Miksi?
Miksi en voi luottaa rakkauteen? Olenko elänyt liian kauan ilman sitä, vai olenko jotenkin vajavainen tai sairas? Jos joku sanoo rakastavansa minua, suhtaudun asiaan epäluuloisena ja etsien häneltä motiiveja hyötyä minusta tai käyttää minua hyväkseen. Olen naiivi, tunnustan. Olen ollut ajattelematon, tunnustan. Olen saattanut pettää toisen luottamuksen, tunnustan. En ole täydellinen enkä edes pyri siihen. Ainoa missä pyrin rehellisyyteen ja rehelliseen asioiden tarkasteluun on tyhjä sydämeni, jossa punnitsen asioita koko ajan. Siellä asun vain minä itse, ja uskon että jos rakastaisin, antaisin sieltä jotakin rakastetulleni mutta hän ei voisi kuitenkaan asua sydämessäni ja hallita minua sen kautta. Sydämen pitäisi olla vapaa, jolloin se on vapaa myös rakastamaan.
Väite 1. Tahtoisin NIIN luottaa rakkauteen
2
124
Vastaukset
- set.it.free
Et ole naiivi. Tuo ei ole sitä. Mutta tuo on tunnekylmyyttä, pelkoa avautua ja ottaa vastaan.
Jos haluu saada on pakko antaa.
Jos haluaa saada rakkauden on otettava riski tulla satutetuksi. - Enoleedesfriikki
Minulla on todella lohduttava tarina tähän.
Olin todella onneton vuosikausia, periaatteessa elämä ok mutta sydän oli aivan kuolemaisillaan. Tuntui kuin jotakin revittäisiin irti itsestä, enkä pystynyt antamaan muillekaan yhtään mitään. Olin varma, että tulen kuolemaan muutaman vuoden sisällä jollakin tapaa, jos en sairauteen niin tapaturmaisesti. Hain koko ajan jotakin, itsekkään käsittämättä mitä.
Yhtääkkiä viime syksynä kohtasin aivan yllättäen ihmisen, joka varmaankin sitten oli se sielunkumppani tai jokin vastaava. En sen läheisemmin varmaan tunne häntä vieläkään, mutta ymmärsin että paha olo voi oikeasti johtua tällaisestä "löytämättömästä" ihmisestä, joka jotenkin on läsnä elämässä jollakin tasolla vaikket ole koskaan oikeasti edes kohdannut häntä. Paljon vastoinkäymisiä "sydämenasioissa" kokeneena tuntuu tosi hyvältä, vaikken hänelle edes uskalla kertoa näistä tuntemuksista. Minulle riittää tällä hetkellä se tietoisuus ja rauha jonka tästä tapahtumasta itselleni sain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832274
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722030Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441963- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661582Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931499Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771231Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321114Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni771093- 711083