Pitääkö paikkansa?
Oletko sitä mieltä että myyjän pitää olla aina kanssasi samaa mieltä?
Asiakas on aina oikeassa!
45
249
Vastaukset
- silimuori3
Ei tarvitse olla samaa mielt. Edellyttää kuitenkin vankat perustelut erimieltä aiheuttavasta asiasta. Siis silleen et minulle asiakkaana tulee sellainen tunne että hän tietää mistä puhuu, lyö pöytään vedenpitävät faktat.
- Hinta_on_oikeassa
Myyjä ei välitä vaon vertaa mihin kategoriaan asiakas luokitellaan koska lähes kaikki myyjät ovat yhtä tavispalkollisia kuten ostajatkin. Myyjien vitutuksen kohde on niin työnantajat kuin asiakkaat. Mutta hyviä tapoja ja palkkaansa kunnioittaen myyjän on teeskenneltävä että asiakas on "niskan päällä". Hyvä myyjä on sellainen, joka osaa piilovittuilla niin taitavasti että asiakas ei huomaa mitään. *hymiöt*
Taateli.
Kuivattu luumuti.
Mussuti.
Klopoti glöböllö.
H.- siilimuori3
Sua taitaa myyjä viedä mennen tullen jankuti. Naisten ,isäksi lirkuti.
- äly-tosi-eri-asioita
siilimuori3 kirjoitti:
Sua taitaa myyjä viedä mennen tullen jankuti. Naisten ,isäksi lirkuti.
Hunkzi meni huawei pommiin että pamahti ja koska asioi dna prepaid puljussa, maksoi luuristaan ylihintaa aivan hulluna. Googlettamalla luurissa olisi säästänyt jopa kymppejä.
Tuli mieleen vain tosta kun joku sano että myyjän pitää olla nöyrä.
Joissakin kaupoissa tuntuu siltä että asiakkaan kuuluu olla nöyrä ja että sinun rahasi ei oikein kelpaa siellä.- hjuumoria
Miksi poliisilla on pamppu aina vasemmassa kädessä ?
Koska asiakas on aina oikeassa.- oi_miksi
Miksi keskimmäisellä poliisilla on "pamput" molemmissa kourissa.
Koska he kävelevät rinnakkain triona.
Minkä myyjän? En minä vaan tapaa myyjää kuin aniharvoin marketin hyllyjen välissä piilottelemassa. Ja aina hän on toiselta osastolta.
Hän on myös liikuntakyvytön, ja pystyy vain viittelöimään sinne päin, missä etsittävä tuote ehkä sijaitsee, eli kahden käytävän takana ja kulman ympäri.No sanotaan vaikka että menet johonkin parempaan tavarataloon tyyppi Stokikseen tai NK:hon Tukholmassa, Harrodsiin Lontoossa...onhan noita isoja liikkeitä joissa on rättejä mitä päälle ripustaa. Olet tykästynyt esimerkiksi johonkin kaksiosaiseen juttuun, hame ja toppi tai jakku ja löydätkin värin ja koon. Paikalle ilmestyy joku kaksikymppinen pimatsu joka alkaa esittää sinulle että sinun ikäiselle, kokoiselle, tyyliselle sopisi paremmin...hmmmm joku muu juttu esim perunasäkki jossa on kapea nahkavyö tai leveät housut jotka laahaa maata tai sellanen mummopusero jossa on ikäänkuin huivikaulus joka sidotaan rusetiksi leuan alle piiloittamaan krumeluurit.
Missä ovat mukavat ja kekseliäät myyjättäret jotka sanovat että rouvakiltti, toi jakku on aivan liian leveä sinun kapeille somille harteillesi, mennääs tonne seuraavaan rekkiin katsoon noita kapeamman mallisia niin saadaan sopusuhtaisempi yhdistelmä?- siilimuori3
Jos sulla on kauppaan menessäsi tuulipuku päällä ja vanha pipnreuhka päässä, ei kaikki myyjät hienoimmissa liikkeissä usko sinua potentiaaliseksi ostajaksi, joten eivät vaivaudu palvelemaan.
siilimuori3 kirjoitti:
Jos sulla on kauppaan menessäsi tuulipuku päällä ja vanha pipnreuhka päässä, ei kaikki myyjät hienoimmissa liikkeissä usko sinua potentiaaliseksi ostajaksi, joten eivät vaivaudu palvelemaan.
Joo, joissakin liikkeissähän on pukeutumiskoodikin asiakkaille. Eräässä lontoolaisessa tavaratalossa ei sallita shortseissa liikkuvia asiakkaita...vaikka taskut olisikin pullollaan puntia ;)
- kahvikolikkokukkarossa
Mutta jos pullottaa puntissa ja tulee vippinä takaovesta, kelpaa asiakkaaksi.
Paloma.se.co kirjoitti:
No sanotaan vaikka että menet johonkin parempaan tavarataloon tyyppi Stokikseen tai NK:hon Tukholmassa, Harrodsiin Lontoossa...onhan noita isoja liikkeitä joissa on rättejä mitä päälle ripustaa. Olet tykästynyt esimerkiksi johonkin kaksiosaiseen juttuun, hame ja toppi tai jakku ja löydätkin värin ja koon. Paikalle ilmestyy joku kaksikymppinen pimatsu joka alkaa esittää sinulle että sinun ikäiselle, kokoiselle, tyyliselle sopisi paremmin...hmmmm joku muu juttu esim perunasäkki jossa on kapea nahkavyö tai leveät housut jotka laahaa maata tai sellanen mummopusero jossa on ikäänkuin huivikaulus joka sidotaan rusetiksi leuan alle piiloittamaan krumeluurit.
Missä ovat mukavat ja kekseliäät myyjättäret jotka sanovat että rouvakiltti, toi jakku on aivan liian leveä sinun kapeille somille harteillesi, mennääs tonne seuraavaan rekkiin katsoon noita kapeamman mallisia niin saadaan sopusuhtaisempi yhdistelmä?Sen harvan kerran, kun menen vaateostoksille, sanon oitis myyjälle, millaista vaatetta haen. Kyllä olen aina saanut myyjän, joka juoksujalkaa hakee aina vain isomman numeron tai toisen värisen, tuo sovituskoppiin ja huutelee ulkopuolella "Sopiiko?" Olen varmaan niin avuttoman näköinen, että saan säälipisteet.
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
No sanotaan vaikka että menet johonkin parempaan tavarataloon tyyppi Stokikseen tai NK:hon Tukholmassa, Harrodsiin Lontoossa...onhan noita isoja liikkeitä joissa on rättejä mitä päälle ripustaa. Olet tykästynyt esimerkiksi johonkin kaksiosaiseen juttuun, hame ja toppi tai jakku ja löydätkin värin ja koon. Paikalle ilmestyy joku kaksikymppinen pimatsu joka alkaa esittää sinulle että sinun ikäiselle, kokoiselle, tyyliselle sopisi paremmin...hmmmm joku muu juttu esim perunasäkki jossa on kapea nahkavyö tai leveät housut jotka laahaa maata tai sellanen mummopusero jossa on ikäänkuin huivikaulus joka sidotaan rusetiksi leuan alle piiloittamaan krumeluurit.
Missä ovat mukavat ja kekseliäät myyjättäret jotka sanovat että rouvakiltti, toi jakku on aivan liian leveä sinun kapeille somille harteillesi, mennääs tonne seuraavaan rekkiin katsoon noita kapeamman mallisia niin saadaan sopusuhtaisempi yhdistelmä?Paloma:
"""Missä ovat mukavat ja kekseliäät myyjättäret jotka sanovat että rouvakiltti, toi jakku on aivan liian leveä sinun kapeille somille harteillesi, mennääs tonne seuraavaan rekkiin katsoon noita kapeamman mallisia niin saadaan sopusuhtaisempi yhdistelmä?"""
Katsos sehän on ihan vaan siksi, koska se myyjä ei näe sinua sellaisena keijukaisena kuin sinä itse näet itsesi, vaan hän näkee sinut sen mallisena, ikäisenä ja näköisenä kuin sinä todellisuudessa olet. - siilimuori3
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Paloma:
"""Missä ovat mukavat ja kekseliäät myyjättäret jotka sanovat että rouvakiltti, toi jakku on aivan liian leveä sinun kapeille somille harteillesi, mennääs tonne seuraavaan rekkiin katsoon noita kapeamman mallisia niin saadaan sopusuhtaisempi yhdistelmä?"""
Katsos sehän on ihan vaan siksi, koska se myyjä ei näe sinua sellaisena keijukaisena kuin sinä itse näet itsesi, vaan hän näkee sinut sen mallisena, ikäisenä ja näköisenä kuin sinä todellisuudessa olet.Ei vaan siksi että saataisiin joku raukka ostamaan n vimeiset liian isot lumput siiit vaaterekistä. Kyllä olen monesti sivusta seurannut kun ihmisille vannotaan et ompas hyvännäköinen ja sopiva kun hihat viistää oho sormien ja kolttu on kuin teltta. Sitten kähötäetäaan naama punasena nokka nirpussa kun sanotaan oma mielipide asiasta.
- ex-myyjä
siilimuori3 kirjoitti:
Ei vaan siksi että saataisiin joku raukka ostamaan n vimeiset liian isot lumput siiit vaaterekistä. Kyllä olen monesti sivusta seurannut kun ihmisille vannotaan et ompas hyvännäköinen ja sopiva kun hihat viistää oho sormien ja kolttu on kuin teltta. Sitten kähötäetäaan naama punasena nokka nirpussa kun sanotaan oma mielipide asiasta.
En usko. Ei taatusti. Tuo on epävarman asiakkaan hölmö luulo!
Hyvä myyjä antaa ostajan olettaa, että ostaja on oikeassa ; )
Hyvä myyjä tietää mitä asiakas haluaa vaikka se ei itse tietäisikään tai siis tiedostaisi sitä ja sitten esittää omat ideansa silleen että ne menee kaupaksi.
Hyvä asiakas ei ole liian ylpeä ottamaan vastaan neuvoja jos ne esitetään kauniisti.
Mites muuten Hollannissa asiakaspalvelu? Täällä Ruotsissa mielestäni aika heikkoa ja Suomessakaan ei hurraamista. USA:ssa sen sijaan osataan olla asiakasystävällisiä.- hytinäx1
Paloma.se.co kirjoitti:
Hyvä myyjä tietää mitä asiakas haluaa vaikka se ei itse tietäisikään tai siis tiedostaisi sitä ja sitten esittää omat ideansa silleen että ne menee kaupaksi.
Hyvä asiakas ei ole liian ylpeä ottamaan vastaan neuvoja jos ne esitetään kauniisti.
Mites muuten Hollannissa asiakaspalvelu? Täällä Ruotsissa mielestäni aika heikkoa ja Suomessakaan ei hurraamista. USA:ssa sen sijaan osataan olla asiakasystävällisiä.Täällä asuinkaupungissani sekä että. Riippuu myös ajankohdasta milloin sinne kauppaan menee. Viikonloppuisin ja varsinkin tilipäivän tai lapsilisäpäivän maksun osuvalle viikonlopulle aivan turha edes kuvitella saavansa hyvää palvelua.
Noissa isommissa ketjuliikkeissä ei näytä oikein olevan henkilökuntaa, mutta pienemmät butiikit ovat auttavaisia. Mutta noissa butiikeissa on sellaiset hinnoittelut ettei ne oikein omalle kukkarolle sovi.
Mielestäni on kiva täällä Ruotsissa kun myyjä ei heti hyökkää kimppuun vaan saa rauhassa ensin katsella ja sitten kysyä myyjää avuksi melkein kaupassa kuin kaupassa. - pläknäk
Paloma.se.co kirjoitti:
Mites muuten Hollannissa asiakaspalvelu? Täällä Ruotsissa mielestäni aika heikkoa ja Suomessakaan ei hurraamista. USA:ssa sen sijaan osataan olla asiakasystävällisiä.Intiassa taas ei käytetä 'kultaisia sanoja', kuten he nimittävät amerikkalaisten tapaa puhua.
hytinäx1 kirjoitti:
Täällä asuinkaupungissani sekä että. Riippuu myös ajankohdasta milloin sinne kauppaan menee. Viikonloppuisin ja varsinkin tilipäivän tai lapsilisäpäivän maksun osuvalle viikonlopulle aivan turha edes kuvitella saavansa hyvää palvelua.
Noissa isommissa ketjuliikkeissä ei näytä oikein olevan henkilökuntaa, mutta pienemmät butiikit ovat auttavaisia. Mutta noissa butiikeissa on sellaiset hinnoittelut ettei ne oikein omalle kukkarolle sovi.
Mielestäni on kiva täällä Ruotsissa kun myyjä ei heti hyökkää kimppuun vaan saa rauhassa ensin katsella ja sitten kysyä myyjää avuksi melkein kaupassa kuin kaupassa.Tulipa mieleeni että pikkubutiikeissa on todellakin joskus aivan erinomainen palvelu. Sigtunassa asuessani kävin usein tämän viehättävän pikkukaupungin pääkadulla (Ruotsin vanhin yhä käytössä oleva kauppakatu) pikkubutiikkeissa; omistajat yleensä palvelivat itse ja juttelivat mielellään asiakkaankanssa.
pläknäk kirjoitti:
Intiassa taas ei käytetä 'kultaisia sanoja', kuten he nimittävät amerikkalaisten tapaa puhua.
Reipas, iloinen, asiallinen ja kohtelias myyjä saa paljon bisnestä tehtyä firmanpiikkiin. Jospa Intiassa ei arvosteta ystävällisyyttä ja palveluhalua. Tai sitten se osoitetaan teoilla, ei sanoilla.
- hymyä-tipillä
Paloma.se.co kirjoitti:
Mites muuten Hollannissa asiakaspalvelu? Täällä Ruotsissa mielestäni aika heikkoa ja Suomessakaan ei hurraamista. USA:ssa sen sijaan osataan olla asiakasystävällisiä.maissa missä tipit muodostavat suurimman osan palkasta osataan mielistellä asiakasta, mitä ei asiakaspalvelijakin elantonsa eteen tekisi
Paloma.se.co kirjoitti:
Mites muuten Hollannissa asiakaspalvelu? Täällä Ruotsissa mielestäni aika heikkoa ja Suomessakaan ei hurraamista. USA:ssa sen sijaan osataan olla asiakasystävällisiä.Opettaesssani tarjoilijoita, asiakaspalvelua käytin esimerkkinä lausetta.
Asiakas ei aina ole oikeassa, mutta annetaan hänen olettaa olevansa oikeassa.
Ostan vaatteet ja erityisesti kengät Hollannista. Kun lähden ostoksille tiedän mitä etsin ja toimin itsenäisesti. Apua saan jos haluan ja palvelu on keskimääräistä ei ylipursuavan kohteliasta vaan ystävällistä. Asuntomme alakerrassa on ruokakauppa. Tunnen henkilökuntan he ovat sinuja kanssani, kivoja ja ystävällisiä.
Ravintolat ovat eri asia ne ovat paikkoja, jossa voi törmätä töykeääkin palveluun. Esim. Amsterdam, joka ylipursuu turisteista vakiasukkaat ovat kyllästyneet jatkuviin turistivirtoihin. Amsterdam ei aina anna oikeaa kuvaa esim. ruoan- tai palvelun tasosta, joka on hyvää ja jota saa pienemmissä kaupungeissa.
New Yorkissa saimme kaikkialla upeaa palvelua. Minulle jäi hyvät muistot rapakon takaisten ihmisten palvelualttiudesta ja kohteliaisuudesta ystävällisyydesta esim. liikenteessä, metroissa ja ravintoloissa.
Romassa oltiin selvästi jo lokakuussa kyllästytty esim. Vatikaanin alueella turisteihin, palvelu tökki , olivatpa hieman töykeitä ja rahastus oli rankkaa. Toisin kuin Espanjassa, jossa asuimme kuukauden hieman ennen kevään turistikautta. Benitormissa sai ylimääräisiä palveluja ilmaiseksi esim. viinilasillisen kanssa ilmaisen tapaksen. Ainuana puutteena koin, että ihmiset eivät välttämättä osanneet englantia.
Olemme tehneet alustavia suunnitelmia kun täytän pyöreitä vuosia. Indonesia on vaihtunut Etelä-Amerikkaan ja siellä ehkä johonkin Hollannin entiseen alusmaahan.
Sinulta varmaan saan sitten jos asia etenee, opastusta miten elää maaosassa maaosan tavoilla.- ex-myyjä
Paloma.se.co kirjoitti:
Mites muuten Hollannissa asiakaspalvelu? Täällä Ruotsissa mielestäni aika heikkoa ja Suomessakaan ei hurraamista. USA:ssa sen sijaan osataan olla asiakasystävällisiä.Suomessa saat palvelua kun valitset liikkeen joka ei ketjuihin kuulu. Pienet,yksityiset panosta at palveluun.
- sitäihteä
Yksissä uutisissa oli kans menny rahastus vähä sekasin.
- asiakas-on-oikeassa-
mutta asiaa pitää katsoa tarkemmin, erimielsyys kummasti katoaa,
---
Asiakas on aina oikeassa, mutta kun kertoo asiasta ja tuotteesta totuuden asiakkaalle ,
asiakas huomaa miten asia oikeesti on ja miksi on,
niin asiakas onki kauppiaan kanssa täysin samaa mieltä,
joten asiaks on aina oikeassa, - reppuriika
Ei pidä paikkaansa. Kyllä ainakin itse monesti pidän pintani asiakkaan väittäessä puuta heinää. Jos asiakas nokkaantuu ja alkaa äänestämään jaloillaan kävellen ohi, niin se on hänen valinta. Rehellinen pitää olla ja kyllä sen asiakaskin vaistoaa, jos lähtee mukaan hänen valheeseen.
Tietenkin vastamielipide tulee esittää kohteliaasti ja asiallisesti. Ei kannata alkaa inttämään tai hikeentyä.
Joskus kun asiakas sovittaa vaatetta, niin pyrin sanomaan hienotunteisesti mielipiteeni, jos homma ei toimi. Samoin jos asiakas ostaa vaatteen sovittamatta ja näkee, ettei mahdu viereenkään, niin sanon että taitaa olla ahdas tai vaikka väljä. Näin toimin vaikka tekisin kauppaa kirpparilla, joissa hinnat eivät ole korkeita ja vääräostoskaan ei ole suuri menetys. - eppu2
Ylein hienoissa putiikeissa en ole käynytkään, mutta ennen sanottiin, että asiakas on aina oikeassa.
Mitä sitten, jos ostaa kamalan vaatteen,kun vaan itse on tyytyväinen.
Myyjä jos ohjailee asiakasta, se pitäisi olla korrektia, huomaamatonta.
Minä arvostan hyvää palvelua. Jos saan huonoa palvelua, siihen pytinkiin en palaa, maksan vaikka enemmän muualla.- reppuriika
Tottakai ostaja tekee sen lopullisen päätöksen, mutta jos hän ostaa kaamean ja sopimattoman vaatteen, niin ennen pitkää hän kyllä katuu ostostaan. Kotona on harmissaan, että voi mikä rytky tuli valittua. Hyvää asiakaspalvelua on nimenomaan auttaa asiakasta saamaan rahoilleen sopiva vastine. Ja jos vaikka värivalinta on väärä ja myyjä voi avittaa tässä "pienessä" virheessä. Jos ostaja on kuitenkin toista toista mieltä, tietenkin asiakas valitsee.
Joskus kun näen, että takuulla pieleen on menee, niin voin ehdottaa että voisi ottaa sovitteelle kotiin tai voi vaihtaa toiseen tuotteeseen.
Tottunut myyjä osaa luovia tavalla, että asiakas kokee, että häntä ei ole yritetty naruttaa puhumattakaan nyt "pakkomyynnistä", jota yritettiin joskus 60- ja 70-luvuilla.
- Myyjä-oikeassa
Lähes joka päivä joku asiakas tulee kertomaan että olin ollut oikeassa ja hänen olisi kannattanut uskoa heti, vaan enemmän saan palkkaa kun joutuvat tulemaan uudelleen :D
- reppuriika
Tottakai ostaja tekee sen lopullisen päätöksen, mutta jos hän ostaa kaamean ja sopimattoman vaatteen, niin ennen pitkää hän kyllä katuu ostostaan. Kotona on harmissaan, että voi mikä rytky tuli valittua. Hyvää asiakaspalvelua on nimenomaan auttaa asiakasta saamaan rahoilleen sopiva vastine. Ja jos vaikka värivalinta on väärä ja myyjä voi avittaa "pienessä" virheessä. Jos ostaja on toista mieltä, niin asiakas saa valita.
Mulla on siitä omituinen vaimo että se ei haluu vaatekauppaan päiväks tonkimaan.
Sen tähren me mennään määrättyyn liikkeeseen ja siellä on todella fiksut osavat myyjät jotka uskaltavat ja osaavat ehdottaa oman tietonsa mukaan vaatteet.
Ei kauaa nokka tuhise ku rouva on puettu ja ollaan kotimatkalla.
Rauta ja elektroniikka liikkeis suorastaan orotan myyjän ehdottavan ja tietävän kaik uutuudet jotka sopii mun tarpeisiin.
Elikkä ei myyjän tarvi nöyristellä vaan osata ehdottaa.Mä ostan melkein kaikki vaatteeni netistä.
Nyt ajattelin käyttää hyväkseni tilaisuutta ja käydä vaateostoksilla USA:n ihanissa jättiostoskeskuksissa, niissä on hyviä ja edullisia rättikauppoja, kauniit mallit ja kuosit ja sittenyks asia mikä on mulle tärkee: petite-mallisto joka kaupassa. (Olen pienikokoinen ja ruotsalaiset rätit ovat aina mulle isoja vaikka koko olisi oikea. (Hihat, helmat, lahkeet jne.)
Kolumbialaisissa kaupoissa myyjättäret seuraavat minua kuin hai laivaa ja mua häiritsee liiallinen tuputtaminen ja sitten ne varmaa non koulutettu kulkemaan perässä ja katsomaan ettei asiakas varasta- ent.siivoojaparka
Sehän se on ongelma, jos on kroppansa mallilta lyhyt ja paksu, niin tietysti siinä jää vaatteissa helmat, lahkeet ja hihat pitkiksi, jos aikoo saada vaatteen edes jotenkin kiristettyä ympärilleen.
Ruotsalaiset kun ovat yleensäkin hoikempia kuin amerikkalaiset, niin varmasti sinun mallisellesi keijukaiselle löytyy sopivampia USA:sta. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Sehän se on ongelma, jos on kroppansa mallilta lyhyt ja paksu, niin tietysti siinä jää vaatteissa helmat, lahkeet ja hihat pitkiksi, jos aikoo saada vaatteen edes jotenkin kiristettyä ympärilleen.
Ruotsalaiset kun ovat yleensäkin hoikempia kuin amerikkalaiset, niin varmasti sinun mallisellesi keijukaiselle löytyy sopivampia USA:sta.Petite-mallisto ei ole tehty ylipainoisille. Ainoastaan alle 165 cm. pituisille. Rinnanympärys, vyötärö ja lantio ovat normaalia mitoitusta, ainoastaan hihat ja lahkeet ja helmat ovat lyhyemmät.
Mutta kivaa kun et luovu tyylistäsi, aina varmaa tavaraa mitä siitä osoitteesta tulee.
- Työtönvaraton
Huoksi, ei ole varaa valita mieluisensa. Kun lompakko ammottaa tyhjyyttä. Olkaa onnellisia, kun teillä on runsaasti valinnanvaraa.
- siilimuori3
Varattomanahan valinta vasta korotuukin, se et saa mieluisensa. Yksi iso osa valintaperusteistä on itselle sopiva hinta.
- ö-Öö
Koitan vältellä myyjiä
Myyjät toimivat ohjeistuksen ja katteiden mukaan. Ei niitä asiakkaan tarpeet kiinnosta, niille tärkeintä on tehdä kauppoja.
Näin nykyaikana surullisinta myyjän duuneissa on, asiakaa tie5täätapeensa paremmin, kuin myyjä- Tyyppiesomerkki kännykkä kauppias. Asiakas on etukäteen tutkinut mallit, liittymät, valikoimat netistä. Se menee kauppaan ostelemaan jotakin. Noh, myyjä ei ole tuottyteistaan tietoinen, alkaa katsselemaan läppäriltä "asiakkaan haluamaa" mallia ja koittaa myydä jotain muuta, mitä on käsketty myydä.
Aiemmin samaa ilmiötä oli pahasti tietokonekaupoissa. Ja etenkin autokaupoissa. Jos nyt joku haluaa tilata tehtaalta tietynlaisen arjalaisen muskeliauton, myyjä käytännössä pelkkä tilauksen kirjaaja, puku päällä.
Melkein ainoat myyhät, jotyka ehkä voivat vaikuttaa asiakkaan ostoskäyttymiseen nykyaikana, on asuntokauppiaat. Ja sekin niinpäin, että voivat tehdä kaupanteosta tekemättömän typeryydellään ja ammattitaidottomuudellaan.
Mä tarvitsen myyjiä lähinnä tekemään papereita, ei sotkemaan selkeitä kauppoja höpinöineen. On käynyt aika useastikin, että tuote ja/tai liike on on vaihtunut perseestä olevan myyjän takia. Epäkiitollinen ammatti, ehkä meitsikin epäkiitollinen asiakas. Mutta noin myyntihenkilöltä, jolle maksetaan palkkaakin, sille pitäis suoda mahdollisuuksia harjoittaa ammattiaankin. Eli tehdä kauppoja, ei toimia paperien täyttelijänä. Tuotetietous, sen puuttumine, se pahin ongelma myyjissä. Monet asiat ja tuotteet vaatisivat syvällistä osaamista, ennenkuin myyjästä hyötyä. Useimmiten net vaan sotkee asiakkaan ajatusmaailmaa höpinöineen ja pilaavat edustamiensa tuotteiden mainetta osamattomuudellaan.
Noh, tää tokikin vaan mun mielipide. Mutta rahoilla tapana kulkeutua jotenkin jonnekin. Osaamaton myyjä erittäinkin helposti ohjaa rahat kilpailijan pankkitilille.
Mitens se hunkjin kiinalainen puhelin?
=DW="teevee"
Kuten sanoin, varasin puhelimeen satasen.
Satasella sain.
Joten homma ok.
Ei ollut tarvetta mennä kyselemään mahdollisimman paljon alle satasen.
Osto-paikka Prisma.
H.
- ainaväärintyhmäoon
Kysyin kerran kaupassa miksi tiliotteellani on merkitty yhdellepäivälle viisi käyntiä ? erilaisna summina, tai tankkaus ABC:llä liki 40 euroa veloitettu tilltä
- sain vastaukseksi että jos on ollu sähkökatkoja tai toimintahäiriöitä - summat kirjataan jälkikäteen samalle päivälle pankin tositteeseen - vaikkei edes olis asioinut ko aikaan tankkaamassa ? Tai samalle aikajaksolle osuu tankkaus toisella huoltoasemalla joka on veloitettu korttioston myötä tililtä?
Ja tietysti on myös olemassa ihmisenä "turvallisuuriskinä" - jos kyselee epäselvien asioiden selvittämiseksi - kuitataan sormella naputteluna ohimoon
- tok tok - kylä kyllä tietää hullut akat vaikka esittäis että sorry vaan - korttini ei toimi ton laitteseenne liitetyn skimmikapulan kera- mitä nyt tehdään? - vhimshh
Eihän nyt ihmisiä kannattais mistään petoksista ensteks epäillä mutta kun ovelle ilmestyy joku "yleinen turvallisuussuunnitteluporukka huomioliiveissään ja haluaa esm ottaa kodin ja auton avaimista kädessään olevaan vahamöykkyyn
jäljennökset kodin ja auton avaimista kuntapalvelun nimissä, kiittää ja hurauttaa tiehensä, tai ovelta ovelle myyjä kauppaa turvalaitetta pannuhuoneseen 1000 eurolla - samalaisia laitteita myy vaikka kiinalaiskauppa
100 eurolla - jonkin aikaa piipittää jos öljypoltin on sammunut.
Tai kunnan öljytankkipesuporukkana esiintynyt ryhmä tyhjentää talon öljytankin ja hurauttaa tiehensä kuin pyhähenkinen enkeliporukka - tai rauhankyyhkyparvi. Kiitos ja aamen. Vaikkei mummut javanhat papat puhkotuilla ja sokeutuneilla silmillään löytäis enää mitään mökeistään lähipäivinä - ni ainaki haimasyöpädiagnoosin saa ilmaiseks aina terveysasemalta jos kylkikin kipeeks käy - vaikkei edes viinakaan pahemmin maistu. Ihan ilmaatteks ilmestyy keskenkaiken muun ohjelman väliin toi tuttu
"mullipankin" sisäänkirjautumislomake pyytämäti - tarjolla turvallinen säästöhenkivakuutus - hinta vain vaikkapa 3000000 euroa - vaikkei elämästä
silläkään summalla hengissä selviäis - ilmaatteeks.
Oppia ikä kaikki - ehkä elon tarkoitus onkin olla vain myönteinen hyönteinen
ihmiselon loppuusuoralla - ei ole arkunkantajilla niin painavaa taakkaa kannettavana. En koskaan ajattele, että toinen on oikeassa ja toinen väärässä, yleensä kun myyjää tarvitsen, esitän ongelmani ja sitten yhdessä mietitään mikä olisi siinä putiikissa paras mahdollinen vaihtoehto ko tarpeeseen nähden.
Ennen vanhaan itse tein valintani ja myyjä otti vain rahat, mutta mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän kyselen ja huumoria testaan heti kättelyssä, sorrun nuoriin hauskoihin miehiin, ne myy mulle mitä vain jos osaavat palvella ja oikeasta narusta vetäistä.
Tieto etu nenässä yleensä aloitan kaupanteon ostan sitten mitä tahansa.- vinetto
Alkossa on harvoin asiakas oikeassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1935147Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,374537Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699113171Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2633092Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1603021- 542578
- 271949
- 561903
- 841896
- 241829