Herkkä ihminen haistaa!

avointakirjaa

Välillä rasittavaa, kun joukossa kokoajan pystyy seuraaman muiden ihmisten mielentiloja. Lukee ilmeistä ja muusta mitä ne tuntee ja ajattelee..

39

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simpsir

      Haistaa toki, mutta voi haistaa paljon pieleenkin, sillä lajikumppani voi joskus olla arvaamaton mietteissään. Nähty on!

    • ikäisensä

      Eikö sinulla ole muuta tekemistä joukossa kuin tarkkailla muita?
      Toiset toimivat ja toiset seuraavat.
      Olen sitä mieltä, että kaikki ihmiset "haistavat". Kaikki eivät vaan omalta hössöttämiseltään ehdi tarkkailla niin paljon. Eivät avoimet ihmiset jätä siihen, jos tiedostavat, vaan möläyttävät suoran kysymyksen asianomaiselle ja jatkavat toimeliasta elämäänsä yksinäisten epäsosiaalisten tarkkailun kohteena. Tavallaan nämä tarkkailtavat elävät tarkkailijoiden puolesta.

    • On.se.niinkin

      Sitä voi ajatella myös epäluuloksi.

    • siilimuori3

      Oletko erityisherkkä :)?

    • VälilläRasittavaa

      kun joukossa on joku joka kokoajan kuvittelee pystyvänsä seuraaman muiden ihmisten mielentiloja. Kuvittelee lukevansa ilmeistä ja muusta mitä ne tuntee ja ajattelee.. ja sitten vielä kertoo omat luulonsa tosina eteenpäin ....

    • turhahämätä

      Ei sille mitään voi. On kuin nykyaikainen poliisiauto joka lukee vastaantulevia autoja! Jos istuu baarissa, lukee sisäntulijoita, kuin avointa kirjaa. Ei voi hämätä... On luontainen taito, mikä vielä kehittynyt, kun palkannut satoja ihmisiä.

    • On varmasti todella rasittavaa. Komppaan aloittajaa. Seurata muiden ihmisten mielentiloja, asua tiiviissä kolhoosissa suuren joukon ihmisten kanssa joita ei edes tunne ja kaikki oman pääkopan sisällä, vuokraa maksamatta.

      • mitätarkoitat

        Selvennä.. Oli sekava jorina toi?


      • mitätarkoitat kirjoitti:

        Selvennä.. Oli sekava jorina toi?

        Jaa. Sain vain sellaisen käsityksen että aloittajan elämä koostuu tuntemattomien ihmisten elämän seuraamisesta ja heidän kärsimyksiensä kärsimisestä.


    • Vähän kuin vauvan ensi hymy. Äiti aina tietää että joo... ja sitten se olikin kaasua.
      Oikeesti et pääse koskaan toisen pään sisälle. Ikinä et voi tietää mitä toinen ajattelee, et voi olla ihan varma. Ja miksi edes yrittää? Mitä et tiedä, se ei voi haitata sua.

      • söpöjäajatuksia

        En ole koskaan erehtynyt! Varo ajatuksiasi minun lähellä. Paljastut.. Meitä on muitakin..


      • kevään-merkit
        söpöjäajatuksia kirjoitti:

        En ole koskaan erehtynyt! Varo ajatuksiasi minun lähellä. Paljastut.. Meitä on muitakin..

        Taidamme taas olla kevään korvalla ;)


      • söpöjäajatuksia kirjoitti:

        En ole koskaan erehtynyt! Varo ajatuksiasi minun lähellä. Paljastut.. Meitä on muitakin..

        Ah elämän sietämätön keveys :) Enhän mä sitten ainakaan varo ajatuksiani, jos saat ne kiinni lennossa :)) Mun on nyt turha näpytellä mitään enää? Kun... kyl sä tiiät :)


    • Se voi olla rasittavaa, me ihmiset olemme peilejä toisillemme, joukossakin.
      Helpottaisiko oloasi, jos joukko ympärilläsi olisi pienempi.
      Epäilen, että kutsuvat tuota myös empatiaksi. Sehän olisi vain hyvä lahja se, vaikka joskus rasittaakin.

    • siilimuori3

      Johtuuko tuo sellaisesta et on jossain vaiheessaelämässään joutunut olemaan varuillaan ja haistelemaan ilmapiiriä, tarkkailemaan ennusmerkkejä?

    • SivuhuomautusVain

      Empatia mainittu. Jakomielitautinen ei pysty tuntemaan sitä. Ilmeisesti tästä syystä aloittajan aihe tuntuu monille vieraalta tai oudolta.

    • eppu2

      Läheisten ihmisten ajatuksia joissain tilanteissa voi aistia, vaikkei sanasarkasti.
      Myös kehon kieltä lukemalla voi aistia ainakin toisen tunnelmia.
      Mistäpä sen tietää, josko ihmiskunta jonain päivänä olisi niin kehittynyttä, että lukisi ajatuksia, silloin ihmisten ajatukset ja käytös varmaan siistiytyi aika lailla.
      Aina, kun joku uusi ja outo asia tulee esiin, joku on aina ensimmäinen esiin tuoja. Ja se ensimmäinen saa aina määrättömän määrän p.....a niskaansa.
      Niin on ollut kautta aikojen ja sadan vuoden päästä asia saattaa olla arkipäivää.
      Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka.
      Teknisillä laitteilla tehdään kokeiluja jo nyt.
      Onhan jo joku sellainen systeemi olemassa, että voi ajatuksen voimalla siirtää hiirtä.
      Luin kerran kirja siitä halvaantuneesta opettajasta (suomalainen) Marja on etunimi, oliTV:ssäkin kerran, joka käytti tietokonetta. Systeemiä en muista, mutta hänellä toimi ainoastaan pää.

      • ent.siivoojaparka

        Olen minä ollut nuoruuden hölmöilyssäni mukana kerhossa, missä ajatuksen voimalla saatiin pullo pyörimään tasaisella lattialla nurkasta toiseen ja edestakaisin, missä saatiin saunassa hohkakivi lentämään ilmassa käsin koskematta. Kerran yritettiin ottaa yhteyttä vainajahenkiin, mutta se ei onnistunut, koska mukana oli vastustavia henkiä. Silloin kuulemma onnistui ihan hyvin, kun minä en ollut mukana.
        Aika pian otin etäisyyttä sellaisesta. Lukivat nimittäin Mustaa Raamattua...
        Jatkakaa te, jatkakaa rauhassa...


      • vihreä-huru-ukko

        Et ole erehtynyt tuohon SINISEEN raamattuun kun kirjoitat vieläkin mustana :D


      • ent.siivoojaparka
        vihreä-huru-ukko kirjoitti:

        Et ole erehtynyt tuohon SINISEEN raamattuun kun kirjoitat vieläkin mustana :D

        No minä en ihan Raamattuna ole oppinut tätä palstaa pitämään vaikkakin pitää tunnustaa, että enemmän tätä luen nykyisin.
        Kohta minä varmaan alan tosin tuntea tämänkin yhtä ulkoa kuin Raamatun.


      • ent.siivoojaparka

        Jaa, että kaulasta alaspäin halvaantunut käytti tietskaria?
        Heh! Ensimmäinen työni Ruotsissa oli puolipäiväisesti hoitaa miestä, joka pystyi liikuttamaan vain päätään. Ei mitään maagista siinä, että hän osasi maalata tauluja, käännellä kirjan sivuja itse ja paljon paljon muuta... Varmaan, jos elää, niin käyttää nykyisin tietskariakin ilman mitään taikatemppuja.


      • Simsalabimsala
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jaa, että kaulasta alaspäin halvaantunut käytti tietskaria?
        Heh! Ensimmäinen työni Ruotsissa oli puolipäiväisesti hoitaa miestä, joka pystyi liikuttamaan vain päätään. Ei mitään maagista siinä, että hän osasi maalata tauluja, käännellä kirjan sivuja itse ja paljon paljon muuta... Varmaan, jos elää, niin käyttää nykyisin tietskariakin ilman mitään taikatemppuja.

        Tekniset apuvälineet antavat nykyisin uskomattomaia mahdollisuuksia.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jaa, että kaulasta alaspäin halvaantunut käytti tietskaria?
        Heh! Ensimmäinen työni Ruotsissa oli puolipäiväisesti hoitaa miestä, joka pystyi liikuttamaan vain päätään. Ei mitään maagista siinä, että hän osasi maalata tauluja, käännellä kirjan sivuja itse ja paljon paljon muuta... Varmaan, jos elää, niin käyttää nykyisin tietskariakin ilman mitään taikatemppuja.

        Luepa tämä kirja, äläkä mesoa niin kamalasti.
        http://www.myllylahti.fi/elaemaenkerrat-ja-muistelmat/haeivaehdyksiae-erityinen-elaemaeni-detail


      • ent.siivoojaparka

    • ent.siivoojaparka

      Tämä palstahan on jo pullollaan niitä "herkkiä" ihmisiä, jotka yhden kommentin perusteella osaavat sanoa toisen keskustelijan tunnetilan.
      Yksi vielä lisää ei tunnu missään. Tule vain aistimaan ja haistamaan siinä kuin muutkin.

      • herkät.on.aistit

        Ja parista sanasta tietävät arkistoja kaivelemalla kuka on kiroittaja :))))))


      • simsalabimsala
        herkät.on.aistit kirjoitti:

        Ja parista sanasta tietävät arkistoja kaivelemalla kuka on kiroittaja :))))))

        Älä nyt. Erityistaito se on sekin ;).


      • ent.siivoojaparka
        herkät.on.aistit kirjoitti:

        Ja parista sanasta tietävät arkistoja kaivelemalla kuka on kiroittaja :))))))

        Tietävät sanoa heti kättelyssä kenellä on paha olo, kuka on kateellinen, kuka katkera...


      • sekin.vielä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tietävät sanoa heti kättelyssä kenellä on paha olo, kuka on kateellinen, kuka katkera...

        Ja kuka mustasukkainen ;)))


      • avointakirjaa
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tietävät sanoa heti kättelyssä kenellä on paha olo, kuka on kateellinen, kuka katkera...

        Senkin.. Lukea rivienvälistä totuuden,vaikka yrität peitellä.. Kyllä Soinikin olisi punanen, kun avaisi, miten sen valeiden läpi helppo nähdä..


      • kiroillen_kirkkoon
        herkät.on.aistit kirjoitti:

        Ja parista sanasta tietävät arkistoja kaivelemalla kuka on kiroittaja :))))))

        peekele peelotus mieki kirroilen
        palta on ku koti uskonto ja isänmaa


      • Simsalabimsala

        Totista torvensoittoahan tämä on.


      • ristallipallostakattelen
        herkät.on.aistit kirjoitti:

        Ja parista sanasta tietävät arkistoja kaivelemalla kuka on kiroittaja :))))))

        voi voi, mulla on reppu täynnä sanoja jotka jotkut toistuvasti kirjoittavat väärin tai käyttävät väärissä paikoissa


    • kekekekketet

      haloo

    • pitööosata

      Toisten lukeminen tosi helppoa, kun on taito. Vertaa matikkaa! Tollo voi tuijottaa kaavaa tuntikausia tajuamatta mitään! Joka osaa lukee sen heti ja ihmettelee mikä vaikeus tollolla on selvässä asiassa.

    • En minä haista. Parempi onkin, jos joku lukisi ajatukseni olisi paha juttu. Mielentilat vaihtelee, ei niihin kannata takertua.

      • pysytkömukana

        Jotkut näkee ne sinusta paremmin, kuin edes itse tajuat.


      • Diamondball

        Kristallipallostako?


    • eppu2

      Monasti sattuu, että läheisen kanssa aletaan yht´aikaa puhua samasta asiasta.
      Sitten vitsaillaan, että taas otit tuon mun päästäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe