Finnair halusi välttää maksamasta matkustajalle kuuluvaa 600 euron korvausta rikkinäisen koneen aiheuttamasta myöhästymisestä. Hävisi juttunsa, eikä saanut valituslupaa korkeimmasta oikeudesta.
http://www.mtv.fi/uutiset/talous/artikkeli/finnair-havisi-oikeuskiistan-myohastymiskorvauksista/5724634
Finnair hävisi oikeudessa - ei valituslupaa
8
98
Vastaukset
- Mustikkamehua
Päätös osoittaa vain sen kuinka kaikki suomalaiset ovat väärässä - siis Finnairin kovapalkkaisten työntekijöiden mielestä. Finnairin kannattaisi vaihtaa Suomeen joko kansa tai omat miehet korkeimpaan oikeuteen.
- Puolukkamehua
Firmojen kannattaa hakea pitkän päälle kalliiksi tuleviin periaatekysymyksiin ratkaisut oikeudesta, jos se on hiemankin muuten epäselvää tai tulkinnan varaista...
- Mustikkamehua
Nyt se ratkaisu on haettu ja saatu. Onko Finnair nyt ruodussa edes tämän asian suhteen?
- Valitettavaamenoa
Upeaa, että oikeuslaitos toimii oikeudenmukaiseti. Vastaava tapaus viime vuodelta, yhtiönä Lufthansa. Myöhastymiskorvaus hakemus sisään ja ilman mitään mutinoita korvaus tilille. Hienoa ja ryhdikästä toimintaa.
Pikkuhiljaa alkaa Finnairin supistustoimien vaikutus näkymään. Henkilökuntaa vain sen verran, että kyetään pitämään lentoliikenne ilmassa. Jokainen pienikin vikaantuminen aiheutta myöhästymisen. - Jussi_W
Tämän päätöksen innoittamana vaadin Finnairia käsittelemään uudelleen viimevuotisen valitukseni lennon runsaan 4 tunnin myöhästymisestä teknisen vian vuoksi. Vastaus oli edelleen sama: "Kyseessä oli ennalta arvaamaton vika, koska osa oli elinkaarensa alussa. Tilastojen mukaan kyseinen osa on luotettava ja vika oli näin ollen ennakoimaton."
Mikään ei siis ole muuttunut. Finnair on säännösten yläpuolella eikä sen tarvitse niitä noudattaa ilman oikeuden päätöstä. Kuluttajaviranomaiselta ei saa muuta tukea kuin ympäripyöreän vastauksen "ehkä kannattaa valittaa kuluttajariitalautakuntaan, ehkä ei". Samanlainen oli aikaisempi kokemukseni kuluttajaneuvonnan toiminnasta: Nokian puhelin oli 7 viikkoa korjauksessa. Kuluttajaviranomaisten ohjeiden mukaan kohtuullinen korjausaika oli 2 viikkoa ja sen jälkeen piti saada hyvitystä. Nokian vastaus oli, että mitään ei korvata. Kuluttajaneuvonnan vastaus oli, että ei Nokia ole mitään korvauksia muillekaan maksanut.- 5555-91
Hyvin samanlaiset kokemukset kuluttajaviranomaiselta. On ollut iso ja asia ja pienempiä. Eivät tartu edes kymmenien tuhansien suomalaisten tyylipuhtaisiin kusettamisiin. Suomessa on suhteellisesti ottaen mailman suurin viranomaisarmeija ja tehottomin. Suomen viranomaiset ovat maalanneet maan nurkkaan pakottavine säännöksineen. Mikrobisnes ei kannata suomessa. Muualla maailmassa kannattaa myydä vaikka soppaa 3-4 eurolla. Suomessa ei mitenkään.
- artsiZeta
Älä jussi W aina vaan valita saatana. Ole joskus kunnolla.
- PuoliksiHulluPuoliksiEi
Jussi, ei sillä ole mitään merkitystä onko osa luotettava vai ei. Kyseessä on tekninen vika ja näin ollen Finnair on korvausvelvollinen. Älkää suostuko nielemään kusetusta noin helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291847
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.781717Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561323- 691141
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8839- 2795
- 45777
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10759- 41735
- 45717