Tavallisia pelejä, ei rahalla. 4 hengen porukka olisi hyvä.kokoonnuttaisiin kerran viikossa
Olisiko hyvää korttirinkiä tierossa ?
13
104
Vastaukset
- PelaaminenOnKivaa
Missä kokoonnuttiin?
- Heikunkeikku
Pelikorteilla pelaaminen on tosi tosi tosi kivaa, sikälimikäli pelikaveri on kunnon jyvällä oleva osaavuus. Oon ollut tosi pieni, kun ruvennut kortteja lätkimään. Siis lapsuuden kodissa.
Aina kun Tukholmassa asuva ystäväni tulee Suomeen ja luokseni vierailulle, niin satavarmasti kaapastaan korttipakka ja ruvetaan ottamaan mittaa toisistaan. Ruotsalaista paskahousua, mutta myös muitakin pelejä.
Molemmat olemme "mun-on-PAKKO-voittaa"-tyyppejä ja tosissamme sitten pelataan:) Ja voittaja voittonsa siivittämänä ottaa kaiken ilon irti voitostaan ja latelee suustaan lauseita, joita häviäjä ei tahtoisi kuunnella. Se on semmosta pientä kiusaamista, härnäämistä. Kaikkien kanssa sen kaltainen huulenheitto ei onnistu, mutta juuri tämä minun ystäväni on sellainen tyyppi, että on nautinto pelata hänen kanssaan.
Tämä ystäväni meni Bridgeä opettelemaan. On kuulemma todella vaikea peli. Se on aina kiinnostanut myös minua, mutta täällä ei bridge peli-iltoja taida olla. Liian pieni kaupunki tommoselle lajille.
Todella harvoin tulee pelattua. Harmi sinänsä, mutta minkäs teen.- hytinäx1
Heippa Heikunkeikku jos laitat tuolle g-haulle bridge ja paikkakuntasi tai lähikaupunkisi nimen niin voi löytyä bridgepelikerho.
Mutta tuosta kortinpelikerhosta, eikö sitä voisi houkutella vaikka kansalaisopiston kautta porukkaa ja alkaa lätkimään korttia pöytään.
Sitten tuli mieleen että eikö ole vielä sellaista tietokonepeliä olemassa? Jos ei niin pitäisi ehdottaa noille pelien keksijöille tavallinen kortinpeluu ohjelma. Kaikenmaailman taistelupelejähän on joissa tietokonepelaajat pelaavat toisiaan vastaan. - Heikunkeikku
hytinäx1 kirjoitti:
Heippa Heikunkeikku jos laitat tuolle g-haulle bridge ja paikkakuntasi tai lähikaupunkisi nimen niin voi löytyä bridgepelikerho.
Mutta tuosta kortinpelikerhosta, eikö sitä voisi houkutella vaikka kansalaisopiston kautta porukkaa ja alkaa lätkimään korttia pöytään.
Sitten tuli mieleen että eikö ole vielä sellaista tietokonepeliä olemassa? Jos ei niin pitäisi ehdottaa noille pelien keksijöille tavallinen kortinpeluu ohjelma. Kaikenmaailman taistelupelejähän on joissa tietokonepelaajat pelaavat toisiaan vastaan.Heippa sinullekin.
Monia harrastuksia voisin harkita jos työaikani olisivat erilaisia. Arki-illat olen aina töissä. Aamuisin missään ei harrasteta mitään ja toisaaltaan aamut eivät olisi parahinta aikaa vaikkapa nyt ruveta pelaamaan bridgeä. Sitten kun pääsen eläkkeelle, niin tullen harkitsemaan bridgeä jos täällä omassa kaupungissani sitä pelataan.
En alkaisi pelaamaan kortinpeluuta tietokoneella. Kortinpeluuseen kuuluu kommunikoinnit pelikaverin kanssa. Ne pikku härnäämiset ja tuuletukset, kun voitta ym. ym. kivaa:)
Pokeria oon pelannut netissä. Siitäkin aika kauan aikaa. Rahasta. Enää ei pääse tuonne rapakon taakse pelaamaan. Se homma kiellettiin meiltä suomalaisilta. - O-Orvokki
Nettipokeria voi pelata rahastakin, siis samanlaista kuin RAYn peliautomaateissa, mutta halutessaan myös paljon suuremmin panoksin tai ilman rahaakin leikisti.
Tulkaa meille, tänne voisi hyvin yhden ringin tällätä, Pihistettäs ja Fuskattas kunnolla, Maija menis kanssa ja Viis satasesta tykkään kun siinä saa niitä pisteitä laskea, ja Ventti on verraton peli ja Sököä, melkein kuin pokeria pelaisi, Jazzissa kanssa lasketaan. Kokeiltaisiin ja muisteltaisiin kaikkia, niksit on jo melkein unohtunut. Tulee liian harvoin pelattua. Voin järjestää syötävää ja juotavaa, pelattaisiin vaikka koko yö. Kolme ehtoa vaan, hyvät jutut pitää ottaa matkaan ja suuttua tai mököttää ei saa. Mä asun siinä Marjapussipolun varressa Neljän hengen Bismarkkia vastapäätä. Tervetuloa vaan.
- Heikunkeikku
Mitä häh-häh. että "Fuskattas" ?
Fuskia EI saa. Jos jonkun kanssa pelaan ja hän fuskaa, niin mun osalta pelit on pelattu. Enkä Koskaan enää pelaa sellaisen kanssa enää.
Tämän mun ehdottomuuden kerron etukäteen. - hytinäx1
Heikunkeikku kirjoitti:
Fuskia EI saa. Jos jonkun kanssa pelaan ja hän fuskaa, niin mun osalta pelit on pelattu. Enkä Koskaan enää pelaa sellaisen kanssa enää.
Tämän mun ehdottomuuden kerron etukäteen.Niin mutta kun eihän sitä voi olla sanomatta että ruudut on suuret tai että äsken luin kirjan ristiritarista. ....
Heikunkeikku kirjoitti:
Tämän mun ehdottomuuden kerron etukäteen.Heikku, Ja meillähän ei vilunkia saa käyttää, neuvon sinulle sen pelin sitten, helppo peli ja epäilen että sinusta tulee vallan mestari siinä hommassa, siinä tarvitaan nääs aimo annos pelisilmää ja sitähän sinulta löytyy.
- Heikunkeikku
rosaliiin kirjoitti:
Heikku, Ja meillähän ei vilunkia saa käyttää, neuvon sinulle sen pelin sitten, helppo peli ja epäilen että sinusta tulee vallan mestari siinä hommassa, siinä tarvitaan nääs aimo annos pelisilmää ja sitähän sinulta löytyy.
Aijaaaaa, kyse olikin jostakin semmosesta pelistä, jossa SAA fuskata.
Oukkidoukki, voisi olla kivakin peli jos luvalla saa ja pitääkin fuskia.
Voisi sopia mulle tuo peli :)
- O-Orvokko
Mitä pelejä pelaisimme ja missä?
Paikkakuntia, pls.
Onko tiedossa julkisia tiloja, joissa korttipelit ovat sallittuja?
Mitä laki määrää vai määräkö jotain? - ässä_on_tässä
http://www.bridgefinland.fi ja yläpalkista kerhot niin yhteyttä vaan kerhon vetäjiin. Lähes kaikki järjestävät kursseja vuosittain. Lisäksi voi peliä harrastaa netissä http://www.bridgebase.com/
- töött
Mikäpä laskemisessa ja lukemisessa syntiä olisi - asettaako uskonnot vaatimuksia ihmisille ?
Olen lapsena pelannut tavallisia korttipelejä ja joskus vanhan tätini kanssa pasianssipelejä
- kuolemantaloa ja pyramidipasianssia - ja lähinnä enempi leikkimielisiä ennustajaeukko- kortit kertovat kohtaloita- teemalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439