Tämä kysymys on kohdistettu nyt teille, jotka aloititte Finnairilla. Paljonko se nyt sitten se kokonaispalkka kuukaudessa on? Siis käteen jäävä osa suunnilleen? Paljonko lisiä tulee sen (surkean pienen) peruspalkan lisäksi? Entäpä päivärahoja keskimäärin?
Finnairin kokonaispalkka kuussa uusilla?
44
541
Vastaukset
- Uunoturhapurho
Miksi kysyt asiaa täällä, etkä haastattelussa?!
- UunoJäiRannalle
Koska haastettelussa lyötiin kouraan lappu, jossa oli esitetty palkkaluokat ja jokaisen perässä sama maininta: lisät ja päivärahat.
Sen perusteella sinä kusipää voit varmasti helposti selvittää meille tasakatoille, mikä kokonaispalkka siis on.- uunonpoika
Hyvä provo!
- tärkeää
Ei ole provo, miksi olisi? Nimenomaan sen käteen isketyn lapun vuoksi kysyn. En saanut sopivaa tilaisuutta kysyä tarkemmin (kuulostamatta tökeröltä). Lähtöpalkka vähän reilu tonni ei paljon perhettä elätä. Päätöksiä pitäisi tehdä, että uskaltaako kohtuupalkkaisesta työstä irtisanoutua, jos kurssipaikka aukeaisim
- 15vLentänyt
Peruspalkka uudella vähän alle 1100€/kk.
Päälle tulee lisät ja päivärahat jotka riippuu tosi paljon et mitä lentää. Sanoisin et siinä 300-700€/kk olis lisät sis. päivärahat.
Mutta todellisuus on, että säästösopumuksessa uudella on todella surkea palkka, että ei sillä kauhean kauas pötkitä :/ - Ekapallka
Peruspalkka 1170e, koeajan jälkeen 1370e. Itse sain ekan palkan juuri ja sain 1900 e... Koeajanjälkeen vähän nousee tuosta
- Lakdkdkdkdo
Saitko siis 1900 käteen vai bruttona? Kiitos kun vastasit.
- Mirrinen753
Sisältyykö tohon päivärahat?
- UunoJäiRannalle
Kaksi viimeistä ovat informatiivisiä, mutta hyviä vastauksia. Mitä täällä tapahtuu?
- LiianHuonoPalkka
Unelmaduuni, mutta järkyttävän huono palkka :( En tiedä jätänkö väliin, jos tulee kutsu kurssille.
- Bimborules
Paska homma, johan tuli bimboille todettua mutta kun ne ei usko.
Ei ole vanhaa Finnairia enää, kannattaa mennä oikeisiin töihin. - Mene.vaan
No et tietenkään jätä väliin. Hauskaa työtä ja palkat on tulleet samalle tasolle muiden yhtiöiden kanssa.
- Dhkdju
Taitaa olla nykyään alan huonoin TES :/ NAPROn TES:ssä taitaa olla melkein tonnin parempi lähtöpalkka, kuin Finskin säästösopimuksessa.
Toisaalta hyvä, jos saadaan pidettyä työpaikat Suomessa eikä mene vuokratyön kautta muualle - alalle kun on tulijoita täälläkin. - Finskionparas
Dhkdju kirjoitti:
Taitaa olla nykyään alan huonoin TES :/ NAPROn TES:ssä taitaa olla melkein tonnin parempi lähtöpalkka, kuin Finskin säästösopimuksessa.
Toisaalta hyvä, jos saadaan pidettyä työpaikat Suomessa eikä mene vuokratyön kautta muualle - alalle kun on tulijoita täälläkin.Finskillä tehdään kuitenkin yleensä vain 110 tuntia. Eli kyllä se vaan paras on edelleenkin. Muissa yhtiöissä raadetaan 130-200 tuntia.
- Lentohenkilö
130-200 tuntia ei kyllä pidä paikkansa koska ilmailusäännöt estää tuollaisia tuntimääriä...
- Lunkkiiiii
Lentohenkilö kirjoitti:
130-200 tuntia ei kyllä pidä paikkansa koska ilmailusäännöt estää tuollaisia tuntimääriä...
Yläraja vaihtelee 160-180 välillä muistaakseni, mutta sitäkin kierretään sillä, että eräs nimeltä mainitsematon lentoyhtiö ei laske siirtoja työaikaan. Myöskään päivystyksiä ei lasketa kokonaan työaikaan.
130-150 on ihan normikamaa. Missä olet nähnyt säännön, mikä sen estäisi? - Lwbdxjl
Dhkdju kirjoitti:
Taitaa olla nykyään alan huonoin TES :/ NAPROn TES:ssä taitaa olla melkein tonnin parempi lähtöpalkka, kuin Finskin säästösopimuksessa.
Toisaalta hyvä, jos saadaan pidettyä työpaikat Suomessa eikä mene vuokratyön kautta muualle - alalle kun on tulijoita täälläkin.Jos Norralla on Napron tessi, niin se ei todellakaan ole parempi, kuin finskin.
- Faktatkuntoon
Lwbdxjl kirjoitti:
Jos Norralla on Napron tessi, niin se ei todellakaan ole parempi, kuin finskin.
Norra ei noudata Napron tessiä. Pron kyllä.
- Jhihjj
Faktatkuntoon kirjoitti:
Norra ei noudata Napron tessiä. Pron kyllä.
Norrako se ei noudata edes yleissitovaa työehtosopparia!?
- Kuison
Faktatkuntoon kirjoitti:
Norra ei noudata Napron tessiä. Pron kyllä.
http://www.napro.fi/ammattiliitto-pro/ammattiliitto-pro-n-edut/
Onko kuitenkin niin, että Napro ja Pro on sama? - Vertailuksi
Finskionparas kirjoitti:
Finskillä tehdään kuitenkin yleensä vain 110 tuntia. Eli kyllä se vaan paras on edelleenkin. Muissa yhtiöissä raadetaan 130-200 tuntia.
Juu ei ainakaan palkan puolesta paras! Napron alla lentelen. Palkka ollut viime aikoina n. 3500-4000€/brutto (sis kaikki lisät ja päivärahat) Viimeksi tilille tuli 2600€. Tunteja ollut nyt talvikaudella n. 110-130h blokkitunteja 50-70, eli siirtolentoja paljon. Kyllä ne kuuluu laskea dutytunteihin, epäilen että missään firmassa sitä voidaan kiertää. Ja alle vuosi lentokokemusta.
- Äläviitti1
Vertailuksi kirjoitti:
Juu ei ainakaan palkan puolesta paras! Napron alla lentelen. Palkka ollut viime aikoina n. 3500-4000€/brutto (sis kaikki lisät ja päivärahat) Viimeksi tilille tuli 2600€. Tunteja ollut nyt talvikaudella n. 110-130h blokkitunteja 50-70, eli siirtolentoja paljon. Kyllä ne kuuluu laskea dutytunteihin, epäilen että missään firmassa sitä voidaan kiertää. Ja alle vuosi lentokokemusta.
Heh, uskoo ken haluaa. Puoletko lennoistasi on siirtoja? Ja heh, mikä onkaan veroprosenttisi, jos käteen jää vain 2600, jossa mukana verottomat päivärahat;D
- Kroohpyyh
Hohhoijaa... Kyllä, puolet tai ylikin on siirtoja kyllä kuten sanoin. Lennetään suuri osa lennoista ruotsin kautta tai saarten välejä tai palataan Hkiin siirrolla, usein viiden pv slingalla vain 2 aktiivista legiä! Lisäks sby lasketaan kokonaisdutyyn, ei blh! Tammikuun palkka 3467,50€, josta peruspalkka 2200€, päivärahoja n. 750€, loput muita lisiä. Vero% 23,5, (lisäksi ay-maksut, tyel ja työttömyysvakuutusmaksu) Tunteja Tammikuussa 108 dutyh, 47blh. (Joulukuun rostaan en pääse käsiksi enää, lisäthän ovat siltä kuulta). Oliko jotain muuta mikä mieltäsi kaivaa?
- Kaivaaa
Mitä tarkoittaa tuo blh?
- Uhghho
Faktatkuntoon kirjoitti:
Norra ei noudata Napron tessiä. Pron kyllä.
Onko napro ja pro sama?
- Selvennystä
Kaivaaa kirjoitti:
Mitä tarkoittaa tuo blh?
Blokkitunti, eli aika kun kone alkaa rullaamaan parkista siihen asti että palaa ja sammuttaa moottorit. Ja kun olet koneessa lentotyötä tekevänä. Jos vain siirryt koneella tekemättä lentotyötä, lasketaan tämä kokonaistyöaikaasi (duty hours). Molemmilla on tietyt rajoitteet paljonko näitä saa tehdä päivä/viikko/vuositasolla.
Napro on Pron alla (Nordic Aviation Professionals) ja yhtiökohtaisesti lisäksi TES:issä eroavaisuuksia. - Gugugu
Eli olitko lentotyössä vain 47 tuntia ja loput siirtoa vai lasketaanko nuo yhteen?
- SamaanFirmaan
Kroohpyyh kirjoitti:
Hohhoijaa... Kyllä, puolet tai ylikin on siirtoja kyllä kuten sanoin. Lennetään suuri osa lennoista ruotsin kautta tai saarten välejä tai palataan Hkiin siirrolla, usein viiden pv slingalla vain 2 aktiivista legiä! Lisäks sby lasketaan kokonaisdutyyn, ei blh! Tammikuun palkka 3467,50€, josta peruspalkka 2200€, päivärahoja n. 750€, loput muita lisiä. Vero% 23,5, (lisäksi ay-maksut, tyel ja työttömyysvakuutusmaksu) Tunteja Tammikuussa 108 dutyh, 47blh. (Joulukuun rostaan en pääse käsiksi enää, lisäthän ovat siltä kuulta). Oliko jotain muuta mikä mieltäsi kaivaa?
Mikä tämä lentoyhtiö on, jossa tienaa nui hyvin vasta-alkajatkin?
- Tellmee
Sen minäkin haluaisin tietää! Ja missä puolet lennoista on siirtoja;D
- Kroohpyyh
Gugugu kirjoitti:
Eli olitko lentotyössä vain 47 tuntia ja loput siirtoa vai lasketaanko nuo yhteen?
Lentotyössä 47h ja kokonaistunnit sisältäen juurikin nuo lentotunnit se 108h. Tämä on siis talvikausi. Kesäkausi hyvin erilainen, silloin blokkitunteja enemmän, siirtoa vähän jos ollenkaan.
- Finskillehakeva
Vertailuksi kirjoitti:
Juu ei ainakaan palkan puolesta paras! Napron alla lentelen. Palkka ollut viime aikoina n. 3500-4000€/brutto (sis kaikki lisät ja päivärahat) Viimeksi tilille tuli 2600€. Tunteja ollut nyt talvikaudella n. 110-130h blokkitunteja 50-70, eli siirtolentoja paljon. Kyllä ne kuuluu laskea dutytunteihin, epäilen että missään firmassa sitä voidaan kiertää. Ja alle vuosi lentokokemusta.
Mä luulen tietäväni minkä alla lennät, paljonko keskimäärin olet viikossa öitä poissa (vaikka tuskin mitään normiviikkoa on olemassakaan..)? Ja ilmeisen tyytyväinen olet yhtiöön?
- Faktatkuntoon
Kuison kirjoitti:
http://www.napro.fi/ammattiliitto-pro/ammattiliitto-pro-n-edut/
Onko kuitenkin niin, että Napro ja Pro on sama?Napro ja Pro eivät ole sama asia! Napro on ry Pron alla.
Napro ry on sopinut tessit Norskille ja Jet timelle. - TämmöstäMeillä
Finskillehakeva kirjoitti:
Mä luulen tietäväni minkä alla lennät, paljonko keskimäärin olet viikossa öitä poissa (vaikka tuskin mitään normiviikkoa on olemassakaan..)? Ja ilmeisen tyytyväinen olet yhtiöön?
Mä oon kyllä tyytyväinen. Valittajia löytyy tosin joka firmasta. Finskille haluisin monipuolisten reittien takia, mutta eipä annettu mahdollisuutta, ja palkka olis ollut kyllä iso miinus.
Nyt esim Tammikuussa oli 17 yötä kotona, Helmikuussa 15. (Tammikuussa oli päivystystä hgissä muutama päivä). Mutta vapaapäiviä (kotona) on aina se 11 per kk. (Loput töitä tai päivystystä). Viikkotasolla voi olla ihan mitä vaan, vaikka 6 päivän slinga tai 6 vapaata tai ihan mitä vaan :D
Kesäkausi ihan erilainen. Viime kesänä ei yhtään yöpyviä, eli lennetään menopaluu jonnekin välimerelle. Ensi kesänä jotakin ruotsin kautta, eli saattas jotain lyhyitä yöpymisiä kenties olla. Perheelliselle esim hyvä juttu.
- lentävä2015
Itse sain ensimmäisen palkan nettona 1400e sis. päivärahat. Riippuu ihan lennoista millä olet ja paljon lisiä tulee. Eihän tuo hirveitä ole, mutta kyllä tuolla elää. :)
- Ssse
Montako tuntia teit töitä, jos saan udella?
- lentävä2015
113 oli tuossa tunteja yhteensä. :)
- finnairilleko
Voisitko tarkentaa vähän millaisia vaikka sun kaksi kiireisintä vkoa oli? Eli mitä lentoja teit silloin?
- Olojuht
http://www.napro.fi/ammattiliitto-pro/ammattiliitto-pro-n-edut/
Niin eikö Napro ja Pro ole sama? - mietinmietinmietin
Lasketaanko työaikaan se, kun sut kuljetetaan lentokentältä hotelliin. Olen kuullut, että jossain Finskin kohteissa menee jopa 2 tuntia/sivu hotellille kentältä. Eli saako siitä palkkaa? Entä lasketaanko kohteissa olo vapaa vai työajaksi?
- Selvennystä
Olen toisessa yhtiössä, mutta meillä työaika päättyy 30min sen jälkeen kun lento perillä. (Duty-tunnit). Sinänsä siirtymistä ei siis lasketa (kuten ei matkaa kotoa kentälle). Mutta meillä ainakin jos siirryt selkeästi toiseen kaupunkiin taksilla, esim. TFS->TFN tai TMP-HEL, ne on merkitty samoin kuin siirtolennot, eli duty-työaikaa. Kohteessaolo on lepoaikaasi, eli tunnit ei kartu (palkkaahan saat kk-palkan vaikka tekisit 0-tuntia). Toki voi myös olla päivystystä, silloin tunnit karttuu yleensä 50%. Vapaapäiväsi olet kotona Suomessa.
- pienipalkkaon
Itse olen lentänyt aika pitkälti vain kotimaan lentoja, muutama hassu pitkän matkan lento koko kuukauden aikana. Rahaa jäi käteen 1250e, ei siis paljon mitään. Odottelen jos pääsisi seuraavaksi lentelemään pidempiä matkoja. :)))) Me uudet valitettavasti kärsimme säästötalkoista. :(
- Järkyttävää
1250e käteen! Voi apua... Paljonko sulla siis työtunteja? Mitä tuntipalkka suunnilleen on? Täytyy olla ihan järkyttävän huono... Meinaako Finski ihan oikeasti saada hyviä työntekijöitä tuolla palkalla? Nuorena voi olla mukava hetken kokeilla, mutta tuskin sinäkään pidemmän päälle tuolla palkalla haluat työtä tehdä vaikka kuinka olisi kivaa työtä. Ehkä tämä onkin ajatuksena. Ihmiset tulevat vaan kokeilemaan (tekevät minimipalkalla) ja sitten taas uudet kehiin...
Miettii oikeasti että ollaan vastuussa ihmishengistä jne, niin kyllä voi olla että ei tuolla palkalla edes jaksa kiinnostaa tehdä työtä kovin hyvin.
- Kyllämullekelpaa
Itse olen aiemmin lentänyt ja pääsin Finskille edellisessä haussa. Olen ollu todella tyytyväinen työhön Finskillä. Ei tarvitse tappaa itseään kuten edellisessä firmassa työmäärään.
Olen palkkaluokka kolmosessa ja tammikuulta jäi käteen verojen jälkeen lisät/päivärahat noin 2900€ kaikkineen. Työtunteja oli 107,14h.- Autsi
Olitko ehkä paljon pyhäpäiviä töissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808