"Turhaanko rukoilen Jeesusta Kristusta?

tobiaskoikkalainen

Puhujaveli sanoi minulle: "Jeesus Kristus on ylösnoussut ja on taivaassa. Et sinä Häntä täältä maan päältä löydä muuten kuin seurakunnastaan. "

Näinkö turhaan sitten rukoilen Häntä kammiossani. Pitääkö olla aina jotain konkreettista (korvin kuultavaa (vanhoillisten mielestä esim. äänellinen synninpäästö, äänellinen saarna), eikö yksin usko ja uskossa tapahtuva riitä? Eikö Jeesus ole kaikkialla ja kuulee kuten Jumala? Jeesus itse meni erämaahan rukoilemaan. Siellä oli Jumala. Ei mitään konkreettista ja näkyvää, mutta siellä oli Jumala ja kuuli rukoukset. Se oli uskossa rukoilemista. Jeesus käski rukoilla myös Isää Jumalaa, joka kuulee rukoukset. Lähestymme Jumalaa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Hän kuulee. Ei tarvitse olla pyhä puhujaveli, sillä Jeesus kuulee myös syntisen rukoukset. Saan puhua Hänelle kuin parhaalle kaverilleni. Se on sydämenpuhetta uskossa Häneen. Sydämenuskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan,

22

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan turhaan.

      Koko jeesustarina on huijausta, historia ei tunne koko tyyppiä, vaikka hän säikytteli mukamas ihmisiä ihmejonglööritempuilla!

    • Evluttilainen

      Ihmeen sekavaa on välillä puheet.

      Kristus asuu uskovassa Henkensä kautta.

      Room. 8:1

      Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

      Uskovainen on koko ajan oksastettu elävään Viinipuuhun Kristukseen, Hän on uskovassa läsnä koko ajan.

      • 77777

        Tai Pyhä Henki lähinnä. Me ei olla kristuksia... Kun sanotaan Jeesuksen olevan meissä, sanotaan meidän olevan Jeesus?! Se harha voi jollekin tulla mieleen. Sen jälkeen aletaan esittämään tuomiovaltaa...
        Helposti eksytään, jos ei tunne kirjoituksia.
        Jumalaa rukoillaan, mutta Jeesuksen nimessä. Uskovaa ohjaa Pyhä Henki, jos on ohjauksessa eli uskon yhteys Jeesukseen.
        Itse osoitan pyyntöni ja kiitokseni kolminaisuuden merkeissä. On yksi asia, mistä uskovat tunnistaa; henki on sama, usko on yhteinen. Rakkaus Herraan ja läheisiin vaikuttaa ennalta määrättyjä tekoja. Niistä kunnia Jumalalle.


    • Jeesuksenoma
    • ffgthjkil

      Olet aloittaja ihan oikeassa! Älä usko, mitä joku puhujaveli sanoo, vaan luota Jumalan sanaan eli Raamattuun.

    • Löytänyt

      Vai on puhujaveljellä Jeesus hukassa.

      Niin taitaa olla seurakuntaepäjumalan palvelijoilla.

    • dddddfgh

      Jos puhujaveli on Jeesuksen oma, niin hän tuo kuulijalle ainoan pelastuksen lähteen Jeesuksen Kristuksen, jonka kanssa kuulija voi jatkaa matkaa. Ei hän tuo pelastukseksi itseään eikä seurakuntaa, vaan Lähteen, josta kuulija voi juoda missä ja milloin vain. Kun juot siitä Lähteestä, niin se on sama Lähde, josta puhujan on myös juotava. Ei puhujaveli ole sen kummempi, vaan tarvitsee sitä Lähdettä yhtä paljion. Ei puhujaveli omista itsellään, eikä seurakunnallaan sitä Lähdettä. Siitä Lähteestä saa jokainen janoava juoda suoraan, eikä tarvitse pyytää Lähteen vettä välikäsien kautta. AITO ON AINA AITOA!

    • Hyvin loogista, lestadiolaisittain.
      Mutta sitten tökkäsi, jos Jeesus ei ole maan päällä, miten Hän sitten on seurakunnassa.
      >>Näinkö turhaan sitten rukoilen Häntä kammiossani. ** Jos uskot Hänet Jumalan Pojaksi, Kaikkivaltiaaksi, Hän on ainoa, joka vastaa rukoukseesi.
      Ei kukaan muu.
      Mutta keskiverto VL;n on turha todella rukoilla Häntä, kun eivät usko Häneen Kaikkivaltiaana Messiaana.
      Ei Hän kuule, sillä VL uskoo ja pelkää enemmän lahkoaan ja sen kyttämäistä, mitä Jeesusta.
      Heille rukous on turhaa ja eivät he todellakaan juuri rukoilekaan.
      Jumala ei kuule ihmisen rukousta. Se joka kuulee, on Jeesus.
      Jumala on antanut kaiken vallan Pojalleen, maan päällä ja Taivaassa.
      >>Ei mitään konkreettista ja näkyvää, mutta siellä oli Jumala ja kuuli rukoukset. ** Ei kuullut, kuulia oli Jeesus.
      1. Tim. 2:5
      Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

      Kun välimies on asetettu, tie Isän luokse käy Hänen kauttaan.
      Jumala ei ole sanonut sanaakaan yhdellekään ihmiselle n. 2500 vuoteen, ei sanoin, ei Raamatussa.
      >>Sydämenuskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan,** Niin, ei Jumalaan, vaan Jeesukseen.
      Kes.

      • auraauto

        Mitä jos menisit hieromaan, etkä oksentelisi täällä.


      • tunnetkoRaamattua

        #>>Näinkö turhaan sitten rukoilen Häntä kammiossani. ** Jos uskot Hänet Jumalan Pojaksi, Kaikkivaltiaaksi, Hän on ainoa, joka vastaa rukoukseesi.#
        Miksi vääristelet Raamatun sanaa? Missä tuossa puhutaan, että rukoillaan Jeesusta.
        Edustamasi vaparihelluntailaisuus on syvällä harhassa ja kadotuksessa ja sinä onneton reppana vielä isottelet.
        Matt. 6:6
        Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.


      • 186

        Noinhan se on, vaikka kaikille totuus ei kelpaa. Tosin en ole aivan varma, miten kuuleminen menee. Se on se ja sama, kunhan vain Kristusta julistetaan. Kiitän Jumalaa kaikesta, pyynnöt menevät Jeesukselle. Häneltä pyydän syntejä suoraan anteeksi Isä meidän rukouksessa ja silloin, kun huomaan kompastumiseni. Niitä ei aina itse huomaa...
        Kinastelu on turhaa. Kolmiyhteinen Jumala toimii. Toivottavasti vl-väessäkin.
        Toimii, kun itse suostuu siihen:)
        Miksi joku tuomitsee vaparihelluntailaisen? Ei Jumalakaan tuomitse, kuin vasta tuomiopäivänä. Koettakaa ymmärtää, että Herra itse tuntee uskovansa. Heitä on kaikissa kristillisissä suunnissa. Eri suunnat korostavat eri asioita. Se on ihmisen ominaisuus. Jokainen valitsee seuransa itselleen sopivalla tavalla. Yksi viihtyy yhdessä, toinen toisessa seurassa.
        Ja jokaisessa yhteisössä on niitä luopuneita.
        Jos pilkkaat toisia, varo, ettet lankea Pyhän Hengen pilkkaan. Se on ainoa kuoleman synti, jota ei saa anteeksi.


      • auraauto kirjoitti:

        Mitä jos menisit hieromaan, etkä oksentelisi täällä.

        Se koira älähtää, johon kailikka kalahtaa.


      • auraauto

        Helluntaihörhö älähti, kun oppi hajosi.


      • 186 kirjoitti:

        Noinhan se on, vaikka kaikille totuus ei kelpaa. Tosin en ole aivan varma, miten kuuleminen menee. Se on se ja sama, kunhan vain Kristusta julistetaan. Kiitän Jumalaa kaikesta, pyynnöt menevät Jeesukselle. Häneltä pyydän syntejä suoraan anteeksi Isä meidän rukouksessa ja silloin, kun huomaan kompastumiseni. Niitä ei aina itse huomaa...
        Kinastelu on turhaa. Kolmiyhteinen Jumala toimii. Toivottavasti vl-väessäkin.
        Toimii, kun itse suostuu siihen:)
        Miksi joku tuomitsee vaparihelluntailaisen? Ei Jumalakaan tuomitse, kuin vasta tuomiopäivänä. Koettakaa ymmärtää, että Herra itse tuntee uskovansa. Heitä on kaikissa kristillisissä suunnissa. Eri suunnat korostavat eri asioita. Se on ihmisen ominaisuus. Jokainen valitsee seuransa itselleen sopivalla tavalla. Yksi viihtyy yhdessä, toinen toisessa seurassa.
        Ja jokaisessa yhteisössä on niitä luopuneita.
        Jos pilkkaat toisia, varo, ettet lankea Pyhän Hengen pilkkaan. Se on ainoa kuoleman synti, jota ei saa anteeksi.

        Vaikuttaako todella Sinusta, että pilkkaisin Hengen Voideltuna Häntä.

        Hän on antanut useita armolahjoja, joten kiitän ja ylistä Häntä.

        Kes.


      • auraauto

        Mikset kommentoi tunnetkoRaamattua nimimerkin vastaukseen?


      • auraauto kirjoitti:

        Mikset kommentoi tunnetkoRaamattua nimimerkin vastaukseen?

        Vastasin nimim. 186;lle.

        Kes.


      • teuta01

        Kesitas.
        . Kuinka se tulee , vertaus Laupiaasta Samarialaiseta kun
        käyt sitä läpi ,
        Pappi oli mennyt ohi ,Leeviläinen oli mennyt ohi. sitten tuli Samaritaanus .
        ja kun hän näki hänet ,Armahti hän ,hänen sitoi haavat , kaasi öljyä ja viiniä
        sekä nosti juhtansa selkään , ja veihänet Majataloon , syötti ja juotti ja hoiti
        Häntä , Sanoi aamulla Majatalon isännälle minun mentävä . tässä kaksi rahaa
        hoida häntä' ja jos sinä' enemmän tarvitset , minä palatessani maksan .
        .
        Milloin hän palaa .Hän palaa aina kun tarvitään Ainakun joku Rukoilee syntiäsä
        anteeksi Hän on tullut takaisin ja saarnaa syntiä anteeksi , eli maksaa lisää,
        Hän on jo maksanut 1985 vuotta ristiltä asti . Ja maksaa Maailman ajan loppuun asti.


      • teuta01 kirjoitti:

        Kesitas.
        . Kuinka se tulee , vertaus Laupiaasta Samarialaiseta kun
        käyt sitä läpi ,
        Pappi oli mennyt ohi ,Leeviläinen oli mennyt ohi. sitten tuli Samaritaanus .
        ja kun hän näki hänet ,Armahti hän ,hänen sitoi haavat , kaasi öljyä ja viiniä
        sekä nosti juhtansa selkään , ja veihänet Majataloon , syötti ja juotti ja hoiti
        Häntä , Sanoi aamulla Majatalon isännälle minun mentävä . tässä kaksi rahaa
        hoida häntä' ja jos sinä' enemmän tarvitset , minä palatessani maksan .
        .
        Milloin hän palaa .Hän palaa aina kun tarvitään Ainakun joku Rukoilee syntiäsä
        anteeksi Hän on tullut takaisin ja saarnaa syntiä anteeksi , eli maksaa lisää,
        Hän on jo maksanut 1985 vuotta ristiltä asti . Ja maksaa Maailman ajan loppuun asti.

        No niin.
        Tunnet ilmeisesti aika huonosti juutalaisen kulttuurin.
        Ihminenhän oli piesty, verillä sekä mahdollisesti raajoja poikki.
        (Jae 30. Rosvot veivät häneltä vaatteetkin päältä ja pieksivät hänet verille.)
        Mitä laki sanoo kyseisestä asiasta?
        3. Moos. 13:14
        Mutta jos ihoon ilmaantuu vereslihalla olevia kyhmyjä, hän on heti saastainen
        Juutalaiset eivät lain vuoksi voineet koskea pakanaan, joka oli saastainen, iho vereslaihalla.
        Se tuntuu väärältä, mutta siihen on 5 eri lain kohtaa joka estää koskemasta saastaiseen ihmiseen.
        Pappi voisi viikon päästä käydä tarkistamassa ko. tilanteen.
        Näin käy kun toteuttaa lakia ajattelematta, sehän nähdään joidenkin asioiden osalta jopa VL liikkeessä, kuten silmitön lastenteko, ilman järkeä.
        Näin he eivät mielestään tehneet syntiä.
        Taas samarialaista ihmistä ei laki sitonut ja Hän teki, kuten hyvä lähimmäinen tekee.
        Tämä on konteksti.
        Laupias Samarialainen on myös vertaus Jeesuksesta.
        Hän vie meidät hoitoon, maksaa hoidon ja käy varmistamassa, että pärjäämme.
        Muuten, jos tarkkana ollaan tämän nykyisen ajanmaksun kanssa, Hän kuoli ristillä 1983 vuotta sitten.
        Kes.


    • opiksi

      Missä Raamatussa sanotaan, että pitäisi rukoilla Jeesusta? Ei missään. Jos rukoillaan, niin rukoillaan Jumalaa ja Jumala kuulee rukouksen Jeesuksen Kristuksen tähden. Raamattuhan kertoo Jeesuksen rukoilevan omiensa puolesta.
      Room. 8:34
      Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

      • etsivä-xx

        Joh. 14:13
        ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. [Joh. 15:7, Joh. 16:23,24; 1. Joh. 3:22, 1. Joh. 5:14,15]

        Joh. 15:16
        Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.

        Joh. 16:23
        Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään. "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. [Joh. 14:13,14 ]

        Joh. 16:24
        Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.

        Joh. 16:26
        Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä minä enää sano, että käännyn Isän puoleen teitä auttaakseni.


    • Vl-teologiaa:

      SRK on sitonut Jeesuksen kykenemättömäksi toimimaan missään muualla kuin vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen piirissä.

      Unohtakaa vanhoillislestadiolaiset, jos Raamattu sanoo jotain muuta!

    • kkkjlhghg

      "2Joh. 14:13

      ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. [Joh. 15:7, Joh. 16:23,24; 1. Joh. 3:22, 1. Joh. 5:14,15]

      Eipä tosiaan turhaan tarvitse rukoilla Jeesusta Kristusta, Saan Häneltä KAIKEN!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2342
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1970
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      175
      1766
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe