On näissä netin myyntipaikoissa esiintyvä "Tarjoa rohkeasti!"
Hyi saatana. Aivan kuin ostaja olisi joku oviaukossa arasteleva pikkukakara. Varma tapa karkottaa potentiaaliset ostajat.
Ällöttävin sanonta ikinä!
40
178
Vastaukset
Ei suinkaan, suomessahan piretään tinkaamista jotenkin hävettävänä jopa köyhän merkkinä.
Itte tykkään rahoistani ku hullu polkasta ja tinkaan ihan sikana ,monesti olen heittäny tosi härskin tarjouksen ja pikku väännön jälkeen saanut huomattavan alenuksen pyynnöstä- entarjoa
Puhut asian vierestä; tuo sanonta on ällöttävä. Myyjä asettaa itsensä tuossa lastentarhanopettajan paikalle ja ostajat tarhalaisiksi. Todella ylemmyydentuntoista!
entarjoa kirjoitti:
Puhut asian vierestä; tuo sanonta on ällöttävä. Myyjä asettaa itsensä tuossa lastentarhanopettajan paikalle ja ostajat tarhalaisiksi. Todella ylemmyydentuntoista!
Ei minusta ,siinhän rohkaistaan kaupankäyntiin.
- entarjoa
Sillä on päinvastainen vaikutus. Jos ihminen on jo hakeutunut ostamaan jotain, niin häntä ei pidä kohdella alentuvasti.
entarjoa kirjoitti:
Sillä on päinvastainen vaikutus. Jos ihminen on jo hakeutunut ostamaan jotain, niin häntä ei pidä kohdella alentuvasti.
Päinvastoin ,jos siin olis lappu että ,meillä on kiinteät hinnat niin varmasti ohittaisin.
- entarjoa
koti-kiusattu kirjoitti:
Päinvastoin ,jos siin olis lappu että ,meillä on kiinteät hinnat niin varmasti ohittaisin.
'Rohkeasti'?
Myyjä on nyt yli-itsevarma, kun 'tietää' ostajien olevan ei-rohkeita. Mikä tässä on niin vaikea käsittää?
Kuinka niin ostaja kaipaa rohkaisua?
Oikeastaan myyjä on itse niin nynny että ei uskalla laittaa hintaa esille! entarjoa kirjoitti:
'Rohkeasti'?
Myyjä on nyt yli-itsevarma, kun 'tietää' ostajien olevan ei-rohkeita. Mikä tässä on niin vaikea käsittää?
Kuinka niin ostaja kaipaa rohkaisua?
Oikeastaan myyjä on itse niin nynny että ei uskalla laittaa hintaa esille!Ei kun se myyjä on tuonu sellasen pommin esille et se itekkin häpee mut päättää kumminkin yrittää josko joku huima ryhtyis kaupoille.
Kun ostaja epäilee sen rytökasan äärellä niin kyllä se kaipaa rohkasua ja samalla se on saatava epäilemään että hän ei nyt tajua tavaran arvoa.
Myyjä on se retostelija joka on saatava epäröimään kaupan lopputulosta ehkä jopa pelkäämään et poka karkaa.- entarjoa
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei kun se myyjä on tuonu sellasen pommin esille et se itekkin häpee mut päättää kumminkin yrittää josko joku huima ryhtyis kaupoille.
Kun ostaja epäilee sen rytökasan äärellä niin kyllä se kaipaa rohkasua ja samalla se on saatava epäilemään että hän ei nyt tajua tavaran arvoa.
Myyjä on se retostelija joka on saatava epäröimään kaupan lopputulosta ehkä jopa pelkäämään et poka karkaa.Ei kysymys ole ollenkaan tavarasta vaan ostajasta. Myyjä käy ostajan kimppuun ja tavara on sivuseikka.
Myyjän pitäisi keskittyä tavaraan eikä ostajaan! entarjoa kirjoitti:
Ei kysymys ole ollenkaan tavarasta vaan ostajasta. Myyjä käy ostajan kimppuun ja tavara on sivuseikka.
Myyjän pitäisi keskittyä tavaraan eikä ostajaan!Ainahan kaupankäynnis on ostaja ja tavara kompukses keskenään ,mitä kaupankäyntiä ei ole ellei ole ostajaa joka ostaa sitä tavaraa tai tuotetta.
Jos on myyjä joka mutisee esim vaatekaupas sinne palttoon sisälle sen ominaisuuksii niin luuleks ostajan saavan mitään selville.
Ostajalle ne tierot on kerrottava ei se palttoo juttuseuraa kaipaa.
Mulle tuo olisi tosi hyvä kehotus. Ei siinä mitään ällöä ole. Olisihan se kiva joskus tarjota jostain tositosi vähän, jos myyjä intoutuu moittimaan, että kuinka nyt noin vähän, ihan ilmatteks meinaat siis sen saada. Olisi niin helppoa sanoa, että iteppäs kerjäät kun rohkea kehotat olemaan. Minä olen nyt rohkea.
En muuten ole koskaan netin myyntipaikoista mitään ostanut tai myynyt, ei ole tullut piipahdeltua noin hienoissa paikoissa, ei edes oviaukoissa.- entarjoa
Ehkä siinä halutaan vain tehdä pilkkaa ostajien kustannuksella.
- ent.siivoojaparka
Minulla on IKEAn Klippan sohva, minkä likka osti huutonetiltä yhdellä kruunulla.
Kun käytiin hakemassa se niin maksoin käteisellä tasarahalla. Sohvan myyjä ei meinannut ottaa hintaa sitten ollenkaan, mutta sovittu hinta mikä sovittu hinta. entarjoa kirjoitti:
Ehkä siinä halutaan vain tehdä pilkkaa ostajien kustannuksella.
Ei minun mielestäni, pilkanteko on jotain ihan muuta, miksi kukaan, joka jotain haluaa myydä tekisi tahallaan pilkkaa. Ehkä toi rohkeasti sana kuvaa vaan sitä, että on vaikeaa saada ihmisiä muuten kiinnostumaan hänen myymästään tuotteesta. Pienetkin tarjoukset huomioidaan, sitä se mielestäni tarkoittaa. En edes keksi mikä sana kaupankäynnissä ja varsinkin noin lyhyessä myynti-iskussa olisi pilkantekoa. Tietysti joku sana, joka kohdistuu suoraan ostajaa, joku "tomppeli" tai vastaava.
- entarjoa
rosaliiin kirjoitti:
Ei minun mielestäni, pilkanteko on jotain ihan muuta, miksi kukaan, joka jotain haluaa myydä tekisi tahallaan pilkkaa. Ehkä toi rohkeasti sana kuvaa vaan sitä, että on vaikeaa saada ihmisiä muuten kiinnostumaan hänen myymästään tuotteesta. Pienetkin tarjoukset huomioidaan, sitä se mielestäni tarkoittaa. En edes keksi mikä sana kaupankäynnissä ja varsinkin noin lyhyessä myynti-iskussa olisi pilkantekoa. Tietysti joku sana, joka kohdistuu suoraan ostajaa, joku "tomppeli" tai vastaava.
Mielestäni myyjä kyseenalaistaa ostajan älykkyyden.
entarjoa kirjoitti:
Mielestäni myyjä kyseenalaistaa ostajan älykkyyden.
Joo, nyt vasta tajusin, miksi niin ajatellaan asiasta erilailla, se onkin se älykkyys, joka siellä nettikaupoissa jyllää ja mulla on vaan tätä kivijalkakauppatasoa nämä nuppini hybridit.
- entarjoa
rosaliiin kirjoitti:
Joo, nyt vasta tajusin, miksi niin ajatellaan asiasta erilailla, se onkin se älykkyys, joka siellä nettikaupoissa jyllää ja mulla on vaan tätä kivijalkakauppatasoa nämä nuppini hybridit.
Kaikessa on kysymys älykkyydestä ja sen yli- tai aliarvioimisesta.
entarjoa kirjoitti:
Minusta tässä aloituksessa, jos sen noin perustelet, kyse on vain ja ainoastaan älykkyyden ylikorostamisesta. Haloo...näe ihminen kokonaisuutena, ominaisuuksien summana, eikä vain älykkyysrobottina.
- entarjoa
rosaliiin kirjoitti:
Minusta tässä aloituksessa, jos sen noin perustelet, kyse on vain ja ainoastaan älykkyyden ylikorostamisesta. Haloo...näe ihminen kokonaisuutena, ominaisuuksien summana, eikä vain älykkyysrobottina.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=onn00024
Mitä sinä ymmärrät älykkyydellä? Onko se pelkästään koneisiin liittyvää... - O-Orvokki
entarjoa kirjoitti:
Tunteekohan kirjoittaja itsensä jollain tapaa epävarmaksi älykkyyden suhteen, kun jaksaa nostaa sen aiheena uudelleen ja uudelleen rohkeasti esille? ;)
Todella älykkäät tuskin jaksaisivat jauhaa moista - kaiken lisäksi tällaisella keskustelutasolla.
Joskus teinivuosina meitä testattiin ja jatkettiin testaamista uusilla testeillä niistä erityisen hyvin suoriutuneiden kanssa. Asia taisi liittyä jollain tapaa ammatinvalinnan ohjauksen.
Nykyisin netissä näkyy liikkuvan monenlaisia älykkyystestejä. FBssä tein jonkin testin huvikseni, mutta en todellakaan olisi jättänyt tulosta näkyviin kavereille. Mitä parempi tulos, sitä vähäisempi tarve esitellä sitä. :) :D ;) - entarjoa
O-Orvokki kirjoitti:
Tunteekohan kirjoittaja itsensä jollain tapaa epävarmaksi älykkyyden suhteen, kun jaksaa nostaa sen aiheena uudelleen ja uudelleen rohkeasti esille? ;)
Todella älykkäät tuskin jaksaisivat jauhaa moista - kaiken lisäksi tällaisella keskustelutasolla.
Joskus teinivuosina meitä testattiin ja jatkettiin testaamista uusilla testeillä niistä erityisen hyvin suoriutuneiden kanssa. Asia taisi liittyä jollain tapaa ammatinvalinnan ohjauksen.
Nykyisin netissä näkyy liikkuvan monenlaisia älykkyystestejä. FBssä tein jonkin testin huvikseni, mutta en todellakaan olisi jättänyt tulosta näkyviin kavereille. Mitä parempi tulos, sitä vähäisempi tarve esitellä sitä. :) :D ;)Nyt väität, että keskustelun taso tulisi olla paikkasidonnaista ja vähättelet tätä nimenomaista paikkaa tuolla saralla. Tekeekö se sinusta älykkään, kun noin ylitiedostat tämän areenan 'vähäpätöisyyden'?
entarjoa kirjoitti:
Mitä sinä ymmärrät älykkyydellä? Onko se pelkästään koneisiin liittyvää...Tunneälyyn ei välttämättä tarvita älykkyyttä. Esimerkiksi Downin syndroomaa sairastavat ihmiset ovat yleensä ihastuttavia ja aivan erityisen empaattisia kaikkia eläviä kohtaan.
entarjoa kirjoitti:
Nyt väität, että keskustelun taso tulisi olla paikkasidonnaista ja vähättelet tätä nimenomaista paikkaa tuolla saralla. Tekeekö se sinusta älykkään, kun noin ylitiedostat tämän areenan 'vähäpätöisyyden'?
Täällä nousee esille kaikenlaisia "keskusteluja", joskus myös ihan mielenkiintoisia ketjuja, joissa ihmiset esittävät perusteluja väitteilleen. Usein on myös monia ketjuja, joissa palstan sisäinen ja ulkopuolisille avautumaton huumori näyttelee tärkeätä roolia.
Olen mielestäni ihan riittävän älykäs, eikä minun tarvitse todistella sitä itselleni ikä muille.- O-Orvokki
rosaliiin kirjoitti:
Olen samaa mieltä rosaliiiinin kanssa ja luulen monen muunkin jakavan saman näkemyksen.
entarjoa kirjoitti:
Mitä sinä ymmärrät älykkyydellä? Onko se pelkästään koneisiin liittyvää...Olet uskomattoman ennakkoluuloton kun kyselet tällaiselta, jolla ei ole päässään muuta kuin hassu hattu ja jalassa tupsutossut, mitä älykkyys on. Enpä voi olla vastaamatta. Eikö tuo lie taitoa ja kykyä ratkoa eteen tulevia ongelmia tai pulmia, jotain tosi arkipäiväistä tai sitten jotain mahottoman viisasta. Toiset ovat siinä hommassa hyviä ja toiset vielä parempia. Täytyy tosin tunnustaa, että itse arvostan kyllä erityisesti teknistä oivaltavaa älyä ja jos siihen liittyy vielä nopeus niin avot. Luovuus ja toisen ihmisen asemaan asettuminen tai edes toisen tilan tajuaminen on sitä ruohonjuuritason älyä, jolla tämä hassuhattu yrittää pärjätä elämässään. Oman älykkyytensä unohtaminen ja käyttämällä sitä luovasti arjessa on jotain sellaista älykkyyttä, jota myös arvostan. Älykkyyden riimuihin ei kannata itseään tai elämäänsä sitoa. Eikö se liian älykäs elämä ahdista, edes joskus älykkäänkin elämän pitäisi liidellä vapaasti sinne tänne ja vaikka tarjota sille rohkeutta pyytäneelle jonkun summan, heität hihasta, sehän on kaupankäyntiä, sitä psykologista älykkyyttä, vai mitä.
- asko775s
Itseasiassa, haastava.
- entarjoa
Millä tavalla haastava?
- Heikunkeikku
Minä tykkään tuosta lauseesta "Tarjoa rohkeasti".
Se tarkoittaa mielestäni sitä, että "hei aletaan tekemään kauppoja".
Olen mahdottoman kova tinkimään. Se on semmosta pientä huvitusta. Pientä taidetta jos sais niin sanoa ja sanonkin: Yksi taiteen muoto.
En vedä vertoja mun isäni tinkimisiin, mutta hyvänä kakkosena voisin sanoa itseni olevan. Myös vanhin poikani on tullut paappaansa.
Jos myyjä ilmoittaa, että tästä ei sitte tingitä, niin mun kaupantekointo tyssäis siihen. Sanoisin, että no pidä sitte tavaras.:)
Elikkä ei ole Ällöttävä sanonta.- entarjoa
Ei se iloinen tarjous. Silloin siinä olisi hymiö. Nyt siinä pidetään ostajaa arkajalkana josta ei ole mihinkään.
- Heikunkeikku
entarjoa kirjoitti:
Ei se iloinen tarjous. Silloin siinä olisi hymiö. Nyt siinä pidetään ostajaa arkajalkana josta ei ole mihinkään.
No hymiö olisi tosi lapsellinen juttu:)
Ihan sama mulle, mitä myyjä aateskelee mielesssään. Minä ostajana voin kans ajatella vaikka mitä. Pääasia on se, että saan mahdollisimman paljon alennusta:)
Oon aika "viekas" kauppahommissa. Monet mun kaverit ihmettelee, että miten ihmeessä oon voinut saada niin ja niin paljon alennusta jostakin tavarasta.
Oon varmaan niin köyhän näkönen, että myyjät antaa säälistä alennusta:) - entarjoa
Heikunkeikku kirjoitti:
No hymiö olisi tosi lapsellinen juttu:)
Ihan sama mulle, mitä myyjä aateskelee mielesssään. Minä ostajana voin kans ajatella vaikka mitä. Pääasia on se, että saan mahdollisimman paljon alennusta:)
Oon aika "viekas" kauppahommissa. Monet mun kaverit ihmettelee, että miten ihmeessä oon voinut saada niin ja niin paljon alennusta jostakin tavarasta.
Oon varmaan niin köyhän näkönen, että myyjät antaa säälistä alennusta:)Nöyrä myyjä on paras myyjä. Taidat tykätä puhelinmyyjistäkin?
- Heikunkeikku
entarjoa kirjoitti:
Nöyrä myyjä on paras myyjä. Taidat tykätä puhelinmyyjistäkin?
En tykkää puhelinmyyjistä. Alan tekemään kauppoja vain ja ainoastaan silloin, kun itse tahdon jotakin ostaa.
Miksi "nöyrä myyjä on paras myyjä"? - entarjoa
Heikunkeikku kirjoitti:
En tykkää puhelinmyyjistä. Alan tekemään kauppoja vain ja ainoastaan silloin, kun itse tahdon jotakin ostaa.
Miksi "nöyrä myyjä on paras myyjä"?Koska nöyryys on ihailtava luonteenpiirre. Röyhkeys ei.
Perustele väitökseksi. Nöyryydessä ei minun mielestäni ole mitään erityistä ihailtavaa.
Kohtelias, toisia ihmisiä kunnioittava ja kaikkia ihmisiä arvostava käyttäytyminen on ihan toinen juttu. Nöyryys voi johtaa myös siihen, että röyhkeät polkevat nyörien oikeuksia. Jokaisen on hyvä oppia pitämään huolta omista oikeuksistaan. - Joskus niistä voi tietysti ihan tietoisesti tinkiäkin.- O-Orvokki
Harmittaa ja naurattaakin tämä tablettini tekstinkorjausohjelma. Nöyrä ei ole nyöri.
