Paras Alistair McLean kirja?

AlistairMcLean

Olettoko lukeneet Alistair mcLeanin teoksia? kertokaapa mikä näistä klassikko kirjoista on oma suosikkinne?
Minä annan ääneni Kahlenukelle.

12

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makkiliini

      Siitä on hirmu kauan kun olen lukenut MacLeanin kirjoja mutta tosiaan Kahlenukke pomppasi ensimmäisenä esiin. Muistelen että siinä oli kohtauksia, jotka olivat jopa kuin kauhukirjasta.

      Muista erityisesti tietenkin Jääasema Zebra, lisäksi Kalmankoura, Kun kello lyö..., Saattue Murmanskiin, Miljonäärien laiva, Pelko on aseeni. Ja melkein voisi lisätä kaikki loputkin top-listaan.

      • AlistairMcLean

        Kyllä kahlenukessa sellaisia kohtauksia on. Karhusaari oli myös hyvä. Elokuvinahan nuo ei pääse ollenkaan kirjan tasolle, esimerkiksi jääasema zebra on loistava kirja mutta surkea elokuva.


    • lueskellut

      Kotkat Kuuntelevat on hyvä elokuvana ja Navaronen Tykit,en muista miten oli kirjaversiona.Tosiaan Kahlenukke hyvä kirja ja Pelko On Aseeni

      • AlistairMcLean

        Tosiaan ne oli hyviä elokuvia.


    • lueskellut

      Kyseessä on todellinen kovan onnen soturi kirjailijana,kaikki kirjat hyviä mutta mutta ne on täydellisesti sabotoitu kun niistä on tehty elokuvia,vain 2-3 hyvää elokuvaa

    • Kertakaikkiaan

      Navaronen tykit. Saattue Muurmanskiin pitäisi käännättää uudestaan, se ei jotenkin toimi suomeksi.

    • Moovie

      Pelko on aseeni, Saattue Murmanskiin ja Navaronen tykit on useimpien listaamat huiput MacLeanin tuotannosta.
      Ja hyviä ne ovatkin. Lisänä voisin omat suosikkini lisätä.
      Eli: Navaronen haukat(periaatteessa itsenäinen jatko-osa Navaronen tykeille), Katkuinen kuoleman tie(hyvä myöskin nimen omaan kirjana) sekä Särkyneen sydämen sola. Tuo viimeisin on myös leffana hyvä, pääosassa Charles Bronson.
      Yleisesti ottaen kyllä Macleanin tuotanto on hyvätasoista luettavaa.
      Hän oli kyllä todella tuottelias kirjailija, ja vielä jos haluaa ottaa huomioon että hän kuoli jo 53-vuotiaana, joten onhan hänen tuotantoaan aika hankala laittaa paremmuusjärjestykseen.
      Niin juu, yksi tuli vielä mieleen, eli tällainen kuin Kuolonhyppy. Kannattaa lukea ilman muuta, jos ei ole vielä tuttu juttu.

    • Euro-Joe

      Ei tartte lukee, oon nähny leffat.

      • Anonyymi

        Vielä iisimmin pääsee kun syö pelkät popcornit.


    • Anonyymi

      Pakko kommentoida, Maclean kuoli siis 64-vuotiaana ja parhaat kirjat teki 60-luvulla. Mm. Kahlenukke ja Kalmankoura loistavia jännäriä, sitä paitsi parhaimmillaan myös erittäin hauska kirjoittaja. Leffoista enå mainitsisi kuin Vain kotkat kuuntelevat..

    • Anonyymi

      Navaronen tykit oli hyvä kun joskus junnuna luki.

    • Anonyymi

      Mulle on ihan outo tää Alli Maclareni

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe