millaisen matkan ja HYTIN tilaat? Vai tyydytkö nukkumaan tuolissa, tms?
Minusta laivojen siivoukset epäilyttää ja tapahtuvat liian nopeasti ja pinnallisesti.
Kun menet laivalla jonnekin
32
134
Vastaukset
Menkää Jyväskylän viher-landiaan.
H.- mimmimum-mi
Ei se nyt niin mahtavan hieno paikka ollut.... eikö ensi kesän Rallimuseo Kangasalla olisi mielenkiintoisempi....
Kansituolilla olen viimeksi luokkaretkellä reissannut ja siitä on sentään yli neljäkymmentä vuotta. Köööpppenhaminaan silloin mentiin. Ei ikinä enää kansituolia.
Eipä tuota Tallinnaan mennessä paljon hyttiä tarvitse, mutta mitä kauemmaksi sen parempi hytti olla saa. On siinäkin rajansa, eihän hytissä yleensä kuin piipahdetaan nukkumassa ja vaatteita vaihtamassa.
Kukkaro kuitenkin sanelee kaiken, hytinkin. Reissuissa on yleensä niin paljon muutakin kivampaa, ettei hytteihin kauheasti jaksa sijoittaa. Hyvä sänky riittää.- Heikunkeikku
Ehdottomasti hytti, jossa on ikkuna. En missään tapauksessa menisi hyttiin, joka olisi jossakin alhaalla laivan sisuksissa.
Kerran olimme menossa Tukholmaan. Olimme varanneet hytin hyvissä ajoin. Turun satamassa sitten meille kerrottiin, että olivat antaneet vahingossa saman hytin kahdelle eri asiakkaalle. Niinpä saimme tilalle sviitin. No huh huh ja HUH, oli siinä mahtava ISO huone parivuoteella ja isot huoneen levyiset ikkunat suoraan eteenpäin. Menisin varmasti aina sviittiin, jos huone maksaisi vähemmän. Oli meinaan tyyris sviitti. Tosin me saimme sen tilaamallamme maksulla."Heikunkeikku"
Löysäkki.
Lylletti velttotti.
-
Söpöti.
Olet muuttanut kirjoitus-tyyliäsi.
Varo, sinut saatetaan tunnistaa.
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Löysäkki.
Lylletti velttotti.
-
Söpöti.
Olet muuttanut kirjoitus-tyyliäsi.
Varo, sinut saatetaan tunnistaa.
H.Kirjoitustyylini on suoraan verrannollinen asiaan, josta sillä hetkellä kirjoitan.
Väärästi verrannollinen myös mielialaani. Oonkos minä hilpeällä tuulella vaiko vieläkin hilpeämmällä vai mennäänkö jo ratkeamaan ratkiriemukkaaksi.
Olen kyllä miettinyt tuota tunnistamista. Aika rohkeasti oon tuonut julki monia asioita, joista jotkut vaasalaiset voisi vedellä johtopäätöksiä. Toisaaltaan ihan kaikkia asioita en ole kertonut. Jos olisin kertonut, niin ihan varppuna ne aattelis, että joo on se se. Se on se joo. En oikeastaan tahtoisi, että minut tunnistettaisiin.
Riippuu vähän matkan ajankohdasta ja siitä onko ilta-vai päivälaiva. Iltalaivaan varaan yleensä viidenneltä tai kuudennelta kannelta ikkunattoman hytin, etenkin talvisaikaan kun pimeys tulee aikaisin. Kesällä yleensä ikkunallisen ja etenkin päivälaivasta.
- RiihenSeinästäRevästy
Taisin kirjoittaa kommenttini tuonne väärälle kohdalle. Nyt jo vanhempana naisena valitsen kyllä mielellään ikkunallisen hytin. On jotenkin kivempaa matkustaa niin laivalla.
Jos ei ole mitään hyvää ohjelmaa siellä yökerhossa ja harvoin on, niin saatan istua hytissä lukien tai katsellen merelle. Se hytti on minulle kuin pikkupesä, turvallinen, ja saan olla itsekseni ajatusteni kanssa.
Nuorena matkustin joskus kansipaikallakin, kun oli vain päästävä eteenpäin. Nyt on vaan tämmönen huviristeily kyseessä. - aitokaino2
Päivämatkalla en tarvitse hyttiä.
Yömatkalla hytin pitää olla autokannen yläpuolella, muita vaatimuksia ei hytin syhteen ole.
Todella vähän tulee siellä hytissä oltua. Kolmen neljän aikaan yöllä hyttiin ja seitsemän jälkeen aamusta aamiaisella.- tavallistaa
Missä muualla se voi olla kuin autokannen yläpuolella?
- valistaa
missähän ne c-hytin onkaan???
- Hytitön
tavallistaa kirjoitti:
Missä muualla se voi olla kuin autokannen yläpuolella?
Niinpä. Mikähän ihme se toinen vaihtoehto voisi olla? ;))
- matkaaja35
Hytitön kirjoitti:
Niinpä. Mikähän ihme se toinen vaihtoehto voisi olla? ;))
C4 Economy
Kansi 2 (autokannen alla). Sisähytti 4 hengelle. 2 ylä- ja 2 alavuodetta. Turvallisuussyistä hyttiin ei saa vauvasänkyä. Radio, puhelin.
Pinta-ala: 8,5 m². - asko775s
valistaa kirjoitti:
missähän ne c-hytin onkaan???
en ole kuullut c hyteistä.
- ent.siivoojaparka
asko775s kirjoitti:
en ole kuullut c hyteistä.
Ilmaisilla risteilyillä, mistä Viking Club lähettelee mainoksiaan silloin tällöin houkutellakseen porukoita mässäilemään ja juomaan kalliilla hinnalla, on C-hytti, siellä autokannen alla, missä minulle tulisi ahtaanpaikan kammo. Yksin jos lähdet sellaiseen reissuun, niin pääset jakamaan hytin toisten tuntemattomien ilmaiseksi risteilijöitten kanssa.
Ei houkuttele, koska ei laivamatkoissa se hytin hinta ole muutenkaan se kaikkein suurin kustannus. Ruoka maksaa enemmän kuin itse matka A-hytissäkään. - parhaksiteija
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ilmaisilla risteilyillä, mistä Viking Club lähettelee mainoksiaan silloin tällöin houkutellakseen porukoita mässäilemään ja juomaan kalliilla hinnalla, on C-hytti, siellä autokannen alla, missä minulle tulisi ahtaanpaikan kammo. Yksin jos lähdet sellaiseen reissuun, niin pääset jakamaan hytin toisten tuntemattomien ilmaiseksi risteilijöitten kanssa.
Ei houkuttele, koska ei laivamatkoissa se hytin hinta ole muutenkaan se kaikkein suurin kustannus. Ruoka maksaa enemmän kuin itse matka A-hytissäkään.no joo jos seisovasta pöydästä pitää syyä
- maakrapu.mies
Tuppaavat hyttien ikkunat olemaan suolavadestä harmaita. Ei paljon viitsi katsella ulos
- kesivä
Enpä risteilyjä harrasta jos ei ole pakko. En vaan tykkää ja ne kokolattiamatot, apua ei käy mun hengitykselle.
- ent.siivoojaparka
Voi tilata allergiahytin (samaan hintaan). Niissä ei ole mattoja.
- kesivä
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Voi tilata allergiahytin (samaan hintaan). Niissä ei ole mattoja.
Kiitos tiedosta, mutta siltikin välttelen laivamatkoja, eivät sovi mulle.
- ent.siivoojaparka
kesivä kirjoitti:
Kiitos tiedosta, mutta siltikin välttelen laivamatkoja, eivät sovi mulle.
En minäkään välitä lähteä ihan noin vaan huvikseni ajelemaan laivalla. En ole koskaan välittänyt muuten kuin, että on jonnekin vartavasiten menossa ja se on aika halpa ja vaivatonkin matkustusmuoto tuon maita erottavan veden yli.
- teoriansa_kaikilla
Riippuu. Mä kyllä pärjään, mutta pärjääkö muut ajatuksen kanssa, etten välttämättä tarvitseisi hyttiä...tai juuri muutakaan...matkustamista varten.
Oma huone on luksusta....ja on lottovoitto syntyä Suomeen, sillä täältä pääsee aina pois. - äMBöööh
Olen matkustanut kaikissa, hyttiluokasta A hyttiluokkaan Suite ja aina ikkunallisia.
A-luokkaa alemmaksi minua ei saa ja A hyttiäkään en varaisi viikonloppuisin ja pikkujoulujen aikaan. On meno ja örvellys sen verran vauhdikasta ja hirveä "läpiliikenne" käytävän puolella.
Minulle hytti ei ole pelkkä nukahtamiskomero. Se on myös oleskelutila matkan ajan ja huomioin senkin, että nettiyhteys on saavutettavissa mielellään hyttiin saakka (ei tarkoita pätkääkään sitä että kävisin edes kurkkaamassa suomi24 sivuja: ) Tietokoneella voi tehdä muutakin. Yhdellä reissulla editoin valokuvia koko matkan kun maissa oli niin kiireinen kausi viikonloppuineen, ettei mitään ehtinyt.
Jos ei huvita lähteä katsomaan esiintyjiä ja tanssijoita, voi niitä katsoa hytin telkkaristakin. Siis vilkaista kuinka täysi tupa pareja hinkkautuu ja törmäilee toisiaan vasten ja sitä kutsuvat tanssimiseksi. Muistelen, että kaikilla laivoilla on kamerayhteys tanssiravintolaan, ainakin Tallink logon omaavissa laivoissa. Vikingistä en ole varma?
Hytin varaan tilanteen mukaan. Eli en koskaan maksa ohjehintaa. Ei olisi järkeäkään eikä juppivarallisuutta, eikä American Express korttia. "Laatuhytteihinkin" käytän pisteitä ja lahjakortteja ja rahaa. Kun tarpeeksi ajoissa varaa, pisteitä voi hyödyntää koska ne ovat voimassa pitemmänkin aikaa. Kertynyt vuosienkin saatossa.
Nyt tulee reissattua enää harvemmin. - att2
Aina ikkuna, tosin kolme kertaa maksamatta lisää olen saanut sen parhaan, baarikaapin olen aina tyhjentänyt mitään laskua ei ole tullut. (Silja)
- paarikaappiTyhjäks
Juomallako tyhjensit vai kassiin pakkaamalla?
- lukuliu
att2 taidat olla sika mieheksi.
- muutenjees
kokolattiamatot käy henkeen, miksiköhän, olen tämän myös huomannut..
- siilimuori3
Pölisee.
Talvisaikaan en kaipaa yölaivalla ikkunahyttiä....mustan aukon tuijottamisesta turhaa maksaa. Tietenkin voisin tehdä sen että pääsisin sitten sanomaan että ainaainaaina ikkunahytti.
- blääh.blääh
Sanothan niin joka tapauksessa
- viskanå
Aikanaan 60/70-luvun vaihteessa kansituoleissa torkuttiin parikymppisinä.
Tallinaan ei hyttiä tarvitse, mutta viimeksi Tukholmassa käydessä yläkannen ikkunallinen hytti. Jotenkin fiilis laivoilla nykyään erilaista, vai johtuneeko omasta vanhenemisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429