Stadiin ei kannata muuttaa

kllk

Minua on ihmetyttänyt Suomen sisäisessä muuttoliikkeessä sen epäloogisuus. Helsinki on Suomen suurin itä- ja pohjois-suomalainen kaupunki koska sinne muuttaa jatkuvasti tuhansittain ihmisiä koska siellä mukamas on töitä.

Ymmärrän kyllä stadiin muuton opiskelujen takia tai jos on sellainen erittäin arvostettu ja hyvin palkattu ammatti jonka harjoittaminen ei oikein jossain Kajaanissa tai Suomussalmella onnistu mutta voin ihan varmasti sanoa että 99% kajaanilaisista jotka ovat muuttaneet stadiin tekevät jotain aivan perusduuneja, kaupan kassa, varasto yms, jotka eivät todellakaan ole mitään sellaisia mitkä jäisivät tekemättä jos se kajaanilainen ei muuttaisi Kajaanista stadiin alepan kassalle.

Olen tavannut kajaanilaisia jotka ovat vuosikausia asuneet stadissa ja edelleen tekevät jotain ihan pienipalkkaisia hanttihommia koska Kainuussa ei ole töitä.

No ei ole ei mutta jos asiaa ajatellaan vähän pitemmälle niin kannattaako joidenkin paskaduunien takia muuttaa jonnekin missä ei viihdy ja asumiskustannusten myötä töistä saatava hyöty suhteessa Kajaanissa vaikka työttömänä olemiseen on -0?

Viestini on siis että ellei teillä ole oikeasti sellaista kutinaa että edessä on aivan ruusuinen tulevaisuus kunhan vain muutetaan "suureen maailmaan" niin miettikää kaksi kertaa ennen kuin stadiin muutatte. Ei meinaan kannata.

15

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turpatörky

      Ai, että olet sillä kannalla, että mieluummin sossun luukulla kuin töissä IDIOOTTI!!!? Mikä on huono ammatti?? Kaupan kassako?? Kyllä olis Kajaani paljolta pelastunut kun jo ukkisi olisi laskenut lakanoille!!!!!!!

      • lussunsookku

        Niin ja sinä vajakki laskit viime yönä runkut varmuuden vuoksi lakanoille :D


    • kuorimo

      Siellä yritetään suuremassa kaavassa kuin kuin korpi kainuus. mahdollisuuksia paljon enenmmän Hesas turuus tampereel,täällä alkaa noi valtion tuetut ns työt olla kahtelussa milloin se GOOGLE avaa upm tiloissa satoja työpaikkoja piti tulla mikä tilanne

    • aksis

      mina vieda teidän naise niin paranee väki teilla.

    • Hingganghoo

      Kyllä se kuulkaa kannattaase lähtö sieltä. Tulkaa vaan tänne rintamaille. Täällä on paremmat ansaintamahdollisuudet ja kauniimmat naiset. Älkää jämähtäkö sinne korpeen. Elämä jää elämättä siellä susirajan takana. Lomilla pääsee sinne takaisin pariksi päivää ja se riittää

    • Surkeatsuot

      Siinäpä olikin tyypillisen kainuulaisjuntin avautuminen, kertoo jo tuokin itsessään miksi kannattaa vaihtaa maisemia. Koita olla nyt tukehtumatta mutta räjäytän "uutispommin" kainuusta ja maastamme osa muuttaa jopa ulkomaille! Revi siitä riemua.

      • kllk

        Nyt menit analyysissäsi pieleen. En todellakaan ole mikään kainuulaisjuntti, juntti kenties mutta en kainuulainen, sillä itse asun ja olen syntynyt täällä pk-seudulla ja katselen asioita täältä käsin ja ihmettelen kovasti miksi hemmetissä jostain Itä- ja Pohjois-Suomesta tänne lappaa väkeä tekemään ihan täysin paskaduuneja usein joidenkin riistävien vuokrafirmojen kautta.

        Elämä ei oikeasti voi olla niin surkeata jossain Kajaanissa että jokin orjatyörumba pk-seudulla olisi mukamas parempaa elämää.

        Te ketkä siellä Kajaanissa edelleen asutte ja harkitsette etelään muuttoa niin miettikää nyt ihan oikeasti kannattaako!


      • kainuulaisjuntti

        Jos olen ilman työtä kainuussa ja vaihtoehtoisesti saisin jonkun työn stadista,
        kannattaisiko ylipäätään yrittää satsata omaan tulevaisuuteen stadissa ja muuttaa sitten takaisin Kajaaniin?
        Jos olen ilman työtä kainuussa ja vaihtoehtoisesti saisin jonkun työn stadista,
        olisiko paskaduunikin on parempi vaihtoehto, kuin syrjäytyminen sossun elätiksi?
        Jos olen ilman työtä kainuussa ja vaihtoehtoisesti saisin jonkun työn stadista,
        onko mitään hyötyä olla toimettomana verrattuna siihen, että saan tehdä edes jotakin hyödyllistä joka työpäivä, mistä maksetaan palkkaa?
        Jos olen ilman työtä kainuussa ja vaihtoehtoisesti saisin jonkun työn stadista missä en viihdy ja asumiskustannukset ovat korkeat, kannattaako ylipäätään edes yrittää hankkia oma elämä?
        Jos olen ilman työtä kainuussa ja haluaisin olla työttömänä koska hyöty on -0, menetänkö ruusuisen tulevaisuuteni, koska en muuttanut "suureen maailmaan"?

