Väite 1. Tahtoisin NIIN luottaa rakkauteen

SydämenVapaudenJulistus

Miksi?

Miksi en voi luottaa rakkauteen? Olenko elänyt liian kauan ilman sitä, vai olenko jotenkin vajavainen tai sairas? Jos joku sanoo rakastavansa minua, suhtaudun asiaan epäluuloisena ja etsien häneltä motiiveja hyötyä minusta tai käyttää minua hyväkseen. Olen naiivi, tunnustan. Olen ollut ajattelematon, tunnustan. Olen saattanut pettää toisen luottamuksen, tunnustan. En ole täydellinen enkä edes pyri siihen. Ainoa missä pyrin rehellisyyteen ja rehelliseen asioiden tarkasteluun on tyhjä sydämeni, jossa punnitsen asioita koko ajan. Siellä asun vain minä itse, ja uskon että jos rakastaisin, antaisin sieltä jotakin rakastetulleni mutta hän ei voisi kuitenkaan asua sydämessäni ja hallita minua sen kautta. Sydämen pitäisi olla vapaa, jolloin se on vapaa myös rakastamaan.

2

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • set.it.free

Et ole naiivi. Tuo ei ole sitä. Mutta tuo on tunnekylmyyttä, pelkoa avautua ja ottaa vastaan.
      Jos haluu saada on pakko antaa.
      Jos haluaa saada rakkauden on otettava riski tulla satutetuksi.

• Enoleedesfriikki

Minulla on todella lohduttava tarina tähän.

Olin todella onneton vuosikausia, periaatteessa elämä ok mutta sydän oli aivan kuolemaisillaan. Tuntui kuin jotakin revittäisiin irti itsestä, enkä pystynyt antamaan muillekaan yhtään mitään. Olin varma, että tulen kuolemaan muutaman vuoden sisällä jollakin tapaa, jos en sairauteen niin tapaturmaisesti. Hain koko ajan jotakin, itsekkään käsittämättä mitä.

Yhtääkkiä viime syksynä kohtasin aivan yllättäen ihmisen, joka varmaankin sitten oli se sielunkumppani tai jokin vastaava. En sen läheisemmin varmaan tunne häntä vieläkään, mutta ymmärsin että paha olo voi oikeasti johtua tällaisestä "löytämättömästä" ihmisestä, joka jotenkin on läsnä elämässä jollakin tasolla vaikket ole koskaan oikeasti edes kohdannut häntä. Paljon vastoinkäymisiä "sydämenasioissa" kokeneena tuntuu tosi hyvältä, vaikken hänelle edes uskalla kertoa näistä tuntemuksista. Minulle riittää tällä hetkellä se tietoisuus ja rauha jonka tästä tapahtumasta itselleni sain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      93
      4722
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3902
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      204
      3768
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1328
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      131
      1214
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      161
      1183
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1085
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      934
    Aihe