http://www.hs.fi/autot/a1454212996651
Ei näytä skoda kestävän ajoa. Ihan toista ovat Volvot ja Toyotat joilla ajetaan aina vain satoja ja satoja tuhansia. Skodalla tuskin huoltoväliä ilman että alkaa askit rapisemaan ja ketjut paukkumaan. Hirveetä kattoo.
skoda ei kestä kilometrejä
25
301
Vastaukset
- Huomioita
Onhan se hienoa, että Suomessa ajetaan vanhoilla autoilla. Toki. Ja Skodat ovat iältään nuoria, koska kommari-Skodia ei kasarilta onneksi ole enää ajossa. Huonompi juttu. Kyllä kaikilla pitäisi olla vuoden 1987 Corolla.
Hesarin juttu kertoo karua todellisuutta maakunnan meiningistä. Maailman tappiin ajetaan. - onhan_se_ikävää
Skodilla ajelevat työssä käyvät, eivät työttömät Pohjois-Karjalan perämailta. Octavian nykymalli alkaa vasta vuodesta 1996? ja myynti ollut kovinta viime vuosina, joten keski-ikä ja kilsat eivät voikaan olla Mersun, Tojon tai Volvon luokkaa.
- shtockman.avto
Sillä olisi siis voinut ajaa 20 vuotta jos se olisi kestänyt.
- EnsoKombinat
Kyykman, tuo metsien miesten ystävä!
- Näin_se_vaan_on
Mikään muukaan minkään merkin nykymalli ei ole sama kuin 20 vuotta sitten. Skoda yhdistettiin vw- konserniin noin vuonna 1991 tai 1992. Sitä en tarkkaan muista koska Octavian mallipohjaksi otettiin vanha VW Bora. Voi hyvinkin olla joskus 1996 nurkilla.
Myynti on ollut kovaa tuosta alkaen, mutta silti vanhoja Skodia Octavia mukaanlukien ei vanhoina enää nähdä läheskään siinä suhteessa, jota tuo kymmenien vuosien kova myynti antaisi olettaa. Ei pärjää monivikaiseksi ja kestävyydeltään heikoksi väitetylle Citikallekaan, kun määrät suhteutetaan myyntimääriin. Ei lähelläkään.
Samaahan linjaa näkyy jo katsastusvikatilastoissa 3-vuotta vanhojen autojen osalla ja siitä eteenpän. Vai Yeti roikkuu parinkymmenen vähävikaisemman joukossa. Octaviahan on suorastaan romahtanut jonnekin kauas lähempänä 100. - höpinät_pois
Näin_se_vaan_on kirjoitti:
Mikään muukaan minkään merkin nykymalli ei ole sama kuin 20 vuotta sitten. Skoda yhdistettiin vw- konserniin noin vuonna 1991 tai 1992. Sitä en tarkkaan muista koska Octavian mallipohjaksi otettiin vanha VW Bora. Voi hyvinkin olla joskus 1996 nurkilla.
Myynti on ollut kovaa tuosta alkaen, mutta silti vanhoja Skodia Octavia mukaanlukien ei vanhoina enää nähdä läheskään siinä suhteessa, jota tuo kymmenien vuosien kova myynti antaisi olettaa. Ei pärjää monivikaiseksi ja kestävyydeltään heikoksi väitetylle Citikallekaan, kun määrät suhteutetaan myyntimääriin. Ei lähelläkään.
Samaahan linjaa näkyy jo katsastusvikatilastoissa 3-vuotta vanhojen autojen osalla ja siitä eteenpän. Vai Yeti roikkuu parinkymmenen vähävikaisemman joukossa. Octaviahan on suorastaan romahtanut jonnekin kauas lähempänä 100.Vuoden 2009 lopussa Suomessa oli rekisterissä 156000 Corollaa ja 35300 Octaviaa.
Vuoden 2014 lopussa Corolloita oli 151000 ja Octaviaa 62700.
Revi siitä mitä haluat. - kuhan.tiedustelen
höpinät_pois kirjoitti:
Vuoden 2009 lopussa Suomessa oli rekisterissä 156000 Corollaa ja 35300 Octaviaa.
Vuoden 2014 lopussa Corolloita oli 151000 ja Octaviaa 62700.
Revi siitä mitä haluat.Mitä väliä jollain corollan lukumäärällä?
- TotuusNiinSeOn
Näin_se_vaan_on kirjoitti:
Mikään muukaan minkään merkin nykymalli ei ole sama kuin 20 vuotta sitten. Skoda yhdistettiin vw- konserniin noin vuonna 1991 tai 1992. Sitä en tarkkaan muista koska Octavian mallipohjaksi otettiin vanha VW Bora. Voi hyvinkin olla joskus 1996 nurkilla.
Myynti on ollut kovaa tuosta alkaen, mutta silti vanhoja Skodia Octavia mukaanlukien ei vanhoina enää nähdä läheskään siinä suhteessa, jota tuo kymmenien vuosien kova myynti antaisi olettaa. Ei pärjää monivikaiseksi ja kestävyydeltään heikoksi väitetylle Citikallekaan, kun määrät suhteutetaan myyntimääriin. Ei lähelläkään.
Samaahan linjaa näkyy jo katsastusvikatilastoissa 3-vuotta vanhojen autojen osalla ja siitä eteenpän. Vai Yeti roikkuu parinkymmenen vähävikaisemman joukossa. Octaviahan on suorastaan romahtanut jonnekin kauas lähempänä 100.Ei Octaviaa ole myyty "kymmeniä vuosia" kovaa. Autojen saatavuuskin oli kovin heikkoa vielä 2000-luvun alussa. Kokemusta on. Vasta II Octavian osalta tarjonta alkoi vastata kysyntää.
Feliviat, eiku Feliciat ovat poistuneet ruostuneina ilmeisen nopeaan. Mutta eipä niiden myynti kovin suurta ollut.
- huollot_tehty
Puhutaanko nyt Skodista, jotka on käytetty tunnollisesti määräaikaishuolloissa ja takuun päätyttyä tunnollisesti tehty itse korjaukset tai huoltokorjautettu merkkiliikkeessä tai hyvällä korjaamolla? En ole kuullut Skodista paljoa pahaa,onhan niissäkin vikoja, mutta kaikilla merkeillä on omat merkkiviat.
- FaktaaNetistäJaGooglesta
Tällä palstalla on yleisesti tiedetty fakta, ettei Skodaa ensinkään myydä, vain liisataan halvalla. Takuu-ajan/"liisinkin" päätyttyä autot paalataan. Siksi Skodaa ei ole olemassa.
Asiasta on kerrottu myös kaikissa lehdissä. Erityisesti Niuvanniemen tupakkapaikalla syksyllä 2011 pyörineissä koivunlehdissä. - Eroaako_jotenkin
Puhutaan tilastosta, joka oli tämän aamuisessa hesarissa eli paljon ajetuista autoista. Minkään automerkin kohdalla ei mainittu mitään poikkeusta huoltojen tai muun autosta huolehtimisen osalta. Vain liikenteessä olevista paljon ajetuista autoista.
Tuskin Skodan omistajat poikkeavat puoleen tai toiseen siinä miten autoistaan huolehtivat. Vai luuletko niin? Millä perusteella? - ehkäkuitenkin
Eroaako_jotenkin kirjoitti:
Puhutaan tilastosta, joka oli tämän aamuisessa hesarissa eli paljon ajetuista autoista. Minkään automerkin kohdalla ei mainittu mitään poikkeusta huoltojen tai muun autosta huolehtimisen osalta. Vain liikenteessä olevista paljon ajetuista autoista.
Tuskin Skodan omistajat poikkeavat puoleen tai toiseen siinä miten autoistaan huolehtivat. Vai luuletko niin? Millä perusteella?Voihan se olla, että Skodan hankkineilla ei ole varaa huollattaa autojaan kunnolla. En tiedä. Skodahan on suosituin nimenomaan vähävaraisempien keskuudessa ja nyt huonoina aikoina muutenkin taidetaan tinkiä huolloista.
Tuskin tämä nyt kuitenkaan tuohon tilastoon noin paljon vaikuttaa.
- YliPuoliMilliä
Ehkäpä kannattaisi katsoa tänään ilmestyneitä rekisteröintitilastojakin. Skodan ostajat ajavat mielellään uusilla autoilla, ei ole oikein kehumisen arvoinen asia ajella vaikka 40-vuotiaalla Mesellä. Tosin onhan sellainen Albaniankin suosituin kulkupeli, uusia eivät näytä olevan sielläkään.
Vanhimmat ykkös-Ocut on nyt 19-vuotiaita. Keskimäärin noin 380 tonnia voisi niillä siis olla mittarissa, joten eivät ole vielä HS:n taulukko-iässä (>500tkm).- Selityksiä_selityksiä
Heh. Jos muka Skodan ostajat ajavat mielellään uusilla autoilla muita enemmän, niin mitä niille käytetyille sitten tapahtuu. Suoraan paaliin?
Siinä olet kyllä täysin oikeassa, ettei käytetylläkään Skodalla ajaminen ole kehumisen arvoista.
Muuten HS:n taulukko alkoi 300.000 km:stä.
- kotipaalain
Terot vaan lässyttävät kun eivät osaa matikkaa tai ymmärrä kuinka vähän aikaa Skodaa on myyty. Saman tekniikan VW-autoja, joita on myyty yhtä kauan kuin tojoja, onkin jo sitten melkein kaksi kertaa tojojen verran. Siellä 500.000km tilastossa.
Tojosta rapistuu pellit ennen aikojaan, siksi paalauksen voi suorittaa lopuksi käsipelillä vaikka autotallin nurkkaa vasten. Ja sitten kantaa navetan taakse. - ei-skoda-kestä
Juu, ei näytä skodat kestävän. Huulesta vedetyt ajavat sen mitä pääsevät, mutta mihinkään kestävyystilastoihin ei skodalla luonnollisesti ole asiaa, kun häntäpäähän. Huonoja laadultaan ja naurettavia näöltään. Skoda ei kestä edes arvostelua, kuten olemme huomanneet. Alkaa hirvittävä vinkuna skoda-tollojen rivistössä.
- teiniskoda
Oma teini Skoda Octavia 1,9 tdi täytää tänään 16:sta vuotta,ajettu vain 483 tkm. Siinäpä sitä heikkoa laatua.
- 2plus12
teiniskoda kirjoitti:
Oma teini Skoda Octavia 1,9 tdi täytää tänään 16:sta vuotta,ajettu vain 483 tkm. Siinäpä sitä heikkoa laatua.
Kyllä merkistä kuin merkistä voi löytää yksittäistapauksia. Löytyyhän vielä toimivia autoja viime vuosisadan alkupuoleltakin. Myös citikoita ja usko pois jokunen Skodakin taitaa löytyä.
Huolella kunnossapidettynä mikä tahansa auto kestää. Jopa Skoda.
Tuo julkaistu tilasto tietysti kuvaa kokonaisuutta 'normaali' käytössä olevia autoja. - Autoinsinööri
teiniskoda kirjoitti:
Oma teini Skoda Octavia 1,9 tdi täytää tänään 16:sta vuotta,ajettu vain 483 tkm. Siinäpä sitä heikkoa laatua.
Normaalin länsiauton kohdalla tuota ei olisi edes pitänyt kertoa.
Skodan kohdalla tuo on uutinen ja epäilen vahvasti että korjailet sitä aivan paniikissa kokoajan.
- eikestämitenkään
AJATELKAAS,ONGELMA VAIVAA KYMMENIÄTUHANSIA VAG KIPPOJA..
-TIRKKONEN PARI VUOTTA SITTEN
-ei näissä mitään vikaa ole
-korkeintaa muutama
miten tirkkonen ilkeää enää sanoa mitään.
http://yle.fi/uutiset/moottori_vaivaa_kymmenia_tuhansia_vw-konsernin_autoja_suomessa__maahantuoja_emme_halua_ryhtya_selvittamaan_mitaan_lukumaaria/8002604
Maahantuoja VV-Auto Groupin mukaan Audin-, Seatin- ja Volkswagenin TSI-moottoreiden kestävyysongelman laajuudesta ei ole edelleenkään saatavissa tietoa. Maahantuoja kertoo ainoastaan, että ehjiä moottoreita on enemmän kuin rikkoutuneita. Skodan maahantuoja ei kerro sitäkään.
VW TSI
Kuva: Petteri Sopanen / Yle
Kiusallinen kuluminen vaivaa mahdollisesti jopa 50 000:ta Audi-, Seat- ja Volkswagen-mallia, joissa on jakoketjulla varustettu TSI-bensiinimoottori. Sama ongelma vaivaa myös tuhansia Skodia, mutta automerkin Suomen maahantuoja Helkama-Auto ei tiistaina ehtinyt vastata Ylen kysymyksiin ongelman laajuudesta.
Se kuitenkin tiedetään, että moottorivikoja on ollut ennen kaikkea 1,2 ja 1,4-litraisissa vuosimallien 2007–2011 TSI-moottorisissa autoissa. Aihe on ollut toistuvasti esillä julkisuudessa viime viikkojen aikana, mutta luotettavaa tietoa ongelman laajuudesta on ollut mahdoton saada.
Ennenaikaisesta kulumisesta aiheutuvat viat liittyvät joko jakoketjun venymiseen tai ketjunkiristimen ja mahdollisesti myös nokka-akseliin säätimeen toimintaan.
Maahantuoja VV-Auto on täysin saksalaisen emokonsernin antamien viestintäohjeiden varassa. Maahantuojan tiedotteiden jokainen sana käy Saksassa tarkastettavana.
– Valtaosassa moottoreita ei ole eikä tule mitään ongelmia. Me emme tässä yhteydessä halua ryhtyä selvittämään mitään lukumääriä, sanoo VV-Auto Groupin huoltopäällikkö Jukka Tirkkonen.
Jälleenmyyjä päättää korjauskuluista
TSI-moottoristen autojen omistajille viat ovat ilmenneet joko moottorin merkkivalon syttymisenä, moottorin käyntihäiriönä tai outona äänenä, joka on lähtöisin nokka-akselin säätimestä.
Oireettomiin autoihin ei ole tarjolla ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä. Takaisinkutsukampanjaa ei myöskään ole tiedossa. Maahantuonnin mukaan moottorit korjataan, jos ne rikkoutuvat.
Mahdolliset korjaukset tehdään maahantuojan valtuuttamissa liikkeissä. Saksasta tulleen ohjeen mukaan ”Volkswagen-liikkeillä on käytössä huomattavat vastaantulot takuun jälkeisiin korjauskustannuksiin”.
– Vastaantulo on merkittävä. Kyseessä on kiinteä vastaantulomalli, jonka jälleenmyyjä voi päättää. Me emme ole siitä päättämässä, VV-Auto Groupin Tirkkonen sanoo.
Poikkeaminen huolto-ohjelmasta vie korvauksen
Osa maahantuojan arvioimista 50 000:sta Audi, Seat ja Volkswagen -autoista ei ole myyty uutena Suomessa, vaan tuotu maahan muuta reittiä. Myös osa Skodista on itse tuotuja.
Ongelmia on tiedossa, mikäli auton omistaja ei ole huollattanut autoaan virallisen huolto-ohjelman mukaan tai pysty osoittamaan, että auto on huollettu vaatimusten mukaan. Auton huoltoa ei ole välttämättä tarvinnut tehdä maahantuojan valtuuttamassa huoltokorjaamossa, mutta huolto-ohjelman noudattaminen pitää pystyä todistamaan.
Vanhimmat nyt kyseessä olevat TSI-moottorit ovat vuodelta 2007. Niillä on saatettu Suomessa ajaa jo paljon. Korjauskustannuksissa vastaantuloa ei ole tiedossa, mikäli huoltokorjaamo pystyy auton vikahistoriasta selvittämään, että mahdolliset ongelmat eivät johdu jakoketju-, ketjunkiristin- tai nokka-akselin säätimen ongelmista.
Tuoreimmassa tiedotteessa sanotaan, että ”me Volkswagen-maahantuonnissa olemme pahoillamme asiakkaillemme koituneesta haitasta.” Tiedote, joka oli kirjoitettu jo viime viikon keskiviikkona, palasi Saksasta tarkastettuna maanantaina. Skodan maahantuojan Helkama-Auton vaikea tavoitettavuus tiistaina saattaa johtua samasta syystä. Vastaukset kysymyksiin täytyy hyväksyttää ensin tehtaalla.
– En halua vähätellä tätä. Haluamme hoitaa autot kuntoon
-KORVAUKSET MYÖS ÖLJYNKULUTUKSESTA
ja helkamaautokin myönsi viat.- vepsukainen
Ei käy kateeksi skeidamyyjääkään. Ikävä tilanne, mutta mitäs on ottanut vikaantuvan vag-kipan myytäväkseen. Myyjä vastaa tuotteesta kuluttajansuojalain mukaan.
Se kyllä on erikoista, miten paljon skeidamobiilia myydään, vaikka sen heikko laatu pitäisi kyllä olla jo kaikkien tiedossa.
Skoda on nimensä mukaisesti HARMI - suuri harmi !!!
- vepsukainen
Aloittaja on oikeassa. Näkeehän sen siitäkin yksinkertaisesta asiasta, että vanhoja skodia on todella vähän liikenteessä. Ne paalataan niin aikaisin. Korikin ja pelti on kuin paperia, menee ryttyyn kolarissa, vaarallista matkustajille, skodat vaarallisia ympäristölle.
Heikkoon itälaatuun kun yhdistyy väärä asenne liikenteessä, ja muiden autoilijoiden ja tiellä liikkujien väheksyntä ja huomioon ottamattomuus, seurauksena on tikittävä aikapommi - skeida !!! - babbletook
Hesarin artikkelissa Mersullakin on ajettu about kolme miljoonaa kilometriä. Tosin moottori on siihen vaihdettu ehkä kahdeksan kertaa, ja kori on maalattu parikymmentä kertaa. Mitä muuta autoon on laitettu, sitä kirjoitus ei kerro.
Samanlainen juttu kuin isoisän vanha kirves, isä teki siihen uuden varren ja minä vaihdoin siihen uuden terän. - huollot_tehty
"Voihan se olla, että Skodan hankkineilla ei ole varaa huollattaa autojaan kunnolla. En tiedä. Skodahan on suosituin nimenomaan vähävaraisempien keskuudessa ja nyt huonoina aikoina muutenkin taidetaan tinkiä huolloista.
Tuskin tämä nyt kuitenkaan tuohon tilastoon noin paljon vaikuttaa."
Sama pätee muihinkin vähävaraisten merkkeihin. Tilastossa pitäisi näkyä paljon vikoja niissä kaikissa. Huonoina aikoina entisillä keskituloisillakin on ongelmia rahan riittävyydestä. - turhatutkimus
Ohan tyhjänpanttista tilastoa kun ei ole suhteutettu myyntimäärään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta
Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?2442140- 821836
Mitä te palstan ihanat naiset
Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21741534Tapaus Vornanen
Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o1091255Nainen, kohtelin sua kuin paskaa
Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun641150Nainen, seuraan sun uutta elämää
Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme531115Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan
Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht191056- 111044
Ilona Siekkinen
Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m1970AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri
Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm13891