Väite 1. Tahtoisin NIIN luottaa rakkauteen

SydämenVapaudenJulistus

Miksi?

Miksi en voi luottaa rakkauteen? Olenko elänyt liian kauan ilman sitä, vai olenko jotenkin vajavainen tai sairas? Jos joku sanoo rakastavansa minua, suhtaudun asiaan epäluuloisena ja etsien häneltä motiiveja hyötyä minusta tai käyttää minua hyväkseen. Olen naiivi, tunnustan. Olen ollut ajattelematon, tunnustan. Olen saattanut pettää toisen luottamuksen, tunnustan. En ole täydellinen enkä edes pyri siihen. Ainoa missä pyrin rehellisyyteen ja rehelliseen asioiden tarkasteluun on tyhjä sydämeni, jossa punnitsen asioita koko ajan. Siellä asun vain minä itse, ja uskon että jos rakastaisin, antaisin sieltä jotakin rakastetulleni mutta hän ei voisi kuitenkaan asua sydämessäni ja hallita minua sen kautta. Sydämen pitäisi olla vapaa, jolloin se on vapaa myös rakastamaan.

2

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • set.it.free

Et ole naiivi. Tuo ei ole sitä. Mutta tuo on tunnekylmyyttä, pelkoa avautua ja ottaa vastaan.
      Jos haluu saada on pakko antaa.
      Jos haluaa saada rakkauden on otettava riski tulla satutetuksi.

• Enoleedesfriikki

Minulla on todella lohduttava tarina tähän.

Olin todella onneton vuosikausia, periaatteessa elämä ok mutta sydän oli aivan kuolemaisillaan. Tuntui kuin jotakin revittäisiin irti itsestä, enkä pystynyt antamaan muillekaan yhtään mitään. Olin varma, että tulen kuolemaan muutaman vuoden sisällä jollakin tapaa, jos en sairauteen niin tapaturmaisesti. Hain koko ajan jotakin, itsekkään käsittämättä mitä.

Yhtääkkiä viime syksynä kohtasin aivan yllättäen ihmisen, joka varmaankin sitten oli se sielunkumppani tai jokin vastaava. En sen läheisemmin varmaan tunne häntä vieläkään, mutta ymmärsin että paha olo voi oikeasti johtua tällaisestä "löytämättömästä" ihmisestä, joka jotenkin on läsnä elämässä jollakin tasolla vaikket ole koskaan oikeasti edes kohdannut häntä. Paljon vastoinkäymisiä "sydämenasioissa" kokeneena tuntuu tosi hyvältä, vaikken hänelle edes uskalla kertoa näistä tuntemuksista. Minulle riittää tällä hetkellä se tietoisuus ja rauha jonka tästä tapahtumasta itselleni sain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      183
      2274
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      172
      2030
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      44
      1963
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      128
      1670
    5. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      66
      1582
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      193
      1499
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1231
    8. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      32
      1114
    9. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      77
      1093
    10. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1083
    Aihe