Voisimme keskustella ikäistemme asioista.
Meidän tulee muistaa, että pian aika jättää meidät. Mainitsemani ystävät, joihin itsekin haluan samaistua, voi keskustella vaikkapa vanhuudesta ja siihen liittyvästä.
Ystävien ryhmä
85
304
Vastaukset
Otsikon ajatus on kaunis, noin pitäisi pohjavire palstalla ollakin. Monista kirjoittajista huokuu tyytyväisyys elämään, arjen haasteetkin on käyneet tutuksi, tällä hetkellä liukkaus ulkoillessa.
Ilolla vaeltelin Isossa Omenassa lähes tunnin eri osastoilla:D, viimeksi sitten elintarvikepuolella.
Hyvää illan jatkoa ystävyyden lämmössä:)- Ruuneeri
Minäkin kävin Raision Myllyssä, kauppakeskuksessa, joka oli aikanaan Suomen suurin. Pikkusen katselin laajennusosaa ja ihan väsyin. Nyt kiusaa flunssa, mutta on ansioistanne hyvä mieli.
- Itsehän.ryit.ja.räit
Ruuneeri kirjoitti:
Minäkin kävin Raision Myllyssä, kauppakeskuksessa, joka oli aikanaan Suomen suurin. Pikkusen katselin laajennusosaa ja ihan väsyin. Nyt kiusaa flunssa, mutta on ansioistanne hyvä mieli.
Miten viitsit vieläkin sairastaa flunssaa, aikaihminen, kun se on niin helppo pitää poissa? Minullakin jo 30 vuotta pysyneet ennen jokavuotiset flunssat ja angiinat poissa enkä aio vastakaan niitä sairastaa. Jokapäiväisestä ruuasta puuttuu jotakin ja se altistaa flunssille, influenssille, angiinoille, poskiontelon tulehduksille. En tiedä mitä se puuttuva aine on, mutta joka-aamuinen hörppy Möllerin kalanmaksaöljyä näkyy tehoavan. Vaan itsehän ryit ja räit ellet halua ehkäistä näitä.
Minustakin toistemme tukeminen on
tässä elämänvaiheessa ykkösasia myös palstalla.
Pidän monista kirjoittajista täällä, ja siksi haluaisin saada
aikaan hyvää oloa viesteilläni, en mitään pahaa oloa tai vaikeutta
vanhoille ystävilleni.
Olen toistanut tämän jo kahdessa ketjussa tätä ennen, mutta kerta vielä:
"Vain heikko moittii kostaen,
vahva antaa anteeksi
ja viisas ei välitä!"
Ollaan lähimmäisiä toisillemme!- Neeasa
"Ihmisen suuruuden mittapuuksi sopii melkein aina hänen halunsa olla ystävällinen", tällaisen lauseen luin hiljattain.
Onhan se aivan totta, täälläkin on paljon hyviä, kannustavia viestin lähettäjiä.
Meriliin viestissä on totuutta ja asiaa!
- Ruuneeri
Minä kirjoitan kuin yhteisen vastauksen. Olen vieläkin se maalaispoika, jolla ei ole suuria viisauksia jaettavaksi.
Olkaamme kelvollisia toisillemme ja lämmöllä ystäviä!- Ystäviä-ollaan
Sama täällä, ei siinä suhteessa eroa ainakaan, tuskin muutenkaan paljoa.
- ystävätmuualla
Hyviä ajatuksia, mutta miksi karsinoida vielä enemmän kuin nyt jo tehdään? Ystäväklikkejä on. On hyvin tärkeää kuka kirjoittaa, vähemmän tärkeää se mistä kirjoitellaan. Jos ollaan ystäviä, on muita foorumeja ajatusten vaihtoon.
- inja
Eikös me kaikki 70 olla ihan samassa "veneessä".
Tässä veneessä soi sellainen musiikki, kuin itse haluamme, onko se mollissa, vai
soiko iloiset sävelet, sen voimme itse valita.
Eikös se olekin ihan helppoa! Et ehkä kuulu vakinaisiin palstalaisiin? Jos jotakin tiedät
palstan historiasta niin ymmärrät varmasti Ruuneerin ja muitten
palstalaisten kaipuun kirjoittaa rauhassa, ilman että joku on nokkimassa
ja arvostelemassa, kuinka huonoja täällä toiset ovat. Sellaista arvostelua
voi kestää kerran pari, mutta jos sitä kestää yli kymmenen vuotta niin
alkaa käsittää että arvostelu tulee märäntyneestä ihmisestä. Siitä
kertoo henkilön nimimerkkikin.
Monelle tämä S24 on ehkä ensimmäinen keskustelufoorumi, jonne
on tottunut tulemaan ja jossa on vanhoja tuttuja ja täällä haluaisi
myös rauhassa kirjoitella.
Ylläpidolla voi olla yllättävä lääke tähän.- ruuneeri
inja kirjoitti:
Eikös me kaikki 70 olla ihan samassa "veneessä".
Tässä veneessä soi sellainen musiikki, kuin itse haluamme, onko se mollissa, vai
soiko iloiset sävelet, sen voimme itse valita.
Eikös se olekin ihan helppoa!Samassa veveessä olemme, mutta veneen keikuttelijoita ei hyväksytä. Mukaan tulijan on katsottava mihin veneeseen hän astuu ja toimia venesääntöjen mukaan.
- jakolasku
MdK-MdK kirjoitti:
Et ehkä kuulu vakinaisiin palstalaisiin? Jos jotakin tiedät
palstan historiasta niin ymmärrät varmasti Ruuneerin ja muitten
palstalaisten kaipuun kirjoittaa rauhassa, ilman että joku on nokkimassa
ja arvostelemassa, kuinka huonoja täällä toiset ovat. Sellaista arvostelua
voi kestää kerran pari, mutta jos sitä kestää yli kymmenen vuotta niin
alkaa käsittää että arvostelu tulee märäntyneestä ihmisestä. Siitä
kertoo henkilön nimimerkkikin.
Monelle tämä S24 on ehkä ensimmäinen keskustelufoorumi, jonne
on tottunut tulemaan ja jossa on vanhoja tuttuja ja täällä haluaisi
myös rauhassa kirjoitella.
Ylläpidolla voi olla yllättävä lääke tähän.Suurin ja lähes mahtavin nokkija Mdk on Ruune. Ruune kokoaa akkakaartin jotka myötäilevät Ruunea. Sekö sitä ystävyyttä on? Ulkopuoliset ei ole sopivia tai ovat huonoja kirjoittajia. Täällä on sellainen pelin henki, mielin kielin kippuralla.
jakolasku kirjoitti:
Suurin ja lähes mahtavin nokkija Mdk on Ruune. Ruune kokoaa akkakaartin jotka myötäilevät Ruunea. Sekö sitä ystävyyttä on? Ulkopuoliset ei ole sopivia tai ovat huonoja kirjoittajia. Täällä on sellainen pelin henki, mielin kielin kippuralla.
Oikaise itsesi!
- jakolasku
RuuneRuune kirjoitti:
Oikaise itsesi!
Mitä mahtanet Ruune tarkoittaa? Sinä se komennat ja muut niiaa.
- kuka_vaan
Juuri nämä vanhojen ystävysten klikit ovat näivettäneet palstan. Milloin on uutta verta tänne yrittänyt, se joko suorastaan karkotetaan tai ainakin sivuutetaan, tavallaan savustetaan ulos. Ei vastata kuin suosikeille, kehutaan aina omia kavereita vaikka ei olis aihettakaan. Palstan keski ikä taitaa kaikesta päätellen olla lähemmäs tai ylikin 80, koska moni vakio kehuu kirjoittaneensa yli 10 v. Eikö ystävykset voisi kirjoitella siellä Mdk omalla saitilla kun sellaisen perustitte ? tämä on yleinen ja kaikille, myös rekkaaamattomille ja ilman vaki nikkiä kirjoittaville tarkoitettu . Ystäviä normaali ihminen saa live elämästä, ei asioista kirjoittelun tarvitse perustua ystävyyteen eikä suosikkijärjestelmään.
"Juuri nämä vanhojen ystävysten klikit ovat näivettäneet palstan. "
????
Kuka näivettää palstan? Onko se palstan piristämistä kun hajupoika
aloittaa ketjun ja keskustelee itsensä kanssa eri nimimerkeillä?
Niinkuin nyt aloittamassaan "Hyvä keskustelu". Tai riitelee itsensä
kanssa kymmenien viestien verran?
Hän voi siinä tapauksessa merkitä keskusteluaiheen perään esim: "odotettavissa riitaa", niin rauhaa rakastavat voivat pysytellä loitolla.
Usein hän aloittaa aivan tavalliseen sävyyn rekatulla nikillä, mutta
sitten alkaa samasta ID-numerosta tulla vähemmän asiallisia nikittömiä viestejä.
Jos täällä jotkut on kirjoitelleet jo yli kymmenen vuotta niin tottakai
rekatuilla nimimerkeillä kirjoittavat tuntevat toisensa ja heistä voi
tulla jopa "ystäviä". Rekattujen viestien kirjoittajat uskaltavat seistä
sanojensa takana.- jakolasku
MdK-MdK kirjoitti:
"Juuri nämä vanhojen ystävysten klikit ovat näivettäneet palstan. "
????
Kuka näivettää palstan? Onko se palstan piristämistä kun hajupoika
aloittaa ketjun ja keskustelee itsensä kanssa eri nimimerkeillä?
Niinkuin nyt aloittamassaan "Hyvä keskustelu". Tai riitelee itsensä
kanssa kymmenien viestien verran?
Hän voi siinä tapauksessa merkitä keskusteluaiheen perään esim: "odotettavissa riitaa", niin rauhaa rakastavat voivat pysytellä loitolla.
Usein hän aloittaa aivan tavalliseen sävyyn rekatulla nikillä, mutta
sitten alkaa samasta ID-numerosta tulla vähemmän asiallisia nikittömiä viestejä.
Jos täällä jotkut on kirjoitelleet jo yli kymmenen vuotta niin tottakai
rekatuilla nimimerkeillä kirjoittavat tuntevat toisensa ja heistä voi
tulla jopa "ystäviä". Rekattujen viestien kirjoittajat uskaltavat seistä
sanojensa takana.Nyt alkaa jo naurattaa Mdk. Rekattujen viestien kirjoittajat seisoo sanojensa takana. Hahhhaaa entä kun rekatuilla puskat rytisee?
- jakolasku
MdK-MdK kirjoitti:
Siltä näyttää sinunkin tapauksessasi. Pistä pääsi sieltä puskasta esiin.
Täytyykin alkaa suoltamaan tosi pöheiköstä pelkkää potaskaa. Nimmariani olen tällä palstalla aina käyttänyt kun kirjoitan. Sepä siitä suoraselkäisyydestä.
En ole huommannut, että asiasta kirjoittavia oltaisiin hyväksymättä. Jos huomautuksia tulee, ovat ne perusteltuja, ei henkilöön vaan asiaan kohdistuvia.
- makkarasukka
Tämä maalaistyttö nyt kirjoittelee jankohtaisuuksista. Laskiaissunnuntai onkin jo 7.2 ja laskiaistiistai 9.2, aika lähellä ovat. Muistoihin on jäänyt monenlaiisia laskiaisia matkan varrelta.
Tänään heräsin jo aamulla varhain, ei muuta kun yön yli lionneet herneet poreilemaan tulille. 2 tunnin kuluttua olikin keitto valmista. Osa pakastimeen annos rasioihin. Nyt on hyvä kun on mistä ottaa lounas annoksia.
Ikkunasta katselen pienten koululaisten mahtavaa luistelu taitoa lähijäällä. Eivät ne pienet pyllähdykset näytä haittaavan innostuneita luistelijoita. Mieli tekisi tämän mummin mennä luistelutaitojaan vetreyttämään, Nyt kuitenkin tyydyn vain ihailemaan vanhoja kaunokki luistimia, pyyhkimään pölyt pois teristä ja voitelemaan valkoiset hieman kulahtaneet varret uuteen uskoon. Huom! tapaturmavakuutus on vielä voimassa.
Laitan kuitenkin IceBugit jalkaan ja sauvat käteen mennessäni aamupäivän lenkille.
Usein tapaan tuttuja silloin on sitä informaation vaihtoa tarjolla. Tällä meiningillä mennään huomiseen. - Kat.leija
makkarasukka kirjoitti:
Tämä maalaistyttö nyt kirjoittelee jankohtaisuuksista. Laskiaissunnuntai onkin jo 7.2 ja laskiaistiistai 9.2, aika lähellä ovat. Muistoihin on jäänyt monenlaiisia laskiaisia matkan varrelta.
Tänään heräsin jo aamulla varhain, ei muuta kun yön yli lionneet herneet poreilemaan tulille. 2 tunnin kuluttua olikin keitto valmista. Osa pakastimeen annos rasioihin. Nyt on hyvä kun on mistä ottaa lounas annoksia.
Ikkunasta katselen pienten koululaisten mahtavaa luistelu taitoa lähijäällä. Eivät ne pienet pyllähdykset näytä haittaavan innostuneita luistelijoita. Mieli tekisi tämän mummin mennä luistelutaitojaan vetreyttämään, Nyt kuitenkin tyydyn vain ihailemaan vanhoja kaunokki luistimia, pyyhkimään pölyt pois teristä ja voitelemaan valkoiset hieman kulahtaneet varret uuteen uskoon. Huom! tapaturmavakuutus on vielä voimassa.
Laitan kuitenkin IceBugit jalkaan ja sauvat käteen mennessäni aamupäivän lenkille.
Usein tapaan tuttuja silloin on sitä informaation vaihtoa tarjolla. Tällä meiningillä mennään huomiseen.Niin tämäkin "tyttö" ja kirjoittaa omasta ajankohtaisuudestaan, se on nimittäin uuden sähköhammasharjan osto. Niin että kauppoihin minäkin olen menossa. Tosi hieno ilma ulkona. Minulla ei ole IceBugeja, lienevät extra primat, vaan laittelen korkoihin liukuesteet, jotka ovat minua palvelleet jo melkein kymmenen vuotta.
Akku on loppu vanhasta Philipistäni, vain muutaman laiskan kerran jaksoi harjaspäätä pyöräyttää. Nyt onkin tarjolla noita OralB hammasharjoja. Netistä katsoin että Gigantista saa sopuhinnalla laitteen.
Onneksi on tuo poika joka mammaa kuskaa tarpeen mukaan asioille. Kauppakasseihin tulee painoa äkisti yli 10 kg kun ostaa vaikka perunat, juurekset, maidot ja hedelmät ja muut jutut päälle, hyvä on saada kyyditsijä kuljettamaan.
ps. ystävien ryhmä ei minulle oikein aukene, kun ystävällisyteen ja matalaan profiiliin on pyrkimykseni. Kansanradiosta tuli nyt poikkeus näkyvyyteeni, mutta iloinen olen siitä että siihen on saanut rauhassa mielenmuljauksiaan laittaa.
Tulkoon nyt sanottua että on mukava lukea tutuiksi tulleiden nikkien kirjoituksia, kuten tuon nykyisen makkarasukan, Makriinan ja Ramoonankin tasapainoisia ja viisaita ajatuksia. Nuo vain tässä mieleen tulivat päälimmäisinä, ei siihen kannata tarrautua.
Miksi heitä sitten nimittääkin, olkoot vaikka Suomi24 70 nikkituttuja. Ystävä omalla kohdallani on jotenkin turhan juhlava, sillä itse en omalta puoleltani täytä oikean ystävän mittoja.
Onneksi paras ystäväni täällä netin ulkopuolisessa elämässä on minua 9 vuotta nuorempi eikä toivottavastipoistu pilvien päälle kuten moni vanhoista ystävistäni on tehnyt. En kaipaa ystävien laumaa, yksikin hyvä ystävä riittää, sillä jälkeläiset ovat aika läheisiä ja paljon pidämme yhteyttä. - Ramoona_
En ole koskaan mieltänyt itseäni sen enemmän maalaiseksi kuin kaupunkilaiseksikaan. Olen maaseutupitäjän kirkonkylässä virkamiesperheeseen syntynyt ja kasvanut , luonto oli ihan äärellä ja samoin tarpeelliset palvelutkin. Nyt moni entinen suuri kirkonkylä on pieni kaupunki. Kumpikin ympäristö on minulle luonteva, sekä maaseutu että kaupunki. Kaupunkilaiset ovat usein osa-aikaisesti maalaisia mökkeillessään, minä taas merellä veneessä viikkojakin asuvana voinen kutsua itseäni myös merelliseksi ja usein metsälainenkin olen.
Nyt onkin tulossa herkutteluruuhka, kun on Runebergin päivä, laskiainen ja ystävänpäivä lyhyellä aikavälillä . Runebergin tortun ennakkosöin jo eilen kahvilassa ystävätapaamisella...aika kuivakas oli. Meillä ei niistä erityisemmin perusteta, jätän kai kokonaan leipomatta. Sen sijaa laskiaispullat ovat niin hyviä, että voi useammankin kerran syödä ja kokeilla, onko mantelimassa vai hillo kermavaahdon kera maittavampi täyte. Hernekeiton otan purkista ja höystän savukinkkukuutioilla ja sinapilla. Varmasti itse tehty on parempaa , parasta olisi soppatykissä haudutettu. Ystävänpäivänä on kiva hemmotella sydämenmuotoisilla leivoksilla, aamupalaleivänkin voi muotoilla sydämeksi ja päällystää oikein herkullisesti ja kauniisti.
Aurinkoinen, säteilevä pävä on täälläkin ja sen verran uutta lunta, että on oikea helmikuun hohtava tunnelma. Päivä pitenee pitkin harppauksin, eilen illalla ennen pimeää hehkui sykähdyttävät punervat värit taivaankannen yli. Ice Bugeilla ja sauvoilla olin minäkin lenkilläni varustautunut, meidän oloisia mummoihmisiä on siis liikkeellä enemmänkin. Lehdestä luin, että kaatumiset ovat työikäisillä yleisempiä kuin vanhoilla...mehän ollaan oikein varustautuneita ja harkitsevaisia, ei turhaa kiirettä pidetä.
Sinulla onkin hyviä meinikejä! Minäkin yritän! Menen tässä lähikauppaan ja estääkseni "perseelleenmenomeiningit" panen nastoitetut kengät. jajkoihini.
Kiitos myös ystävällisestä suhtautumisestasi. Vähän ylihän se meni, mutta siedän kuin Ruuneperi- inja
Kiva lukea tuollaisia mukavia juttuja!
Aurinko paistaa, Tulee mieleen laulu: On ihanaa, kun aurinkoinen paistaa,
Ja jälkeen myrskysään taas hymyileepi. . . . . Moi!
Eilen tapasin "kesälomaperheeni". Kun hoidin kotiäitinä lapsiani kesäpaikassa kaiket kesät, oli lasten seurana tuttavaperheen lapsi, joka olisi joutunut elelemään kesän yksikseen ilman hoivaa vanhempien työssä ollessa. Niinä aikoina ei vielä ollut mitään valvottua päivähoitoa. Tämä järjestely oli voimassa vuosikausia, kesä ilman kesäveljeä ei olisi tuntunut miltään.
Mutta kun teini-ikä koitti, katosi kesämökin lumo, ja minultakin loppui kotiäidin virka; aikansa kutakin. Yhteys alkoi hapertua, emmehän me kaupungissa asuneet kylki kyljessä. Joskus on tavattu, mutta nyt otettiin oikein kesänviettopäivä. Valokuvia, muisteluksia, naurua ja hassuja tapahtumia.
Lasten keskinäinen yhteys palasi yhtä voimakkaana kuin 40 v. sitten. Pakko sanoa, että tippa tuli silmään, kun näki kuinka läheisiä he yhä olivat vuosien tauon jälkeen.Täällä on joillakin kummaa vatvomista siitä miten toisia syrjitään. Kun tuo ei ole edestotta, niin se voidaan lopettaa.
Jos joku poikkeaa aiheesta tai kirjoittaa huonoja tai haukkuviestejä, niin syrjään jää.
Jos ystävällisyttä el haluta tai osata tunnistaa, eikä sen merkeissä kirjoittaa, onpoissa pysyminen erinomainen ratkaisu.
Kirjoittakaa muista aiheista tai aiheetta, ikäänkuin vain jotain sanoaksenne. Täällä kaikillaolisi nin mukavaa, jos jokainen osaisi sen oivaltaa.- pialiinu
Niinhän se ystäväpiiri taas muodostui tähänkin ketjuun. Haluan pysyä ulkopuolella ja kirjoitella ystävänpäivänkortteja. Olen aina kunnioittavasti kirjoitellut, en imarrellut. Miksi esim. mainita nikkejä kommenteissaan. Se sulkee pois, on syrjintää.
- vassokuu
pialiinu kirjoitti:
Niinhän se ystäväpiiri taas muodostui tähänkin ketjuun. Haluan pysyä ulkopuolella ja kirjoitella ystävänpäivänkortteja. Olen aina kunnioittavasti kirjoitellut, en imarrellut. Miksi esim. mainita nikkejä kommenteissaan. Se sulkee pois, on syrjintää.
Olen samaa mieltä kanssasi. Keskustelu ei onnistu, kun pitää mainita kuka teki, missä teki ja million.
- Jutustelijat
vassokuu kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Keskustelu ei onnistu, kun pitää mainita kuka teki, missä teki ja million.
Keskustelu ei ole nimeltä mainittujen ihmisten tekemisten puimista. Se on juoruilua.
"Keskustelu" tai usein miten vielä "juttelu" on hetken innoituksessa sanottu ja tehty.
Kukapa tällekään palstalle kirjoittelee viimeisen päälle muotoiltuja esseitä. En usko, että yksikään meistä laatii kirjoituksensa ensin luonnossivulle, tarkistaa kieliopin, etsii kirjoitusvirheet ja tarkistaa, ettei ole loukannut ketään liian terävällä mielipiteellä, ja vasta sitten lähettää sen matkaan.
No joku ehkä! Mutta useimmat heittävät mielipiteensä sujuvasti, enterit päälle ja valmis!.
Niinhän sitä vilkkaassa keskustelussakin tehdään. Joskus ei sanamuoto ole kohdallaan, mutta ei keskustelua voi jatkaa, jos joka sanaa punnitsee. Tulisi aika kankea tilanne.
Sen vuoksi lukaiseminenkin tulisi suorittaa pikaisesti eikä pysähtyä aprikoimaan, mitä kirjoittaja itse asiassa tuollakin mielipiteellään tarkoittaa. Ei kai vain...JUU, kyllä se varmasti... vaikka toisaalta...Omat tulkinnat ovat tosiaankin usein vääriä.
En harrasta niitä.
Olen useimmiten hyvin spontaani ja kirjoitan jonkun lyhyen lausahduksen.
Sitä mieltä olen, että hyvän, ystävällisen viestin saa ja voi kirjoittaa nimettömänä ja nikittömänä.
Sen sijaan moittimisviestit, joita itse en kirjoita, pitää aina kirjoittaa nimellä tai omalla nikillä.
Kirjoitusvirheiden olen viesteissäni lisääntyvän, koska aniharvoin oikoluen.
Hyvät ihmissuhteet live-elämässä tekevät ihmisen onnelliseksi.
Siksi työtäkin jaksaa tehdä enemmän ja paremmin, siksi voi siis
elämässä onnistuakin paremmin.
Mutta kyllä täälläkin virtuaalisesti voi kokea ystävyyttä,
sen olen huomannut.
Minustakin toistemme tukeminen on
tässä elämänvaiheessa ykkösasia myös palstalla.
Pidän monista kirjoittajista täällä, ja siksi haluaisin saada
aikaan hyvää oloa viesteilläni, en mitään pahaa oloa tai vaikeutta
vanhoille ystävilleni. - Hyvää jatkoa!Tästä tuli mieleeni eräs läheinen ikäihminen, joka katseli uutisissa kuvia jostain seniorikodista, missä hoidettavat vanhukset istuivat pöydän ääressä vapisevina, kumaraisina ja valjuina. "Minusta ei tule koskaan vanhaa", sanoi hän. Siitä piti myös huolen, sairasti sairautensa pää pystyssä ja kulki selkä suorana 84-vuotiaana sairaalan päivystykseen, josta ei sitten enää palannut, vaan siirtyi tuonilmaisiin 4 päivää myöhemmin.
Uskon, että jos olisi suostunut erilaisiin hoitoihin ja lääkityksiin, olisi jaksanut elää pitempään, mutta se olisi tiennyt kunnon rapistumista ja ehkä hoitokotiin siirtymistä hyvinkin nopealla aikataululla. Sitä hän ei halunnut.
Samaa toivon omalla kohdallani.- makkarasukka
Olen lähiaikana lähtemässä "orpanoimaan".
SE merkitsee matkustan tyttövuosieni lapsuudenkotiin - ainakin lähettyville - jos nykyminiä siis veljen vaimo ei ole taaskaan tapaamistuulella. Hän on hiukan "tuulella käypä", joskus ylitse ystävällinen joskus taas yrmeän oloinen. Nuoruus aika häneltäkin jo taaksejäänyttä 76v ikäinen. Sellaisia ollaan,mistä tuuli milloinkin puhaltaa. Menen sinne suunnalle kuitenkin ainoan sisareni luokse.
Näin me kaikki muututaan, kuka mihinkin suuntaan. Nämä karjalaiset sanonnat ovat tosi hauskoja, usein pitää miettiä, mitähän tuokin tarkoittaa. Samoin ORPOKOTI - yksinäiselle henkilölle jonkun ystävän tms luona. Sanonta tuli tutuksi, olin kyläilemässä kurssikaverini luona, hänen avomies lausumaan, tässähän mie elelen Meerin orpokodissa huutolaispoikana!
Elämässä on niin monenlaisia mutkia sanontoineen, jotenkin vain on tehtävä itselle selväksi mitä mikin sanonta tarkoittaa - usein menee vitsin puolelle.
Kun tulee tuttu vastaan hän voi sanoa"mihin sie oot menoss, mistä sie oot tuloss, mitä siull on kasissais? Sanonta "tule käymään" ei tarkoita mitään, ei ainakaan kylään kutsua, vaikka odottaakin sitä ei tule. Kuten huomaatte en ole sisäistänyt karjalaisuutta monista asuinvuosista huolimatta.
Onnekasta viikon alkua räntäsateesta huolimatta. - Pohjanmaan-junassa-etel
Ihana viesti, yhtymäkohtia omaan elämääni löysin, koin vertaistuen
hyvän tuntemuksen. makkarasukka kirjoitti:
Olen lähiaikana lähtemässä "orpanoimaan".
SE merkitsee matkustan tyttövuosieni lapsuudenkotiin - ainakin lähettyville - jos nykyminiä siis veljen vaimo ei ole taaskaan tapaamistuulella. Hän on hiukan "tuulella käypä", joskus ylitse ystävällinen joskus taas yrmeän oloinen. Nuoruus aika häneltäkin jo taaksejäänyttä 76v ikäinen. Sellaisia ollaan,mistä tuuli milloinkin puhaltaa. Menen sinne suunnalle kuitenkin ainoan sisareni luokse.
Näin me kaikki muututaan, kuka mihinkin suuntaan. Nämä karjalaiset sanonnat ovat tosi hauskoja, usein pitää miettiä, mitähän tuokin tarkoittaa. Samoin ORPOKOTI - yksinäiselle henkilölle jonkun ystävän tms luona. Sanonta tuli tutuksi, olin kyläilemässä kurssikaverini luona, hänen avomies lausumaan, tässähän mie elelen Meerin orpokodissa huutolaispoikana!
Elämässä on niin monenlaisia mutkia sanontoineen, jotenkin vain on tehtävä itselle selväksi mitä mikin sanonta tarkoittaa - usein menee vitsin puolelle.
Kun tulee tuttu vastaan hän voi sanoa"mihin sie oot menoss, mistä sie oot tuloss, mitä siull on kasissais? Sanonta "tule käymään" ei tarkoita mitään, ei ainakaan kylään kutsua, vaikka odottaakin sitä ei tule. Kuten huomaatte en ole sisäistänyt karjalaisuutta monista asuinvuosista huolimatta.
Onnekasta viikon alkua räntäsateesta huolimatta.Tuollaisia ovat ihmiset, joilla on elämä hallussa. Miksi turhaan pohtia erilaisia ongelmia ja niiden olemassaoloa.
Jos joku täällä kokee ystävyyttä, saa sitä osakseen tai antaa.Eikö sellainen juuri kuulu joka ihmiselle.
Kohta saamme lämpöä taivaaltakin. Annetansenlämmönkohdata. Niin moni kolkka maailmassa autioituu kun ystävällisyyden tilalle astuu viha.- samaullmirjami
RuuneRuune kirjoitti:
Tuollaisia ovat ihmiset, joilla on elämä hallussa. Miksi turhaan pohtia erilaisia ongelmia ja niiden olemassaoloa.
Jos joku täällä kokee ystävyyttä, saa sitä osakseen tai antaa.Eikö sellainen juuri kuulu joka ihmiselle.
Kohta saamme lämpöä taivaaltakin. Annetansenlämmönkohdata. Niin moni kolkka maailmassa autioituu kun ystävällisyyden tilalle astuu viha.Ihanaa kun olen kohdannut -- maahanmuuttajana , ymmärtämystä vaikka loslus olenkin saanut kuulla kunnianin -- kun jätin synnyinmaani .
Mutta Suomalainen ole ja ylpeä sellainen .
Täälä on kiva "henki" kun nyt eka kerran luin ja toivon että pääsen porukoihin täälä Ystävien ryhmässä .
U.M - makkarasukka
samaullmirjami kirjoitti:
Ihanaa kun olen kohdannut -- maahanmuuttajana , ymmärtämystä vaikka loslus olenkin saanut kuulla kunnianin -- kun jätin synnyinmaani .
Mutta Suomalainen ole ja ylpeä sellainen .
Täälä on kiva "henki" kun nyt eka kerran luin ja toivon että pääsen porukoihin täälä Ystävien ryhmässä .
U.MU-M kiva lukea kirjoituksiasi, toivotan viihtymistä palstalla. Erilaiset näkemykset - kokemukset antavat lukijalle laaja-alaisempaa näkemystä maailman menosta.
Lähipiiriäni on useissa maissa, lähin siellä Svea-mamman kainalossa. Ei ollenkaan huono asia, aina muissa maissa asuvilla on kerrottavana asuinmaan kulttuurista, siinä sitä oma näköpiiri laajentuu.
Kulttuuriin - nimenomaan elokuvien maailmaan olen hurahtanut, huomaan ei ollenkaan hullumpi asia. Ystäväpiiri pienentyy, kuka siirtyy vanhainkotiin, kuka Yläilmojen hiippakuntaan, elämä ilman uusia harrastuksia on vajaata.
Viimeinen katsomani Elokuva on REVENANT, todella mahtava kuvaus 1800-luvun heimojen vallan mittelyistä senaikaisin keinoin. Elokuvan kuvaukset on tehty ainoastaan luonnon valon ja nuotioiden valossa Kanadan Galgaryssa, loppuosa olosuhteiden pakosta Tulimaassa. Valmistauduin ennen elokuvan katsomista, hankkimalla netin mapista ja youtubesta ensikäden tietoa elokuvasta. Ostin myös elokuvalehden EPISODI, jossa paljon tietoa katsomoissa liikkuvista elokuvista.
Päänäyttelijä, jo TITANICISSA kannuksensa hankkinut, oli
LEONARDO DICAPRIO.En voi muuta kun ihailla hänen osasuoritusta
REVENANT´ssa, sanoisin kyllä yli 40v mies tuli monessa liemessä keitetyksi, osoitti muuntautumis taitonsa ihmeteltävällä tavalla.
Episodi lehti onkin oikea elokuvien tiedonlähde. Revenat´in loppuosan kuvaus jouduttiin siirtämään ARGENTIINAN TULIMAAHAN haastaviin olosuhteisiin ilmaston vuoksi, se tiesi näyttelijöiden oli koko ajan suhtauduttava senhetkisiin vaikeistaki vaikeimpiin luonnon olosuhteisiin. Siinä otetaan mittaa näyttelijöistä pitkän tosi vaikean kaavan mukaan.
Olosuhteiden vaikeus palkittiin mahtavalla tavalla luonnon näytelmällä:
AURORA BOREALIS. Kuvauksen lopuksi ryhmä sai ihailla revontulien loistetta ja leimuavia lieskoja monissa eri värien variaatioissa Tulimaan ylängöillä.
Elokuvan kuvaus oli päättynyt revontulien ilotulitukseen. Jäädään odottelemaan kuinka monta Oskaria elokuva saa helmikuun lopulla.
Kylmäksi en jäänyt elokuvan katsomisen jälkeen, periksiantamattomuus elämän tuomien vaikeuksien kohtaamisessa, antoi uutta spiritiä päiviin vaikeuksien kohdattua. makkarasukka kirjoitti:
U-M kiva lukea kirjoituksiasi, toivotan viihtymistä palstalla. Erilaiset näkemykset - kokemukset antavat lukijalle laaja-alaisempaa näkemystä maailman menosta.
Lähipiiriäni on useissa maissa, lähin siellä Svea-mamman kainalossa. Ei ollenkaan huono asia, aina muissa maissa asuvilla on kerrottavana asuinmaan kulttuurista, siinä sitä oma näköpiiri laajentuu.
Kulttuuriin - nimenomaan elokuvien maailmaan olen hurahtanut, huomaan ei ollenkaan hullumpi asia. Ystäväpiiri pienentyy, kuka siirtyy vanhainkotiin, kuka Yläilmojen hiippakuntaan, elämä ilman uusia harrastuksia on vajaata.
Viimeinen katsomani Elokuva on REVENANT, todella mahtava kuvaus 1800-luvun heimojen vallan mittelyistä senaikaisin keinoin. Elokuvan kuvaukset on tehty ainoastaan luonnon valon ja nuotioiden valossa Kanadan Galgaryssa, loppuosa olosuhteiden pakosta Tulimaassa. Valmistauduin ennen elokuvan katsomista, hankkimalla netin mapista ja youtubesta ensikäden tietoa elokuvasta. Ostin myös elokuvalehden EPISODI, jossa paljon tietoa katsomoissa liikkuvista elokuvista.
REVENANT´ssa, sanoisin kyllä yli 40v mies tuli monessa liemessä keitetyksi, osoitti muuntautumis taitonsa ihmeteltävällä tavalla.
Episodi lehti onkin oikea elokuvien tiedonlähde. Revenat´in loppuosan kuvaus jouduttiin siirtämään ARGENTIINAN TULIMAAHAN haastaviin olosuhteisiin ilmaston vuoksi, se tiesi näyttelijöiden oli koko ajan suhtauduttava senhetkisiin vaikeistaki vaikeimpiin luonnon olosuhteisiin. Siinä otetaan mittaa näyttelijöistä pitkän tosi vaikean kaavan mukaan.
AURORA BOREALIS. Kuvauksen lopuksi ryhmä sai ihailla revontulien loistetta ja leimuavia lieskoja monissa eri värien variaatioissa Tulimaan ylängöillä.
Elokuvan kuvaus oli päättynyt revontulien ilotulitukseen. Jäädään odottelemaan kuinka monta Oskaria elokuva saa helmikuun lopulla.
Kylmäksi en jäänyt elokuvan katsomisen jälkeen, periksiantamattomuus elämän tuomien vaikeuksien kohtaamisessa, antoi uutta spiritiä päiviin vaikeuksien kohdattua.Taidat osata kirjoittaa vain hyviä ja mukavia viestejä. Antoisa kuvaus osattomalle, kiitos!
Eräs asiaihmetytti ja kysynkin; onko revontulia nähtävissä "tuollakin"?
Revontulethan syntyvät aurinkotuulen kohdatessa maan magneettikentän. Onhan etelässäkin napa, etelänapa ja tarvittavia voimaviivoja revontulten syntyyn.
Tutkin asiaa heti ja voitjoskuskommentoida jos ehdit.RuuneRuune kirjoitti:
Taidat osata kirjoittaa vain hyviä ja mukavia viestejä. Antoisa kuvaus osattomalle, kiitos!
Revontulethan syntyvät aurinkotuulen kohdatessa maan magneettikentän. Onhan etelässäkin napa, etelänapa ja tarvittavia voimaviivoja revontulten syntyyn.
Tutkin asiaa heti ja voitjoskuskommentoida jos ehdit.Löytyi:
Revontulia (Aurora) esiintyy yleisimmin napojen lähellä olevilla leveysasteilla.
(pohjoisnavalla ns. Aurora borealis eli northern lights, etelänavalla Aurora australiansis eli southern lights.)
Revontulikehä onnormaalisti kapea, eikä ulotu noin 60 astetta etelämmäksi.
Auringon ollessa hyvin aktiivinen saattaa Aurora tosin esiintyä etelämmässäkin.RuuneRuune kirjoitti:
Löytyi:
Revontulia (Aurora) esiintyy yleisimmin napojen lähellä olevilla leveysasteilla.
(pohjoisnavalla ns. Aurora borealis eli northern lights, etelänavalla Aurora australiansis eli southern lights.)
Revontulikehä onnormaalisti kapea, eikä ulotu noin 60 astetta etelämmäksi.
Auringon ollessa hyvin aktiivinen saattaa Aurora tosin esiintyä etelämmässäkin.Edellinen tieto kopioitu lähessellaisenaan wikipediasta.
- makkarasukka
RuuneRuune kirjoitti:
Taidat osata kirjoittaa vain hyviä ja mukavia viestejä. Antoisa kuvaus osattomalle, kiitos!
Tutkin asiaa heti ja voitjoskuskommentoida jos ehdit.Kun ihminen vanhenee, hän pehmenee, ei vain ympärysmitan puolelta vaan luonne pehmenee, sitä ei vaan vastaa pahaan pahalla. Huomaakin ystävällisyys tulee aina moninkertaisena takaisin. Kyllä kovaa vastusta löytyy jokaisesta - sekin on joskus hyväksi.
Episodista - elokuvalehdestä luin Revenantin kuvauksista myös katsoin mapista alueiden maantietoa. Lehdessä kerrottiin, kun filmin tuottaja sanoi : Loppu.
Näyttelijät ottivat viinipullon mukaan menivät ylös vuorelle katsomaan suurta luonnon tapahtumaa AURORA BOREALIS - revontulia.
Sama epäily oli, voiko Tulimaassa näkyä revontulia? Googletin joka antoi saman vastauksen kuten Ruuneperi asian toi esille.
Kiitos, tulkaa mukaan etsimään luonnon ihmeellisyyksiä netin välityksellä. Muuten YOUTUBESTA löytyy traileri Relevant elokuvasta sekä näyttelijöistä.
Viisun sanoin: "Maailmassa on niin monenmoista ihmeellistä asiaa...". Kuten kirjoitin, ystävä-tuttava-sukulaispiiri pienenee, on etsittävä uusia mahdollisuuksia niiden tilalle,on pysyttävä elämän reunassa kiinni, elon piiri laajenee visuaalisella tasolla.. - makkarasukka
https://fi.wikipedia.org/wiki/Revontulet
EPISODI, 1/2016, sivu 30, tekstistä lainaus
"Lopulta kärsivällisyys palkittiin upealla tavalla Argentiinassa.
-Viimeisenä kuvauspäivänä saimme ihailla revontulia vuorilla. Olin sanonut viimeiset vuorosanani ja valmis lähtemään kotiin, kun Alejandro ja Chivo alkoivat
viitoilla taivaalle. He nappasivat mukaansa viinipullon ja lähtivät kuvaamaan revontulia seuraavavn 3 tunnin ajaksi, DiCaprio muistelee. Vakuutan kukaan ei ollut humalassa kuvatessamme revontulia.
Mutta Leo puhuu totta. Kun sanoin "poikki" viimeisen kohtauksen jälkeen, revontulet ilmestyivät vuorten taakse, sanoo Iñárritu".
Olen liian pedantti, joten kopion revontuli jutun luettavaksi. Meinaan, oli siinä Hollywoodin näyttelijöille ihmettelemistä luonnon ihmeestä! - pqowie
makkarasukka kirjoitti:
U-M kiva lukea kirjoituksiasi, toivotan viihtymistä palstalla. Erilaiset näkemykset - kokemukset antavat lukijalle laaja-alaisempaa näkemystä maailman menosta.
Kylmäksi en jäänyt elokuvan katsomisen jälkeen, periksiantamattomuus elämän tuomien vaikeuksien kohtaamisessa, antoi uutta spiritiä päiviin vaikeuksien kohdattua.Erittäin väkivaltainen elokuva. Moni lähti kotiin kesken elokuvan.
Kuvattu neljässä maassa ja 15 eri paikassa.
Ohjaaja on tehnyt monia parempia elokuvia ilman väkivaltaa.
Valitettavasti väkivalta myy. makkarasukka kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Revontulet
EPISODI, 1/2016, sivu 30, tekstistä lainaus
"Lopulta kärsivällisyys palkittiin upealla tavalla Argentiinassa.
-Viimeisenä kuvauspäivänä saimme ihailla revontulia vuorilla. Olin sanonut viimeiset vuorosanani ja valmis lähtemään kotiin, kun Alejandro ja Chivo alkoivat
viitoilla taivaalle. He nappasivat mukaansa viinipullon ja lähtivät kuvaamaan revontulia seuraavavn 3 tunnin ajaksi, DiCaprio muistelee. Vakuutan kukaan ei ollut humalassa kuvatessamme revontulia.
Mutta Leo puhuu totta. Kun sanoin "poikki" viimeisen kohtauksen jälkeen, revontulet ilmestyivät vuorten taakse, sanoo Iñárritu".
Olen liian pedantti, joten kopion revontuli jutun luettavaksi. Meinaan, oli siinä Hollywoodin näyttelijöille ihmettelemistä luonnon ihmeestä!Minäkin avasin tuon linkin,missä täytyy olla virhe!
Revontulet esiintyvät senvoimakkaampana mitä lähempänä napoja ollaan.
Väärin! Revontulet esiintyvät voimakkaimmillaan 60 asteessa. Voi olla, että käsitän väärinkin. Olen nähnyt kuvia revontulista, joissa ne näkyvät avaruudesta katsottuna kuin oma sädekehäni. Navan ympäryskin (päälaki) ihan musta.- makkarasukka
RuuneRuune kirjoitti:
Minäkin avasin tuon linkin,missä täytyy olla virhe!
Revontulet esiintyvät senvoimakkaampana mitä lähempänä napoja ollaan.
Väärin! Revontulet esiintyvät voimakkaimmillaan 60 asteessa. Voi olla, että käsitän väärinkin. Olen nähnyt kuvia revontulista, joissa ne näkyvät avaruudesta katsottuna kuin oma sädekehäni. Navan ympäryskin (päälaki) ihan musta.Näinhän asian täytyy olla kuten sen esille toit. Sinulla on tietämystä ja taitoa fysiikan alalla. On mahdollista että myös Wikipedian tiedoissa on selvä virhe.
- 1ullamirjami
RuuneRuune kirjoitti:
Edellinen tieto kopioitu lähessellaisenaan wikipediasta.
Kaunis naisen nimi on Auroora --- minun äitini nimi oli Alma Aurora -- ja mieheni ilmeisesti tykkäs nimestä --ja muutenkin tykkäs anopistaan -- aina sanooi Äitiä Aurooraksi -
Nyt on Lapsenlapsen tytölle annettu Mirjami Auroota ,on jo 3v
Täälä kaikki tykkää näistä nimistä Joita ennen oli Suomessa paljon
U.M
- Ramoona_
Kiitos elokuva-alan vinkeistä, makkarasukka. Jotenkin kuvittelen, etteivät ainakaan juhlasukkasi makkaralla ole. Kotoisat villasukat mutruilevat makkaralla minullakin sisällä viileään aikaan , Carunaa pakoillaan myös tällä keinoin. Neulon ohuista villalangoista lenkkitossuihin sukkia ihan tilaustöinäkin läheisille ja ystäville, kestävät paremmin kuin froteepohjasukat ja saa ihania värejä. Onhan laulun Magdaleenallakin sukat makkaralla ja se lentää päivänkakkaralla ja perhonen istuu korvanlehdellä.
Elokuvissa tulee enää harvoin käytyä, teatterissa sentään muutaman kerran vuodessa. Viimeksi katsoin Kansallisteatterin Nummisuutarit, aivan uusi radikaali näkemys, Eskosta oli tehty perussuomalainen ja Kreetaa esitti mies. Nykyiset suuret korkealaatuiset tv-ruudut antavat kyllä hyvän elämyksen, saa rauhassa katsella omalla sohvallaan. Onkin hyvä tapa tutustua etukäteen filmin, teatteriesityksen yms. taustoihin, aikakauteen ja maailmankuvaan. Siitä voi kehitellä ihan harrastuksen asteelle, kuten kerrot.
Nyt on meneillään Rakkausviikko, rakkauden tekoja korostetaan ja kerrotaan lehdistössä. Kirjastot ovat mukana esittelemällä rakkausromaaneja, etsitään parasta rakkauslaulua, romanttisinta turistikohdetta, suurimpia elokuvan rakkaustarinoita. TV:ssä tulee viikon lopuksi filmi Kaikki rakastavat, Ansa ja Tauno pääosissa.
Ystävänpäiväkin lähestyy muistamisineen. Ei tämän pidä yhteen viikkoon jäädä, vaan elämänasenteeksi.
Moni viestittää, ettei täällä voi eikä pidäkään solmia ystävyyssuhteita. Onhan tämä sovussa eri näkökulmista kirjoittelu kuitenkin oma ystävällisyyden lajinsa. Kirjoittelun kautta vähitellen oppii tuntemaan kirjoittajan persoonallisuutta, vaikka kaikki eivät paljon omasta taustastaan ja elämästään kertoisikaan. Kyllä tämä rikastuttavaa on, missä muuten tapaisimme näin keskustellen.Kirjoituspalsta on paikka, jossa toivoisi voivansa keskustella mieltä askarruttavista asioista. Väsyttää vain, kun huomaa, että jo hyvin tuulta ottanut aihe yhtä äkkiä romautetaan jollakin asiattomuudella maahaan.
Hyvä ketju herättää ajatuksia ja halun ottaa selvää jostain uudesta asiasta, tai joku on niin viitseliäs, että siirtää tiedon tai vinkkaa oikean osoitteen.
Ystävänpäivä on tulossa. Kuten Ramoona sanoo, on palstalaisuus oma ystävällisyyden lajinsa.
Emmehän me muuten täällä kirjoittelisi!- Hyvää_ystävänpäivää_
toivottelen jo nyt, kun olen pienelle matkalle lähdössä lähipäivinä. t. Merilii.
P.S.
Toivottavasti ystävyydet vahvistuvat ajan muötä, olemmehan viesteissä tulleet
toisemme tuntemaan.
Sitä mieltä olen, että hyvän, ystävällisen viestin saa ja voi kirjoittaa nimettömänä ja nikittömänä.
Sen sijaan moittimisviestit, ne pitää aina kirjoittaa nimellä tai omalla nikillä,
jos jollakulla on tarve ja halu sellaisia toisille kirjoittaa. - häjypoika
OMALLA NIMELLÄSI
kirjoittakaa edes ystävän palstallenne omalla oikealla nimellänne ja moitteet AINOASTAAN MEILINÄ ja väärät tiedot
siinä keskustelussa jossa olette huomanneet.
Oikaisupyyntö minulle kun avaan aina rekatulla nikilläni, jossa on yhteystietoni ja meileihin vastaan myös oman nimeni liittäen viestiin. - Ramoona_
Hyvää_ystävänpäivää_ kirjoitti:
toivottelen jo nyt, kun olen pienelle matkalle lähdössä lähipäivinä. t. Merilii.
P.S.
Toivottavasti ystävyydet vahvistuvat ajan muötä, olemmehan viesteissä tulleet
toisemme tuntemaan.
Sen sijaan moittimisviestit, ne pitää aina kirjoittaa nimellä tai omalla nikillä,
jos jollakulla on tarve ja halu sellaisia toisille kirjoittaa.Säännöissä on sallitu ilman vakinikkiä kirjoittaminen, rekattuna tai ilman. Jokaisella on tapansa, ja ystävällisten viestien sisältö puhuu puolestaan, kuten myös vihamielisten ja vähättelevien, ei niiden sanomaa rekattu nikki muuksi muuta.
Reilulta tietysti tuntuisi saada haukkumiset muualta kuin puskista, että voisi puolustautua, jos katsoo sen aiheelliseksi.
Suomessa ystävänpäivä on enemmänkin kaveriystävyydelle omistettu, ei niinkään romanttiselle miehen ja naisen väliselle. Kaupalliseen hömppään en mukaan lähde, mutta muutaman paperisen kortin lähetän, monta valokuvistani tekemääni kuvatervehdystä sähköpostissa ja kännykällä, halaan muutenkin herkästi välittömänä ihmisenä ja odotan kukkakimppua . Jotain sydämenmuotoista tarjoan kahvin kanssa silloin tällöin muutenkin . Vohvelipannulla paistetuista saa jakamalla sydänkuvioita ja kääretorttulevystä voi ottaa piparimuotilla leivospohjia .
Hyvää ja elämyksellistä matkaa , Merilii ! Tässä vesisateessa mieli kaihoilee muihin maisemiin , ei saatu hohtavien hankien helmikuuta vaan kuravelli ennen aikojaan, eikös se vasta aprilllipäivään kuulu. - Kiitos_Ramoona_
Hiukan erilainen oli laskiaistiistai kuin lapsena, kun "pitkiä pellavia" lasketeltiin joen töyräältä sinne alas joen jäälle.
Eilen kengätkin olivat "lipilotkuina" kun en jokasään-kenkiä halunnut laittaa jalkaani.
- JuhaTapionOhikiitävää
OHIKIITÄVÄÄ ikävä ja riemu, joka hetken värähtää...
Juha Tapion 'Ohikiitävää' on minulle laulu josta tykkään, samoin se 'Kaksi puuta'.
https://www.youtube.com/watch?v=SDEFIVYpXzw
Kyllä pidän esittäjästäkin, pitkästä kauniista kaljusta pojasta.
Eilisessä "Vain elämää"-ohjelmassa minusta Anna Abreun esitys oli jotain muuta.- SATEENPIEKSÄMÄT
''- kaikki aikanaan - turha riisutaan - ''
Juha Tapio on syvällinen myös laulussaan Kaksi puuta
https://www.youtube.com/watch?v=Y6nypZLLqz4 - MEKIN_
olimme juuri tuollaiset, kunnes toinen kaatui..
- Tuo-laulu-
Kuvaa ystävyyttä ja rakkautta.
Poikkean aiheesta. Tämä tablettini, iPad, kirjoittaa omiaan ja väärin.
En täsä rehvastele sen omistamisella, sillä verkkokaupasta ostettuna sen hinta on veroton ja parikympiä/kk.Olin aikonut lähteä tänään keskustaan. Olin hoidettavia asioita ja ostoslista, ja lopuksi olisin mennyt tapaamaan eräitä ystäviäni. Mutta nyt tulee vettä kuin aisaa. Kuvittelin, kuinka märkä ja repsahtanut olisin ollut, jos olisin lähtenyt asioimaan. Enpä lähtenyt. Ystävät jäivät tapaamatta, mutta sittenpä muistin, että ystäviä varten on tämä ketju, joten tänne pääsin kuivin jaloin.
Moikkaamaan vaan.- friendlines
Kiva kun poikkesit! Kun on pitkä palstakokemus ja tietää senpohjalta mistä puhuu, tietää ystävien ja ystävyyden merkityksen.
Jos pohditaan arvoja elämässä voi vaikkapa rakkautta pitää ystävyyttäkin tärkeämpänä. Väärin! Rakkauteen kuuluu myös itserakkaus. Itserakkaus on rakkauden irvikuva.
Ystävyys on sen kakissa muodoissa, suurin ylläpitävä voima maailmassa. - Ystävyys_on_voimavara
friendlines kirjoitti:
Kiva kun poikkesit! Kun on pitkä palstakokemus ja tietää senpohjalta mistä puhuu, tietää ystävien ja ystävyyden merkityksen.
Jos pohditaan arvoja elämässä voi vaikkapa rakkautta pitää ystävyyttäkin tärkeämpänä. Väärin! Rakkauteen kuuluu myös itserakkaus. Itserakkaus on rakkauden irvikuva.
Ystävyys on sen kakissa muodoissa, suurin ylläpitävä voima maailmassa.Ystävyys on sen kakissa muodoissa on suurin elämää ylläpitävä voima
maailmassa.
Tähän yhdyn täysillä, sillä olen kokenut niin sen olevan.
Ystävyys on voimaa ja se velvoittaa.
Jos ystävyys kuolee, se tuntuukin siltä, että jotain kuolee...kipeältä. - Olen-varma-
Ystävyys_on_voimavara kirjoitti:
Ystävyys on sen kakissa muodoissa on suurin elämää ylläpitävä voima
maailmassa.
Tähän yhdyn täysillä, sillä olen kokenut niin sen olevan.
Ystävyys on voimaa ja se velvoittaa.
Jos ystävyys kuolee, se tuntuukin siltä, että jotain kuolee...kipeältä.että rakkaudenkin pohjana on syvä ystävyys,
ystävyydeen seurauksena syntyy ja elää kestävä rakkaus.
Näin ajattelee Merilii. - ikäväystäviä
Täälä vieraalla maalla olen ollut 30vuotta ja pitänut yhteyttä meidän Suomalaistenkanssa . Nyt näistä nuorena tulleista tippuu "jonnekkin " joka vuosi ,KUKA MINNEKKIN . mONIA ON VIELÄ JOTENKIN HENGISSÄKIN . mUTTA SE YHTEYDEN PITÄMINEN VAAN KÄY MAHDOTTOMAKSI . tOIVOTTAVASTI MEILLÄ SÄILYIS JONKIN LAILLA PUHE --KUN JOILLAKIN HEIKKENEE tÄMÄ RUOTSI JA SE sUOMIKIN ON TÄÄLÄ HARVINAINEN näissä hoitolaitoksissa -
Nyt meitä on n 10 ,ja se kokoontumis lukaali on ollut kylmä ja kolkko paikka . Ajattelin että Kutsun koko porukan kotioni . Tarjoisin jotain vaatimatonta ,niinkun on ollut tapana , ja sanoinkin että --nyt ei tarvitse maksaa -- Aikasemmin aina meni kahvikassaaan ,
Mutta kuinka ollakkaan , ei vät tullet ,Feispookissa yksi ilmoitti että on tullut esteitä - Tällaisia ME Suomalaiset ollaan -
Nämä 10 ovat kuitenkin alle 80 Ja muutama jopa alle 70.
Ensi keskiviikko ei sitten sovi minullekkaan ,
Olen "pikkusen" pahoillani .
U.M
Sellasia ystäviä on kovin harvassa . Olipa se ikävää. Muistan, että aikoinaan samalla tavoin kävi, kun kutsuin tutut kesämökille. Lupasivat tulla juhannuksen jälkeisellä viikolla. Olin viikon jumissa, kun en uskaltanut mennä mihinkään siinä pelossa, että tulevat sillä aikaa. Puhelimia ei noina aikoina kesämökeillä ollut. Eivät tulleet ja sanoivat myöhemmin, että oli niin kivat ilmat, ettei malttanut lähteä maantielle ajelemaan kuumaan autoon.
Enpä toiste kutsunut.- makkarasukka
Chisu laulaa: ”………kun mikään ei tunnu miltään, kipu korvaa ystävän.
On mua viety huoneisiin tukeuduttu mun tunteisiin……” .
Elämässä on monta vaihetta, taakse ovat jääneet nuoruusvuodet, ammatin valinnat, perheen perustaminen tai sitten ei. Tunteiden ja järjen käyttö on ollut pinnalla. Taakse ovat jääneet nuo ajat jotka ovat jättäneet jälkensä elämään.
Tässä vaiheessa, viimeisellä neljänneksellä ovat tulleet uudet haasteet. Jokapäiväinen elämä on tuonut uudet tuulet, jokainen tekee itseä kiinnostavat valinnat.. Yhteistä lienee, sukulais-, ja ystäväpiiri on pienentynyt tai pienenee vähitellen. Kuvaava on runon taitajan näkemys: ”…… Kaveritkin katoavat vanhainkotiin hautaan, taikka jonkun harpun ketunrautaan. …..”. Tätä on jokaisen visusti varottava!
Mitä uutta tilalle? Koska näin on, onkin tullut mietinnän paikka, miten nyt elämäni päiviä vietän. Jokainen tekee oma ratkaisunsa. Uusina asioina päiviini ovat tulleet, kuntosalikäynnit joka maanantai, elokuva teattereissa käynnit - näihin voi mennä yksin!!! Voi valita milloin menee ja mitä haluaa katsoa. Etlokuva teattereissa on tarjolla myös oopperoita eri puolilta maailmaa. Miltei henkeä salpaava ooppera oli Sidneyn areenalla esitetty Carmen, areena ui miltei veden päällä. Yhteiskunnalliset tapahtumat kiinnostavat, TV ja sanomalehtien lukua heti aamutuimaan netistä.
Olen hehkuttanut jo Revenant elokuvaa, aina vain tulee uusia tuulia tilalle. Elokuva pohjautuu tositapahtumiin 1800-luvulla kirjoitetun romaanin fakta tietoihin. Se on siis todellisesti tapahtunut silloin. Kovaa on ollut taistelu elämästä. Selviytymisen mahdollisuudet olivat sen aikaiset.
Päänäyttelijän haastattelu tuo esiin hänen olevan elämän käännekohdassa elokuvan tiimoilta.
https://www.youtube.com/watch?v=2Z1NGRq-gv0
Aikaisempi lahjoitus oli luonnonsuojelu työlle. Voi vain todeta menestys ei ole jättänyt häntä kylmäksi, tunteet ja sydän ohjaavat häntä menestyksen huipullakin näkemään monien ihmisten hädänalaisuuden.
Chisun laulun sanat tulivat jutun lopussa todellisiksi.
- Chisua_ihailen_tykkään_h
hänestä tosi paljon. Hän kirjoitti Hesarissa tässä taannoin jutun tiedekeskus Heurekassa Vantaalla esitettävästä elokuvasta Pimeä maailmankaikkeus.
.
Tässä lainauksia hänen mietteistään, joita olen ajatellut paljon elokuvan nähtyäni.
"Maailmankaikkeus koostuu vain viisiprosenttisesti siitä materiasta, jota pystymme havaitsemaan. 95 prosenttia siitä on niin sanottua pimeää ainetta, joka havaitaan vain sen vetovoiman avulla.
.
Kaikki mitä taivaalla näemme on menneisyyttä. Suuri osa paljailla silmilläkin näkemistämme tähdistä on todennäköisesti kuollut jo ennen ihmislajin syntyä, ja niiden loisto on menetettyä valoa jopa kahden miljoonan vuoden takaa.
Galaksijoukot etääntyvät eli maailmankaikkeus laajenee nopeasti. Se johtuu pimeästä energiasta, josta kenelläkään ei vielä ole oikein kunnon käsitystä.
.
Maailmankaikkeus on hirmuisen iso.
Varovaistenkin arvioiden mukaan siellä on 200 miljardia galaksia, ja niissä jokaisessa vähintäänkin 200 miljardia planeettaa.
Näin planeettoja olisi yhteensä noin 40 000 000 000 000 000 000 000 kappaletta.
Myönnetään, että arvio on karkeanpuoleinen.
Yhdellä planeetoista, Tellus-nimisellä, istuu parhaillaan Chisu -niminen artisti ja katselee elokuvaa tuosta hirmuisen isosta maailmankaikkeudesta."
Pieneksi me ihmiset voimme kaikki itsemme tunteakin.
Mutta me voimme kokea ystävyyden toistemme kanssa. Se on suurta meissä. :)- Sinulle_ja_muille_ystäv
Hyvää ystäväinpäivää!
- Neeasa
Katson usein teemalta noita tiedeohjelmia, ne jotenkin kiehtoo kaikessa suuruudessaan ja tuntemattomuudessaan.
Mihin se maailmankaikkeuden laajeneminen lopuksi mahtaa johtaa?
Entä se "musta aukko", joka vetää puoleensa, jossa on valtavat tehot.
Kaikkea pitää aprikoida, mutta arvoitukseksi jää., mutta palataan maan pinnalle:
kaunis talvinen päivä, lumipyrykin jo väheni, nyt olisi hyvä kuten lapsena, tehdä "Sudenrata"!
Hyvää ystävänpäivää teille rakkaat ystävät! Kiitos ihanista mielipiteistä!
Ystävyys nousee suurimpaan kukkaansa rakkaudessa.Kukathan kuihtuvatkin, ruusutkinIhanaa kun on tämä ystävien Keskustelu ryhmä , tunnen oikein kotiutuvani tänne.
Olen tapana ostaa itselleni aina niinkun lahjaksi Ruusuja --ja aina niitä samoja mitä mitä Äidillä oli tapana antaa minulle --kun oli jokin merkkipäivä .
Sitten ajattelin että olen ansainnut pienen lahjan ihan itseostamani . Ja kun olen "ikuinen nainen" vielä 81v ja kohta 82 -- niin löysin ihania alusvaatteita minulle sopivia -- harvoin on meikäläiselle sopivia kauniita --meidän ikäluokka on unohdettu näissä tekstiileissä kokonaan .
Pitkin kadunvarsia on nuorille naisille sopivia ,mainoksia puolialastomina ja meidän ikäluokka olis varmaankin paremmin , sanoisinko maksukykyisempääkin , ja ilman näitä alstonkuviakin ostaisimme kunhan niitä kauniita vaan olis .
En suinkaan ole nuoruudelle kade , olen hyvin sopeutunut ikäni mukaan ja olen nytkin ihan tyytyväinen, kun olen saanut terveyttä ja elää näinkauan -
Ketä tästä kiittäminen ,muutakun niitä geeniä ,ja ja sukulaisien kanssa hyvät välit - Ihania ystäviä pois sulkematta .
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ toivoo : U.MHyvää Ystävänpäivää!
- makkarasukka
Aika kultaa muistot, näinhän se menee. Valentinen päivän ilta menee muisteloiden merkeissä.
Bridget Jones – elämäni sinkkuna (2001) TV5 klo 21.00
Todella hauska komedia suuntautuu ehkä hiukan draamankin puolelle , Pidän elokuvaa todella hauskana .
Congratulations Valentine`s Day ! - Tärkeitä.ovat.ystävät
Jokaisena päivänä ystävät merkitsevät paljon, tänäänkin!
- Kat.leija
"Ystävyyttä ei voi mitata rahalla, ei se synny väkisin hyvällä eikä pahalla. Se tulee sisältä sydämestä, ja syntyy oikeasta kemiasta."
Hyvää ystävänpäivää!- 1ullamirjami
On aika muuttanut entisiä tapoja ,niinkun Ystäville ja sukulaisille korttien lähettely .
Ei edes Sähköpostissa ole minkäänlaisia korttia --ainaKAAN MINULLA .
Ei silti -- kuinka voin odottaa muilta ,kun en itsekkään niitä lähettele.
Se vaan oli niin mukava tapa
Olen kerännyt kaikki postikortit ja kirjeetkin . Niitä on korttiakin yksi kopallinen Säilytetty --kun en raskitse heittää poiskaan --
Mieheltänikin on Vuodeta n50-60 luvulta urheilureissuilta lähetettyjä --joskun on samana päivänä tullut 2 korttia .. Varsinkin siihen aikaan kun odotin lapsia --yksin kotona .
Se oli sitä aikaa --nyt on toisin .
Ystävyys ei ikää katso. Pieni tyttäreni kävi naapurin tädin luona 5-vuotiaana, koska täti oli hänen YSTÄVÄNSÄ. Täti oli n. 80-vuotias, käveli huonosti keppiin nojaten, ja tyttäreni juoksi hänen puolestaan kaupassa. Siihen aikaan lapsen sai ilman syytöksiä päästää kauppaan kadun yli, kassissa kukkaro, johon oli pantu pikkusumma rahaa ja ostoslappu.
Tänä päivän mummoparka saisi varmaan kimppuunsa poliisit ja palokunnan, jos hyödyntäisi lasta tuolla tavalla.Kun ketjut kasvavat onniidenkäyttö hankalampaa. Siirsin omine lupineni tämän uudelleenlkavaksi tänään.
- Neeasa
Aamujumppa on tehty ja pienellä lenkilläkin olen käynyt, myös" kielenkannattimet" on avattu, kiitos kuuluu muille aamulenkkiläisille, joiden kanssa juteltiin.
Aurinko väläytti niin kirkkaan valon, että hui! Niin kauan on ollut pilvistä, ettei enää muistakaan miten kirkaasti se aurinko loistaa valkoisella hangella.
Nyt jo tosin pienen pilviharson taa lymysi, ikäänkuin ujostellen tuota huikeaa avautumistaan!
Elämä on aivan hyvä näin seniorina, varsinkin jos tuo terveys pysyisi edes sellaisena, kuin nyt on.
Aamulla kuuntelin kivun hoidosta telkusta. Siinä kerrottiin, kuin nauru voi auttaa
kiputilaan, se rentoutta ja siinä myös erittyy mielihyvähormoonia.
Halpa ja ihana hoitokeino! Ilmankos, kun naisia kokoontuu yhteen, niin kyllä me siellä nauramme pienillekin jutuille.
Tässä yksi naururesepti:
Professorin rouva selitti miehelleen: "Olen kutsunut muutamia vieraita meille huomiseksi, kun meillä on hääpäivä". Professori havahtui mietteistään.
"Mitä, onko? Kumpi meistä on silloin mennyt naimisiin?" - Minullakin-on-niitä
parhaita ystäviä juuri ne, joiden kanssa eniten olemme nauraneet.
Nyt sanotaan, että aamu- ja iltavoimistelu olsi tehtävä nauraen, niin se oikeastikin lisäisi hyvää oloa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin.
Olen kokeillut, ääneen en kylläkään, vaan ihan vain hymyilemällä.
Sen olen huomannut, että hengitys syvenee hymyillen voimistellessa,
ja sehän juuri on yksi terveellinen asia. - Anonyymi
Kysymys 1. Minkä ikäisille tää on? Ikärajaa?
Kysymys 2. Mistä ootte? - Anonyymi
Hei haluaisin tavata keskustella homomiesten kanssa kun ikänyymme niin
mistä seuraa kun vielä seksikin kiinostaa ainakin antavava bottomina asun
yksin pks varmasti on vielä toppeja joilla vielä on hyvä seisokkin!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101651- 1711598
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1681506Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231298Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901184Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146953- 92851
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr185805Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207759