Ongelmia naapurista

neuvoistakiitollinen

Voisiko joku neuvoa, mihin voisin ottaa yhteyttä? Ongelma on: asun paritalossa, jossa on yhteinen sähkömittari ja tietenkin myös yhteiset laskut. Viime vuonna minä maksoin enemmän kuin naapuri ja nyt hän ei suostu maksamaan minulle tuota erotusta. Pitisikö laittaa perintää?

23

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monomake

      multa saa nuuskaa ja muita päihteitä myös perintä hommat onnistuu

      • Voi_vinde

        HAHA!


    • PlussaaJaMiinusta

      En ole sen enemmän asiasta tietoinen, mutta voithan ainakin yrittää saada apua kysymällä lakineuvoja. Niitäkin kun löytyy jopa ilman varsinaista korvausta, eli ilmaiseksi.
      http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/palveluoppaat/ikaantyvan_palveluopas/oikeuteni/oikeusapua_ja_neuvontaa/
      Muista nyt sitten varautua tulevaan ja ottaa samalla selville kuinka voit seuraavan kerran suojautua tuon kaltaiselta ongelmalta. Ehkäpä lakineuvojan lisäksi myös sähköyhtiöllä olisi tarjottavanaan jokin ratkaisu..tai varmasti on..mutta ainakin kohtuullisilla kustannuksilla.

      • neuvoistakiitollinen

        Kiitos, olen jo ottanut yhteyttä sähköyhtiöön. Eivät ole vielä vastanneet mitään.


    • Riidanpaikka

      Eikö teillä ole esim. toiseen huoneistoon alamittaria, jolloin pystyy laskemaan tarkasti molempien todellisen kulutuksen? Mikäli ei ole on valmis riita, mikäli naapuri olettaa tai tietää teidän puolella olevan suurempi kulutus. Kannattaa asennuttaa heti alamittaus, mikäli ei ole.

      • neuvoistakiitollinen

        Tietävät varmasti kuluttavansa enemmän kuin me. Olemme jo ehdotelleet, että molemmille omat kulutusmittarit ja laskut. Rouva tuntuu paistavan joka viikko jotain.

        Joka kerta, kun tasataan laskuja ja hän joutuu maksaan minulle, on tullut riitaa. Mutta ei ole ennen jättänyt maksamatta. Tosin nyt on kyseessä suurehko summa, joten kyllä minä haluaisin omani pois.

        Ei tämä ole ainoa asia, josta meille tulee riitaa. He yrittävät joka käänteessä "kusettaa". Nyt alkaa olla minun mittani täysi.


      • sopimukset.kuntoon

        Onko teillä hallinnanjakosopimus tai yhtiöjärjestys, jossa kulujen jakamisesta on selvästi sovittu?


      • neuvoistakiitollinen

        On sovittu, mutta ei toimi näköjään käytännössä. Ainakaan silloin, kun joutuisi maksamaan. Että tälleen. Mutta kiitos kaikille neuvoista, otan yhteyttä lakimieheen ensi viikolla.


      • KättäPäälleJaKäsirahaa
        neuvoistakiitollinen kirjoitti:

        Tietävät varmasti kuluttavansa enemmän kuin me. Olemme jo ehdotelleet, että molemmille omat kulutusmittarit ja laskut. Rouva tuntuu paistavan joka viikko jotain.

        Joka kerta, kun tasataan laskuja ja hän joutuu maksaan minulle, on tullut riitaa. Mutta ei ole ennen jättänyt maksamatta. Tosin nyt on kyseessä suurehko summa, joten kyllä minä haluaisin omani pois.

        Ei tämä ole ainoa asia, josta meille tulee riitaa. He yrittävät joka käänteessä "kusettaa". Nyt alkaa olla minun mittani täysi.

        Eiköhän se liene parasta tälläisissä tapauksissa että hankitaan omat mittarit. Saattaa olla että niiden lisäksi joutuu kustantamaan vähän muutakin, mutta jos ja kun aikomus on naapureina asustella vielä tulevaisuudessakin, niin tuo on selvin ratkaisu vaikka vähän maksaakin. Yleensähän riidat vain pahenee ajanmittaan jos niihin ei löydy sopua.


      • neuvoistakiitollinen

        Toinen osapuoli ei suostu, mitenkä tällaisessa tapauksessa???


      • neuvoistakiitollinen

        Kiitos neuvoistanne. Ensi viikolla otan yhteyttä lakimieheen, joten eiköhän tämä asia ratkenne.


      • lakiaoppimaton
        neuvoistakiitollinen kirjoitti:

        Toinen osapuoli ei suostu, mitenkä tällaisessa tapauksessa???

        Sitäpä on jo vaikeampi vastata, mutta eiköhän lakimiehet liene ennenkin törmänneet vastaavanlaisiin tapauksiin, jote kysymällähän se selviää.


    • Korvamerkittävä

      Sellaista se niiden odinin porukoiden kanssa on! Vaikka ne saavat sossuta rahaa kaikkiin elinkustannuksiinsa, niin nekin rahat ne käyttävät tatuointeihin, s.o.o-asuihin ja leijonakoruihin!

      • Kun_ei_niin_ei

        Ettekö perkeleen idiootit malttaneet olla sotkematta edes tätä viestiketjua millään lailla asiaan kuulumattomilla "mielipiteillänne".


      • Rajakiträksyttää
        Kun_ei_niin_ei kirjoitti:

        Ettekö perkeleen idiootit malttaneet olla sotkematta edes tätä viestiketjua millään lailla asiaan kuulumattomilla "mielipiteillänne".

        Ainahan jonkun tuollaisen heikon kirjoitustaidon omaavan rajakin on räksytettävä jokaisessa ketjussa!


    • Buop

      Alamittarit ni ei tuu riitaa

    • LuottotiedotonLuihu

      Jos on luottotiedot mennyt,niin tuskinpa maksaa mitään.

    • Kannattaasopia

      Ei käy oikein ilmi kirjoituksesta. Onko siellä vain yksi sähkömittari koko paritalossa? Mikäli on kuuluu sähkö laittaa puoliksi. Kysymys on pienistä rahoista, mutta lakimiehet ovat pahimmillaan taas todella kalliita ja silloin menee välit lopullisesti poikki. Paritalossa on oltava omat vesi- ja sähkömittarit, varsinkin jos ei olla tuttuja keskenään. Tietysti jos kuulisi naapurin kannan asiaan saattaisi asia muuttua.

      • neuvoistakiitollinen

        Yksi mittari on. Tämä on sen verran vanha paritalo, ettei niitä olleet silloin aikanaan älynneet laittaa molemmille erillisiä. Ei meillekään kiinteistönvälittäjä mitään puhunut, että on yhteiset mittarit. Tähän nyt liittyy kaikenlaista muutakin, joten otan yhteyttä lakimieheen. Onhan niitä ilmaisia neuvojiakin. Jos ei muuten, niin saahan sitä kohtuullisesella maksulla oikeusaputoimistostakin.
        Jätetään tämä nyt tähän. Kiitos kaikille (tai melkein) kirjoituksistanne. Jatkan saamillani neuvoilla eteenpäin.


      • Tämäpä_tästä

        Selevä.
        Onnea matkaan!


      • neuvoistakiitollinen

        Kiitos kannustuksesta. Toivottasti oikeutta löytyy ja rehellisiä ihmisiä.


      • Vihje_

        Kerran vielä kiellon päälle!

        Tämä olkoon vihjeenä jokaiselle muullekin palstankäyttäjälle, eli Joensuun kirjastossa voi tavata asianajajan ja saada häneltä lakineuvontaa!
        =
        vaarakirjastot.fi
        Palvelut
        Maksuton lakineuvonta

        Joensuun asianajotoimistojen maksuton asianajajapäivystys Joensuun pääkirjastolla torstaina 14.1.2016 klo 16-18 alkaen. Päivystys jatkuu samaan kellonaikaan kahden viikon välein kunkin parillisen viikon torstaina. Paikkana on Opinpesä lukusali Vipusessa (1. krs.).

        Asianajajapäivystyksessä ei laadita asiakirjoja eikä hoideta toimeksiantoja, vaan annetaan neuvoja ja tietoja, että onko asiassa tarpeen hakea oikeudellista asiantuntija-apua. Keskustelut ovat aina luottamuksellisia. Päivystys järjestetään jonotusperiaatteella. Vuoronumeroita saa kirjaston lukusalin asiakaspalvelupisteeltä päivystyspäivinä klo 15.30 alkaen. Yhden asiakkaan neuvontaan voidaan käyttää aikaa noin 15 minuuttia.

        http://vaarakirjastot.fi/maksuton-lakineuvonta


    • Saunöo

      Vie naapuri saunooo

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe