Ongelmana sisäseinässä olevat maalin halkeamat. Valkoisella maalilla rakennuttaja maalannut kerrostalon betoniseinät pari vuotta sitten.
1v asumisen jälkeen takuutyönä korjattiin seinäpintoja, mutta nyt taas juovamaiset halkeamat vilistävät pituussuunnassa lattiasta kattoon yhdessä kulmassa ja yhdessä huoneessa seinän yläreunassa vaakatasossa. Enpä todellakaan tajunnut katsoa miten vastaavia takuuna aiemmin korjattiin, eli mitäs voisi itse tehdä.
= Tekisi mieli ainakin itse kokeilla pintojen kuntoonlaittoa, mutta ammattilainen toki on sitten ratkaisu, jos vinkit menevät yli hilseen. Tuntuu vain jotenkin hassulta, jos ei edes itse yritä ensin...Eli maalikuprut pois ja uutta valkoista tilalle, mutta mitä pitää ottaa huomioon. Iso kiitos asiallisista vinkeistä!!
Betoniseinässä halkeamia, korjausmaalaus?
3
7443
Vastaukset
- jjjj+
hienotasoite ja maali päälle, kestää taas vuoden tai pari.
- Reiska
Betoniseinissä olevat halkeamat kannattaa korjata siten että ne vahvistetaan pintavahviste lasikuitukankaalla joka ensin liimataan seinään kiinni halkaman päälle.Sen jälkeen tasoite päälle (esim.breblasta kevyttasoite),sen jälkeen kun tasoitetyö on suoritettu niin hionta ja maalaus 2 kertaa.Ei halkea enää ainakaan samasta paikasta.
- tällain
Makuuhuoneen betoniseinässä oli halkeama, jonka rapsuttelin vielä suuremmaksi. Siis kaikki heikosti kiinni oleva tasoite pois ja rako ruuvimeisselillä puhtaaksi.
Tukin halkeaman perusteellisesti saneerauslaastilla (laattalaasti), siis oikein painoin sitä laastia syvälle halkeamaan.
Liimasin samaisella laastilla päälle muutaman sentin levyisen teräsverkon (luokkaa hyttysverkko)ja tasoitin saneerauslaastilla.
Kuivumisen jälkeen hioin ja viimeistelin pintatasoitteella.
Saman homman tein kylppärin seinään, sillä en haluaisi uusien laattojen halkeavan. Hyvin on kestänyt myös siellä ja toivottavasti kestääkin.
Varmaa lopputulosta ei saa mitenkään kotikonstein, mutta on tuo viritykseni ainakin jo vuoden kestänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802