Olen tässä pitemmän aikaa harkinnut uudestaan videoiden tekoa. Kameraksi varmaan hommaan jonkun Canonin järkkärin jolla saa myös videota kuvattua.
Nyt olen vasta virittelemässä tietokonettani editointikuntoon. Adobe Premiere Pro CS5.5 ja Avid Media Composer 8.4.2 ois nyt asennettuna, mutta mistä saisin treeniä varten ihan muistikorttikuvausmateriaalia testausta ja treeniä varten?
Avid tulee olemaan se pääasiallinen leikkurini, sillä se toimii mun leikkaustavassani selkeästi kätevimmin (jo 90-luvun loupulla leikkelin Avidilla, eikä sen käyttö ole oleellisesti muuttunut vuosien saatossa).
Mutta siis kuvausmateriaalia (ihan raakakuvattua) testikäyttöön tarvitsisin. Ihan jo siksi että tietäisin riittääkö koneeni tehot alkuunkaan vai pitääkö tätäkin vielä päivittää. Mistä löydän?
Mistä raakakuvausmateriaalia?
KitsVinkeistä
1
111
Vastaukset
- Canonisti_minäkin
Kameroita testaavilla sivustoilla esimerkkipätkiä, jotka kelpaavat tuohon käyttöön. Ainakin dpreview.com sivustolla on pätkiä kameraesittelyiden yhteydessä. Samalla voi vertailla eri kameroiden tuotosta.
Tällähetkellä pitää ensin tehdä valinta, riittääkö 1080p ja millä taajuudella vai pitääkö olla 4K. Itse harkitsisin ehkä Panasonic'ia, jos hankit järjestelmäkameraa puhtaasti videokäyttöön. Toki 5D mark III on yhä sellainen perus työjuhta monella sivustolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2544659Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii783105- 472483
- 281873
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 851497
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894