olen 12 v tyttö haluaisin hankkia kanin mikä rotu olisi sopiva ensimäiseksi kaniksi haluaisin jonkun aika pienen ja lyhytkarvaisen ja joka mieluiten voisi asua ilman toista kania mikä olisi sopiva rotu?
mulla on aikaisemin ollut 1 kani mutta ne oli ulkokaneja ja olin sillon varmaa 5v joten ei paljon kokemusta ole olen kyllä touhunut paljon kanien kansa.
hyvä kanirotu
8
313
Vastaukset
- 25552155
hermeliini on sopiva
- Kaneja4meillä
Kääpiöluppa mutta täytyy sanoa että kyllä kaikki kanit kaipaa kaveria. Minä olen myös 12v. Ja meillä on kääpiöluppia 4. Ihana rotu ❤
- PikkuLeijona
Leijonanharjas on aivan ihana tai leijonanluppa.
- Kaninen
Kääpiöluppa tai leijonaharjas on paras ensi-kaniksi :-)
- Kaninen
Mutta jos et halua pitkäkarvaista ni sitten kääpiöluppa;-)
- KluppaTyttö
Kääpiöluppa. Itse olen kans 12v ja minulla on ollut ranskanluppaa ja kääpiöluppaa. Kääpiöluppa on pieni ja sosiaalinen. Eikä tarvi niin paljon tilaa kuin ranskanluppa
- Kanihullu
Kääpiöluppa, hermeliini tai risteytys kani.
- Hermeliini_ehdottomasti
Moi! Oon 16-vuotias ja sain kesällä ekan kanin. Olisin halunnut kääpiölupan, koska kuulin että ne sopisivat ensikaneiksi. Mutta eläinkaupassa oleva hermeliini vei sydämeni ja muutti myös mieleni. Hermeliinejähän ei vissiin suositella ekaksi kaniksi, koska niillä on kova potkuvoima ja ne on tosi ketteriä hyppään sylistä. Ei siis sylikaneja, MUTTA mun hermeliinipoika on toista luokkaa. Kanit on siis yksilöllisiä kaikki, vaikka hermeliineistä paljon sanotaan että eivät viihdy sylissä ja vaikea käsitellä. Mutta mun kanipoitsu on aivan herttanen <3 Syliin tulee ja siitä ei poiskaan yritä, todella sosiaalinen ja rohkea! Tulee toimeen ison koiran kanssa ja ensikani siis minunkin ja kanit on kyllä niin ihania ystäviä, tulet huomaamaan :)
Eli minulta suositus hermeliini, vaikka siitä monet sanovatkin että ei missään nimessä ensikaniksi. En ymmärrä tuota lausetta! :D IHANIA ovat ja jos vapaana pitää paljon niin niistä saa aivan ihanan kaverin <3 Tykkäsi olla sylissä tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446