Viisaasti sanottu

ununununu

Vain heikko moittii kostaen,

vahva antaa anteeksi

ja viisas ei välitä!


Kerätään viisaita lauseita tähän ketjuun!

60

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toi_oli_hyvä_veto

      Tuu hei mun tiimiin.
      Laitetaan noi sun nikki asiat kondikseen
      Tai laitetaan toi sun musta balanssiin.
      Sus siunakkoo sus on potentiaalia vaikka mihin.
      Sä oot melkeen helmi. Mut simpukka puuttuu.

      • Kiitoksia, yllätit täydellisesti.

        Jos olisin kirjoittanut tällä nikilläni, oisin niitäkin jäänyt vaille.

        Joten: yllättäkää uudella nikillä!

        UNUNUNU on minulle erään talon seinästä tuttu koristeaihe,

        kun kävelimme seurustellessamme siitä ohi, muistimme aina

        jälkeenpäinkin hiukan 'ununutella'.

        Siinä talossa asui appivanhempieni tuttavaperhe,

        ja heille saimme aina välillä kutsun kylään.

        Ja he kävivät myös lapsemmekin yo-juhlissa.

        Tässä nyt tuli vähemmän viisaita lauseita.

        Aloituksen lauseen takana seison edelleen vakavasti.


      • kirkkohistoria
        Merilii kirjoitti:

        Kiitoksia, yllätit täydellisesti.

        Jos olisin kirjoittanut tällä nikilläni, oisin niitäkin jäänyt vaille.

        Joten: yllättäkää uudella nikillä!

        UNUNUNU on minulle erään talon seinästä tuttu koristeaihe,

        kun kävelimme seurustellessamme siitä ohi, muistimme aina

        jälkeenpäinkin hiukan 'ununutella'.

        Siinä talossa asui appivanhempieni tuttavaperhe,

        ja heille saimme aina välillä kutsun kylään.

        Ja he kävivät myös lapsemmekin yo-juhlissa.

        Tässä nyt tuli vähemmän viisaita lauseita.

        Aloituksen lauseen takana seison edelleen vakavasti.

        Helsingissä, Runeberginkadulla, kirkkoa vastapäätä on myös unununu-talo.


      • unu.nunu

        Topeliuksenkadulla, Töölön kirkkoa vastapäätä on se unununu, josta kerroin.

        (Aloituksessa ollut nimimerkki ei ole enää kelvannut sellaisenaan,

        piste sanan sisällä auttaa uudistajien mielestä asiaa.)


      • kirkkohistoria
        unu.nunu kirjoitti:

        Topeliuksenkadulla, Töölön kirkkoa vastapäätä on se unununu, josta kerroin.

        (Aloituksessa ollut nimimerkki ei ole enää kelvannut sellaisenaan,

        piste sanan sisällä auttaa uudistajien mielestä asiaa.)

        Topeliushan se olikin. Bussipysäkki on siinä kohdalla molemmin puolin. Aikoinaan tuli siinä unununua tuijoteltua.


      • ununununu
        unu.nunu kirjoitti:

        Topeliuksenkadulla, Töölön kirkkoa vastapäätä on se unununu, josta kerroin.

        (Aloituksessa ollut nimimerkki ei ole enää kelvannut sellaisenaan,

        piste sanan sisällä auttaa uudistajien mielestä asiaa.)

        unununulle tiedoksi. avausnimmarisi kelpaa eli kun olet kirjoittanut sen, lyöt yhden välilyöntinäpäytyksen ja peruutat takaisin.
        lainaan mustaa nimmariasi... kas noin.


    • siilimuori3

      Joskus sinun on poltettava muutama silta estääksesi muita kulkemasta huonoksi todettua polkua.

      • "Valaiskoon tietäni sillat jotka poltan" vapaa käännös tästä:
        "May the bridges I burn light the way"
        Hyvä sanonta, vaikken ite elää noin. Mutta voin kuvitella että ihmistyyppejä ja tilanteita johon tuo sopii.


      • siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

        "Valaiskoon tietäni sillat jotka poltan" vapaa käännös tästä:
        "May the bridges I burn light the way"
        Hyvä sanonta, vaikken ite elää noin. Mutta voin kuvitella että ihmistyyppejä ja tilanteita johon tuo sopii.

        Juu, minkin voisin samaistua. Tuosta palostahan voi ja yleensä poikiikin jotain uutta ja toivo mukaan parempaakin. Palon kajo myös kirkstaa uutta päämäärää.


    • kaarisateen

      Myrskyn jälkeen on poutasää.

      • kuinkevätkiihkeät

        JO maaliskuussa kaikki naukuu ja mouruaa toisiaan läyskytellen.


    • Ennen pieninä meillä pruukasi olla ystäväkirjat joihin pyydettiin runoja, muistolauseita ja kiiltokuvia tädeiltä, sediltä, serkuilta... Kummityttö kiikutti miltei jo unohtuneen muistokirjaseni kotitalon vintiltä minulle tässä tuonnoin ja haikein mielin sen vähäiset runot lueskelin. Tämäkin taitaa olla sieltä:
      Älä itke jos ystävä pettääkin | älä itke jos ystävä jättääkin | mutta itke jos ystävän petät | tai hänelle surua tuotat
      Mielestäni loru on tärkeä ja viisas - vieläkin, vaikka lienee lähes 60 vuoden takaa.
      Ystävyys on iloinen ja myös arvokas asia!
      Ja muistetaan myös, että: Hyvä käytös kaunistaapi | mielen puhtaana pitääpi.

    • siilimuori3

      Monet luulevat ajattelevansa, kun he vain järjestelevät ennakkoluulojaan uudelleen.
      William James

    • eppu2

      - Ei suuri ole se, joka valloittaa kaupungin tai kukistaa kansakunnan, vaan se, joka panee oman kielensä kuriin.
      -Joka tuulta kylvää, se myrskyä niittää.
      -Kaikki liika on pahasta.

    • att2

      Hyvää jatkoa kaikille elämässä...

      • Katko-aika-piste-com

        Jatkoajoillahan tässä on itse kukin. Vai voiko väittää että elämä on ikuista vielä eläkkeelläkin. Esimerkiksi.


    • siilimuori3

      On vain yksi periaate: epätäydellisyys.
      Joka hyväksyy sen, jaksaa elää.
      -Eeva Kilpi-

    • henrjii

      tuulta vastaan on turha taistella
      bimbbi on kuin polku, paranee vaan käytössä

      • kesivä

        "Autiomaassa ei helmillä ole arvoa." - Intialainen sananlasku


      • unu.nunu

        Kun viimeinenkin järvi on liattu
        ja viimeinen marja syöty,
        niin ihmiset huomaavat,
        että rahaa ei voi syödä!


      • PolulleVaiPolultaPois

        Mikä on bimbbi?

        Polku väljenee käytössä.


      • kylmätotuus
        unu.nunu kirjoitti:

        Kun viimeinenkin järvi on liattu
        ja viimeinen marja syöty,
        niin ihmiset huomaavat,
        että rahaa ei voi syödä!

        Todella viisas ja ajankohtainen mietelmä.


    • just.niin

      Riita poikki ja pinoon.

    • kesivä

      - Ajattele mitä sanot ettet sano mitä ajattelet -
      (sanottu on, vaan en tiedä kuka ensin)

    • att2

      Ei ole pitään riitaa...

      • voilvb

        Davot.....


      • att2
        voilvb kirjoitti:

        Davot.....

        Eläkää ilman minua,,, onnelliset.


    • ajatuksia-korvesta

      Minä luulin itsestäsi liikoja.

      Kunnes ymmärsin. Liiankin hyvin.

      Että aliarvioin itseni täysin.

      ~minä~

    • - Ilo on elämäntapa, onni on asenne.
      - On eri asia oppia eilisestä kuin elää siinä.
      - Halauksen puute tekee sairaaksi. Pidä läheisesi terveenä.
      - Unelmointi on paras tapa luoda tulevaisuutta. (VIctor Hugo)
      - Huumori huoltaa sydäntä.
      - Olen kuin vanha talo. Jos lakkaat lämmittämästä minua - rapistun. (Risto Rasa)
      - Tule viereeni, ollaan hiljaa, jutellaan. (Risto Rasa)

      • Kiitos Rosaliin, kimpun parhaita olet tuonut esiin!


    • att2

      jag behöver inte er 24.. se är så,,, tiden..

    • att2

      Kvällens sista dans ( good night My Love) Lars Lönndahl , jota rakastan.


      Suomi 24 oli tai on hyvä rasistinen koska en saa olla mukana.

      • Mikä-mättää

        Kuka kieltää?


      • att2
        Mikä-mättää kirjoitti:

        Kuka kieltää?

        Joku kieltää, mikä se mahtaa olla.

        Olen kuunnellut Spotify Free , hyvää suomalaista.

        Med vänlig hälsning.


    • att2

      Thorleifs


      Gråt inga tårar...

    • att2

      Willian Cluson -- Paloma-- han är bra jag menar inte som du.


      Med vänlig hälsning.

    • joustaja

      Viisas on vaiti.

      • att2

        da.


    • "Ihmiset vihaavat kun näytät heille miten he käyttäytyvät sinua kohtaan"

      • "Suurin osa ihmisistä eivät kuuntele jotta ymmärtäisivät, he kuuntelet jotta saavat vastata." - Stephen R. Covey


      • Toi viha juttu on taivahan tosi.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Toi viha juttu on taivahan tosi.

        Näin on. Ja itteni kohdalla kolahti tuo Coveyn sanoma. Joskus mun pitää kirjoitusintoisena lukea kaksi kertaa.


      • siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

        Näin on. Ja itteni kohdalla kolahti tuo Coveyn sanoma. Joskus mun pitää kirjoitusintoisena lukea kaksi kertaa.

        Jep. Oikeassaolemisen tarve ohittaa joksus kuuntelemisen taidon.


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Toi viha juttu on taivahan tosi.

        Kerrankin olemme samaa mieltä, joskin sana viha on liian voimakas ilmaus.


    • Tästä aloituksesta puuttuu tärkeä selite:

      "Olettehan huomanneet, kuinka viisaita ja fiksuja miete-lauseita hunksi aina
      kirjoittaa ihailemalleen de-meterille?
      Joskus muuallakin.
      Eikä hunksi koskaan kopioi!
      Yritetään mekin, tietenkin paljon vaatimattommimmin tuloksin.
      Kopioidaan hunksia, jos alkavat omat kopiot hävettää"

      H.

      • Tähän sopii isäni oma laatima:
        "Katotaan nyt niin katsotaan sitten." (Vi ska se nu så får vi se sen)


    • kesivä

      Tämä sopii niin viime päivien teemaan:

      "En tarvitse ystävää, joka muuttuu kun minä muutun ja joka nyökkää kun minä nyökkään; varjoni tekee sen paljon paremmin." - Plutarkhos

    • siilimuori3

      Kutsu treffeille se ihminen, kenen kanssa tulet viettämään koko loppuelämäsi, oma itsesi.

      • kesivä

        Tuo on hyvä siilimuori. Aion mennä treffeille itseni kanssa heti tänään. Kahvia, laskiaispullaa ja naistenlehti.


      • siilimuori3
        kesivä kirjoitti:

        Tuo on hyvä siilimuori. Aion mennä treffeille itseni kanssa heti tänään. Kahvia, laskiaispullaa ja naistenlehti.

        Oi, kuulostaa hyvältä.

        Nukkumaan käydessä ajattelen:
        Huomenna minä lämmitän saunan,
        pidän itseäni hyvänä,
        kävelytän, uitan, pesen,
        kutsun itseni iltateelle,
        puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen, kehun:
        Sinä pieni urhea nainen,
        minä luotan sinuun.

        - Eeva Kilpi -


    • Heikunkeikku

      Kyllä ihminen on hullu. Jos voikukka nupussaan jo alkais parkua, mitä musta tulee, kauanks mä vaikutan täs pientareella? Kuin mun ja mun jälkeläisteni käy? Koko niitty olis yhtä surkeeta parkua.
      (Merja Otava: Kuuvuosi)

    • Heikunkeikku

      Nyt meinaan multa luiskahtaa niin viisasta tekstiä, että pois tiehensä.
      JA, mikä parasta, tää luiskahdus luistelee mun omasta päästäni.
      Tässä tämä tulee:
      Ei kannata lapata lättyyn lientä, ku näppäimistö leuan alla köllii.
      Siirrä leukaas, niin säästyy kirjainnäpykköjen raot.
      :)

    • eppu2

      -On tilanteita, jolloin paras tieto on se, ettei ole tietävinään.
      -Kieli on villipeto, kun se kerran pääsee irti, sitä on vaikea saada jälleen kahleisiin.
      -Kun alunperin on pukenut järjen päälleen nurinpäin, menettelee kaikessa muussa samalla tavalla.
      -Kuollutta leijonaa jäniksetkin nykivät harjasta.
      ( Nämä mun kertomat, (myös ed. kommentissa) olen vuosien varrella kirjoitellut vihkoon, enkä ole laittanut ylös, mistä ne olen ottanut.)

    • kesivä

      Humala se on sokerihumalakin, sanoi kesivä kun toisenkin laskiaspullan söi.

    • henrjii

      antakaa niin teillekkin annetaan

    • unununun-aloitukseen-

      lisäsisin, että vahvalla on myöskin kanttia pyytää anteeksi, jos on vahingossa pahoittanut toisen mielen.

      • - Elämää eivät ole päivät, jotka ovat menneet, vaan hetket, jotka muistetaan.
        - Jokainen kriisi on mahdollisuuksien ALKU.
        - Jos on lämpimiä ajatuksia, älä säästele lämpimiä sanoja. (Kuulin muinoin Juicen radiohaastattelussa)


      • Elä jokainen päiväsi niin kuin se olisi elämäsi ensimmäinen päivä!

        Täynnä uusia elämyksiä, kiitollisena elämän

        sanomattoman suuresta lahjasta!


    • Viatonsivullinen

      "Niin on hyvä kun on."
      Huonomminkin voisi olla.
      Tarkoittaa tilaa jota ei voi muuttaa, siihen sopeutumista.

    • siilimuori3

      Ole mieluummin omaa valoasi hohtava pieni lyhty
      kuin auringon lainavaloa loistava suuri kuu.

      -Mori Ogai /Positiivarit-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe