimuori3
korpikirjailija kirjoitti:
Siili@
Olen kiertänyt sinua kaukaa, mutta koska et saa sormiasi pois hameen helmoistani niin kysynpä sinulta muutaman kyssärin.
Minkä kirjan luit?
Sofi Oksanen on ehdoton suomalainen kirjailijasuosikkini, olen tainnut lukea kaikki muut paitsi Stalinin Lehmät.
Siili@
Koska tekstini aiheuttaa sinussa vatsavaivoja ja teet pajunköydianalyysejä kommenteistani, tajuamatta edes niiden sisältöä, kierrä kommenttini, älä ota osaa. Minä teen samoin, sinulla ei ole minulle mitään annettavaa kirjoituksissasi.Teeppä oma aloitus äläkä tule pilaamaan tätä kivan kirjoittajan pitkästä aikaa kivaa humoristista ketjua omilla kateellisilla kitinöilläsi. ;). Minua ei kiinnosta puhua tässä ketjussa minusta. Enkä usko että muitakaan.
- siilimuori3
Siili@
Minkä kirjan luit?
Siili@
Koska tekstini aiheuttaa sinussa vatsavaivoja ja teet pajunköydianalyysejä kommenteistani, tajuamatta edes niiden sisältöä, kierrä kommenttini, älä ota osaa. Minä teen samoin, sinulla ei ole minulle mitään annettavaa kirjoituksissasi.Päätit siis kateuksillasi pilata tämän ketjun totaalisesti. Tämä ketju e koske sinua ja miletymyksiäsi.
- siilimuori3
Siili@
Minkä kirjan luit?
Siili@
Koska tekstini aiheuttaa sinussa vatsavaivoja ja teet pajunköydianalyysejä kommenteistani, tajuamatta edes niiden sisältöä, kierrä kommenttini, älä ota osaa. Minä teen samoin, sinulla ei ole minulle mitään annettavaa kirjoituksissasi."sinulla ei ole minulle mitään annettavaa kirjoituksissasi"
Katkeria sanoi kettu pihlajanmarjoista ;). Älä tule tähän ketjuun riitelemään. - siilimuori3
kar3rin kirjoitti:
Minusta se on lyhyt aika tutustumiseen, tällaiseen sekalaiseen seurakuntaan.
kar3rin ja esp. Tyypillistä tälle palstalle. Joku kirjoittaa monen mielestä kivasti niin täälä keskitytään siihen kitinään kuka on kirjoituksen takana. Voi herran pieksut teidän kanssa!
- siilimuori3
rosaliiin kirjoitti:
Jatketaan vaan me kaikki kirjoittelua, sanoilla leikkiminen on mukavaa ja vielä mukavampaa jos kaikki kukat silläkin kasvimaalla saavat rennosti rehottaa.Hyvä kirjotus rosaliin, samaa mieltä. Miksi "arvioinnin" pitää lähteä negaatioista, jos sitä ylipäätään pitää tällä palstalla antaa?Onko asiallista arviointia et "ketju ei vedä" . Joidenkin on vissiin vaikea antaa toisille sydämmestään sitä positiivista.
- siilimuori3
Niin just.
Eihän tämä mikään kirjailijoitten palsta ole silleen, että arvosteltaisiin toisten kirjallisia kykyjä tai tyyliä ja yritettäisiin tehdä heistä valiokirjoittajia.
Täällähän on pääasia se mitä kirjoittaa, eikä miten kirjoittaa, kunhan toiset vain jotenkin ymmärtävät kommentin sisällön. Eikä sekään taida niin nokon nuukaa olla.
Joku novellipalstahan täällä oli ainakin joskus aloitteleville kirjailijoille, mikä oli juuri sellaista varten, että haluttiin toisilta palautetta ja neuvoja kirjoittamiseen.Samaa mieltä tässä esp.
- siilimuori3
korppis kirjoitti:
Iskikö kansallisairaus, minuun ei. Kun palasin koneelle odotin vilkasta keskustelua noista kolmesta ketjusta. Olin itseasiassa pettynyt olisi ollut kiva porista ja aloittajkin näkyy olevan linjoilla ja varmaan kaipaa kannanottoja. Vastasi heti kun kommentoin ; )
Tee oma ketju aloittajalle aloitustensa arvioinnista.
- kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
Toisinaan on kivakin höpistä niitä näitä ja toisinaan vaan heitän jotain mieltä askarruttavaa sellaseen riittää se ykskin asian selventävä vastaus.
Tääl on ennenkin ollu esillä ketjun pituus ja sen mukana tuleva fiksun keskustelijan maine.
Sillä varjolla kysymykseni esitin ja todella se puun puutuminen tekee ketjun plaramisen vaikeeks.Tuohon ketjun pituuteen. Kun mä kookoo sanoin riimiketjussa, että olen siinä kunnes sata on täynnä, niin siksi, että sain kuvan, et sinä ole luopumassa seuraavasta aloituksesta.
Olen ketju-uskollinen ;) Heh, vaikka riimit muita riipoo. - siilimuori3
Siili@
Minkä kirjan luit?
Siili@
Koska tekstini aiheuttaa sinussa vatsavaivoja ja teet pajunköydianalyysejä kommenteistani, tajuamatta edes niiden sisältöä, kierrä kommenttini, älä ota osaa. Minä teen samoin, sinulla ei ole minulle mitään annettavaa kirjoituksissasi."Olen kiertänyt sinua kaukaa"
Paskapuhetta. Vasta eilen vai toissa päivänä kateellisena kitisit mustien kokoontumisajo-ketjsuta että "siilin kirjoittamia kommenteista ainakain puolet". Noh, se ketju kuitenkin veti :DD. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Niin just.
Joku novellipalstahan täällä oli ainakin joskus aloitteleville kirjailijoille, mikä oli juuri sellaista varten, että haluttiin toisilta palautetta ja neuvoja kirjoittamiseen.siivoojaparka
28.1.2016 21:51
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei se kesivä niin itestään mee ,mun mielest se on ku mikä tahansa taito jonka toinen osaa toista paremmin.
Mitä enemän sitä teet sen liukkaammin sanat solisee.
Näytä lisää
Niinpä just. Mitä enemmän teet...
Tarpeeksi kauan kun tuota tekee, niin pian ei osaa enää mitään sanoakaan ilman loppusointuja siihen pisteeseen asti, että vie toiselta hermot.
Yhden kanssa asuin vuosia, joka ei osannut enää puhua ihmisiksi mitään asiaa. Jotenkin tulin allergiseksi sellaiselle.
Esim. Kun kerroin yhden tuttavani saaneen lapsen, niin vastaus oli: "Aha, *** ******** Littunen työnsi vittusestaan pikkuisen". Kun kivahdin lopulta; turpas kiinni ja nyt ja heti, niin kuului jotain: "Suljen suuni, raivaan luuni, vaatteet päälle napakkaan, nyt mä lähden kapakkaan..." Yleisin ja useimmin käytetty riimitys hänellä lie ollut: "***** rakas, mistä rahaks?"
Runoja kyllä luen mielelläni ja sellaisia, missä on muutakin sisältöä kuin tuollaista blogia loppusoinnuin, minkä voisi yhtä hyvin sanoa ihan suorasanaisestikin.
Mutta jatkakaa vain ihan mielellään
Mites sitten tossa siivooja ,ethän vaan arvostele meirän kirjotuksia ja kehota parempaan?
Olet sä sellanen veijari ja sonnan jauhaja ettei paremmasta väliä.- Kuraaa
Kyllä sitä sontaa tulee sinun kirjoituksissasi monin verroin!
rosaliiin kirjoitti:
Jatketaan vaan me kaikki kirjoittelua, sanoilla leikkiminen on mukavaa ja vielä mukavampaa jos kaikki kukat silläkin kasvimaalla saavat rennosti rehottaa.Rosaliin@ tiedät itsekin miten kirjoittajana kehittyminen tapahtuu.
Joillakin kirjoittaminen on jo nuorena hanskassa kuten esikoiselleni. Miehenikin kirjoitti mm. rakkausrunoja minulle, joten esikoinen sai molemmilta puolin luovuuden geenit.
Kirjoitin, "Me, joilla on lentävä mielikuvitus ja taito kahlita mielikuvat lauseiksi ja tarinoiksi tarvitsemme RAKENTAVAA palautteita, parannusehdotuksia sekä KEHUJA. Uskon, että Mörkö tajuaa mitä tarkoitan."
En maininnut, että palute pitää olla negatiivistä.
Negatiivinen palaute ärsyttää ja pahimmassa tapauksessa tappaa kirjallisen kehityksen.
Muistan kun vuosia sitten yritin mennä Nuoret kirjailijan alut (tai jotain sellaista) palstalle. Ei se ollut minun palsta, sitä palstaa jos mitä hallitsi "ammattilaiset".
Miten meille jääkin usein mieleen vain se jonka haaluamme nähdä toisten teksteissä, ei niitä hyviä asioita joita kirjoittaja listaa kommenttiinsa vaan se negatiivinen jutttu usein se viimeinen lause.
Kipasempas vaihtamaan pyykit pesukoneeseen. Aamu onkin mennyt sen ensimmäisen kommentin jälkeen, jonka sinkosin petistä sut hivakkaan, olen valmistellut pyhän seudun ruokia. Illalla saunan jälkeen syömme salami-piirakkaa.korppis kirjoitti:
Rosaliin@ tiedät itsekin miten kirjoittajana kehittyminen tapahtuu.
Joillakin kirjoittaminen on jo nuorena hanskassa kuten esikoiselleni. Miehenikin kirjoitti mm. rakkausrunoja minulle, joten esikoinen sai molemmilta puolin luovuuden geenit.
Kirjoitin, "Me, joilla on lentävä mielikuvitus ja taito kahlita mielikuvat lauseiksi ja tarinoiksi tarvitsemme RAKENTAVAA palautteita, parannusehdotuksia sekä KEHUJA. Uskon, että Mörkö tajuaa mitä tarkoitan."
En maininnut, että palute pitää olla negatiivistä.
Negatiivinen palaute ärsyttää ja pahimmassa tapauksessa tappaa kirjallisen kehityksen.
Muistan kun vuosia sitten yritin mennä Nuoret kirjailijan alut (tai jotain sellaista) palstalle. Ei se ollut minun palsta, sitä palstaa jos mitä hallitsi "ammattilaiset".
Miten meille jääkin usein mieleen vain se jonka haaluamme nähdä toisten teksteissä, ei niitä hyviä asioita joita kirjoittaja listaa kommenttiinsa vaan se negatiivinen jutttu usein se viimeinen lause.
Kipasempas vaihtamaan pyykit pesukoneeseen. Aamu onkin mennyt sen ensimmäisen kommentin jälkeen, jonka sinkosin petistä sut hivakkaan, olen valmistellut pyhän seudun ruokia. Illalla saunan jälkeen syömme salami-piirakkaa.Oman kokemukseni perusteella voin vain sanoa, että kritiikki voi olla hyvä opettaja, parhaaksi en sitä aina väittäisi ja toisaalta positiivinen palaute, joka ei suinkaan ole vain kehumista, ei kyllä aina johda jämähtämiseen.
Mutta yleensä kritiikkiasioissa mennään niin lähelle ihmisen itsetuntoa, että joskus voi olla vaikeaa hyväksyä saamaansa kritiikkiä tai ottaa sitä edes vastaan. Samanlaisen kritiikin toinen kokee aivan toisin kuin toinen, me ihmiset olemme niin erilaisia.
Jos arvioija ja arvioitava arvostavat toisiaan, silloin kritiikki on mitä parhain oppimistilanne.
Edellinen kommentointini oli täysin yleisellä tasolla, vain nuo kaksi asiaa pistivät silmääni, ei mikään muu.- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
siivoojaparka
28.1.2016 21:51
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei se kesivä niin itestään mee ,mun mielest se on ku mikä tahansa taito jonka toinen osaa toista paremmin.
Mitä enemän sitä teet sen liukkaammin sanat solisee.
Näytä lisää
Niinpä just. Mitä enemmän teet...
Tarpeeksi kauan kun tuota tekee, niin pian ei osaa enää mitään sanoakaan ilman loppusointuja siihen pisteeseen asti, että vie toiselta hermot.
Yhden kanssa asuin vuosia, joka ei osannut enää puhua ihmisiksi mitään asiaa. Jotenkin tulin allergiseksi sellaiselle.
Esim. Kun kerroin yhden tuttavani saaneen lapsen, niin vastaus oli: "Aha, *** ******** Littunen työnsi vittusestaan pikkuisen". Kun kivahdin lopulta; turpas kiinni ja nyt ja heti, niin kuului jotain: "Suljen suuni, raivaan luuni, vaatteet päälle napakkaan, nyt mä lähden kapakkaan..." Yleisin ja useimmin käytetty riimitys hänellä lie ollut: "***** rakas, mistä rahaks?"
Runoja kyllä luen mielelläni ja sellaisia, missä on muutakin sisältöä kuin tuollaista blogia loppusoinnuin, minkä voisi yhtä hyvin sanoa ihan suorasanaisestikin.
Mutta jatkakaa vain ihan mielellään
Mites sitten tossa siivooja ,ethän vaan arvostele meirän kirjotuksia ja kehota parempaan?
Olet sä sellanen veijari ja sonnan jauhaja ettei paremmasta väliä.Siinä kirjoitin mielipiteeni lastenrunoudesta yleensäkin. Eikö olisi saanut? Kehuako olisi pitänyt?
Niitä lastenloruja luin lapsena, alakoulussa ja sitten omille lapsilleni. Siinä välillä jonkun aikaa yritin hammasta purren vielä kuunnella yhden lapsellisen aikuisen loruilua.
Kenelle nämä lastenlorut ovat tarkoitettuja 60 palstalla? Onhan täällä tosin monilla lastenlapsia, minulla ei ja ehkä siksi ne eivät minuun pure.
Jäikö sinulta muuten tuo viimeinen lauseeni jotenkin "ison nenän varjoon"?:
"""Mutta jatkakaa vain ihan mielellään"""
- de-meter
Olipa nopea toimitus, Lärvisalongin jatko-osa..Vasta näin iltamyöhällä pääsin lukemaan. Vai oliskohan se ollut niin, että Dementtias mietti päivän ennen kuin mitään tokaisi..))
Mutta hauska tarina tämäkin, kiitos tarkkasilmä ... - siilimuori3
"sähkö-rintainen"
Tuo on totta, oon kerran saanu rintaani sähköä.
"Eero pukkaa Tiili-Siilii vaakaan"
Joop, paino on noussu sanoo vaaka.
"minkä romanssin ne siitä saakaan"
Muistappa et mie olen naimiaisissa
"kun harmitonnna jutut heillä lipuu"
Nii, kivat jutut.
"menee siinä ennakkoluuloisempi vipuun"
No sitähän minnäi.- kesivä
Hyvin avattu, en mä olis osannut ensilukemalla tuota sähkörintaa ja vakaa vetää esiin. Tuskin tällä ällitällillä myöhemminkään.
- siilimuori3
kesivä kirjoitti:
Hyvin avattu, en mä olis osannut ensilukemalla tuota sähkörintaa ja vakaa vetää esiin. Tuskin tällä ällitällillä myöhemminkään.
Kesivä ihmeesti sitä tulee mieleen kun omaan elämäänsä peilaa. Rehellisesti. Ei kyky kummoinen :).
- kesivä
siilimuori3 kirjoitti:
Kesivä ihmeesti sitä tulee mieleen kun omaan elämäänsä peilaa. Rehellisesti. Ei kyky kummoinen :).
Heh, sitä täytyy omata itseironiaa ja tuntemusta. Ainakin tuo vaaka-juttu :)
- siilimuori3
kesivä kirjoitti:
Heh, sitä täytyy omata itseironiaa ja tuntemusta. Ainakin tuo vaaka-juttu :)
Niin tai rehellisesti todeta oleva :). Ja toisaalta kykyä nauraa itselle.
- korppis1
Pääsin kommentillani haluamaani päämäärään. Positiivista, neutraalia ja negatiivista palautetta näin se menee ja keskustelu jatkuu syvänä ja latteuksillakin, kuten tavallista;)
- äMBöööh
No joo sanoi Susi
Kun lammasturkin sai
Eihän tämä ole Cucci
Pelkkä suomalainen vain äMBöööh kirjoitti:
No joo sanoi Susi
Kun lammasturkin sai
Eihän tämä ole Cucci
Pelkkä suomalainen vainEt sinä itkenyt vuokseni,
itkit menetettyä unelmaa.
Ruokkimatonta nälkääsi,
hylätyksi tulemista itkit.
Mandi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429