- O-Orvokki
Heikunkeikku kirjoitti:
Miksi "nöyrä myyjä on paras myyjä"?Paras puhelinmyyjä taitaisi olla sellainen, joka onnistuisi tekemään Heikunkeikunkin kanssa kannattavan ja tuottoisan kaupan.
En todellakaan kadehdi puhelinmyyjiä, ja yritän torjua nopeasti ja kohteliaasti jokaisen soittajan. Luulen, ettei monikaan puhelinmyyjä kykene tekemään oikeasti hyvää tulosta ja ansaitsemaan kunnon palkkaa itselleen. On tietysti menestyviäkin, jotka viihtyvät hyvin työssään ja tienaavat enemmän. - Heikunkeikku
O-Orvokki kirjoitti:
Paras puhelinmyyjä taitaisi olla sellainen, joka onnistuisi tekemään Heikunkeikunkin kanssa kannattavan ja tuottoisan kaupan.
En todellakaan kadehdi puhelinmyyjiä, ja yritän torjua nopeasti ja kohteliaasti jokaisen soittajan. Luulen, ettei monikaan puhelinmyyjä kykene tekemään oikeasti hyvää tulosta ja ansaitsemaan kunnon palkkaa itselleen. On tietysti menestyviäkin, jotka viihtyvät hyvin työssään ja tienaavat enemmän.Itse asiassa en vastaa tuntemattomiin puheluihin, kuin aniharvoin, että en pahemmin puhelinmyyjien kanssa ole rupatellut. Joskus kun tosiaan puhelinmyyjä on soittanut, niin olen lopettanut puhelun nopeaan.
- Maksa_reippaasti
Pitihän se arvata. Vaihtoehtoisia ällöjä ei tullut, kun vastaajat alkoivat kinastelemaan tarjoa rohkeasti sanojen merkityksestä. Tarjoa rohkeasti kertoo jo heti ennen tarjousta ja kättelyä, että tuote on ylihinnoiteltu todella törkeästi, jolle on vaikea keksiä sitä oikeaa hintaa koska laatuunkin on kiinnitettävä huomio.
"Hinta kohdallaan" saattaisi myös herättää ällötystä tai paremminkin "limainen hintamme, osta rohkeasti"- entarjoa
Eräs trokari pks:lta ostaa kirja-/sarjakuvaharvinaisuuksia ja lupaa maksaakin jonkin pienen könttäsumman näistä. Lisäksi esittää, että maaseudulla on paikkoja joihin ei sivistys ja liikenne yllä ja hän ikäänkuin hyväntekijänä näitä kirjoja sinnekin toimittaisi. Tarjoa rohkeasti!
- rohkeerokansyöjä
Erään vakuutusyhtiö lopetti aina kirjeensä netissä, kysy rohkeasti. Itse vastasivat rohkeasti puutaheinää, mitä nyt sattui mieleen tulemaan.
Asia ei selvinnyt kuin kävelemällä(löysin) yhtiön konttoriin.
Ärsyttävää, varmaan 60v ihminen kysyy ilman kehotusta jos on asiaa. - staka
Enpä ole aloittajan mainitsemiin netin myyntipaikkoihin osunut. Jos olisin ja kohde olisi ollut just sellainen mitä kovasti hinkusin, niin lausahdus "tarjoa rohkeasti" olisi suunnilleen hyppyyttänyt tuolilta kattoon. Minulle se kertoisi että nyt tosiaan on mahdollisuus saada tuote sellaiseen hintaan minkä olen halukas siitä maksamaan - ja tietysti olisin tarjonnut paljon vähemmän!
Aloittajalle on tainnut tulla sanaparista alemmuuskompleksi. Vai pulpahtaakohan kompleksi vaan pintaan silloin kun epäilee ettei itseä oteta tosissaan, esim. rohkeana ostajana jolla on rahhaa?
Myynti- ja mainosmiehillä on kikkansa. Olen aika hyvä myyjä, ja ehkä vielä parempi ostaja. Varmasti tingin jos tiedän (tai edes arvelen) että ko. tuotteen hinta ei ole kiinteä. Useimmiten tinkiminen on hauskaa, ainakin silloin kun "vastapeluri" on samaa plaatua kuin minä ja huumori pelaa ;-))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a647084Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�2325833Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,744555Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1063792Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii742956Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut662917Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1192620SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het252083Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan621937Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2551831