Vanheeneko verovelat ulosotossa 5 vuodessa?

ererdfdfdfd

Voiko velallinen mennä virolaiseen firmaan töihin ja välttää ulosoton?
Palkka käteen tai virolaiselle tilille?

16

5138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuurinäin

      kyllä

    • 4ks9

      Täysin mahdollista. Vouti on voimaton suomen rajojen ulkopuolella. Kannattaa pitää osoite kuitenkin vaikka kaverin luona, mikäli mahdollista. Silloin pysyy suomen sosiaaliturvan piirissä kun viranomaiset luulevat että asuu vielä suomessa.

      • 518

        No ei se voimaton ole. Teoriassa ulosoton kynnet yltää koko EU:hun, mutta käytännössä vaan Ruotsiin. Virosta ei kyllä kukaan peri, ellet ole iso talousrikollinen.


      • fgfgfgfgf
        518 kirjoitti:

        No ei se voimaton ole. Teoriassa ulosoton kynnet yltää koko EU:hun, mutta käytännössä vaan Ruotsiin. Virosta ei kyllä kukaan peri, ellet ole iso talousrikollinen.

        Ulosotto minulla tuli puolen vuoden päästä Espanjaan jossa asuin pari vuotta.
        En välittänyt kirjeistä kun ne oli espanjan kielisiä.Muuten minua ei häiritty.
        Ulosotto siirretään toisen maan huoleksi,ei suomen ulosotolla ole valtuuksia ulkoamailla.


    • pjotr-pravda

      No ei todellakaan vanhene 5v. Jos haluaa ketkutella Virossa niin voihan siellä kyyristellä, mutta Suomeen tullessa velat odottaa ja kasvaa korkoa.
      Yksityisen ulosottovelka voimassa noin 20...25v ja sen jälkeen uudella oikeuden päätöksellä jatkoon.
      Ihme jengiä, eletään leveesti ja jätetään paskat toisten maksettaviksi.

      • h40fbvvc

        Heh, mielummin sitä elelee leveästi Virossa kuin elelee jollain 700-800 eurolla kuussa Suomessa sen jälkeen kun vouti on rosvonnut palkasta suuren osan.

        Mutta eihän yksinkertaiset voi sitä käsittää. hahahah!


      • ufogis
        h40fbvvc kirjoitti:

        Heh, mielummin sitä elelee leveästi Virossa kuin elelee jollain 700-800 eurolla kuussa Suomessa sen jälkeen kun vouti on rosvonnut palkasta suuren osan.

        Mutta eihän yksinkertaiset voi sitä käsittää. hahahah!

        Noooo, laittomasti Suomeen tunkeutuneet 30 000 partaveijaria elelee myös mukavasti älykännykät korvillaan ka muotitamineissaan


      • lakiekonomi

        "No ei todellakaan vanhene 5v. Jos haluaa ketkutella Virossa niin voihan siellä kyyristellä, mutta Suomeen tullessa velat odottaa ja kasvaa korkoa."
        Veroilla on oma vanhentumisaikansa, joka tulee laista verojen ja maksujen täytäntöönpanosta.

        Sen 20 §: sanotaan näin:
        "Vanhentuminen
        20 §
        Vanhentumisaika

        Julkinen saatava vanhentuu viiden vuoden kuluttua sitä seuranneen vuoden alusta, jona se on määrätty tai maksuunpantu, ja muussa tapauksessa sitä seuranneen vuoden alusta, jona se on erääntynyt."
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070706?search[type]=pika&search[pika]=verojen ja maksujen täytäntöönpanosta
        Verot vanhentuvat siis 5 vuodessa, ja vanhnetumisaika lasketaan alkavaksi verotusta seuraavan vuoden alusta.

        "Yksityisen ulosottovelka voimassa noin 20...25v ja sen jälkeen uudella oikeuden päätöksellä jatkoon"
        15-20 vuotta, eikä voi jatkaa.


    • Mutkilainen
      • dsdsdsdsdsd

        Siis verovelka vanhenee 5 vuodessa!
        Mutta kaikki verovelat menevät lähes heti ja automaattisesti ulosottoon.
        Kysyessäni näitä verotoimistosta sain vanhenemistiedon, mutta he eivät tienneet mitään ulosotosta, outoa.


      • wewdssdsds

        Verovelkarekisteri koskee yrityksiä, ei yksityisiä henkilöitä.Yksityisverojen osuus ei näy velkarekisterissä.


      • qaqaqwaaqa
        dsdsdsdsdsd kirjoitti:

        Siis verovelka vanhenee 5 vuodessa!
        Mutta kaikki verovelat menevät lähes heti ja automaattisesti ulosottoon.
        Kysyessäni näitä verotoimistosta sain vanhenemistiedon, mutta he eivät tienneet mitään ulosotosta, outoa.

        Yksi viranomainen tietää vain yhden asian kerralla.Sellaista on sosiaalibyrokratia.


    • dsdsffxfxfx

      Verot vanhenevat 5 vuodessa mutta koskeeko se ulosottoakin?
      Loogisesti kyllä.

      • viekäätuhatkin

        Mulla alkoi ulosotto keväällä 2011, eikä mitään merkkiä ulosoton päättymisestä.


      • fddfcvcvcv
        viekäätuhatkin kirjoitti:

        Mulla alkoi ulosotto keväällä 2011, eikä mitään merkkiä ulosoton päättymisestä.

        Siis verovelkoja vai?


      • j94g
        fddfcvcvcv kirjoitti:

        Siis verovelkoja vai?

        Vuoden 2011 verovelat vanhevat viimeistään tänä vuonna 31.12.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe