Pakki vaihteen lyhennys?

Peruutanvainpeileistä

Rattaita vaihtamalla. Mutta onko se mahdollista? Onhan se tietty tehty jo nytkin mutta aivan liian nopeaksi on autojen pakit tehty jo sata vuotta. Miksi? 99,9% ihmiskunnasta on aivoiltaan liian kankeita ajamaan parkkipaikka kolhuitta ajoneuvoaan nykyistä vauhtia taaksepäin Jos on kiire taaksepäin kuten ei ole 99,9% ihmiskunnasta varsinkinkaan kun ei ole sitä taitoa kuin stunt kuskeilla niin paljolta pelastaisi hidas liike. Hitaampi auton liikkuminen taaksepäin myös ei niin pelottaisi arempia kuskeja.
Kaasu, sillä säädellään nopeutta myös taaksepäin! Yllättävää! Niin jos on karvarintainen teiden macco sonni paras kuski kingi katu-uskottavin kaikkien ihailun kohde voi painaa sitä kirottua kaasupoljinta ja nostaa nopeutta taaksepäin ajaessa!
Hitaampi nopeus poistaisi kytkimen käytönkin jo ennestään kiemurassa asennossa jossa lipsahtaa muutenkin jalka ihan miltä polkimelta tahansa. Auttaisi se hitaampi nopus siinäkin vaikka ajokokemusta olisikin rutkasti. Samalla pakin hitaudesta hyötyisi myös peräkärry/asuntovaunu yms taakan siirteliät. Ei niin kytkin savuaisi.
Miksi niin kirotun nopea pakki ? Autoahan ei siirretä kuin muutama metri korkeintaan 2 auton mittaa suurella osalla ihmiskuntaa ja sitten eteenpäin. Lisäkierroksilla auto kulkisi lujempaa taaksepäin huom! Ei 45km/h .
Autoa sitä uutta peltilehmä elektroniikka vika pesää valittaessa voisi rastia lisävarusteista nopean pakin mutta uutena kaikki hitaita.
Ei tule mieleen miksi pitäisi auton kulkea takaperin 45-50 km/h.
Jos jää kiinni usein auttaa se hitaus ei ravan lennättäminen liikkumattomassa autossa pitkin kylkiä ja kaivamalla itsensä kiinni kunnolla idioottimaisella kaasunkäytöllä. Ompa tullut monta parkkipaikkakolhua nähtyä ja osassa olisi varmasti auttanut hitaampi pakki ja osassa olisi auttanut kortin poisto koska kuski oli idiootti.
Voiko erikokoisia pakkirattaita tehdä metallimies sorvinäärellä se kun on helppo nykyään ja asentaja ruuvaa osat paikoilleen? Itse peruutan 99,9% peileistä on oikeankokoiset peilit joilla näkee eikä ole pilalliset hiirenkorvatbkuten monessa autossa on liki käyttökelvottomat lipareet. Tokihan nuo parkkiavustimet helpottaa hiukan mutta vauhtia pois niillekin. Muista jos asia ärsyttää sinua eli nykypakki on ok kuulut siihen 0,1% väestöstä. Osaat kaiken ,harmi että ympärilläsi on 99,9% tyhmempiä joten voi voi.

7

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ingenjöör

      Ympärilläsi muka 99,9% tyhmempiä.
      Kuitenkin se olet sinä joka jää usein kiinni.
      Sinulta pitäisi ottaa koetti pois.

      • Koettipoistaskustaota

        "Ingenjööri" niinku käsitti joka asian nurinpäin :-) toivottavastiei inssi ole töissä missään vastuullisessa virassa tiolla käsityskyvyllä.


    • nopea-pakittaja

      Sanomalehden jakohommissa oli monesti nopeampi ajaa lyhyt tie toiseen suuntaan pakilla, kun ruveta täyteen pysäköidyllä kääntöpaikalla vekslaamaan autoa ympäri. Monesti kävi jopa niin, että peruuttaessa kone kiersi kierrosten rajoittajaa vasten. Nopeutta ei tuossa kyllä kerkeä katsoa (nopeusmittarit kyllä näyttää nopeutta myös pakilla ajettaessa).

    • forforre

      Teknisesti se varmasi on mahdollista, pienentämällä ensiöhammaspyörän hammaslukua ja lisäämällä toisiopyörän hammaslukua. Pyörät on mahdollista joissain tapauksissa vaihtaa, ellei kyseessä ole ryhmäpyörä kuten monessa laitteessa on ainakin se toinen, eli hammaspyärät kiinteästi akselissa.
      Tosin pienempi ensiöpyörä joutuu entistä kovemmalle rasitukselle.
      Helpompi ratkaisu olisi ostaa automaattivaihteinen.
      Nykyisin suurin osa Subaruista myydään CVT-vaihteistolla.

      • Uusivieläenemmän

        Automaatti maksaa käytettynä 45000€ eli ei ole kovin helppo rasti.
        Täytyy kysellä noilta vaihdelaatikko firmoilta. Tuumin vaan jos joku on perehtynyt asiaan palstalla.


    • keppivehkeet

      Sehän on kuin ranskis joka kulkee satasta peruutus pykälällä!

    • Plus300hvPlus400nm

      Kuka tekee vaihteistojen vahvistuksia ja välitys suhteiden muutoksia ?
      juurikin peruutusvaihteen lyhennys ja vahvistukset että kestää piristysten jälkeen käyttää. Normi käyttöön helpottaisi peruuttuksia pahemmissa paikoissa kuorman kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3488
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2186
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      224
      1522
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1261
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1221
    6. Voi vttu. Tiedän jo nyt että laitan sulle tänään jotain tunnustusviestiä

      Koita kestää ❤️
      Ikävä
      37
      1141
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1073
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      1014
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      41
      1010
    Aihe