Mitä teet hiihtolomalla?

Ihan-kaikkea-muuta

Mutta älä hiihdä.

23

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilimuori3

      Voipi olla et siirrän loman.

    • reppuriika

      Minulla on tallella vielä 70-luvun Järviset ja kunnon vanhanajan monot. Sain ne vuosia sitten taloyhtiön perintönä. Ja olen sen verran hullu, että rohkenen kyllä ujuttautua ladulle fidnessmannekiinien sekaan. Hiihtoasukaan ei taida olla niitä ihan viimeisempiä malleja.
      Jäällä näkyy jo liikkuvan porukkaa, mutta odottelen aurinkoisia ilmoja.

      • Perinnekunniassa

        Nostalgiaa.


      • ent.hiihtäjätyttö

        Karhun kankeat, Järvisen jäykät ja Lampisen limalaudat :D


      • harmaat-puusukset

        Närpiön näystimet


    • Hiihtoloma on kahden viikon kuluttua, ehkä hiihdän kuitenkin, mikäli säät sallivat ja lunta on riittävästi. Mainoksissa näkee nättejä ja sulavalinjaisia hiihtoasuja, naurattaa kun mietin minkälainen "makkarapötkö" olisin sellainen ylläni. Ei kiitos, ulkoiluhousut ja vanha anorakki kelpaavat hyvin, niissä on mukavasti väljyyttäkin.

      • "Ancelina"

        Taidanpa laittaa sulava-linjaisine pötköineni päälleni tiukat alkoilu-housut ja
        ostaa parisen sohva-tyynyä.
        Kun ei rouvakaan aio kaunistua hiihto-urheiluissaan :)

        YH.


      • kerro.tarkemmin
        hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Taidanpa laittaa sulava-linjaisine pötköineni päälleni tiukat alkoilu-housut ja
        ostaa parisen sohva-tyynyä.
        Kun ei rouvakaan aio kaunistua hiihto-urheiluissaan :)

        YH.

        Alkoilu-housut?


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Taidanpa laittaa sulava-linjaisine pötköineni päälleni tiukat alkoilu-housut ja
        ostaa parisen sohva-tyynyä.
        Kun ei rouvakaan aio kaunistua hiihto-urheiluissaan :)

        YH.

        hunksz

        No laita ihmeessä, sittenhän me olemme yhtä nättejä kumpikin ;)

        YP.


      • NauRatti
        hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Taidanpa laittaa sulava-linjaisine pötköineni päälleni tiukat alkoilu-housut ja
        ostaa parisen sohva-tyynyä.
        Kun ei rouvakaan aio kaunistua hiihto-urheiluissaan :)

        YH.

        Tyynyt lonkkiin ja pötkö esiin :).


    • Miksei? Mitä sä suosittelet tilalle?
      Ajattelin ensin nälviä, että mitä 60 eläkeläinen tietää enää talvilomista :)) mutta sitten tuli uusi ajatus, että 60 eläkeläisellähän vasta onkin kokemusta talvilomista, enemmän kuin mulla.
      Joten nyt kuuntelen sua nöyrästi täällä, anna tulla :)

      • Ihan-kaikkea-muuta

        En ole virallisella eläkkeellä vielä. Mutta en liian virallisesti töissäkään. Kellokorttia ei ole siis.
        En tiedä talvilomista oikeastaan mitään. Harvoin niitä viettänyt. En ehkä koskaan, lukuunottamatta silloin tällöin sattuneita vapaita.
        Jotain kevätpysähdyksiä olen pitänyt, työelämässä. Ja kesänysähdyksiä, en täysiä kesälomia, niitäkään. Että ei ole suosituksia kuinka kukakin viettää talvilomansa, oli eläkkeellä tai ei.


    • de-meter

      Hiihtolomasta en tiedä mitään, mutta hiihtänyt olen jo kahdesti tänä talvena. Vähän epäröin lähteä tänään, kun vielä toipilas olen ja "valvonnassa". Tunnin sauvalenkin kyllä vetäisin eilen.
      Suksista puheenollen. Minäkin hiihtelin pitkään vanhoilla järvisillä ja niihin sopivilla monoilla. Sitten joku tuttu alkoi sääliä ja lahjoitti sellaiset jurmupohjaiset sukset. Niissä on pysyvä pito ja kun ne ovat leveämmät kuin konelatu, ne jarruttavat menoa sopivasti..)) Siksi en menekään laduille ruuhka-aikana. Tänään voisi vielä ollakin tilaa...

      Mihinkäs tuo hiihtokielto perustui ? Minä tykkään, että se on monipuolisempia liikuntalajeja ja kun asuu lähellä (600 m) metsää niin ei muuta kuin sukset kainaloon ja sivakoimaan...

    • kesivä

      Kävin just reilun tunnin sauvakävelemässä, aika hissukseen, kun olen köhinyt. Voisin minä sivakoidakin, mutta ei ole suksia, ehkä ensi talvena sinne pilkille hiihtäisin.

    • Todennäköisesti tietokoneen edessä. Pojat ovat täällä lomalla niin pulkkamäki taitaa olla pakollinen kuvio. Tunti päivässä riittänee, kelistä riippuen?

      • Kyllä tunti riittää, ainakin jos joudut kiskomaan poikia pulkassa mäen päälle. :)
        Tein sitä viime viikolla, 16 kiloa painava poika talvitamineet ja pulkka, otti se voimille.


      • Ancelina kirjoitti:

        Kyllä tunti riittää, ainakin jos joudut kiskomaan poikia pulkassa mäen päälle. :)
        Tein sitä viime viikolla, 16 kiloa painava poika talvitamineet ja pulkka, otti se voimille.

        Hehe ja niitä poikia on kaksi. Jospa ne vuorottelisivat toistensa vetämisessä?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Hehe ja niitä poikia on kaksi. Jospa ne vuorottelisivat toistensa vetämisessä?

        Käytä ihmeessä poikia toistensa vetämiseen, itseään kannattaa säästää niin paljon kuin voi.


    • ent.siivoojaparka

      En minä ole pitänyt hiihtolomaa sitten kouluaikojeni.
      Mitä silloin tein, niin olin luultavasti isän kanssa metsätöissä.

    • Ettäsellaista

      Millä hiihtolomalla ? Meillä eläkeläisillä -66v on jatkuvaa lomaa.senkun sauvakävelee,juoksee ,jumppaa, käy salilla,tekee hiihtolenkkejä,lukee maalaa jne

    • Ei ole hiihtolomaa, joskus sukulaisilla on ja sitten olen kuskari mäkeen sinne ja tänne Himokseen, uimahalliin ja kylpylään. Kokki kolmosena patoja ja pannuja kolistelen ja selvittelen mikä on kenenkin nuttu ja pahinta on saada niitä yöllä nukkumaan. Sitten seassa riehuu vielä kaksi ihanan hullua koiraa. Silloin hiihtoloman aikaan tietää hiihtäneensä, vaikkei suksistaan olisi nähnyt vilaustakaan. Aina yhtä mukavaa kun tulevat. Jokunen vuosi ja saan yksin aivan rauhassa Päijänteen jäillä kävellä hiihtolomaviikollakin. Jos ei sitten jo seuraava sukupolvi...

    • rotanloukku

      Väistelen hiihtolomalaisia!

      • PlussaaJaMiinusta

        Talviloma-hiihtoloma.
        On busseissa-junissa-ratikoissa tilaa kun räkäpäät on poissa.
        Laivoilla tunkua sen edestä ja lomalennoilla.
        Osaa tietää mitä varoa tai mitä hyödyntää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe