Ylivieskan kummitusjutut / autiotalot

eehoo90

Oliko näille joku oma sivusto jossa oli kaikkia Ylivieskan autiotalojen kummitusjuttuja jne.

Itse kuulin joskus jonkun jääneen auton alle Ylivieskassa Haapaveden tiellä ja öisin siitä jotkut ohiajajat ovat nähneet tummanhahmon istuvan takapenkillä..

28

5302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 575578

      Tiesitkö että henkiolentoihin uskovat ovat älykkyysosamäärältään normaalia heikompia? Mulle tulee kauhea myötähäpeä aina kun kuulee "aikuisten ihmisten" puhuvan henkeviä :D Todellisuuden ihmettely on paljon syvempää.

    • KaikkeaSitäHöperömieli

      Hei Haloo!!!!! Kummituksia...heikkohermosten höpinää....Ja tuo." hahmo istuu takapenkillä" on vanha 1980-luvun legenda välillä Nivala-Ylivieska tarkemmin sanottuna Raudaskylä. Ja silläkään,silloinkaan ei ollut mitään todenperäisyyttä..keksitty juttu. :D

      • PelijännyOonMinäkin

        Muistan itsekin iltahämärissä kun Nivalasta ajelin Ylivieskaan,laittaneeni autoon sisävalon päälle(että näen takapenkille) :D sammutin sen vasta kun oli mennyt Huhmarin risteyksen ohi. Nuori ja vasta kortin saanut kun olin, niin uskoinpa silloin "höpö juttujakin". Nykysin tekoni huvittaa...täyttä huuhaatahan se juttu liftarista oli.


    • Rauhato28

      Jospa se kummituš oli se mopopoika jokæ jäi raudaskylässä auton alle.

      • KummituksiaVaiEi

        Rauhaton28. Se oli nainen,joka muka istui takapenkille :D Se mopopoika jäi auton alle Visurin risteyksessä,ei Raudaskylällä. Tai ehkä sielläkin on joku jäänyt en tiedä. Mutta Visurin risteyksessä ainakin on,koulu"kaverini" menettänyt henkensä 1980 luvulla :(.


      • koppelonpojat
        KummituksiaVaiEi kirjoitti:

        Rauhaton28. Se oli nainen,joka muka istui takapenkille :D Se mopopoika jäi auton alle Visurin risteyksessä,ei Raudaskylällä. Tai ehkä sielläkin on joku jäänyt en tiedä. Mutta Visurin risteyksessä ainakin on,koulu"kaverini" menettänyt henkensä 1980 luvulla :(.

        Tais allejäänti visurissa olla jälkeen tuon liftarijutun. ja olikin. olin mopetilla liikkeelä silloin ja se allejäänyt ajoi mz kevaria ilman valoja vastaantullut dodge ohiti toisen auton eikähuomannut vastaantuliaa. harmillinen sattuma. kun vain nuoret muistaisi että valot pitää olla ajaissa pimeällä.


      • dfvgh
        koppelonpojat kirjoitti:

        Tais allejäänti visurissa olla jälkeen tuon liftarijutun. ja olikin. olin mopetilla liikkeelä silloin ja se allejäänyt ajoi mz kevaria ilman valoja vastaantullut dodge ohiti toisen auton eikähuomannut vastaantuliaa. harmillinen sattuma. kun vain nuoret muistaisi että valot pitää olla ajaissa pimeällä.

        Ei ollut dodge, vaan oldsmobile cutlass.


      • ex-yka

        No eiköhän tuo ole yksi yleisimpiä kummitusjuttuja mitä löytyy ja varmasti joka kylällä on vastaava.
        Ei siinä joskus lapsena oon tuon kuullut itsekkin. Yka-Nivala välillä kait hyppäs kyytiin


      • Anonyymi
        dfvgh kirjoitti:

        Ei ollut dodge, vaan oldsmobile cutlass.

        Niin oli viininpunainen oldsmobile, tunsin.


    • tosionvarma

      Nivalasta ajoin autolla Ylivieskaanpäin yhtä äkkiään huomasin että takapenkillä istui PAAVO kaikkeen se Väyrynen ehtii..

    • oottekännissä

      hullujako olette ei kummituksia ole olemassa

    • kumitussuna

      Haapaveden Vattukylässä Hietamäentiellä.

    • höpöjä_kaikki

      Kummituksiin uskominen on rinnastettavissa uskontoon. Kumpikin on suurimmaksi osaksi humpuukkia. No kummituksia on nähty, mutta kuinka moni on nähnyt Jeesuksen tai jonkun muun uskontoon liittyvän jutun..?

      • PuhdastaEnergiaa

        Jeesus on nähty, mutta hänet näki vain omat aikalaisensa. Jeesus oli tavallinen ihminen, lihaa ja verta. Sen jälkeen, kuin Jeesus haudattiin, ei häntä ole nähnyt enää kukaan. Ei edes apostoli Paavali, vaikka hän väitti nähneensä Jeesuksen Emmauksen tiellä. Eikä Jeesusta ole nähneet lukuisat helluntalaisetkaan, vaikka he kuinka väittävät nähneensä.
        Monia uskontoon liittyviä juttuja voi nähdä. Kirkko liittyy uskontoon ja sen voi nähdä paljain silmin. Raamattu liittyy uskontoon ja jokainen voi sellaista pidellä käsissä ja lukeakin sitä. Buddha-patsaat liittyvät uskontoon jne. Eli kyllä monia uskontoon liittyviä juttuja voi nähdä!


    • 8774639958

      Mielestäni ns. kummitukset ovat mielikuvituksen tuotteita. Minun makuuhuoneeni ikkunaan koputteli kummitus aamuvarhaisella äskettäin. Raotin varovasti sälekaihdinta ja talitiainenhan se siinä koputti ikkunan pokaa. Liekö muistellut kesää, jolloin paikasta ehkä löysi hyttysiä...

    • PuhdastaEnergiaa

      Kummituksia ei ole olemassa. Niitä ei voi näin nähdäkään. Ne, jotka näkevät kummituksia, enkeleitä, maahisia tai perkeleitä, näkevät harhoja.

    • hsgngf

      Entäs se kettinki, kintas ja sormet oulainen ylivieska välillä, tosi karmiva juttu.

    • karseajuttu

      Sekoitatko Aution Autoon?

    • Kummituksetontalo

      Autiotalot ovat totta, kummitustalot eivät. Joskus käytiin yhessä jumalattoman vanahassa autiossa talossa sisällä. Siellä keinustuoli keinu ja joka puolella narisi. Paikka ei kuitenkaan pelottanut minua lainkaan, vaikka kaverini otti ja lähti. Hän säikähti totaalisesti itsestään keinuva keinutuolia. Itse tiesin, että se keinutuoli keinuu ainoastaan vain siksi koska ikkunat vetivät. Tunsihan se ihan selkeästi, kuinka voimakas tuuli sisällä kävi. Olihan joku urpo muutaman ikkunanki lyöny sisään. Kaikki järkevät ihmiset tajuavat, että jos keinutuoli, kattolamppu tai joku muu liikkuu itekseen, sitä liikuttaa tuuli. Miksi kukaan ei pelkää itsekseen keinuvia puita ulkona? Miksi kukaan ei pelkää rapsahteluja ja kapsahteluja metässä liikkuessaan. Siellä tikat paukuttaa puihin koloja, hiiret, linnut yms liikkuvat ja kukaan ei pelkää näitä eläinten aiheuttamia ääniä.. paitsi karhun.

      Kun kerran sitten tänne autiotaloon mennessäni päätin avata vähän lattialankkuja, selvisi, että siellähän livahti karkuteille jokunen metsän eläin. En ehtinyt havaita kunnolla, mitä eläimiä mahtoivat olla. Ehkä joitain näätäeläimiä, ehkä kookkaita rottia. Autiotalo oli jännä paikka... Mutta sitten jonain armon päivänä tätä taloa ei enää ollut. Vain kivijalka jäi.

    • illilikaineen

      niemelänkylällä kuulemma nähty kummitus keskellä tietä oli seisonut

      • Anonyymi

        Paljonkohan oli sillä promilliä veressä, tekivätkö sille puhalluskokkeen ?


    • evente

      Olen kuullut, että Huhmarista lähtee aina kello kahden aikaan yöllä kummitus kohti Ylivieskan keskustaa. Kuuluu sellainen ujellus, ku se liitää ilmojen halki. Se vain menee niin lujaa, että täytyy olla oikeaan aikaan paikalla, jos haluaa sen kuulla. Sitä ei voi nähdä.
      Kaverini oli kerran Joonaalassa ja arviolta kello 02.02 meni ujellus siitä Joonaalan ohi kohti keskustaa. Laittoi miehen hiljaiseksi.
      Tietämäni mukaan tämä ujellus vie Ylivieskan Terveyskeskuksen itäpäädyn keltaiseen tiiliseinän läpi aina hammaslääkäriin asti. On huhuttu, että ujellus saavuttaa hammaslääkärin tilat noin kello 02.08... Siis miettikää? Aika lujaa menee. Vain 8-minuuttia Huhmarista hammaslääkäriin!!!! On siinä kummituksella vauhtia!

    • ex-yka

      Törmäjärvestä kuuli joka leirillä saman tarinan sinne hukkuneesta kiusatusta tytöstä

    • Anonyymi

      KEKW

    • Anonyymi

      Jeesuksen tiedettiin asuneen joskus väliaikaisesti naapurissa sijainneessa autiossa talossa. Moni tuli tuolla uskoon, vaikka moni myös yritti häätää Jeesusta pois talosta. Lopulta talo purettiin ja Jeesuskin lähti siinä samalla. Samalla väheni uskoon tulevien määrä, eikä ihmisiä samalla tavalla enää kastettu Herran seurakuntaan. Jeesus silti yhä vaikuttaa täällä ja evankeliumit virtaa! Halleluja! Kiitos Jeesus!

    • Anonyymi

      Kyllä haamuhan silloin liftas kyytiin jos ei ottanu kyytiin ykassa ,niin tuli uudestaan raudaskyllä tielle..siis yö aikaan .. hieno pila..muistaakos joku..

      • Anonyymi

        Mitä tuota käy kiistämään, kyllä se väliin kökötti takapenkillä raudaskylän kohilla 80 luvun alkupuolella.


    • Anonyymi

      Itse kävin kahden kaverin kanssa paikan päällä siellä se seisoo jonkun pihalla ikkunasta katsottuna nähtiin ISO lampaan kallo. Helvetin pelottava mesta.
      Kokemushan tuo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3926
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2141
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      24
      1638
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1477
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1341
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe