Ilmoitettu ei-haluttuja sovelluksia jakeleva sivusto!
Sivuston download.oldapps.com on ilmoitettu yrittävän asentaa sovelluksia pyytämättä ja sen avaaminen on estetty turvallisuusasetuksiesi perusteella.
Sivustot, jotka jakelevat ei haluttuja sovelluksia yrittävät asentaa tietokoneellesi sovelluksia, jotka ovat petollisia tai vaikuttavat järjestelmään odottamattomalla tavalla.
http://aijaa.com/fqXtGe
Onko turvallinen sivusto?
43
1268
Vastaukset
Ei tietenkään ole turvallinen. Domainin tiedoista ei löydy vastuuhenkilöä.
Sovellusta ladataan vain sellaisesta paikasta mistä tiedät kuka on siitä vastuussa.- epätietoinen99
Ok. Thänks
- tietystiturvallinen
Noita ilmoituksia tekee m-kar tyyppiset häiriköt, oli ilmoittanut softpediankin ))
Varoitus poistuu hetken kuluttua ja m-karien ilmoituksia ei oteta enää vastaan. Firefoxilla ei edes tule ilmoitusta.
https://www.mywot.com/en/scorecard/www.oldapps.comOikea osoite on: http://www.oldapps.com/
Sivusto on sikäli haitallinen kun siellä jaellaan vanhoja turvattomia ohjelmia.
Muuten turvallinen: https://www.virustotal.com/fi/url/3125ddf10970490eb777a8ca4ae0545e97201d7cb46c5c7c9031b64676ba873c/analysis/1454102202/- bööööö
Mistä sinä tiedät mikä on oikea osoite? mutulla vaan...
Bittisky kirjoitti:
Oikea osoite on: http://www.oldapps.com/
Sivusto on sikäli haitallinen kun siellä jaellaan vanhoja turvattomia ohjelmia.
Muuten turvallinen: https://www.virustotal.com/fi/url/3125ddf10970490eb777a8ca4ae0545e97201d7cb46c5c7c9031b64676ba873c/analysis/1454102202/Mikään virustotal ei kerro mitään turvallisuudesta.
bööööö kirjoitti:
Mistä sinä tiedät mikä on oikea osoite? mutulla vaan...
Tuoltahan se selviää:)
- En_ole_Matti
Vai luulee Bittisky että Virustotal käy kaikki sivustolla olevat ohjelmat läpi kaikilla torjuntaohjelmillaan. LOL
Vaikka en huomannut haulla valituksia sivustosta.
Vakivalittaja Matti tietysti valittaa koska ei löytänyt sivustolta henkilöä jonka olisi voinut haastaa oikeuteen. En_ole_Matti kirjoitti:
Vai luulee Bittisky että Virustotal käy kaikki sivustolla olevat ohjelmat läpi kaikilla torjuntaohjelmillaan. LOL
Vakivalittaja Matti tietysti valittaa koska ei löytänyt sivustolta henkilöä jonka olisi voinut haastaa oikeuteen.Käypi se :)
En_ole_Matti kirjoitti:
Vakivalittaja Matti tietysti valittaa koska ei löytänyt sivustolta henkilöä jonka olisi voinut haastaa oikeuteen.Siis ei ihmisiä tarvitse haastaa oikeuteen elleivät tee jotain laitonta, kuten esim. levitä haittaohjelmia.
Sen sijaan jos toimii hämäräperäisesti ja ei ole mitään keinoja varmistaa luotettavuutta, silloin se on epäluotettava.
Näiltä Suomi24 urpoilla tuntuu olevan todellisuudentaju jotenkin hämärtynyt kun puolustelevat jotain haittaohjelmia. Hauskin veruke on se, että kyse on "hyväntekeväisyydestä" eikä siksi tarvitse mitään vastuuhenkilöiden tietoa jakaa jossain "aktivointi" ohjelmassa tai "lataus" ohjelmassa.
Urpot ei vaan käsitä, että jos tietokoneohjelmilla halutaan tehdään hyväntekeväisyyttä niin silloin ohjelman lähdekoodit löytyy myös ja sen voi vaikka itse kääntää tai kertoa tekijälle jos huomaa jonkun virheen vaikka.- En_ole_Matti
Totta taitaa olla, eihän siellä ole kuin linkkejä "tuhanteen" paikkaan joista löytyy "miljoona" ohjelmaa. :--O
- kertoose
M-Kar kirjoitti:
Mikään virustotal ei kerro mitään turvallisuudesta.
Erittäin luotettava, toisin kuin sinä.
- miksetitseteeniin
M-Kar kirjoitti:
Siis ei ihmisiä tarvitse haastaa oikeuteen elleivät tee jotain laitonta, kuten esim. levitä haittaohjelmia.
Sen sijaan jos toimii hämäräperäisesti ja ei ole mitään keinoja varmistaa luotettavuutta, silloin se on epäluotettava.
Näiltä Suomi24 urpoilla tuntuu olevan todellisuudentaju jotenkin hämärtynyt kun puolustelevat jotain haittaohjelmia. Hauskin veruke on se, että kyse on "hyväntekeväisyydestä" eikä siksi tarvitse mitään vastuuhenkilöiden tietoa jakaa jossain "aktivointi" ohjelmassa tai "lataus" ohjelmassa.
Urpot ei vaan käsitä, että jos tietokoneohjelmilla halutaan tehdään hyväntekeväisyyttä niin silloin ohjelman lähdekoodit löytyy myös ja sen voi vaikka itse kääntää tai kertoa tekijälle jos huomaa jonkun virheen vaikka.Levität jatkuvasti väärää tietoa nimettömänä, nimi esiin ja osoite vai etkö uskalla?
miksetitseteeniin kirjoitti:
Levität jatkuvasti väärää tietoa nimettömänä, nimi esiin ja osoite vai etkö uskalla?
Minä en levitä missään väärää tietoa.
- vieläpahempi
M-Kar kirjoitti:
Minä en levitä missään väärää tietoa.
Et edes tiedä levittäväsi väärää tietoa ))
- olet_vahingollinen
M-Kar kirjoitti:
Todista.
Olet joku M-Kar. Nimimerkin takana piilottelet. Mikä on oikea nimesi? Entä puhelinnumerosi ja osoitteesi? Miten voin vaatia sinulta vahingonkorbauksia huonoista neuvoista? Mihin voin tulla vetämään sinua lättyyn?
Jos näitä tietoja ei löydy, niin olet epäluotettava eikä mihinkään kirjoittamaasi tule uskoa. olet_vahingollinen kirjoitti:
Olet joku M-Kar. Nimimerkin takana piilottelet. Mikä on oikea nimesi? Entä puhelinnumerosi ja osoitteesi? Miten voin vaatia sinulta vahingonkorbauksia huonoista neuvoista? Mihin voin tulla vetämään sinua lättyyn?
Jos näitä tietoja ei löydy, niin olet epäluotettava eikä mihinkään kirjoittamaasi tule uskoa."Jos näitä tietoja ei löydy, niin olet epäluotettava eikä mihinkään kirjoittamaasi tule uskoa."
Minä voin todistaa kaiken kirjoittamani.
"Mikä on oikea nimesi? Entä puhelinnumerosi ja osoitteesi? Miten voin vaatia sinulta vahingonkorbauksia huonoista neuvoista? Mihin voin tulla vetämään sinua lättyyn?"
Näistä asioista voidaan tehdä sopimus. Sopimus tulee olemaan luonteeltaan sellainen, että rahaa siirtyy minulle. Minun ei ilmaiseksi tarvitse tehdä yhtään mitään kunhan toimin lain pykälien mukaan.- olet_vahingollinen
Kyllähän näitä rekisteröimättömiä nimimerkkejä voi kuka tahansa käyttää.
Meillä syödään lättyjä, lettuja tai blinejä. - todistettuon
M-Kar kirjoitti:
"Jos näitä tietoja ei löydy, niin olet epäluotettava eikä mihinkään kirjoittamaasi tule uskoa."
Minä voin todistaa kaiken kirjoittamani.
"Mikä on oikea nimesi? Entä puhelinnumerosi ja osoitteesi? Miten voin vaatia sinulta vahingonkorbauksia huonoista neuvoista? Mihin voin tulla vetämään sinua lättyyn?"
Näistä asioista voidaan tehdä sopimus. Sopimus tulee olemaan luonteeltaan sellainen, että rahaa siirtyy minulle. Minun ei ilmaiseksi tarvitse tehdä yhtään mitään kunhan toimin lain pykälien mukaan.Hyvin monet neuvosi olleet haitallisia.
- ccliineriä
Suosittelen ajamaan Ccleanrin ja asentamaan Ublockin.
- valoakansalle
Vähemmän uBlock siltä sivustolta blokkaa kuin tältä, vaikkei vastuuhenkilöä olekkaan kuulemma nimetty.
- varokaa_windowsilla
Tämäkin saitti on saastunut :-)
Malicious files: 2
(keskustelu.suomi24.fi/t/14096035/perjantai-ylen-punavihreaa-paskaa!)
Severity:
Malicious
Reason:
Detected reference to blacklisted domain
Details:
Detected reference to malicious blacklisted domain (www.reporadio.fi)
File size[byte]:
130533
File type:
HTML
Page/File MD5:
2831BF74F7EBA178FD3E81C971C6131D
Scan duration[sec]:
0.384000
(keskustelu.suomi24.fi/t/14093595/turkulaiset-tyottomat-hoi!)
Severity:
Malicious
Reason:
Detected reference to blacklisted domain
Details:
Detected reference to malicious blacklisted domain nic-nac-project.de
File size[byte]:
95209
File type:
HTML
Page/File MD5:
CDB19C57F4CE79051A51BBF39F6F0A0D
Scan duration[sec]:
0.336000- ublok
Tuotakaan ei olisi tapahtunut, jos sinulla olisi ollut Ublock asennettuna.
- qweqweqweqwqe
On turvallinen sivusto. Mutta tarjoaa vanhoja ohjelmia, niin ne voivat olla vaarallisia, jos esimerkiksi uudemmissa versioissa on paikattu tietoturva-aukkoja. Nettiyhteydellä vanhempia ohjelmia ei kannata käyttää. Kyllä minä olen tuolta Wine ohjelmaan asentanut vanhempia ohjelmia, mutta siihen nyt on sama mitä asentaa, kun ei haittaa tietoturva-aukot(tänään viimeksi).
- voi_paskentua_sekunnissa
Kyllä tuon sivuston pitäjä jollain tavoin rajoittaa sivuston pyörimisen. Vaikkei asennuspaketteihin olisi vielä ympätty mukaan haittaohjelmia (mainossontaa ym), niin ylläpitäjällä voi olla kova kiusaus tehdä niin. Sivusto voi siis muuttua täysin epäluotettavaksi yhdessä yössä, minkä vuoksi siihen kannatta suhtautua epäluotettavana sivustona jo nyt.
voi_paskentua_sekunnissa kirjoitti:
Kyllä tuon sivuston pitäjä jollain tavoin rajoittaa sivuston pyörimisen. Vaikkei asennuspaketteihin olisi vielä ympätty mukaan haittaohjelmia (mainossontaa ym), niin ylläpitäjällä voi olla kova kiusaus tehdä niin. Sivusto voi siis muuttua täysin epäluotettavaksi yhdessä yössä, minkä vuoksi siihen kannatta suhtautua epäluotettavana sivustona jo nyt.
Hyvä pointti (y)
- joopasjooooo
Ehkäpä sivuston pitäjä onkin täysin rehellinen, eikä tulevaisuudessakaan lisää mainosroskaa. Päinvastoin ohjelmista on poistettu mainosroska. Chrome on täysin vakoiluohjelma, jota esimerkiksi piriform tyrkyttää ohjelmiensa mukana. Kirjaudu sivuston foorumille, taikka lähetä emailia ja kysy asiasta ylläpitäjiltä, niin ei tarvitse luullotella mitään. Tuskin kukaan haluaa pilata ylläpitämäänsä sivustoa.
- voi_jessus
Ainakin vuodesta 2005 ollut olemassa, joten mieti hieman tarkemmin...
joopasjooooo kirjoitti:
Ehkäpä sivuston pitäjä onkin täysin rehellinen, eikä tulevaisuudessakaan lisää mainosroskaa. Päinvastoin ohjelmista on poistettu mainosroska. Chrome on täysin vakoiluohjelma, jota esimerkiksi piriform tyrkyttää ohjelmiensa mukana. Kirjaudu sivuston foorumille, taikka lähetä emailia ja kysy asiasta ylläpitäjiltä, niin ei tarvitse luullotella mitään. Tuskin kukaan haluaa pilata ylläpitämäänsä sivustoa.
Hyvä että tyrkyttaa maailman parasta ja nykyaikaista selainta:)
- tyrkytys_paskaa
Bittisky kirjoitti:
Hyvä että tyrkyttaa maailman parasta ja nykyaikaista selainta:)
Ei ole hyvä että tyrkytetään vakoiluohjelmaa sellaiselle, joka ei sitä halua. Windows onkin idioottimainen että aina tyrkytetään jotain tarpeetonta. Toisin on tässä Ubuntussa, jossa en ole vuodesta 2004 nähnyt yhtäkään asennusta, että olisi tyrkytetty tarpeetonta. Se on linuxien etua, että ohjelmat asennetaan turvallisista pakettivarastoista.
tyrkytys_paskaa kirjoitti:
Ei ole hyvä että tyrkytetään vakoiluohjelmaa sellaiselle, joka ei sitä halua. Windows onkin idioottimainen että aina tyrkytetään jotain tarpeetonta. Toisin on tässä Ubuntussa, jossa en ole vuodesta 2004 nähnyt yhtäkään asennusta, että olisi tyrkytetty tarpeetonta. Se on linuxien etua, että ohjelmat asennetaan turvallisista pakettivarastoista.
Sitten ei pidä käyttää nettiä tai julkisia palveluita:D
- tyrkytys_paskaa
Bittisky kirjoitti:
Sitten ei pidä käyttää nettiä tai julkisia palveluita:D
Ei pidä käyttää Windowsia mihinkään tietoturvaa vaativiin toimenpiteisiin. Itse käytän vain turvallista Ubuntua, jolla uskaltaa ilman vakoilua, taikka haittaohjelmia hoitaa tärkeät asiat.
Ei pidä käyttää Windowsia mihinkään tietoturvaa vaativiin toimenpiteisiin. Itse käytän vain turvallista Ubuntua, jolla uskaltaa ilman vakoilua, taikka haittaohjelmia hoitaa tärkeät asiat.
Ubuntukaan ei ole sen parempi:) Jopa TOR ei riitä..
Bittisky kirjoitti:
Onhan siellä niitä NSA/FBI ja yksityisten halussa olevia vihamielisiä palvelimia. Kunhan ei kirjaudu millekkään sivulle, eikä noudata samaa kaavaa päivästä toiseen, on aika pieni todennäköisyys, että aliaksesi oikea minä paljastuisi. Vaihtelee hakukonetta, eri sivuilla vierailu sattumanvaraisesti, lyhyet istunnot yms. Pieni todennäköisyys on myös sille, että kaikki palvelimista olisivat saman henkilön hallussa. Jos jostain syystä pitää kirjautua jollekin sivustolle, sen istunnon aikana ei olisi suotavaa vierailla missään muilla sivuilla.
Lisäksi matkoilla olessa voi käyttää puhelimen nettiä läppärillä Tor, sillä puhelimessa ip vaihtuu tiuhaan. Ainakin joskus tänne suomi24 ei päässyt kirjoittamaan puhelimella, sillä aina joku sääntöjen rikkoja oli bännännyt osoitteen.- tyrkytys_paskaa
Bittisky kirjoitti:
Ubuntu on paljon turvallisempi. Testattu maailman turvallisimmaksi käyttöjärjestelmäksi. Ei viruksia, ei haittaohjelmia. Tor ei ole tarkoitettu asioiden hoitoon, vaan käytettäväksi esimerkiksi kiinassa, jossa valtio raiskaa ihmisoikeuksia.
Esimerkiksi seuraavat Windowsista löytyvät "phone home" ominaisuudet puuttuvat ubuntusta:
Keräämme etunimi- ja sukunimi- sekä sähköpostiosoite-, postiosoite-puhelinnumero- ja muut vastaavat yhteystiedot.
Keräämme salasanat, salasanavihjeet ja muut vastaavat turvallisuustiedot
Keräämme sinusta ikä-, sukupuoli-, maa- ja oletuskieleen liittyviä tietoja
Keräämme tietoja mielenkiintosi kohteista ja suosikeistasi
Keräämme tietoa mitä ominaisuuksia käytät, mitä asioita ostat, millä Internet-sivustoilla vierailet ja mitä hakutermejä käytät. Niissä on myös tietoja laitteestasi mukaan lukien IP-osoite, laitetunnisteet, seutu- ja kieliasetukset sekä tietoja verkosta, käyttöjärjestelmästä, selaimesta tai muista ohjelmistoista
Keräämme tietoja yhteystiedoistasi ja suhteistasi
Keräämme tietoja sijainnistasi
Keräämme tarvittaessa kommunikaatiosi ja tiedostojesi sisällön
Keräämme tietoa sähköpostin aiherivi ja teksti
Keräämme tietoa pikaviestin teksti tai muu sisältö
Keräämme tietoa videoviestin ääni- ja kuvanauhoite
Keräämme tietoa vastaanottamasi ääniviestin tai sanelemasi tekstiviestin - Anonyymi
Minä liikun kävelemällä, jatkuvasti tyrkytetään vaikka minkälaista välinettä, jopa sähköautoja, en käytä sellaisia, kävelen, kävelty on jo lähes 2 miljoona vuotta sitten, joten se on turvallista.
- M-Kar_oikeassa
Ikävä kyllä - myös virustehtailijat testaavat tuotteensa virustotalissa! Näin he näkevät heti, tunnistaako virustorjunnat heidän tuotteensa.....
Tästä on ollut myös lehtiartikkeli, josta tämän luin.
Sen jälkeen he muuttavat sitä juuri sen verran, ettei virustotalkaan tunnista.- niinkötoimit
Kun virusohjelma ei välttämättä tunnista heti uusinta niin et käytä ollenkaan tai vaan wintoosan omia jotka ei tunnista vanhempiakaan
- Anonyymi
Tervehdys! Itse tiedustelin vastaavasti ihmisten kokemuksia eräästä sivusta…sen jälkeen ajattelin, että olisi kätevää jos näitä kokoaisi jonnekin yhteen. Tein lopulta sellaisen itse, katso onko sivu jo tuolla ja jos ei ole niin lisää sinne 👍
https://onkoluotettava.fi - Anonyymi
Ei tuo oldapps.com ole epäluotettava, on vaan nyt niin ettei ko sivusto enää toimi.
Sinänsä vanhat sovellukset ei ole mitään haittaohjelmia, ne vaan ei enää täytä turvallisuusvaatimuksia mutta kyllä niitä voi edelleen käyttää, ainakin jos kone ei ole netissä.- Anonyymi
Oldversion toimii vieläkin joskus, mutta ei nyt auennut.
https://wiki.archiveteam.org/index.php?title=OldVersion.com
Joiltakin ohjelmasivuilta löytyy myös vanhempia versioita, kun hakee vanhemman version numeroilla niin voi löytää. Kannattaa säilyttää ainakin edellisen version setupit koneella jos uusi ei olekaan hyvä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683129
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)743024Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682892On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632564Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli392057- 601657
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181629- 351615
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241600- 591556