        Jos olet stadilainen, etkä mikään kainuulaisjuntti, en ymmärrä miksi stadilaisena olet ylipäätään onnistunut löytämään
        tämän keskusteluketjun? Epäilen vahvasti, että olet katkeroitunut kainuulainen.


    • menolippuvaan

      Menkää vaan kaikki valittavat juntit, niin tällä on koko ajan vaan parempimolla

    • TöidenPerässä

      "Olen tavannut kajaanilaisia jotka ovat vuosikausia asuneet stadissa ja edelleen tekevät jotain ihan pienipalkkaisia hanttihommia koska Kainuussa ei ole töitä."

      Eikös tuo jo ole täysin pätevä vasta-argumentti itsessään alkuperäiselle otsikolle? Ainakin minulla on sellainen asenne, että töiden perässä lähdetään sinne, missä niitä on. Itse muutin pääkaupunkiseudulta Kainuuseen juurikin töiden takia - oma alani on sen verran erikoinen ja harvinainen, että paikkoja ei kovin paljoa ole. (Toisaalta ei ole tekijöitäkään, siksi työpaikkani haki ihmistä koko maan laajuudelta.)
      Jotenkin tulee nyt sellainen fiilis, että ap on jäänyt nuolemaan näppejään kun joku noheva pohjoissuomalainen etelään muuttanut on napannut työpaikan nenän edestä...

    • KFKRKKF

      Miksi te olette työttömänä Kainuussa? Täällähän on työtä vaikka kuinka paljon. Pitää kato opiskella niille aloille joissa työtä on. Mikäs täällä on asustella uudessa omakotitalossa. Mites siellä stadissa asustellaan? Kerrostaloyksiössä?

      • TöidenPerässä

        "Mites siellä stadissa asustellaan? Kerrostaloyksiössä?"
        Riippuu alueesta ja tulotasosta, kuten muuallakin. Helsingissä esimerkiksi Tapanila ja Puistola ovat melko lailla omakotitaloalueita (ja tietysti tunnetuin esimerkki, puu-Käpylä). Kaupunki on rakennuttanut joitakin vuosia sitten myös vuokrarivitaloja esim. Kontulaan, jota yleisesti pidetään pelkkänä elementtitalohelvettinä. Keskusta (Kamppi, Töölö, Kasarmitori) ovat tietenkin pelkkää kerrostaloa - eihän täällä Kajaanin ydinkeskustassakaan omakotitaloja näytä olevan.
        Kerrostaloissa on myös isompiakin kämppiä kuin yksiöitä, jopa stadissa. :) Yksi kaveripariskunta muutti juuri Munkkivuoren sisällä kaksiosta kolmioon, jotta molemmat saavat omat työhuoneet (toisessa, isommassa huoneessa sitten myös nukutaan).


    • kooooop

      No minulla on 200m2 ok-talo, 1ha tonttia, alle 10 km keskustaan, töitä on sopivasti tarpeeksi, ei liikaa että ehtii harrastaa liikuntaa ja pitää terveydestä huolta. Mökki sun muut sitten tuolla pohjosemmassa. Kyllä monen osaajan kannattaisi tulla (takaisin) tänne Kainuuseen ja myydä omaa osaamistaan. Täällä kyllä pärjää vaikka ei tienaa kk-tasolla sitä mitä parhaat pk-seudulla, silti täällä perheillä on ok-taloja jne. Tällaiseen mahdollisuus jo 60te vuodessa anzioilla. Eniten harmittaa nämä "pankkiirit", jotka eivät meinaa tavan duunaria tukea haaveissa vaan länkyttävät jotain paskaa kuluista joita laskevat Pk-seudun hinnoin. Rahat käteen ja unelmat toteen, siten ne hommat etenee. Paskapuheet kun jätetään niin täällä monet osaajat "järjestäytyy" ja pitää yhtä ilman kateeellista paskapuhetta ja homma toimii. Koskee melkein koko kainuuta kunhan jätetään uskonnolliset lahkot pois.

    • maallaväljempää

      Ahdasta se on Ruotsin kaupungeissakin... saadakseen kaupungin vuokra-asunnon pitää olla opiskelija tai terroristi.... Helsingissäkin kuuluu olevan pian sama tilanne.

      LÖRDAG 13 FEBRUARI 2016
      "Kaplan och bostadsbyggandet"
      https://1.bp.blogspot.com/-_kNksNpbYsc/Vr86iovo7_I/AAAAAAAAED8/exQfDha3MEs/s640/BOSTADLOW.jpg

      http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2015/10/23/ruotsalaisministeri-varoittaa-asunnot-loppuvat/201513906/310

    • REVISIITÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      344
      2521
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      65
      1564
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1533
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe