Vain heikko moittii kostaen,
vahva antaa anteeksi
ja viisas ei välitä!
Kerätään viisaita lauseita tähän ketjuun!
Viisaasti sanottu
60
243
Vastaukset
- Toi_oli_hyvä_veto
Tuu hei mun tiimiin.
Laitetaan noi sun nikki asiat kondikseen
Tai laitetaan toi sun musta balanssiin.
Sus siunakkoo sus on potentiaalia vaikka mihin.
Sä oot melkeen helmi. Mut simpukka puuttuu.Kiitoksia, yllätit täydellisesti.
Jos olisin kirjoittanut tällä nikilläni, oisin niitäkin jäänyt vaille.
Joten: yllättäkää uudella nikillä!
UNUNUNU on minulle erään talon seinästä tuttu koristeaihe,
kun kävelimme seurustellessamme siitä ohi, muistimme aina
jälkeenpäinkin hiukan 'ununutella'.
Siinä talossa asui appivanhempieni tuttavaperhe,
ja heille saimme aina välillä kutsun kylään.
Ja he kävivät myös lapsemmekin yo-juhlissa.
Tässä nyt tuli vähemmän viisaita lauseita.
Aloituksen lauseen takana seison edelleen vakavasti.- kirkkohistoria
Merilii kirjoitti:
Kiitoksia, yllätit täydellisesti.
Jos olisin kirjoittanut tällä nikilläni, oisin niitäkin jäänyt vaille.
Joten: yllättäkää uudella nikillä!
UNUNUNU on minulle erään talon seinästä tuttu koristeaihe,
kun kävelimme seurustellessamme siitä ohi, muistimme aina
jälkeenpäinkin hiukan 'ununutella'.
Siinä talossa asui appivanhempieni tuttavaperhe,
ja heille saimme aina välillä kutsun kylään.
Ja he kävivät myös lapsemmekin yo-juhlissa.
Tässä nyt tuli vähemmän viisaita lauseita.
Aloituksen lauseen takana seison edelleen vakavasti.Helsingissä, Runeberginkadulla, kirkkoa vastapäätä on myös unununu-talo.
- unu.nunu
Topeliuksenkadulla, Töölön kirkkoa vastapäätä on se unununu, josta kerroin.
(Aloituksessa ollut nimimerkki ei ole enää kelvannut sellaisenaan,
piste sanan sisällä auttaa uudistajien mielestä asiaa.) - kirkkohistoria
unu.nunu kirjoitti:
Topeliuksenkadulla, Töölön kirkkoa vastapäätä on se unununu, josta kerroin.
(Aloituksessa ollut nimimerkki ei ole enää kelvannut sellaisenaan,
piste sanan sisällä auttaa uudistajien mielestä asiaa.)Topeliushan se olikin. Bussipysäkki on siinä kohdalla molemmin puolin. Aikoinaan tuli siinä unununua tuijoteltua.
- ununununu
unu.nunu kirjoitti:
Topeliuksenkadulla, Töölön kirkkoa vastapäätä on se unununu, josta kerroin.
(Aloituksessa ollut nimimerkki ei ole enää kelvannut sellaisenaan,
piste sanan sisällä auttaa uudistajien mielestä asiaa.)unununulle tiedoksi. avausnimmarisi kelpaa eli kun olet kirjoittanut sen, lyöt yhden välilyöntinäpäytyksen ja peruutat takaisin.
lainaan mustaa nimmariasi... kas noin.
- siilimuori3
Joskus sinun on poltettava muutama silta estääksesi muita kulkemasta huonoksi todettua polkua.
"Valaiskoon tietäni sillat jotka poltan" vapaa käännös tästä:
"May the bridges I burn light the way"
Hyvä sanonta, vaikken ite elää noin. Mutta voin kuvitella että ihmistyyppejä ja tilanteita johon tuo sopii.- siilimuori3
hmp.f kirjoitti:
"Valaiskoon tietäni sillat jotka poltan" vapaa käännös tästä:
"May the bridges I burn light the way"
Hyvä sanonta, vaikken ite elää noin. Mutta voin kuvitella että ihmistyyppejä ja tilanteita johon tuo sopii.Juu, minkin voisin samaistua. Tuosta palostahan voi ja yleensä poikiikin jotain uutta ja toivo mukaan parempaakin. Palon kajo myös kirkstaa uutta päämäärää.
- kaarisateen
Myrskyn jälkeen on poutasää.
- kuinkevätkiihkeät
JO maaliskuussa kaikki naukuu ja mouruaa toisiaan läyskytellen.
Ennen pieninä meillä pruukasi olla ystäväkirjat joihin pyydettiin runoja, muistolauseita ja kiiltokuvia tädeiltä, sediltä, serkuilta... Kummityttö kiikutti miltei jo unohtuneen muistokirjaseni kotitalon vintiltä minulle tässä tuonnoin ja haikein mielin sen vähäiset runot lueskelin. Tämäkin taitaa olla sieltä:
Älä itke jos ystävä pettääkin | älä itke jos ystävä jättääkin | mutta itke jos ystävän petät | tai hänelle surua tuotat
Mielestäni loru on tärkeä ja viisas - vieläkin, vaikka lienee lähes 60 vuoden takaa.
Ystävyys on iloinen ja myös arvokas asia!
Ja muistetaan myös, että: Hyvä käytös kaunistaapi | mielen puhtaana pitääpi.- siilimuori3
Monet luulevat ajattelevansa, kun he vain järjestelevät ennakkoluulojaan uudelleen.
William James - eppu2
- Ei suuri ole se, joka valloittaa kaupungin tai kukistaa kansakunnan, vaan se, joka panee oman kielensä kuriin.
-Joka tuulta kylvää, se myrskyä niittää.
-Kaikki liika on pahasta. - att2
Hyvää jatkoa kaikille elämässä...
- Katko-aika-piste-com
Jatkoajoillahan tässä on itse kukin. Vai voiko väittää että elämä on ikuista vielä eläkkeelläkin. Esimerkiksi.
- siilimuori3
On vain yksi periaate: epätäydellisyys.
Joka hyväksyy sen, jaksaa elää.
-Eeva Kilpi- - henrjii
tuulta vastaan on turha taistella
bimbbi on kuin polku, paranee vaan käytössä- kesivä
"Autiomaassa ei helmillä ole arvoa." - Intialainen sananlasku
- unu.nunu
Kun viimeinenkin järvi on liattu
ja viimeinen marja syöty,
niin ihmiset huomaavat,
että rahaa ei voi syödä! - PolulleVaiPolultaPois
Mikä on bimbbi?
Polku väljenee käytössä. - kylmätotuus
unu.nunu kirjoitti:
Kun viimeinenkin järvi on liattu
ja viimeinen marja syöty,
niin ihmiset huomaavat,
että rahaa ei voi syödä!Todella viisas ja ajankohtainen mietelmä.
- just.niin
Riita poikki ja pinoon.
- kesivä
- Ajattele mitä sanot ettet sano mitä ajattelet -
(sanottu on, vaan en tiedä kuka ensin) - att2
Ei ole pitään riitaa...
- voilvb
Davot.....
- att2
voilvb kirjoitti:
Davot.....
Eläkää ilman minua,,, onnelliset.
- ajatuksia-korvesta
Minä luulin itsestäsi liikoja.
Kunnes ymmärsin. Liiankin hyvin.
Että aliarvioin itseni täysin.
~minä~ - Ilo on elämäntapa, onni on asenne.
- On eri asia oppia eilisestä kuin elää siinä.
- Halauksen puute tekee sairaaksi. Pidä läheisesi terveenä.
- Unelmointi on paras tapa luoda tulevaisuutta. (VIctor Hugo)
- Huumori huoltaa sydäntä.
- Olen kuin vanha talo. Jos lakkaat lämmittämästä minua - rapistun. (Risto Rasa)
- Tule viereeni, ollaan hiljaa, jutellaan. (Risto Rasa)- att2
jag behöver inte er 24.. se är så,,, tiden..
- att2
Kvällens sista dans ( good night My Love) Lars Lönndahl , jota rakastan.
Suomi 24 oli tai on hyvä rasistinen koska en saa olla mukana.- Mikä-mättää
Kuka kieltää?
- att2
Mikä-mättää kirjoitti:
Kuka kieltää?
Joku kieltää, mikä se mahtaa olla.
Olen kuunnellut Spotify Free , hyvää suomalaista.
Med vänlig hälsning.
- att2
Thorleifs
Gråt inga tårar... - att2
Willian Cluson -- Paloma-- han är bra jag menar inte som du.
Med vänlig hälsning. - joustaja
Viisas on vaiti.
- att2
da.
"Ihmiset vihaavat kun näytät heille miten he käyttäytyvät sinua kohtaan"
"Suurin osa ihmisistä eivät kuuntele jotta ymmärtäisivät, he kuuntelet jotta saavat vastata." - Stephen R. Covey
koti-kiusattu kirjoitti:
Toi viha juttu on taivahan tosi.
Näin on. Ja itteni kohdalla kolahti tuo Coveyn sanoma. Joskus mun pitää kirjoitusintoisena lukea kaksi kertaa.
- siilimuori3
hmp.f kirjoitti:
Näin on. Ja itteni kohdalla kolahti tuo Coveyn sanoma. Joskus mun pitää kirjoitusintoisena lukea kaksi kertaa.
Jep. Oikeassaolemisen tarve ohittaa joksus kuuntelemisen taidon.
- kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
Toi viha juttu on taivahan tosi.
Kerrankin olemme samaa mieltä, joskin sana viha on liian voimakas ilmaus.
Tästä aloituksesta puuttuu tärkeä selite:
"Olettehan huomanneet, kuinka viisaita ja fiksuja miete-lauseita hunksi aina
kirjoittaa ihailemalleen de-meterille?
Joskus muuallakin.
Eikä hunksi koskaan kopioi!
Yritetään mekin, tietenkin paljon vaatimattommimmin tuloksin.
Kopioidaan hunksia, jos alkavat omat kopiot hävettää"
H.Tähän sopii isäni oma laatima:
"Katotaan nyt niin katsotaan sitten." (Vi ska se nu så får vi se sen)
- kesivä
Tämä sopii niin viime päivien teemaan:
"En tarvitse ystävää, joka muuttuu kun minä muutun ja joka nyökkää kun minä nyökkään; varjoni tekee sen paljon paremmin." - Plutarkhos - siilimuori3
Kutsu treffeille se ihminen, kenen kanssa tulet viettämään koko loppuelämäsi, oma itsesi.
- kesivä
Tuo on hyvä siilimuori. Aion mennä treffeille itseni kanssa heti tänään. Kahvia, laskiaispullaa ja naistenlehti.
- siilimuori3
kesivä kirjoitti:
Tuo on hyvä siilimuori. Aion mennä treffeille itseni kanssa heti tänään. Kahvia, laskiaispullaa ja naistenlehti.
Oi, kuulostaa hyvältä.
Nukkumaan käydessä ajattelen:
Huomenna minä lämmitän saunan,
pidän itseäni hyvänä,
kävelytän, uitan, pesen,
kutsun itseni iltateelle,
puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen, kehun:
Sinä pieni urhea nainen,
minä luotan sinuun.
- Eeva Kilpi -
- Heikunkeikku
Kyllä ihminen on hullu. Jos voikukka nupussaan jo alkais parkua, mitä musta tulee, kauanks mä vaikutan täs pientareella? Kuin mun ja mun jälkeläisteni käy? Koko niitty olis yhtä surkeeta parkua.
(Merja Otava: Kuuvuosi) - Heikunkeikku
Nyt meinaan multa luiskahtaa niin viisasta tekstiä, että pois tiehensä.
JA, mikä parasta, tää luiskahdus luistelee mun omasta päästäni.
Tässä tämä tulee:
Ei kannata lapata lättyyn lientä, ku näppäimistö leuan alla köllii.
Siirrä leukaas, niin säästyy kirjainnäpykköjen raot.
:) - eppu2
-On tilanteita, jolloin paras tieto on se, ettei ole tietävinään.
-Kieli on villipeto, kun se kerran pääsee irti, sitä on vaikea saada jälleen kahleisiin.
-Kun alunperin on pukenut järjen päälleen nurinpäin, menettelee kaikessa muussa samalla tavalla.
-Kuollutta leijonaa jäniksetkin nykivät harjasta.
( Nämä mun kertomat, (myös ed. kommentissa) olen vuosien varrella kirjoitellut vihkoon, enkä ole laittanut ylös, mistä ne olen ottanut.) - kesivä
Humala se on sokerihumalakin, sanoi kesivä kun toisenkin laskiaspullan söi.
- henrjii
antakaa niin teillekkin annetaan
- unununun-aloitukseen-
lisäsisin, että vahvalla on myöskin kanttia pyytää anteeksi, jos on vahingossa pahoittanut toisen mielen.
- Elämää eivät ole päivät, jotka ovat menneet, vaan hetket, jotka muistetaan.
- Jokainen kriisi on mahdollisuuksien ALKU.
- Jos on lämpimiä ajatuksia, älä säästele lämpimiä sanoja. (Kuulin muinoin Juicen radiohaastattelussa)Elä jokainen päiväsi niin kuin se olisi elämäsi ensimmäinen päivä!
Täynnä uusia elämyksiä, kiitollisena elämän
sanomattoman suuresta lahjasta!
- Viatonsivullinen
"Niin on hyvä kun on."
Huonomminkin voisi olla.
Tarkoittaa tilaa jota ei voi muuttaa, siihen sopeutumista. - siilimuori3
Ole mieluummin omaa valoasi hohtava pieni lyhty
kuin auringon lainavaloa loistava suuri kuu.
-Mori Ogai /Positiivarit-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501489
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15583ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402